29. mar. 2008

Ikke for å være dyp eller noe

Jeg har en fransk venn. Jeg husker ikke helt hvordan vi ble venner, men han sender meg mail hver dag og forteller meg om livet sitt. Om da han var liten og hadde stammeproblemer, om fransk sjokolade og om at han aldri får seg kjæreste. Jeg lytter. Han forteller, forteller og forteller. Han forteller at han av og til gråter fordi han er så oppgitt over seg selv og sitt eget kjærlighetsliv.
Jeg lytter fortsatt. Han gråter litt, så kommer han tilbake og sender en ny mail. Plutselig spør han om jeg pleier å gråte.

Jeg har grått mye. Jeg har grått over gutter med rottehale som ikke ville ha meg, idiotiske venninnekrangler uten noen form for sensur og av smerte etter diverse skader og fall. Helt til jeg plutselig begynte å gråte over mat. Feil mat, jeg gråt. Feil klokkeslett, jeg gråt. Helt til jeg en dag satt på sykehuset i en annen by, og mamma ville ikke kjøre meg hjem. Jeg gråt i flere døgn. Hver dag i 3 måneder.

Tilbake til den franske vennen. Jeg fortalte han at jeg ikke gråter. Fordi jeg er lei av å gråte. Det hjelper ikke, og jeg får det heller ikke til lenger.
Greit, jeg har ett unntak. Da jeg så The Notebook, og kasta meg på gulvet som om jeg var en flyktning i Irak. The Notebook-regissøren er så jævla utspekulert.
Det fortalte jeg til den franske vennen min, og da gråt han enda mer. Jeg sendte ham norsk melkesjokolade i posten.

Egentlig skulle jeg lese på teori nå, men jeg ville bare fortelle at jeg ikke gråter.
God helg

87 kommentarer:

Anonym sa...

Hvem er mannen her?:p Han eller du?

malin sa...

jeg gråter heller ikke.

Anne sa...

Så fint innlegg!

restrup sa...

å gråte er sunt. men jeg klarer bare gråte for meg selv. tror jeg snart er tom for tårer.

lissis.blogg.no sa...

Du gråt som en flyktning i Irak på Ayia Napa. R.I.P mobilene våre.

I love you.

Anonym sa...

Hva skjedde på sykehuset ?:s

Sararara sa...

Jeg ble også sent på sykehus... er en stund siden nå, men jeg ser heller ikke vitsen i å gråte lenger.

Julie sa...

Oi, dette var et fint innlegg Linnéa.

Jeg vil også ha en fransk venn. Fransk er et fint språk synes jeg. Prater dere på fransk?

Anonym sa...

Utrolig fint innlegg, likte å lese det.
Hvorfor ble du sendt på sjukehus?

Anonym sa...

The notebook e heilt nydelig. Grin kvær gang eg ser den.
Det e forresten godt å gråte i blant.

Anonym sa...

Sinnsykt fint innlegg:) Begynte nesten å gråte!

line aurora sa...

jeg gråter heller ikke. ikke på grunn av ting som skjer i livet, iallfall. bare når jeg ser på film. jeg griner for så og si hver jækla film jeg ser, og jeg ser minst en i uka. :D

og du, utrolig fint skrevi.

Jon sa...

aw ilu. Jeg så the notebook for første gang forrige uke, og jeg ble litt trist. Ok, veldig trist.

margrethe sa...

snilt av deg å sende sjokoladen.

pistin sa...

det var en fin tekst

m-eivik sa...

The notebook er verdens fineste film. Jeg begynte nesten å gråte når jeg leste innlegget ditt, det var så mye gråting.
Veldig fin blogg btw.

:)

Anonym sa...

så fint. hvor kan man få seg slike venner fra utlandet som man kan skrive mail/brev med? det virker så moro

Kamilla sa...

fint og trist innlegg

ingeborg sa...

gråting er noe jeg ikke helt takler. de få gangene jeg gråter knekker jeg helt sammen av at jeg ikke får puste osv, og nå husker jeg ikke sist gang jeg gråt ordentlig engang, så neste gang jeg gråter kommer jeg sikkert til å kveles og falle død om. Neida, er nok ikke så ille, men greier ikke gråte av "småting" lenger. har hatt en periode med et litt opp-og-ned forhold hvor jeg egentlig gråt over ingenting, så fikk grått fra meg for noen år på den tiden.

men likte det innlegget der :)

Arma sa...

Jeg tror han sluttet å gråte sekundet han smakte norsk melkesjokolade

Anonym sa...

Du e så vakker, jente!

Jeg begynte å lese bloggen din tilfeldigvis, og fortsatte fordi du får meg til å le, bli provosert, tenke eller riste på hodet med høye øyenbryn.

