26. mai 2008

Skam dere.

NÅ er det nok. Jeg piner meg gjennom skrivefeil på skrivefeil hver dag. I stedet for å kommentere det, legger jeg heller hodet i hendene og ber til Gud om at vedkommende måtte dø. Den verste av alle feilene er da/når-feilen. Selvfølgelig er det ok å glemme seg iblant, men i går var jeg innom en blogg som KONSEKVENT hadde byttet ut når med da. Ikke bare fordi vedkommende var stokk dum, men for å virke smartere. "Da jeg får en fin hund", "da jeg blir stor (men aldri smart)".

Hadde det vært en 4.klassing kunne jeg ha forstått det. Da KUNNE jeg ha latt det passere. Men når halve Norge bruker disse to egentlig så fantastiske subjunksjonene som om de var søppel, må jeg virkelig få lov til å bryte ut og arrestere disse verdiløse individene. Hadde det vært opp til meg skulle jeg ha kjørt dere til Auschwitz og låst dere inne i Gud/Allah-vet-hvor!

Så til dere da/når-misbrukere: Jeg hater dere!

Til slutt vil jeg bare avslutte med den fantastiske regelen, som jeg faktisk vurderer å tatovere inn på ryggtavla mi: "Den gang da og hver gang når".

Det skal sant sies at jeg har prestert å være for rask med publiseringen av tidligere innlegg - og gått i ulike skrivefeller. Dette tar jeg SELVFØLGELIG på min kappe - men jeg retter det i det minste. I tillegg SER jeg at jeg har vært for rask når jeg leser gjennom det.

99 kommentarer:

Mia, Kari og Ida sa...

Haha, ja, sånt irriterer jeg meg også over. Du burde lese bloggen vår hvis du ikke vil ha skrivefeil (annet enn noen innlegg som er undertegnet "-K.").

Anonym sa...

Det går faktisk ann å skrive "da jeg har en stor hund" F. eks; Jeg føler meg ikke helt frisk enda, da jeg har vært syk i flere uker..

Pete sa...

Hehe, eg er enig! Der eg bur, har hovudsenteret klart å trykke opp eit skilt med teksten: Sykkkelforbode på terassen. To skrivefeil på tre ord, pluss at skiltet er trykkt opp på metallplate. Ok, det finst mange uerfarne bloggskrivarar, der skrivefeil gjennomsyrar bloggen, men skrivefeil blir meir og meir vanlig offentlig.

R a g n h i l d sa...

Enig. Irriterer meg egentlig mest over sånn sms-språk og sånne som bare skriver med små bokstaver. Men, men. Det er mye man skal plages med...

Simen sa...

Det er en grunn til at denne bloggen er the it shit, at forfatteren faktisk behersker norsk.

Anonym: Er det rart folk skriver feil? Du skjønner jo faen meg ikke poenget?

caffelatte.blogg.no sa...

TAKK. ELSKER DEG.

Kamilla sa...

jeg gjør sikkert skrivefeil fra tid til annen selv, men prøver å være obs på at det er feil. "da jeg blir stor" er jo faktisk jævlig pessimistisk (og FEIL), høres ut som man tviler sterkt på at man noen gang kommer til å vokse opp.

Anonym sa...

Godt å høre at det finnes andre rettskrivingsfanatikere der ute! Det finnes likevel en skrivefeil jeg synes er en større dødssynd enn da/når-feilen: ORDDELING. Det heter ikke brød boks, is krem, data maskin eller hår føner. Skjerpings, folkens.

Sunniva sa...

det ville blitt en fantastisk tatovering!

linn sa...

Synes hun/henne-feil er minst like ille. UIEJKwh, hvor FEIL høres det ikke ut å si "henne løp fort"?

Anonym sa...

Jeg kommer aldri tilbake til en blogg som er full av skrivefeil. Hvorfor ha en blogg når man ikke kan skrive? Er sikkert ikke så mye bedre selv, men jeg har heller ikke noen blogg da... Jeg tar noen ganger feil når det kommer til hun/henne, men det overlever vel de fleste, høhø.

