26. mar. 2008

Feil

Det heter ikke kafè.
Det heter ikke èn.
Det heter ikke distrè.
Og..Jeg heter ikke Linnèa!

Da jeg skulle fikse nytt pass forrige sommer begynte politidama å motsi meg ang. dette.
Hadde hun ikke vært politidame hadde jeg smekka henne. Jeg hadde jo rett!
Da jeg fikk passet mitt stod det Linnea. Jeg heter Linnéa, BITCH!
Nå sender jeg henne anonyme trusselbrev med utskrifter fra språkrådet.

Grunnen til at jeg tar opp dette er fordi DERE SKRIVER FEIL. Og jeg har rett, igjen.
Kafé, én, distré, Linnéa. Jævla randoms.
Den neste som gjør denne feilen skal slaktes, flerres opp og spises av ingen ringere enn meg.

(Alt Gr + \ deretter bokstaven, men og kan skrives òg.)

61 kommentarer:

Anneli sa...

haha:)

Tonje sa...

<3`

Jon sa...

Det skrives faktisk Ĺĭñʼnêä. Tenk før du skriver neste gang.

Emelie sa...

Skjønner deg jævli godt assa! Jeg heter Emelie, og alle sier Emilie. Alle tror jeg heter Emilie liksom, men heter Emelie!! (uttales Emely) Blir gæren ass!:P hehe!

Anonym sa...

Emelie:
Det heter veninnen min også, og hun gjennomgår akkurat det samme så deg. Irriterende.

Respekt Linnèa! ;)

Anonym sa...

nå skrev du det feil anonym:P haha

Anonym sa...

du er rå. liker deg:)
hva heter hårfargen du bruker? du har så fin farge på håret ditt

Anonym sa...

Hei Linnèa! Fornøyd?:):)

Aids sa...

E9. Tards som ikke kan anstrenge seg _litt_ for å skrive riktig kan dø.

Julie sa...

Jeg irriterer meg over det samme!

Denne aksenten: è heter Accent grave på fransk, og brukes omtrent ikke i det norske språk. Mens denne: é kalles Accent augi. (vet ikke om de har egne navn på norsk)

Så da vet dere det

Anonym sa...

heeelt enig. at folk ikke ser forskjell! tards

KARI Eframsdatter. jeg er sterk sa...

sånt er utrolig irritabelt. enig

H a n n e sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Linnéa!!

Nøve sa...

Å herregud, eg har gått rundt og gjort ein fatal kafé feil heile livet. Takk for at du gjorde meg oppmerksam på det Linnéa.

Anonym sa...

haha shit

Eja sa...

Haha, du er så søt!

www.MarieAmanda.com sa...

Jeg skriver det ikke fordi jeg ikke vet hvordan, fordi macen min suger.

:/ Unnskyld ikke drep meg pliiz

Anonym sa...

Du er nå kvalifisert til å skrive en eller annen dårlig og ubrukelig artikkel for Se & Hør!

Linnea sa...

Siste anonym: Jippi.

Therese sa...

Linnéa er vakker:D På maskina mi måtte jeg faktisk trykke "alt gr og den \`´knappen"

Arma sa...

Ups, du har skrevet feil på linkene dine, linnéa. Jeg heter ármà.

Ulrikke sa...

Stakkars, hørtes traumatisk ut. fikk du bitchfit?

cathrine sa...

Linnèa!!!!!!!:D

TaMmIzZ sa...

Welcome to my world... det er ren stress for å fikse pass, bankkort, lånekort, all slags kort uten at det blir kluss med navn...
Folk tror vist at alle utenlanske navn har stumme bokstaver i navnet, så da er det rimelig irriterende når du plutselig får 3-4 bokstaver for mye.

eks:
Tamara Catalina Pino-Parra
=
Tamarah Catalinha Pinoth-Para

annmales sa...

"Emelie:
Det heter veninnen min også, og hun gjennomgår akkurat det samme så deg. Irriterende.

Respekt Linnèa! ;)" Feil...

"Hei Linnèa! Fornøyd?:):)" Også feil..

"Linnèa!!!!!!!:D"

Tehe, Linnéa! Jeg har også en liten apostrof som jeg liker å putte på fordi absolutt alle sier navnet mitt feil, Anne-Malén, ikke Anne-MAAAlen. Trykk på é'en.

Anonym sa...

Linnea! haha, Like I care!

julie aida sa...

hei linnèa vil du være med på èn diskrè cafè med meg etterpå hihi

Anonym sa...

