15. jun. 2008

Trøtte Linnéa

Nå orker jeg faen ikke mer. Se for deg et scenario hvor du våkner i ei seng du ALDRI har sett før. Du roper "hvem faen!", og ser på mobilen. 12 ubesvarte anrop og 10 meldinger. Utrolig nok har jeg i det minste mobilen OG lommeboka ved min side. Jeg går ut av soverommet, og ser at jeg fortsatt er der hvor jeg har dratt på vors. Ergo, jeg har SOVNA, igjen. Det siste jeg minnes fra gårsdagen er at jeg spiste OSTEPOP med gaffel. Jeg liker ikke engang Ostepop! Jeg ser over kroppen min: hull i strømpebuksa nok en gang, og ei vannblemme på fingeren. Eller en spaceman. Jeg tror det er en spaceman.

Dette skrev jeg da jeg kom hjem i dag morges kl 07.
Etter å ha fått en del forklaringer pr. sms viser det seg at jeg har sovnet på kjøkkenbenken til min kollega Lise. Enten må jeg begynne å sove mer enn 4-5 timer om natta, eller så må jeg slutte med å løpe rett fra jobb til vors. Hvor lenge skal man sove om natta?

Preben ble så sliten i beina av å steke kjøttdeig at han måtte ha stol. Dette er mannen i et nøtteskall.





Dette er altså kollegaen min. I tilfelle dere trodde det var ei gammel røy på 40.




Som dere ser(der hvor jeg har ringa ut i rødt), kan jeg stå og sove. Ber for øvrig om unnskyldning til denne karen som blir avbildet i en såpass moderne positur.

Etter dette ble det tatt omtrent 200 bilder av 100 ulike gk-elever. I protest mot gk-elever (på min egen skole) nekter jeg i det hele tatt å legge de ut for å drite ut vedkommende. Selv om jeg har dritlyst. Tenk å prøve på å se deilig ut på MITT kamera!

Om ei uke reiser jeg til Hovefestivalen! Færre dager enn jeg har fingre!Så da er spørsmålet: Skal du på Hove? Og hva skal du i tilfelle se?

83 kommentarer:

Arma sa...

Du veit at jeg skal på hove. Og den jeg skal seeeeeee eeeer...DEG.

Solan sa...

Det å spise ostepop med gaffel høres heller gjennomtenkt ut. Slipper å grise til fingrene sine :)
Smaart ^^,

Julie sa...

HOVE FTW
Familjen, The kooks, Babyshambles, The raconteurs, Stars, Jay Z, MGMT, Hellacopters, The Bloody Beetroots, og sikkert mer som jeg ikke kommer på nå.

Jeg må sove 8 timer for å være i balanse. Sover jeg mindre blir jeg trøtt, og sover jeg mer blir jeg trøtt. Men jeg sover som regel 6-7. Ergo er jeg ofte trøtt.

Janitor sa...

veldig flott wannabe-sabeltanntiger-med-ostepoptenner-bilde. det skal du ha.

Mari sa...

Eg og VIL på Hove, men nei. Mari må jobba vekk ferien, for å klara å leva. Faen! Eg syns du skal ofra ein tanke og to på mari som skal stå å skjera fisk dagen long i ferien!

Kristine sa...

Jeg kunne nesten gjort hva som helst for å få dratt på Hove i år. The Kooks!
Du får skrive detaljert om hvordan det var så jeg kan forestille meg opplevelsen.
Jeg drømte om Hove i natt, og det sier vel litt..

lissis sa...

Jeg kan la være å sove for så å dra ut med flaska. Jeg er en supermann!

Sover sånn ca 4-5 timer på hver dagene. I helgene blir det lett 10.

Hanne sa...

Hører rykter om at 8 er det riktige og magiske antall timer med søvn.

Skal dessverre ikke på Hove.

Marlen sa...

Nei,jeg skal ikke på Hove. Men dersom jeg skulle, ville jeg dradd for å se deg! :P

Næd sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

deerhunter, brian jones town massacre, crystal castles, familjen, les savy fav, skatebård, yeasayer.

Næd sa...

MGMT, Boys noize, MSTRKRFT, The teenagers, The ting tings, Band of horses, crystal castles, surkin, the count and sinden, familjen, slagsmålsklubben, bloody beetroots, midnight jauggernauts, goldfrapp og jay z.