Anonym sa...

verste er: HVEM film skal vi se?

Anonym sa...

da i kommer hjem fra skolen hver dag så gjør i norsk leksa. Der for skriv i heldig vis alltid rett :)

Anneli sa...

Tenker egentlig aldri over det.. Grammatik er og forblir på skolen.

Aida sa...

Amen to that!

Susanne sa...

enig med en over her, hun/henne er enda verre!

ingeborg sa...

Jeg også irriterer meg over skrivefeil, men mest for "og/å" og doble konsonanter. da og når vet jeg at jeg er en jævel til å skrive feil selv, for "når" blir brukt her hvor jeg kommer fra hele tiden, som feks "når jeg var liten". jeg skjønner at det er feil når jeg tenker over det, men siden jeg hører det så mye er det ikke alltid at jeg ser det selv. jeg vet selv at jeg ellers er stødig i norsk, men dette har til og med norsklæreren min innrømmet at er typisk for her hvor jeg kommer fra. folk her sier også "bedde" og "gidde" istedenfor "ba" og "ga", det også ble et lite problem når jeg skulle skrive en stund.

jesus, det her ble kanskje litt langt

Vutarie sa...

jeg har blitt veldig obs på da/når-feil i det siste, men jeg har en mistanke om at jeg har noen selv, heh. UANSETT, for meg er orddeling mye verre. ughhhh.

Vutarie sa...

og folk som setter stor bokstav i dager og måneder også, forøvrig. vi skriver norsk og ikke engelsk, aye

Remii sa...

Så det du sier ar at alle med skriveproblemer bare skal drite i å ha blogg?
Dette bryr deg sikker mitt i ræva, men jeg SÅ faktisk opp til deg og leste bloggen din vær dag før.
Nå kommer jeg bare til å glemme deg, for du er ikke verdt å tenke på en gang. Greit du har et parr teite meninger, men dette er å gå for langt.. Lykke til.

Linnéa sa...

Jeg har delvis tatt for meg orddeling/særskriving tidligere, men det ligger jo på randen til utbrudd det også.

Hun/henne har jeg ikke opplevd. Men Selvfølgelig - irriterende.

Remi: Hater du meg fordi DU ikke kan å skrive? Kanskje det er du som burde tatovere inn et par huskeregler når det kommer til grammatikk. Det er som alt annet: MULIG å lære seg.

marn sa...

anonym1: såklart kan man skrive det sånn, da det faktisk er riktig. bra poeng.

Anonym sa...

du er nerd

Julie sa...

Jeg synes den værste feilen er ordelingsfeil, eller særskrivings-feil som det egentlig heter. Det er så sjuuuuukt mange som har den feilen.

Jeg skjønner ikke at folk HØRER på ordet at det skal være lammelår, ikke lamme lår. Man hører jo at de henger helt sammnen. Argggggggggghhhh

Kristina sa...

orddeling og å/og er ufattelig irriterende.

jeg hater skrivefeil.

Drea sa...

"Posetift". Hvordan kan noen tro at positivt skrives "posetift"? Det er helt uforståelig.

Karoline sa...

ohhh.. tenker ikke over det når jeg skriver selv, men tror ikke jeg har såå mange da og nå feil..!

huilei sa...

Ugh, helt enig. Da-/når-feil, og-/å-feil, særskriving og andre skrivefeil er utrolig irriterende. Og jeg er ikke norsk, engang.

Anonym sa...

Har lagt merke til at du har en del kommafeil.

Prinsesse Iselin sa...

haHAAHHAH, jeg har tusen skrivefeil and I don't Caree! Men det er jÆvli irriterende me james sm sier "et mobil" "En sted" hvis man tenker "mobilEN - EN mobil" "stedET - ET sted"

Linnéa sa...

Kommafeilene mine er jeg klar over hvis man skal være 100% korrekt. Grunnen til mine mange komma og punktum er for å formidle teksten annerledes og understreke div. ord/setninger.