I dag ble det en blanding av mange følelser. Takk! Du er en sann inspirasjon.

LILLIAN sa...

Jeg gråt som en regnsky av The Green Mile!! Jeg banner på at du også gjør det.

Mona sa...

bra skrevet innlegg! liker å lese bloggen din! det er sunt å grine litt i blant, men må innrømme at jeg er blitt dårlig til det.

Ha en fin helg! :D

Anonym sa...

Så søtt av deg Linnea :)

maia sa...

åå. fint (L)

Monica sa...

Veldig fint skrevet Linnea:-) The Notebook er en fantastisk vakker film, så skjønner at du gråter av den!

Jeg gråter bare av triste filmer, foran folk. Ellers er jeg veldig redd for å gråte foran andre. Er redd de skal synes jeg er en sippe eller noe. Av og til er det deilig å bare gråte, MASSE!

Ulrikke sa...

Fint å vite.

iszting sa...

MEGET deilig innlegg, linnea!

Wlde sa...

The Notebook er verdens fineste..

Anonym sa...

Fin post, Linnéa! :)

Elisabeth sa...

Likte innlegget! Notebook er verdens fineste film:)

Tiril sa...

Veldig fint innlegg

Kristine sa...

ett av de fineste innleggene jeg noen gang har lest :-*

jeg grååter

Malin sa...

Jeg gråter av to filmer, og det er The Notebook og The Green Mile.

Titanic er en oppskrytt gråtefilm.

Kristine sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anneli sa...

Søtt inlegg!:D jeg gråter som flyktininger i irak når jeg ser the notebook jeg å...

Silje sa...

jeg gråt aldri før, ikke av noe. Så fikk jeg kjærest.

Veldig fint innlegg!

Anonym sa...

var du på sykehuset pga at du hadde spiseforstyrrelse?;/ uffda

smiley sa...

Alle anonyme: dere er patetiske!

Get a life! (or a name, at least)

Henrikke sa...

Du er en fin jente,Linnéa.

Anonym sa...

Smiley: hvorfor er de patetiske? Og å si til de at de skal skaffe seg navn, er smiley et navn? Det er like anonymt som å hete anonym

Ida/ missclumpsy.blogg.no sa...

Jeg pleier bare å gråte av filmer, fordi jeg føler meg så teit og egoistisk når jeg går av ting som skjer med meg...

Btw jeg tenkte faktisk at jeg skulle se The Notebook idag, men så fant jeg ut at nei, jeg orket ikke å gråte, så da ble det ikke. :)

Ida/ missclumpsy.blogg.no sa...

gråter*

annmales sa...

Jeg så ikke The Notebook før noen dager siden, det er en skam. Men jeg skrek som en liten skitunge! For en trist film.

Jeg gråter når jeg trenger å gråte. Blir pappa sint på meg og jeg ikke får gjennom det jeg vil si, springer jeg ned på rommet, slenger noe i veggen eller hyler i puta og griner...

Kristin sa...

Hvor gammel er du? :)
Foresten, kjenner ikke du Ellen S.?

:)

H a n n e sa...

*en-kjempe-god-klem*

Jeg gråter for lett. Av alt. Rørt av innlegget til og med! Jeg kan gråte for oss begge jeg ;)

Tonje sa...

Herlig Linnèa.
Da har vi mange ting til felles.
Både at vi ikke gråter OG at vi faktisk gråter av The Notebook.
rar kombinasjon.

Mari sa...

Tror folk setter pris på å lese et sånt seriøst innlegg som dette, siden du stort sett blogger med en stor porsjon ironi.
Fint skrevet :)

Oda sa...

Jeg grein som en unge da jeg så The Notebook. Hele ansiktet mitt og t skjorta var kliss våt.

Oda sa...

Jeg grein som en unge da jeg så The Notebook. Hele ansiktet mitt og t skjorta var kliss våt.

marianne sa...

Hehe.. jeg griner av nesten alt, men ikke The Notebook av en eller annen merkelig grunn..?

Yngvild sa...

Fint innlegg, ja. Jeg kan dessverre begynne å gråte litt for fort til tider.

iselin tara sa...

haha, jeg måtte le litt, da jeg leste at du sendte han en melkesjokolade : D

kari lagerfeld sa...

jeg gråter når det er tomt for sjokolade.

Anne Cathrine sa...

Jeg er full av teite hurmoner og gråt fordi jeg ikke fant fjernkontrollen :S

linnj.blogg.no sa...

Så fint innlegg, Linnéa :)

Ragnhild sa...

åh, for et skikkelig fint innlegg. Måten du presenterer det på er så utrolig bra.