Jeg har funnet frem sydvest, gummistøvler og i morgen skal jeg kjøpe en spenstig regnjakke! Klar for dårlig vær om det (sannsynligvis) skjer!

Anonym sa...

du er dessverre ikke mer enn et år eldre enn gk-elever :)

Linnéa sa...

Lise: Bullshit.

Og der ga en av grunnkurs-elevene seg til kjenne! Da er mitt mål nådd.

Anonym sa...

jeg skal på hove:D skal se in flames, dimmu borgir, behemoth,killswitch engage, bullet for my valentine, jay z, opeth osv.

Anneli sa...

Jeg vil på hove:( men jeg skal til amerika.

Kamilla sa...

Haha, du virker morsom på fylla. (I våken tilstand vel og merke)
Er bortreist når Hove er, så nei.

Magnus sa...

det kjenner jeg til. skjedde på torsdag og flere andre ganger. huff, tåler ikke mye alkohol.
jeg fikk jobb på Hove, men er i Tyrkia da :(
jeg ville sett:

Panic at the Disco
Babyshambles
The Kooks
The Used
M.I.A
Duffy

noen av dem du liker?

Lillian sa...

Haha! For en kveld :P

Jeg skal ikke på Hove nei, snufs! kos deg!

Magnus sa...

Ja, jeg må greie det! Kan ikke være homo og ha masse rynker.
Problemet er bare at han jeg skal bo med, røyker mer enn meg. Og da blir det hardt :)

Magnus sa...

Og MGMT så klart! Se dem :D

[ Kristin ] sa...

Jeg skal, jeg skal.
Jeg skal se på deg. På nært hold. Mens du sover.
JOKE.

Skal se på konserter. It's a festival dude

Dean sa...

Eg søv 4-5 timar i vekedagane. Og 12+ i helgene. NO kidding. Skal nok ikkje på Hove, snuppelupp.

Anonym sa...

ska ikkje sove om natta. det har du dagen til

Anonym sa...

oi, så tøff du er som banner

Linnéa sa...

Magnus: Liker alle! Men M.I.A har avlyst. Men jeg liker henne minst uansett, så det er ok.

Kristenanonym: Gir nå faen i :)

Karoline sa...

Har du hørt sangen til Erik og Kriss, Aldri Mer?
Minnet veldig om det du skrev..haha..!

Anonym sa...

hva er gk elever?

remy sa...

hahah, fineste preben ;D

Christine sa...

haha du er fantastisk.
JA jeg skal på Hove. hurrahurra.

H a n n e sa...

Spørsmålet er vel egentlig: Hva kommer du til å få med deg av hove?

Anonym sa...

the kooks
bfmv
band of horses
avenged sevenfold
familjen
the woombats
osv

indie og alkohol, kan det bli bedre?

Victoria sa...

nei jeg skal ikke, men jeg har kjempelyst! Så lyst at jeg begynte å gråte. Da ville jeg sett The Kooks, Band of horses og Babyshambles i hovedsak

Victoria sa...

og The wombats og Panic ;O
men får jo ikke sett noen av dem så er jo virkelig ikke så nøye ........................

Cami sa...

Hove!! De jeg husker i farten; hellacopters, the kooks, the wombats, mgmt, the raconteurs, the used, panic

Anonym sa...

Slow news day???????????????????????

Anonym sa...

Jeg skal ikke, skal på glastonbury. Nesten så jeg heller ville ha dratt på Hove. De har jo en sinnsyk bra line-up.

Marija sa...

skal ikke på Hove fordi jeg er en komplett usosial loser. Tror man skal sove minst 6 timer om natten. Det varierer litt fra person til person.

justiceforhans sa...

awes. nei, skal desverre ikke, tyskland ftw :(

Anonym sa...

Skal se KIM HIORTHØY, TOMMY TOKYO & STARVING FOR MY GRAVY, VAMPIRE WEEKEND, BECK, FAMILJEN ,THE NATIONAL BANK,THE TING TINGS, TYPEN TIL MARIT OCH MYCKET MERA.

ANE sa...

Jeg skal ikke på Hove, men det er ikke noe annet jeg har mer lyst på. Meeen, jeg må spare penger ..

