6. apr. 2008

Fordeler ved å være mann

  • Han ser mye bedre ut naken
  • Han tåler mer alkohol
  • Han tjener mer penger
  • Han trenger ikke 140 par sko
  • Han har et ekstremt overtak på det motsatte kjønn
  • Han slipper baksnakking og "jeg er så tykk" fra venner
  • Han kan spise mer
  • Han slipper å fundere over "hva mente han med det"
  • Kroppen hans leverer ikke fra seg grusomme avfallsstoffer once a month
  • Han kan være så drittsekk han bare vil, men fortsatt være grusomt attraktiv
  • Han slipper å presse 4 kg ut av kjønnsorganet etter uforsiktig sex

Faen at jeg ikke er mann.
Jeg kan ikke komme på et eneste pluss ved å være kvinne. Innspill, takk!
Ikke kom med den der "pupper!" - det kommer som sagt ikke meg til gode.

På den andre siden gjør det at jeg kan løpe fortere.

74 kommentarer:

Kristine sa...

Å faktisk ha en unnskyldning til å ha 140 par sko!

Jon sa...

Jeg skulle skrive "dere har midre kroppshår!", men så kom jeg på at dere må rive/barbere det av. Så... jeg sier pass.

Kari Eframsdatter sa...

se på det som positivt, det med fødsel. det viser bare at vi er jævlig sterke, en mann hadde dødd.
we're all pippi

Anonym sa...

hahaha, vi får iallefall halvparten av pengene de tjener etter skilsmissen :D og vi kan gråte uten å ha en grunn.. vi kan slippe gymmen uten spørsmål ;)

Anonym sa...

Multiorgamse!
den varer lengere også

Anonym sa...

Kvinner har makt over mannen:)

Tonje sa...

vi har ikke hår på brystet, noe jeg annbefaler at menn heller ikke har.
-eneste fordelen jeg vet om.

maia sa...

veel, jenter er bare best.
1. vi kan alltid bli penere mha sminke.
2. SKO!

også er vi jævla intelligente.

Anonym sa...

Evnen til å gjøre flere ting om gangen.

Lillian sa...

at vi kan sminke oss å stæsje oss skikkelig uten å bli kalt gay?

og..

at vi ikke får ulidelig vondt når noen sparker oss i familiejuvelene?

øhm. skikkelig dårlig humor idag. sorry!

Miriam sa...

vi slipper unna med alt. vi er sjarmtrollene

Merete sa...

- vi kan stelle oss så lenge vi vil uten at noen kan si noe
- vi kan gjøre flere ting på en gang
- vi lever lengre enn menn
- vi kan kjøpe uendelig med sko
- vi kan bruke skjørt og kjoler sommeren
- vi er rett og slett det sterke kjønn ;)

Sonja D sa...

...Vi kan bruke tårer når vi er tomme for argument?

...Vi kan skylde dårleg oppførsel på PMS.

Linnea sa...

Men kan også gjøre to ting om gangen.. Se på fotball mens de drikker øl feks.

Kvinner får IKKE halvparten av pengene etter skilsmissen.

PMS har INGEN unnskyldninger.

(izzie: sletta innlegget ditt, ikke noe kopiering fra kk.no eller whatsoever)

Izzie sa...

ok! Tenkte bare å dele den siden den var litt morsom :)

Anonym sa...

han slipper mensen! og føde! det er de to beste tingene synes nå jeg..

m-eivik sa...

Det er seriøst sant. Jeg satt og tenkte at jeg skulle finne på noe skikkelig bra med å være jente, men jeg kommer faktisk ikke på noe som er verdt å skrive? Du glemte å skrive at gutter har en stooor fordel når de må pisse ute..
haha,

lissis.blogg.no sa...

Vi blir ikke innkalt til militæret.
Vi kan pynte oss mye mer.
Vi er mye flinkere til å overtale og tease.
Vi kan sove nakne med menn uten å bli kalt homo(min beste).

Resten er bare crap.

Yngvild sa...

Noen menn kan jo få ereksjoner når de minst ønsker det, og det slipper vi! Hohohoh.

