27. mai 2008

"Dette er den første dagen i resten av ditt liv"

Denne quoten har vi alle hørt før, og blitt oppfordret til å tenke hver morgen.
Da vekkerklokka ringte kl. 06:30 i dag(etter min mening natt), sperret jeg opp øynene - litt sånn som ei ugle. Det første som slo meg var at jeg delte seng med 5(!) mattebøker. Det var da jeg tenkte at dette kom til å bli den siste dagen i resten av mitt liv.

Jeg kunne skimte Dell(dataen min) gjennom bokstabelen. Jeg fisket han opp og tok han med til frokostbordet. To timer senere sitter jeg med skjelvende fingre på matteeksamen. De gamle damene hvisker om meg, "der er privatisten". Når ble det å være privatist et sladderemne blant eldre damer med lilla hår?

FEM timer senere har jeg gjort den aller siste matteoppgaven i hele mitt ville, vakre liv.
Jeg erklærer herved min sommerferie som offisielt påbegynt. Nå skal jeg på fjellet!

39 kommentarer:

ninaballerinaa.blogg.no sa...

Jeg er sjalu! Vil også ha sommerferie!

Kos deg :)

Maria Helene sa...

Håper det gikk bra da. Hadde også mattetentamen idag :D Men delte heldigvis ikke sengd med bøkene mine inatt.

Kamilla sa...

kinda scary, første gangen jeg hørte det uttrykket satt jeg på en restaurant i Molde (i forbindelse med moldejazz for hundre år siden). får sånn herlig inntrykk av at alle fra molde elsker det uttrykket nå:D

Julie sa...

gratulerer=D

Det er en h e r l i g følelse å være ferdig med sånne ting

Siri sa...

haha, Linnea <3

emilie sa...

Aww, Gratulerer!
Kos deg

Arma sa...

Ja, Jon maser også om "fjellet". Hva er greia?

line aurora sa...

vakker natur! matte suger. jeg må ta eksamen som privatist neste år, faen, vil ikke at sladrekjerringer skal prate om meg. :(

&yes, jeg er hoveforumlineaurora! før kalte jeg meg squirt, men så syntes folk det var så ekkelt, så jeg bytta. vedder en tiøring på at du er linniiie, hihi.

Anonym sa...

hva er privatist?

Michelle sa...

Det er sikkert utrolig herlig å være ferdig med alt som heter matematikk! Jeg får bare bite tenna sammen et år til.

Christopher sa...

god tur, og god ferie =) noen må jo ha ferie når andre må jobbe.

Helene sa...

Grattis.

H a n n e sa...

Hipp hipp hurra!

Silje sa...

Hvordan gikk det med deg???????:) jeg l-zket solsikkeoppgaven, og hvordan de var fresje nok til å nevne sommeråpent. eller hva det var.

Lillian sa...

grattis med vel overstått eksamen heldiggris. Jeg har for øvrig to eksamener igjen. tenk på meg mens du spaserer i fjellene..

Karianne sa...

Til lykke med vel overstått eksamen!

Christopher sa...

Liker den ikke lenger jeg heller, så kastet den sammen med resten av de dårlige vanene og rutinene jeg var i besittelse av.
Vel, da kan vi jo kødde litt sammen, som de to køddene vi er. Livet blir ikke noe særlig morsommere uten kødding.

Linnéa sa...

Arma: Fjellet er det eneste jeg liker å..bevege meg på. Fri som foglen, om du skjønner... (Vet at du ikke gjør det siden du er jøde)

Line A: 10 poeng ;)

Anonym: Å ta et fag alene i stedet for å få undervisning i det.

Silje: Da jeg så det sto "REGRESJON" på den ene oppgaven valgte jeg A i stedet. Men fikk til alt. Du da?

Christopher: Din kødd.

Mona sa...

Heldig du! Jeg er ferdig på torsdag! :) Kos deg på fjellet!!

Anonym sa...

du er for tynn, man ser jo ribeina dine sykt godt! legg på deg før du ser helt syk ut!

Sandra Michelle Skipnes sa...

Eneste grunnen til at sånne damer er eksamensvakter er fordi de skal få noe spennende å gjøre. La de beholde den stusselige gleden over å sladre om privatisten. Skjer vel ikke så mye annet spennende i hverdagen deres.

(:

R a g n h i l d sa...

Ferie? :-O Fy søren.. Jaja.! Gratulerer med overstått eksamen;)

Jon sa...

Gratulerer! Hils fjellet fra meg.

Benedicte :D sa...

Deilig å være ferdig. Kos deg på fjellet :)

Yngvild sa...

Jeg misunner deg ikke matteksamen! Sikkert deilig å være ferdig!

Anneli sa...

God tur!:D

Anonym sa...

han/ham! ikke undervurder HAM! essensielt, kom igjen jenta mi!

Linnéa sa...

Bildet er fra i fjor, hvor jeg også var mindre og tynnere. KJEMPEbra observert.

Han/ham er valgfritt.

Liv sa...

Man trenger da faen ikke være sykelig tynn for at ribbeinene synes når man strekker armene opp. Idiot.

Anne-Gunn sa...

Hehehe! Du skriver så utruleg bra! :) Lykke til med velfortjent ferie! Fjelle e herlig om sommaren! ;)

Tonje sa...

jeg liker deg.

www.iluu.devote.se sa...

www.iluu.devote.se

margrethe sa...

gratulerer, kos deg på fjellet.

Ingeling sa...

heldig du er!! Lykke til!

Jannekake sa...

Gratulerer. Jeg vil også være ferdig med matte ;(

Caroline sa...

Hvis jeg noen sinne kommer opp i matte igjen (10. klasse var sist) kommer jeg til å legge meg på en vei og vente på første bil.

Det er deilig med sommerferie. Min begynte på mandag. Får man tru og håpe.

Anonym sa...

du er nydelig. akkurat passe. ikke hør på de kvapsete, "normale" fjortisene.

V sa...

Takk gud jeg ikke går på skole! Tjohei for friheten

Ingunn sa...

bladde igjennom kommentargreia her for å sjekke om noen hadde kommentert bilde /eller kroppen din. og jada. haha, jeg ler.

det er hver gang "legg på deg" bla bla. uff