Og igjen, orddeling: de burde ha vært skutt.

ninaballerinaa.blogg.no sa...

Orddeling er hat!
Skrivefeil er hat!

Som ordet "forsåvidt", hvordan kan NOEN prestere å skrive: FORSOVET?

Det er meg en gåte

Anonym sa...

blir skikkelig oppgitt over at folk skriver negativt til dette innlegget, som feks "du er nerd". regner med at de fleste av dere som skriver her har gått mer enn ti år på skole, og når man ikke kan grunnleggende norsk gramatikk, da er man rett og slett...dum?

linnéa kan ikke defineres som nerd uansett hvordan du snur og vender på det.

Lene sa...

det finnes ikke noe værre å irritere seg over! i hate it.

Inger-Johanne sa...

Flott å lese at jeg ikke er den eneste som irriterer meg over sånt. I tillegg er jeg livredd for å skrive feil selv, og ringer gjerne en venn om jeg er usikker på et ord! Jeg reagerer ofte på folk som sier "hvem" isteden for "hvilken"!
(Denne kommentaren er sjekket minst tre ganger for skrivefeil..)

Jon sa...

Jeg liker ikke og se skrive feil i blogger. Jeg hadde en del selv når jeg var liten. :))))))

Anonym sa...

Jeg er så innmari enig! Men ord( )delings( )feil er det aller verste

Anonym sa...

Orddelingsfeil er faen meg enda verre enn dette! Ingen kan skrive i dette landet her.

Benedicte :D sa...

Haha. Jeg har skrivefeil, men prøver å passe litt på. Er enig med ragnhild i sms-spåk og msn-språk. Det irriterer meg mektig!

margrethe sa...

jeg pleier aldri å tenke på skrivefeil, men retter dem hvis jeg har slurvet.

H a n n e sa...

Jeg skal ikke si en dritt, jeg skriver jo faktisk nesten dialekt på min blogg. Men det er fordi jeg har så mange lokale helter som misliker at jeg skriver bokmål, men jeg kan desverre ikke fordra å skrive grammatisk riktig nynorsk...

Frkstavne sa...

Skrivefeil er noe som kan gjøre meg gal, men jeg må faktisk innrømme at jeg mange ganger har vært veldig usikker på ord som egentli burde kommet ganske naturlig.
Grunnen til det er jo at jeg i en alder av 12 år startet på det såkalte SMS og MSN språket.
Jeg tror faktisk det er en vesentlig grunn til at mange har slike unødvendige skrivefeil.

Noe jeg har slitt med/ fortsatt sliter med selv er og/å.
Skjønner ikke hvorfor, men det er jo bare en gang slik.

kari sa...

haha. må si dyslektikere får gjennomgå i bloggen din!

mitt budskap til det norske folk (og personen som utviklet tastaturet) er:
anførselstegn: « ... »
tommetegn: "
ukjent for så alt for mange.

(kommenter min bruk av små bokstaver, den som vil.)

MarianneEmine sa...

Haha, du er så ille søt

Kamilla sa...

hvis du ønsker å gråte kan du melde deg inn i "Den nasjonale forening mot orddeling"-gruppa på facebook. Da skjønner du hvor mange DUMME mennesker som bor i dette landet.

Anonym sa...

Det som er mest irriterende er når noen prøver å imponere med lange, vanskelige ord og setninger, men mislykkes totalt fordi alt det andre blir feil. I tillegg skal det helst ikke puttes inn smilefjes, kun for å virke ekstra seriøst og pertentlig. "Jeg kan dette, jeg har også vært bortid sånne særdeles plagsomme å irriterende skrive feil." Buhu, dere er alle like dumme :) Nå er jeg og dym dym. Heia LiInNnEah!

Eirik Andreas sa...

Det er morsomt med de som kommenterer at de ikke liker skrivefeil, med masse skrivefeil selv.

sa...