Eirik Andreas sa...

kan virkelig ikke forestille meg at jeg ser bedre ut naken enn deg.

Anonym sa...

syns du virkelig menn ser bedre ut naken?syns de ser dritdumme ut,tror det er mest fordi de ikke har hofter eller noe.Selv om jeg er tiltrukket av gutter syns jeg de ser dummest ut nakne

Merete sa...

Jo, forresten; vi kan jo grine til film?
Ikke det at gutta ikke kan det men..
Vi kan råne i bilen uten å være harry?:O :D

lissis sa...

Jeg kom på mer!

- Vi har ikke hår på ryggen
- Nick Valensi!!!
- Vi har en grunn til å være irriterte en gang i måneden.
- Vi trenger ikke å lure på om han faktisk kom.
- Gratis middag, gratis kino, gratis drinker.


Vi er egentlig best. Faen jeg er glad jeg er kvinne.

Lisa. sa...

Jeg har ønsket å være gutt hele livet! Så det.
Men en fordel ved å være jente er at vi kan pynte oss og sminke bort "feil" uten at det er homo ;p

Anonym sa...

man slipper å bare gå i de svarte samme buksene. vi kan ha skjørt, skjole, shorts, jeans ++

Anonym sa...

"- vi kan stelle oss så lenge vi vil uten at noen kan si noe"

gutter trenger jo nesten ikke å ikke stelle seg, slipper jo alt sminkestyret. må si jeg er nokså lei av å måtte stå å sminke meg hver jævla dag

men de ser ikke bedre ut naken.
og her i molde er det bare sånn 1% som faktisk går under sjangeren "ok" eller mer, resten er desverre tards. også er det de som faktisk er pene, de tror de er for bra for alle. vet om mange av de ja

Anonym sa...

kjole*

Anonym sa...

-Vi kan klemme/være nære med venninner uten å være lesbiske
-Vi kan slippe lettere inn på utesteder
-Vi kan sminke oss for å se bedre ut

remy sa...

I har tiss.

restrup sa...

skal vi bli menn? etter å ha lest listen din er jeg klar.

Linnea sa...

Remy: So have I

Restrup: Ja! Ja!

Ikke kom og si at menn er stygge nakne. Da er du lesbisk.

Pinton sa...

Lissis: Jo, nå blir vi faktisk innkalt også...

Hmm.. Vi får alltid XXX om vi ønsker. :p

Anonym sa...

flere fordeler med å være mann ; - stå å tisse.
- se bra ut uten sminke.

Elin Rebecca sa...

hvem har sagt at jenter ikke kan se bra ut uten sminke? dårlig sagt.

Jeg mener vi har noen fordeler, men vi tenker for mye, det hadde vært greit å ha en manns hjerne og for en gang slippe å tenke; "Tenk hvis" heletiden.

Jeg skulle også gjerne sluppet å bli så irritert og sint en gang i måneden:P

Ellers så trives jeg med å være en kvinne ;-) og jeg er ikke lesbisk men jeg mener at kvinner har like flotte kropper som mannfolk, men på en helt annen måte såklart. Jeg ville heller aldri gitt fra meg sjangsen til å bli gravid over til menn. det er en herlig ting :) (les: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=518767)

Simen sa...

Jenter har mange flere butikker og velge i, værtfall her i skien, gjelder sikkert andre steder og.

Ellers så er det mye slappere og være gutt, slepper jo alt det du sa ... men bare så DET er sakt! DU ser nok bedre ut naken en veldig VELDIG mange gutter!

HenrikkeSF sa...

Jeg kommer ikke på noe som er verdt å skrive.. Menn har nok alle fordelene. Tror jeg?

Så deg i går forresten. I DEN NYE TRENINGSTIGHTSEN DIN! :-D du er sprek!

maia sa...

INGEN kan råne i bil uten å være harry.
Er bare mulig i 2 fast 2 furious.

[ Kristin ] sa...