Søt du ass

H a n n e sa...

...no tok eg an!

Anonym sa...

du har krav på nytt pass hvis det er feil i navnet i forhold til det som står i folkeregisteret. det fikk i alle fall jeg. dette tegnet har forresten egen knapp på mac, man slipper å trykke shift/alt/whatever.

Linn sa...

Hear hear!
Jeg vil lemleste alle som kaller meg Linn Helen, eller Helèn, for den saks skyld.

restrup sa...

jeg føler med deg.

Helene sa...

Mac er genialt. Man kan bare trykke alt + e, og vips, så får man en é. Regelen sier: Accent grave peker mot graven, Accent augi peker mot sky :)

PANU sa...

Anonyme trusselbrev, faktisk. Genialt :)

Lillian sa...

haha. jeg skjønner frustrasjonen :p

M B H sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Plingrid sa...

Man bruker ikke to punktum heller. Enten ett eller tre. Når du først skal være så fin på det.

Anonym sa...

http://www.sprakrad.no/Raad/Skriveregler_og_grammatikk/Aksentteikn/

sjekk ut denne linken fra språkrådet. hva var det som var feil med å skrive "kafè" sa du?

Anonym sa...

så funka det ikke å linke, greit. har delt den opp her, du ser hvor du skal inn i alle fall;)

http://www.sprakrad.no/Raad/
Skriveregler_og_grammatikk/
Aksentteikn/

Linnea sa...

På en skala fra 1-10, hvor godt kan du å lese?

Sara Johanne sa...

Så irriterende!
Skjønner deg godt jeg.

Mulig jeg har tatt feil et par ganger på den selv - men pleier ikke ta feil i navn. André f.eks. - folk dropper jo til og med ´ noe som fører til at det faktisk ikke engang er et navn. Det gjelder forøvrig de som heter det selv også. Så egentlig skriver de faktisk at de heter 'andre' - bare med stor forbokstav, såklart.

Sara Johanne sa...

Vet forøvrig ikke hvorfor bloggen min ikke kom opp.

www.sarajohanne.blogg.no

Anonym sa...

jeg skumleste tydeligvis. fikk bare med meg de øverste setningene om "det heter ikke.." sorry;) bra vi er enige i alle fall:P

Anonym sa...

men du skrev også feil. man trykker ikke ctrl, man trykker alt gr. hah!

Linnea sa...

Det tar jeg på min kappe

AudM sa...

Aud Marlén!

Eirik Andreas sa...

Jeg hadde skrevet feil i linkene. Omforladels. Rettet det opp fort som fillern.
Din for evig, Éírík Ándréás.

elisabeth sa...

håpe d e greit at i linke d Linnèa? ;)

Merci Beaucoup sa...

Rett skal være rett :)

Kristina sa...

jeg beklager. jeg skal rette linken min med én gang ;)

Sarah sa...

Mange skriver mitt navn feil også. Det er ikke Sara, Sahra eller Sàráh, det er Sarah!

www.MarieAmanda.com sa...

Kaller du meg feit? Din ekle ku!:D

www.MarieAmanda.com sa...

Hei igjen Line! Jeg kjenner at jeg blir litt irritert når du kaller meg feit, for morra di er feit!

Aida sa...

Jeg har aldri vært helt sikkert, jeg! Takk for at du retter på oss, Linnéa! Jeg heter Aida, ikke A-I-da..

Anonym sa...

Linnea

Anonym sa...

LINNÈA!! muahahaha

Håkon sa...

You go, girl!

Anonym sa...

jeg ser at alle holder med deg, her, men det er egentlig sånn at aksenttegnet _kan_ sløyfes. jeg siterer:
"Akutt aksent er obligatorisk i nokre personnamn med utanlandsk opphav og i utanlandske geografiske namn for å markere hovudtrykk.

André, Linné, Bogotá, Andalucía

Akutt aksent blir brukt i visse framandord som endar på trykksterk e, for å markere hovudtrykk. I slike tilfelle er ikkje teiknet obligatorisk.

allé, diaré, kafé, idé, entré, komité, kupé, moské, supé, trofé, diskré

Dersom vi bruker akutt aksent i grunnforma av slike ord, kan vi sløyfe han i bøyingsformene av ordet."

hah! :D

Anonym sa...

Litt artig. Men også ganske intolerant..trusselbrev liksom. Her skal folk straffes!

alfi sa...

Ordinary fucking people!