"Så det du sier ar at alle med skriveproblemer bare skal drite i å ha blogg?
Dette bryr deg sikker mitt i ræva, men jeg SÅ faktisk opp til deg og leste bloggen din vær dag før.
Nå kommer jeg bare til å glemme deg, for du er ikke verdt å tenke på en gang. Greit du har et parr teite meninger, men dette er å gå for langt.. Lykke til."

Jeg ler meg skakk! Skrivefeil to the bone! Linnéa, du får nå en dose større respekt hos meg, skriveleifer kan dø. Jeg hater blogger med dårlige setninger og skrivefeil. Jeg vet jeg er fisefin og nerd på området, men hurreluja så mye bedre en blogg er med godt språk.

hedda sa...

enig, irriterer meg grenseløst over det selv.

vicy sa...

haha, evig bra.

Lena sa...

Haha akkurat det der har irritert meg også i det siste. Har begynt å legge merke til det når folk snakker også. Det er så mange som bruker de ordene feil.^^

Sarah sa...

De som er irriterende er alle de som sier: Spørre et spørsmål! Det heter å stille et spørsmål og omtrent ALLE sier feil! Det er også feil ta selvmord, man BEGÅR selvmord man tar det ikke.

hårnisse sa...

I historisk presens skal det være da. Det tar mange feil på. Inkludert norskboken min.

Helene Mathea sa...

Jeg og irriterer meg over folk med skrivefeil. Jeg prøver alltid å skrive mest mulig rett, for jeg vet hvor irritert jeg blir av å lese skrivefeil som går igjen i en tekst.

Men hva med de som har et snev av dysleksi? De har fått samme undervisning som andre, men viser ikke like stor progresjon. Dysleksi er noe man blir født med. Det er ikke mangel på opplæring. For min del har de like stor rett til å blogge som andre.

Likte innlegget ditt, men om du går til anngrep på dysletikere, må jeg tenke meg om en gang til.


Einstein hadde forresten dysleksi. ;)

Anonym sa...

tror nok dette innlegget er ment for en gjennomsnittlig norsk ungdom, ergo ; uten dysleksi..eller?

Linnéa sa...

H.M:
Ikke for å angripe, men... Når jeg sier skrivefeil, tenker du med en gang "MOBBING AV DYSLEKTIKERE!"?

Jeg har ikke nevnt de med et eneste ord. Hvis spørsmålet derimot er om han er verdig en blogg eller ei, skal jeg ikke uttale meg. Jeg mener det norske folk generelt og skjærer alle under en kam.

Hadde jeg hatt dysleksi hadde jeg kalt bloggen min "Linnéa (med dysleksi.)" Ikke noe "alt du vet er feil", for det hadde jo vært den rake motsetningen når annenhvert ord hadde vært feil.

Kort oppsummert: Ikke noe imot dyslektikere, bare skrivefeil.

kari sa...

oi. ikke meningen å bringe dysleksi på banen på den måten i min kommentar. at dyslektikere kunne ta seg nær av dette, var noe av det første som slo meg, så det bare datt ut, i guess?

men som jeg har forstått det, så er jo hele posten satt en smule på spissen... eller hva.

akk. no hard feelings :D

Lillian sa...

Hm.. Jeg håper jeg har rimelig kontroll på rettskrivingen, eller hva sier du frøken Myhre? :) Håper det. Jeg skal nemlig ha norsk eksamen i morgen!

FRIEND OF LAGERFELD sa...

orddeling er verst, for ikke snakke om og/å feil! gad

Mary Soprano sa...

Hei ukjent. Du burde sett rett i kamera. Meir slagkraft. No ser det ut som du e flau. Og ja, feil innlegg osv. I gidd ikke bla.

Mary Soprano sa...

I hate folk som skriv værst, blandt og sundt. Og folk som kritisere skrivefeil og prestere å skrive feil i kritiseringa. En skam!