Spør du meg ser jenter bedre ut nakne!
Jeg synes faktisk jenter har en bedre form på kroppen enn menn.
Menn er rett opp og ned, med en dings hengende ut. Ser merkelig ut

Anonym sa...

Det beste med å være kvinne er at vi slipper å gå på stinky herretoaletter!

Linda-Mari sa...

Vi kan bruke unnskyldningen ''Jeg har PMS'' og slippe unna med alt:)

Anne Cathrine sa...

Vi kan gå med hæler uten å være gay. Selv om hæler egentlig bare er pain og ikke en fordel :p

Kamilla sa...

hva er det dere snakker om? det er ingen fordeler ved å være jente, kun en haug med ulemper. OG en mann kan stå å tisse.

marinert sa...

Jo, me kan jo.... me har jo.. eh, nei.

Men på ei anna side: Det er me som får mennene. Kjekt.

Ulrikke sa...

Vi er betydelig søtere og kan få guttene til å gjøre alt vi vil:)

Anonym sa...

Han tenker med kjønnsorganet, og er i flertall i alle skumle saker som: vold, voldtekt, mord, folkemord, pedofili etc. Bevis på at mannen er underlegen kvinner i hjernekraft. Jeg vil heller være overlegent smart og godta litt sko enn å ha en ting dinglende mellom beina.

Marie sa...

Ingen kan se det på oss dersom vi skulle bli litt småkåte i upassende situasjoner... and that`s about it..

Elise sa...

vi kan bruke både skjørt og STOR, baggy buske utena t det er noe galt i det. det kan ikke gutter.

jeg så deg forresten på moldetorget på lørdag. på bianco, faktisk.
:)

Anonym sa...

Jeg synes damer ser penere ut naken og at vi har mer makt over menn enn de har over oss. Dessuten kan vi sminke oss penere og mer opplagt, menn må bare se ut som de gjør. Dessuten slipper vi det evige maset om å få pult, som jente er ikke akkurat det et problem.

R a g n h i l d sa...

Eg è meir enig på den militær-biten..eg è glad eg slippe da! Men ka faen è militæret i dag egentlig?
Off...tenk å kunne gått rundt i joggebukse med sovesveis og utvaska college-genser uten å få NOKEN rare blikk? Ah..

Anonym sa...

"Han tåler mer alkohol"

Vi spare masse penger på å tåle mindre! (Y)

Anonym sa...

Slutt å grin!
Høres ut som en gjeng med emoer.
Fordelene er der, tro meg.

For det første jenter KAN også stå og tisse, de kan se pene ut uten sminke, de trenger ikke fjerne uønsket hårvekst...

De kravene og manglene er det kvinner som setter til seg selv, ingen andre.

Det er fult mulig å gjøre alle de tingene man kunne gjort om man var mann som kvinne( hvis man ser bortifra å runke seg selv)

Vær stolt av å være kvinner, dere er heldige! :)

Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden.

Anonym sa...

Slutt å grin!
Høres ut som en gjeng med emoer.
Fordelene er der, tro meg.

For det første jenter KAN også stå og tisse, de kan se pene ut uten sminke, de trenger ikke fjerne uønsket hårvekst...

De kravene og manglene er det kvinner som setter til seg selv, ingen andre.

Det er fult mulig å gjøre alle de tingene man kunne gjort om man var mann som kvinne( hvis man ser bortifra å runke seg selv)

Vær stolt av å være kvinner, dere er heldige! :)

Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden.

Vanja sa...

Anonym sa...

Det beste med å være kvinne er at vi slipper å gå på stinky herretoaletter!


Pfft.. Vi må stå i køen utenfor damedoen så lenge at vi endre opp med å gå på den stinky herredoen fordi jenter bruker hundre år på do

Sara sa...

Vi kan sminke vekk kviser, uren hud, noe som virker litt rart om gutter gjør det.

Anonym sa...

hærlig innlegg! :-D

Tone sa...

vi kan dra på byen med tre kroner og fremdeles ha det gøy?

..også slipper vi å late som om vi faktisk bryr oss kabel 567D, 3-tommer'n og offside ;)

Christine sa...

jeg kan også stå å tisse.