Du bør ha minst 6 timer søvn om natta, helst 8 tror jeg.

christine sa...

jaaa hove!
skal se band of horses, the kooks, the wombats, jay-z(for opplevelsens skyld, absolutt ikke kvaliteten på musikken)MGMT, the used, babyshambles, og det absolutte høydepunktet blir å le høyt og peke på alle de metal-diggene headbangerene på in flames.

FRIEND OF LAGERFELD sa...

6 timer. men ikke vær redd for søvn. tenk på alle timene vi skal sove når vi ligger i kista

Anonym sa...

jay zzzzzzzzzzzzzz

Elisabeth sa...

jaaa jaaa og jaa:) jeg skal se alt, splittet personlighet vett..

Miriam sa...

Jeg skal på Hove, og planen er å se The Kooks, The Wombats, Familjen, MGMT, Band of Horses, Babyshambles, også har jeg litt lyst til å se på Jay-z bare fordi han er der. Og hvordan han tar i mot ølflasker.

Amale sa...

Jeg virkelig elsker hvordan du legger frem situasjoner, hendelser, tanker og alt annet "virr vall". Du er noe å se opp til!
Ha en fin kveld, mvh Amalie
www.vintageous.blogg.no

Linnéa sa...

Karoline: Nei, og den er jeg veldig glad for at jeg ikke har hørt.

Gk-elever er grunnkurselever, altså 1.klassinger.

Hanne: Kommer nok til å sove meg gjennom mesteparten tenker jeg :)

Anonym som skal på Glastonbury: HerreGUD! Ikke vær bitter pga det, G kommer til å bli helt sinnsykt! Skulle gjerne ha vært i dine sko.

Hans: Som om ikke du har vært på nok konserter...

Christine: Da er vi der i samme ærend :)

Miriam: Haha, pass deg så han ikke klikker slik som vokalisten i Queens of the stone age gjorde. Se det her: http://www.nrk.no/lydverket/josh-homme-truet-barn-med-juling/

Amale: Tusen takk! JEg blir glad for å høre sånt :)

Maria sa...

Jeg prøver å få minst 12 timer søvn i døgnet.

Og jeg skal ikke på Hove. Jeg skal dog på Roskilde, og drukne i gjørme.

Anonym sa...

hahaha, jeg var der når josh klikka :D skjønner han litt egentlig, man kaster ikke ting på scena når et band opptrer. Dog, han overdrev en smule

Sara sa...

Fakta er at det er STOR forskjell mellom 1., 2. og 3. året på vgs! STOR!

Vil mer enn gjerne se bilder av deilige GK- elever :)

Anonym sa...

skal se AAAAAALT!
og hvis jeg ser DEG, skal jeg vinke :) er 21 år, 178cm og har langt blondt hår.

Ramona sa...

JA, jeg skal på Hove!
Kan så absolutt ikke vente.

Skal se The Kooks, Band of Horses, Dimmu borgir, Opeth, ANIMAL ALPHA, the Teenagers, Babyshambles, the Raconteurs og ja. Nesten alt jeg får tid til, siden jeg liker så utroolig masse.

Hvem skal du dra med, og hvilken camp skal du sove på? :)

rammi

Hanne Katrine sa...

Hove er en selvfølge! Jeg skal se The Used, Avenged Sevenfold, Bullet For My Valentine og Killswitch Engage for å nevne noen.

Inga sa...

Ja- jeg skal på Hove. Jeg gleder meg mest til å se The Raconteurs, Babyshambles, Band of Horses, The Kooks, The Used, Animal Alpha, Ingrid Olava, Dimmu(ikke fordi jeg liker de, men for å se på gærne Dimmu-entusiaster som headbanger til de mister hodet), Goldfrapp ++ Det blir en herlig festivaluke.

Camilla sa...

Haha, artig! Man skal helst sove 8 timer hver dag, men jeg sover bare 4-5 slik som du! Hehe.
Ååe, jeg skal ikke på Hove :( Utrolig trist!!

Tonje sa...

Jeg kommer kun for å se deg i såfall. og Arma da.

Ida sa...

ostepop stinka gammal truse elns..ÆSJ..Hehe.

Men faen, eg og vil på Hove...Men zero money.. The Kooks er favoritten då, men mykje bra.