Anonym sa...

en ting, dette var et nok så teit innlegg av deg! digger innleggene dine ellers, men syns at du går inn på et tema som sjenerer enkelte. greit, alle blir lei av å lese side opp og side ned med skrivefeil, men for de som ikke kan noe for det, så bør du kanskje la dette temaet være! for d er faktisk en del.. du kan skrive om sol og fint vær i steden for! ;) YEAH!!! =D

KOS DEG videre, og ha gode tema slik som du plar! =D

Helene Mathea sa...

Mobbing var vel litt drøyt. jeg bare tenkte det samme som Kari. At mange som kanskje leste innlegget tok seg nær av det.
Og lurte hvilket syn du hadde på dette..
Nå svarte jo du akkurat ganske bra på det ;)

Tonje 8-D sa...

Siden du er så flink i norsk så bruk det heller som en "gave." Ikke bli sur/irritert på folk som ikke er det, og som ikke klarer å forstå det like godt som deg. Norsk er mitt beste fag, og det faller meg ikke inn å kritisere andre for deres manglende kunnskap!

Mary Soprano sa...

Les dokker bloggen får dokker deal with det som står der. Nokken hate negra, andre hate kommunista og andre igjen hate skrivefeil.

Jon sa...

Til de som babler om dysleksi: Dét går litt mer ut på vanskeligheter ved dobbeltkonsonanter og staving av ord, ikke enkle gramatikkregler. Begge mine eldre brødre har dysleksi, men merkelig nok ikke jeg.

Elisabeth sa...

Jeg har sikkert tusen skrivefeil. Du kan sikkert hate meg:)

Anonym sa...

hva skjer med folk? :P
typisk (norsk) ungdom å ikke tåle kritikk som dette.
"greit, alle blir lei av å lese side opp og side ned med skrivefeil, men for de som ikke kan noe for det, så bør du kanskje la dette temaet være!"

de som ikke kan noe for det må lære seg å ikke ta seg nær av det, resten burde egentlig bare begynne på barneskolen, der man faktisk lærer da/når, og/å osv..

Anonym sa...

Takket være deg og din sensasjon av en blogg finnes det ikke et eneste dinosauregg igjen i hele Bergen :/

Yngvild sa...

Jeg tror jeg aldri har kommet over noen som sier f.eks. "da jeg får en fin hund". Bare folk som skriver når istedet for da, som i den gang da som du skrev. Irriterer meg når folk gjør det, og det er ikke sjelden.

Cathrin Meyer ;) sa...

kjære "anonym" som siterte en annen anonym.
"greit, alle blir lei av å lese side opp og side ned med skrivefeil, men for de som ikke kan noe for det, så bør du kanskje la dette temaet være!"

greit at norsk ungdom "ikke tåler" kritikk, men jeg skjønner ærlig talt ikke vitsen med å skrive denne typen innlegg, fullt av negativitet; sommeren er her, solen skinner og fuglene kvitrer. I steden for å skrive om de gode tingene, så forkuserer man på de negative. Kan ikke Linnéa heller skrive om sine egne feil, i steden for å skrive om andres? Idé?

Det er ikke snakk om å tåle kritikk, det er snakk om å rettferdiggjøre.

Ha en fin dag alle sammen.

Linnéa sa...

Det er snakk om å ta det jeg skriver med en ALDRI SÅ LITEN klype salt. Jeg er kongen av negativitet - og jeg gir faen i sol og fulger.

Dette innlegget var til for å få folk til å lære, og jeg kan nesten garantere at et flertall tenker seg en ekstra gang om neste gang de skal velge mellom da og når.

Jeg vet at jeg har rett, og det er derfor jeg skriver det :---)

Anonym sa...

jaaa, go linnéa! det var godt sagt :)
cathrin meyer, du har titusener av andre blogger å velge mellom. en blogg er for å uttrykke sine egne meninger og syn - uansett om de inneholder negativitet eller positivitet. gå og les et eventyr ellerno, der er det masse positivt som skjer ;)

Webmaster sa...