Ida sa...

- Vi kan sminke oss fine
- Vi har veldig gode shoppingmuligheter i forhold til det motsatte kjønn
- Og en viktig ting! Når det gjelder kjærlighet, virker det mye gøyere å være kvinne:) Å ha noen som passer på deg hele tiden osv:)
- Vi kan grine over ingenting

Anonym sa...

Vi slipper inn på utesteder der vi egentlig ikke hører hjemme, hvis vi er.. øh jente.

Vi kan ha langt hår.

Det syns ikke på oss om vi blir horny i upassende situasjoner.

Vi får det som regel slik vi vil.

Vi slipper millitæret og annet mandig shit.

Kommer igrunn ikke på noe mer.

Sarah sa...

Fant 1 fordel:
Vi jenter kan gå i både jente- og gutteklær :D
Det kan ikke gutter!
(eller, de kan, men det ser jo ikke så lurt ut..)

Anonym sa...

Menn har absolutt ikke overtak på det motsatte kjønn. Tvert imot!

Ellenpellen sa...

- Det er mye finere jente klær og bedre utvalg!
- Vi kan se bra ut med sminke hvis vi er stygge fra før uten å være homo
- Vi kan få unger hvis vi vil uten hjelp fra en mann
- Vi får fortere napp hos haikere
- Vi lever lengere
- Det er flere pene damer enn menn
- Vi kan gråte og syte

Anonym sa...

Vi jenter risikerer ikke å hete Bjug eller Stinius.

Arma sa...

Vi kan ha tusen forskjellige farger på neglene

Elma sa...

Kvinner har som regel makten i et forhold + sexlivet ;) =D

Linnea sa...

Jeg kan også stå og tisse.

Det der med å syte og sutre - GIDD. Det er det som gjør jenter så idiotiske.

Ellers er det mange bra forslag her - men de veier egentlig like tungt.

ingeborg sa...

okei, har ikke giddi å lest gjennom alle kommentarene, men er en del standard som er tatt, men har en til.. vi kan vise at vi er glad i folk på en mye mer fysisk måte en gutter :)

Anonym sa...

Vi blir ikke skallet.. (vel, hvertfall ikke så mange jenter blir det håper jeg..)

Torill sa...

Er ikke noe fordel at vi kan sminke oss og bruke mer klær og greier..
Tenk hvor rike vi hadde vært hvis vi ikke hadde brukt så mye penger på sånt !
Skulle ønsket jeg var gutt :-D hehe

Ellen Marite sa...

HAH, kvinner har så syykt mye større overtak på menn enn motsatt. Er jo bare å blunke og smile litt, så er de på kne.

I hvert fall NESTEN

Anonym sa...

Jeg synes heller ikke det er noe fordel at vi jenter kan bruke sminke. Hadde heller ønsket at jeg var naturlig pen (ånei, jeg sier ikke at alle gutter er pene eller at ingen jenter er pene uten sminke, men mange jenter (som meg selv) er avhengig av sminke selv om vi faktisk ser greie ut uten sminke også.. Det er stress med sminke!)

Det som er en fordel ved å være jente er at gutter gjør alt man ber dem om (nesten), passer på deg, er flinkere til å gi oppmerksomhet og sjkke deg opp +++ I tillegg kan det rett og slett være gøy å være jente, style seg opp, ha jentekvelder...
Men selv om det faktisk er noen (ganske bra) fordeler ved å være jente, tror jeg det er flere ulemper ved å være jente enn det er ulemper å være gutt. Såååå... Kjønnsoperasjon neste? eh .

Anonym sa...

Gutter kan gå uten halvnaken uten å bli anmeldt for blotting. De er penere når de blir eldre:)Kvinner blir styggere

Anonym sa...

-gutter slipper(som oftest) det lange håret, som du må tørke og børste etter dusjen.
-Guttene er sterkere i kroppen, å kan da "lett" voldta jentene

ronja sa...

vi har sterkere orgasme :)
om en mann hadde opplevd orgasmen til ei dame, hadde han dødd. fakta.