Ragnhild sa...

og ja, jeg og mamma grein som små unger, eller en flyktning fra irak, når vi så The Notebook

Anonym sa...

jeg gråter lett, jeg gråt da jeg leste dette innlegget blant annet

Tina Marlèn Aase sa...

Jeg må bare innrømme att jeg elsker bloggen din, spesielt forholdet mellom deg og Tica er bare VILLT morsomt å lese om. Jeg har en kanin som ikke er glad i meg. det er teit.

Sarah sa...

Trist, men veldig fint innlegg ;)
Jeg gråter av triste filmer og av å se andre gråte..

liz renate sa...

oh, ikke for og være gledesdreper ellernoe, men du var faktisk ganske dyp her :p loved it!

Linnea sa...

Tenk u!

Torill sa...

Fint innlegg!
Du skriver veldig bra :)

Elisabeth sa...

Jeg gråt nesten litt da jeg leste innlegget. For det var et litt sånnt.. trist preg.. :/

jeg gråter alt for mye

Sonea sa...

Blir lett rørt, men gråter ikke så ofte. Eller jo, litt.

Best han likte sjokoladen, melkesjokolade er den beste sjokoladen i verden.

Sonja D sa...

Eg gret ekstremt sjeldan. Sist eg gråt var da Heath Ledger døydde. Det var fordi eg syns det var trist at noko så vakkert som han skulle slutte å eksistere. Kva gjorde du på sjukehus, vakre vene Linnea?

Linnea sa...

Du vet, ekstrem undervekt osv. Kjempegøy!

marinert sa...

Du er så flott, LinnÉa! Heldig franskmann som har ein slik venn:) såg Titanic i går, men er så lei av å grina av den no, så det blei med tanken. Kanskje eg heller skal sjå The Notebook.

Anonym sa...

Dette var et skikkelig fint innlegg, det skal du ha! :)

Anonym sa...

Du er en flott jente Linnéa, du har både humor og intelligens. Setter stor pris på at du gir så mye av deg selv, blir alltid i bedre humør når jeg leser bloggen din :) Stå på videre!

Drea sa...

Først og fremst: utrolig godt skrevet. Liker komposisjonen. Liker ordene. Liker setningene. LIKER det, rett og slett.

Over til det med gråting (liker ikke å kalle det grining. Det høres så...sutrete ut.)
Jeg gråter sjelden. Jeg liker å gråte av og til, men nå skal det mye mer til å få meg til å gråte enn før. Opplevelser i livet gjør en på en måte litt immun mot å gråte lett. Men jeg tror likevel det er viktig å gråte.

Drea.

hege anita sa...

the notebook er så bra

Ellisiv sa...

norsk melkesjokolade kan stillne all gråt, også fransk.

AudM sa...

Hei!
Kan du utdype det miderste avsnittet? Virker svært interessant, og jeg vil gjerne høre hva og hvordan det var..

audmarlen.blogg.no

Charlotte sa...

kul blogg!:)

Linn-linnj.blogg.no! sa...

Du virker som en utrolig flott jente! Jeg liker humoren din, sarkasmen din og måten du skriver på. Selvom det ikke var noe særlig humor eller sarkasme i dette innlegget, så likte jeg at du klarer å bytte på litt òg. Selvom dette var "en ny side" av deg, så likte jeg den siden veldig godt! Også syns jeg det er utrolig morsomt hvor care du er mot alle som whiner om pels og hvor synd det er på hunden din. Er daglig på bloggen din. Ok om jeg linker deg? :)

Anonym sa...

Fikk litt Erlend Loe feeling no;)

- Sara

pernille sa...

utrolig fint innlegg Linnéa. the notebook er nydelig

mgrz sa...

som mange andre sier - et av de fineste innlegga jeg har lest på evigheter. elsker bloggen din :)

linn-linnj.blogg.no sa...

bloggen min er forresten ikke linn-linnj.blogg.no. den er bare linnj.blogg.no :-) tilfelle du kunne tenke deg å svare.

June sa...

Synes dette innlegget var så ekkeltfint. Utrolig bra skrevet. Fikk litt frysninger, og ble veldig nysjerrig.

Karen sa...

synes det var ett nydelig inlegg jeg
uavhengig av the notebook.
elsker bloggen din
hadde vært koselig om jeg fikk legge link til den?

www.recoverme.blogg.no
ikke la adressen skremme, fikk ikke bytte domene XD

Ellenpellen sa...

Du e en søt en ;P

Anonym sa...

Unnskyld meg, men det innlegget har IKKE du skrevet! Juks og bedrag!!

ingvild sa...

av tre år med blogg er dette mitt definitive favorittinnlegg. gratulerer med jubileumet.

gjenspeielt sa...

wow