Hei Linnéa. Vi på "award your blog" mener at du burde sjekke vår side fordi din blogg virkelig er noe for seg selv. Vi liker det. Dette er en hobbysak, vil du støtte prosjektet? Sjekk vår side, gi lyd fra deg, det hadde vært kult! Vi vil gjerne anmelde bloggen din, og mange andres blogger. Vi håper det trigger din interesse.

mvh
Award Your Blog

Christopher sa...

sammenheng i setningen er viktig å ta høyde for, men du har helt rett NÅR du sier at folk driter deg ut, DA. uff, dårlig orspill. beklager det der.
men jeg må få lov og si takk. -for at noen klarer å passe på at folk skriver rett. jeg blir også irritert når folk skriver feil. og enda mer irritert hvis jeg gjør det selv.

Mary Soprano sa...

Da bør du bli irritert. Det heite for det første orDspill og for det andre "lov Å si takk".

maria sa...

Ja. Ja. JA. Eg ville gje deg 70 liter Pepsi max då (da) du hadde eksamen, men så fann eg ut at du heller kunne få det når du sluttar på skulen. Flott at me har nokon vakne ungdommar igjen i landet vårt. Orddelingsfeil er også eit anna humskgrumsk irritasjonsmomemt.. men det tar me ein annan gong.

Linnéa sa...

Takk for det min kjære venn! Orddeling(som egentlig heter særskriving om jeg får være så korrekt) blir neste tema

Anonym sa...

Hun/henne feil irriterer meg noe GRENSELØST også. Men den feilen er visst så utbredt fordi flere i osloområdene bruker henne istedet for hun når de snakker.
En annen feil er når folk bruker t i slutten av ord der det ikke skal være t. Feks. "et hjertet".
Haha:-P

Anonym sa...

Jei trur ike att Lineà hatter dei om du skreiver sån. Sett bortifra om du ha dysleksi. DA er du nok på svartelista!

Anonym sa...

Om du ikke har mer å irritere deg over enn andres språkkunnskaper, så trenger du ikke å klage. Ting faller ikke like lett inn for alle, og hvis du har problemer med å skjønne det så er du vel ikke så utrolig smart og lur som du liksom utgir deg for å være. Jeg syns du skal ta litt lærdom av det "tonje-8-d" sa. Skal folk begynne å rakke ned på deg og si at du burde bli sent til AUSWITCH (???) for dine manglende kunnskaper i et emne..? Det er det dummeste jeg har hørt, og om jeg tar dette med en klype salt ble det bare skikkelig dumt : pPPPPPP JA, jeg FACER rettskriving akkurat nå!!!!! :D:D:D:D::D

Linnéa sa...

Jeg velger tema.

Jeg kunne godt ha tatt for meg emner som innvandrere, homofili etc. - og sagt mine meninger om det også. Men da hadde du vel fått dobbelt så vondt? Jeg kunne ha skrevet en artikkel om hvor vidt jeg synes jødene burde dø eller ikke, men så slem er jeg ikke. Jeg rakker ikke ned på noen, jeg rakker ned på SKRIVEFEIL. Så vær så snill, ikke kom her og lek smart.

Din nettvenn sa...

http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%A6rskriving

Vel. Du begår noen semantiske blemmer selv noen ganger hva gjelder særskriving versus orddeling. Dessuten skriver du anførselstegn feil, se http://www.korrekturavdelingen.no/K4Anforselstegn.htm .

Jeg synes selv at orddelingsproblematikken er litt oppbrukt, men du ser ut til å vinne cred fra Kari Ungdom.

Jeg kan da avslutte med å opplyse om at jeg tilfredsstiller samtlige av dine krav til personer, med unntak av at jeg er fra Molde. Så jeg antar at jeg har nødt til å ta kontakt med deg neste gang jeg ser deg på byen.

Kos og klem,
din nettvenn.

Din nettvenn sa...

http://www.korrekturavdelingen.no/K4Anforselstegn.htm er adressen. Det lurte seg inn en R i forrige post.

Din nettvenn sa...

Jeg må nå i min tredje kommentar på rad innrømme at det faktisk ikke er en R i referansen, det er bare det at den skjuler seg siden tabellen på siden er for smal.

