2. jun. 2008

Hat og glede

Jeg har en lekebutikk på andre siden av gata. Utenfor den står det en xylofon med 400 forskjellige toner og farger. Jeg sover, men barna i Molde er merkbart stått opp for flere timer siden. Med tanke på at jeg har hørt på UHEMMET spilling i gudene vet HVOR lenge. Jeg ser for meg at jeg går mot vinduet for så å rope "Hva med å LÆRE SEG en melodi før du klimprer vilkårlig på den dritten der?! Midt på svarte natta også!" Sannheten er at dette var kl. 14:00, og at jeg ikke orket å reise meg opp for å skjelle ut en mest sannsynlig tilbakestående unge.

Men 3 minutter senere var dette hatet så godt som borte, da jeg ble oppringt av de jeg søkte jobb hos. Av de alt for mange søknadene de hadde fått, hadde de ikke lest igjennom en eneste en. Fordi de Selvfølgelig ville ha meg. Forståelig. Så jeg begynner i morgen, me like!

Til slutt ble jeg inspirert av et intervju jeg leste med...Per-Kristian Foss. Hvorfor jeg leser slike ting er en evig gåte, jeg føler meg ikke spesielt mye smartere etterpå.


42 kommentarer:

Anonym sa...

hvor har du fått jobb? :)

Bore-d sa...

Gratz!

Anonym sa...

gratulere med jobben! hvor var det?

H a n n e sa...

Gratulera med jobb pus :¤

Lillian sa...

Jobb hvor? grattis!

Marianne ! sa...

Jobb er kjedelig. Hvorfor ikke bare ligge hjemme hele dagen og høre på xylofon?

linni sa...

gratulerer med jobb :- )

V sa...

Gratulerer! 50% snill er ikke så verst da. Kunne vært verre så! :)

Arma sa...

Du og per-kristian er kliss like:)

Julie sa...

Woho grættis med ny jobb <:o)
Woho grættis med ny bråke-leke-instrument-butikk <:o)

LaTavia sa...

Hvorfor har du slettet innlegget om Tica?

Henrikke sa...

Gratulerer med jobb.Nice for you.(:

ingeborg sa...

haha :) jeg vil si jeg er 30% utålmodig, 30% spydig, 30% aggresiv og.. 10% snill? Det ble litt feil

berito sa...

Very nice. Great jobz mate

Anonym sa...

Skal du jobbe i leketøybutikken da eller?

Christopher sa...

Før jeg sier gratulerer med ny jobb, hvor har du fått jobb?
Jeg var en sånn kid da jeg var liten: kunne ikke spille noe som helst, med unntak av "Lisa gikk til skolen" selvfølgelig, men jeg spilte likevel som en gal på samtlige instrumenter jeg kom over. Trommer var en slager, for å si det sånn.
Nå: gratulerer med ny jobb.

lilly sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
lilly sa...

jeg har stor erfaring (2 uker i 5. klasse) med trompeter. jeg kan spille for deg da linnéa....

Linnéa sa...

Takk for det! Det er i en...dagligvarehandel. Men penger er penger :)

Latavia: Mor ble bitter på meg

Mia, Kari og Ida sa...

Det er plukk umulig å få jobb i Bergen, så jeg sitter her litt bitter må jeg innrømme..
Får nå likevel gratulere deg; grattis.

Anonym sa...

Gratulerer med ny jobb;-)

Jon sa...

Så snill du er!

Anonym sa...

Du er genial. Jeg har blitt avhengig av bloggen din, alltid innom å sjekker. Flere ganger om dagen i håp om at du har fått bloggkick og bare skrevet masse. Haha.. Og en ting til.. Blir du sur om jeg sender bilde av deg inn til modellbyrå? Du er nydelig, jente!

CAMILLA sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Big SturL sa...

Menneh, linneâ - i stedet for at du legger ut sånn triviell shit og lame ass bilder av nye bukser og deg i byen osv, kan du ikke bare hitte us opp med noen MAD CRAZY NUDIEPICS?? Lover, det du får 400000 hits om DAGEN!!! MOAR POPULARS!!!

Linnéa sa...

Thank you!

Anonym: Send så mange bilder du bare vil, du forblir resultatløs :)

Sturl: Kjære deg, finnes det ikke nok nettsider med lettkledde piker for deg? How is the drop out kid by the way?

line aurora sa...

jøss. pk sin sirkel var kvalmende symmetrisk. likte linnéasirkel bedre, jeg. nesten halvt om halvt snill og aggressiv er en uslåelig kombinasjon!

gratulerer med jobb. :) plu er gøy. lær deg plu. ha det gøy.

Ingvild sa...

haha måtte le litt av innlegget ditt :)
føler med deg ang plagsomme lyder som barn lager når man sover, uansett om det er midt på dagen eller på natten :p

sa...

grattis med jobb!
Og hei! Har bursdag 16.april og!

Anonym sa...

Foo Fighters - Best of You
Incubus - Drive
The Ting Tings - Thats not my name
Korn - Word up

Anonym sa...

Mr Foss e en glimrende politiker

Elisabeth sa...

Hei Linnéa. Streken på stell.
Hvis jeg noen gang ser deg tilfeldig, skal jeg faktisk spandere en kvalitetsfyll.

margrethe sa...

hvor skal du jobbe henn?

margrethe sa...

jeg så svaret. gratulerer.

Monica sa...

Gratulerer :-D Jobb er jobb, penger er penger. De som jobber i matbutikk får uansett MYE bedre betalt enn oss i klesbutikk. Arg.

sa...

Gratulerer :D hihi

Sarah sa...

Jeg blir vekket hver morgen av fotballkamp i stua ovenfor soverommet mitt, kjempegøy!
Gratulerer med jobb (:

ANE sa...

Jeg har ikke xylofon utenfor vinduet mitt, men jeg har en fotballbane som det konstant er unger og spiller fotball på. Utrolig irriterende unger!
Gratulerer md jobb:)

Anonym sa...

enda verre jeg har en lekeplass, og 20 meter oppfor der igjen er det en barnehage.. veldig koselig i ferier og sånn..

Linnéa sa...

Line Au: GJETT om jeg har lært meg plu! Eller, bare en da - selv etter 6 timer på kassa. Banan er 4011. eller var det 1140?

Elisabeth: Treffes i morgen? Tilfeldig?

Ellers takk for gratulasjoner, akkurat det jeg fisket etter :-)

Anonym sa...

du burde absolutt lese en bok som heter " å spise blomster til frokost " Den er hinsides genial, og måten jenten snakker på minner meg om ordforrådet ditt

Angelface sa...

Gratulerer med Jobben ! Hvor har du fått jobb ?