Btw, har lagt ut bilde frå den hollywood festen, eg såg heilt idiot ut fann eg ut i dag..:p

Anonym sa...

Hvor kommer den HOTTE kjolen/toppen fra?

Miriam sa...

Haha! Idiotien leve!

Lene sa...

Haha, ler meg i hjel av bloggen din. Du er så knall! :-)

Anonym sa...

du skal sove minst 8 timer hver natt, helst 10

Anonym sa...

Nei, jeg skal ikke på Hove. Jeg ser på det som.. Harrykultur.

Men du får ha det fint du, Linnéa, host.

Anonym sa...

Hvordan kamera har du?

andrea sa...

feilfeilfeil. som 17-åring trenger hun 7-8 timer.

Camilla:) sa...

Høres ut som du har hatt en festlig helg da! Kjedelig å sovne da, går lissom glipp av alt som skjer! Menmen.. Du får prøve å sove mer fremover da;)

margrethe sa...

skal ikke på hove, har lyst, men får det ikke til.

Anonym sa...

HARRYKULTUR????? har det klikket for deg?

Jeanita Helen sa...

Haha, morsomme bilder:P

Anonym sa...

^NEI. Har det klikket for deg? Harrykultur. F. eks nordmenn uten vett for kultur med hockeysveisen og den gamle billige oppklipte 80-tallsveisen godt plassert på hodet med x ant. Sverige-turer bak seg. Gjerne med ølflasken i den hånden og røyken i den andre. På en skala fra 1-10, hvor smart føler du deg når du bruker flere timer stående ved siden av svette, overvektige mennesker med skjegg for å høre på noen som har like stor musikalsk kreativitet og virtuositet som en innbakt potet?

Linnéa sa...

Anonym som hevder festival er harrykultur: Du er ikke morsom, så finn deg et annet sted å dyrke den dølle humoren din.

Ramona: Jeg skal sove på hovedcampen;)

Hvor vidt du var sarkastisk eller ei med tanke på kjolen, anonym - er jeg ikke sikker på. Men den er fra HM.

Kameraet mitt er et Nikon D70.

Tonje: Kom da! I want you to be there:)

Anonym sa...

Jeg er morsom. Så jeg har tenkt til å fortsette å dyrke den dølle humoren min her, på din blogg.

Jeg er jo tross alt best.

Stine sa...

Jeg ler meg i hel av deg! :-D

Stine sa...

Jeg ler meg i hel av deg! :-D

Stine sa...

Jeg ler meg i hel av deg! :-D

H.G sa...

JA! HOVE!vil se pete, band of horses, beck, familjen, flogging molly, hellacopters, lukestar, mgmt, pirate love, slagsmålsklubben, kooks, raconteurs, tommy tokio, truls and the trees ooog yeasayer. blir knall!

Mystic Girl sa...

Jeg skal jobbe. Så jeg sniker meg opp en tur for å få med meg Inflames! Forhåpentligvis :)

Ivana sa...

Jeg skal på Hove! Jeg må se The Kooks og Jay-Z. Ikke minst Babyshamles og Famijen:)

Christopher sa...

Jeg skulle gjerne vært på Hove, men må jobbe. Desverre. Hvis ikke kan det hende jeg hadde funnet deg og spandert en øl eller ti på deg. Hehe =)
Faen ta lite penger. Jobbe, er det jeg må. Dyrt å være fattig.
8-14 timer er det jeg trenger. Jeg kan ikke sove noen timer på dagen, eller en såkalt middagslur. Da blir jeg helt føkka i hodet. Jeg legger meg som oftest mellom 2 og 4 på natta og står opp halv 8 hvis jeg jobber tidlig, 10 hvis jeg jobber mellomvakt, 12 hvis jeg jobber sent, og 1-2 hvis jeg har fri. Livet kan av og til være herlig =)

Caroline Ulricke sa...

jeg skal :)
Jay-z , Crystal Castles, MGMT, The Kooks, Panic, Band Of Horses, Slagsmålsklubben, The Used, Babyshambles osv.

caroline sa...

vi skal på hove! :)

Tiril sa...

Jeg skal på Hove for å se Avenged Sevenfold på tirsdag! :D

Sunniva sa...

randomen på det nederste bildet heter Erik Opdal. Han har ikke vondt av det ;)