Kyss og klem,
din nettvenn

Linnéa sa...

Det at jeg faktisk hadde 10 anførselstegn i en tekst var en form for overdrivelse. Jeg vet hvordan man bruker anførselstegn, men ta gjerne kontakt på byen så vi kan diskutere:)

Anonym sa...

Hehe, du rakker vel mildt sagt ned på FOLK med skrivefeil!
For jeg vet ikke hvordan denne setnings kan tolkes feil jeg: "Hadde det vært opp til meg skulle jeg ha kjørt dere til Auschwitz og låst dere inne i Gud/Allah-vet-hvor!". Det er like ille å si at jøder skal bli sendt til Auschwitz, som de med skrivefeil skal bli sendt dit. Men dette er nå hva jeg syns. Stå på!

Linnéa sa...

Nei, sende skrivefeilene til Auschwitz... Neida. Men takk for åpenbaringen

Agnethe sa...

Jeg er så enig med deg som jeg kan bli. Folk med skrivefeil, spesielt når det gjelder deling av ord, bør tvinges gjennom grunnskolen på nytt! Jeg blir GAL!

Regine sa...

Usj så enig med deg. Men jeg synes det er mange andre feil også som er så irriterende: å/og (hvor vanskelig kan DET være?), hver/vær (hallo!), hun/henne, hvem bukse skal jeg velge? (den gjør meg gal), og så videre. Jeg hater dem, jeg blir så provosert og irritert, at det går an...

Ellen Marite sa...

På en jævla pakke med egg står det "Egg fra frittgående høner". Ikke da/når-feil, akkurat, men herregud, da, mann! Er forresten fascinerende mange folk i 30-årene som faen ikke kan norsk grammatikk. Tror visse årskull har hoppet over noen norsktimer.

Anonym sa...

Wow...du må ha utrolig "mange" bekymringer her i livet!..greit nok at skrivefeil er irriterende altså..men kanskje du heller skal begynne å tenke litt over hva som egentlig betyr noe? Du er sikkert super stødig i norsk, men så er det jo bare slik at ikke alle kan være like flink i alt. Vedder en tier på at det er noe du ikke kan i det hele tatt men som andre er dødsgode i..tror ikke folk synes mindre om deg fordi...eller gidder å bry seg for den slags skyld.

Linnéa sa...

Det heter superstødig :)

Postmann Z sa...

seff
lizm
knaskende kjeks
slafsende juicy matkonsumering
fanboys/girls
sure pensjonister
illeluktende mennesker
creepy dyr(hamstere)
15 åringer
folk som hater kristendommen fordi den er teit(ja, men hvorfor?)
G.W.B er teit(again, hvorfor?)
FPU unger
S.U unger
Smug-ness
Slitsom imitator
ordet "mandig"
sertifiserte unge sjåfører
Telenor
Windows
Apple
Digimon
Playmo
Orangutanger som ikke ser søte ut
onde småunger
"ditt problem skal jeg løse" folk
ikke minst tyngdekraften, what gives?

kan du plz spre budskapet om å hate slike as well?

Linnéa sa...

For det første: Hva hadde en kjeks vært uten knasing?

Men herregud, digimon og hamstre er noe av det verste jeg vet. Ta kontakt hvis du vil gifte deg med meg.

Postmann Z sa...

Bra å se det finnes flere opplyste der ute.

Knaskende kjeks!
KJEKS SKAL IKKE KNASKE!
de skal knase... det er en forskjell!
baby-gulrøtter skal knaskes!

plz forgive for misforståelse av knask og knas!

Thnx, men ekteskap er som Norge uten nynorsk. Det blir aldri like gøy!

Anonym sa...

oooh..Det HETER "superstødig"?;P

Anonym sa...

hahahhaaha, du er så jævlig morsom!
<3<3

TiTA sa...

Av og til er du mitt forbilde. Skrivefeilmennesker bør halshugges. Halvveis.