30. jul. 2008

Linnaea Boralis

I går kveld sto jeg i kassen på jobb, hvor det plutselig dukker opp en ukjent mann med til sammen 3 varer. Frustrasjonen min var bare at den ene varen var ikke fra butikken, det var nemlig en CD. Jeg vrir og vender litt på den, og spør litt matt: "hva er det her?"
Helt til han ber meg se på tittelen på CDen, som sier følgende "Akkurat rare nok sanger til Linnéa". Med apostrof over é-en til og med. Jeg får stammeproblemer, og mannen begynner å forklare meg at han hadde vært nedfor en dag, og kommet over bloggen min. Siden jeg hadde gjort han i godt humør igjen, synes han at jeg fortjente en CD.
Etter det husker jeg ikke mer. Når jeg blir flau glemmer jeg alltid hva jeg har sagt og gjort, men jeg mener å huske at jeg takket.

Det første jeg tenkte da jeg hadde gått var: finnes det virkelig så snille mennesker? Som samtidig kommer fra Molde? Deretter gikk det mer i "hva om det er sanger fra Smurfehits og Hakkebakkeskogen han har gitt meg!" Jeg gikk og gle-gruet meg så mye til å høre på den...at jeg glemte den på jobb. Bak lås og slå og ulende alarmer. Men drit i det, jeg løp hjem og hørte på den etter jobb i dag. Da jeg hørte den første sangen slo det meg at dette er den fineste gaven noen har gitt meg. Det at en ukjent har brukt tid på å lage et cover, skrevet om blomsten Linnaea, og funnet utrolig fine og passende sanger til meg - gjorde meg så rørt at jeg faktisk gråt.
Og jeg gråter ikke. Så, takk for det Stefan.
Din feil.



Andre ting jeg har gjort i dag: fylt bensin.

51 kommentarer:

Ragnhild sa...

Så utrolig fint gjort av Stefan.

Ragnhild sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Døgnvill sa...

Tenk at det finnes så snille mennesker. Jeg blir helt glad bare av tanken. Og så den sangen da, den er jo nydelig.

Kamilla sa...

Noe så herlig gjort.

stefan sa...

Takk for at du fikk meg til å smile.

Siri F sa...

Den sangen e jo faktisk verdens fineste. Nesten iallefall. Red Wind e også fin. I har cden :----D

Arma sa...

det var fin gave.

De brillene...er det de jeg brukte på hove?

Lillian sa...

Så utrolig fint gjort! :)

ANE sa...

Jeg vil også at noen skal lage cd til meg!

linn sa...

Fantatisk menneske.

Ida sa...

Herregud sukk og smelt!

may lene sa...

Så koselig! :)

huilei sa...

Wow, så utrolig koselig. Du gjør inntrykk, det må jeg si. :)

justiceforhans sa...

oi. omtrent 10 divisjoner over resten av oss.

Hanne Katrine sa...

Søtt:)

Malene Kleive sa...

hahaha. Såå kult.

Julie sa...

nei og nei


stefan må være en real kar

Anonym sa...

Stefan gjorde faktisk dagen min litt bedre også, tro det eller ei! Historier om slike mennesker gir håp.

Margrethe sa...

Det er en utrolig fin låt, skjønner veldig godt at du gråt.:)

Hanne Katrine sa...

Jeg linket deg. Håper det er ok:)

Sunniva sa...

Hadde det ikke vært for at du ikke liker musikken min, så skulle jeg laget en fantastisk cd til deg jeg og. Mennesker som deg fortjener å få sånne overraskelser støtt og stadig!

Anonym sa...

Så fint gjort!
Det kan være rart, mennesker påvirker og gjør inntrykk på andre uten å være klar over det. Ikke når det skjer heller. En positiv kommentar til en man ikke kjenner så godt kan redde dagen. Men motsatt kan også ødelegge dagen.

Helene Mathea sa...

Så koselig sang ;)
Det var utrolig snilt gjort.

Siri Nesje sa...

Så søtt gjort av han!

Marit sa...

Er ikke noe bedre enn å få vite at du faktisk har fått noen til å smile, når du ikke visste det selv engang.

Christine sa...

så utrolig koselig gjort og ikke minst fortjent. tror du får ganske mange til å smile, Linnéa. du får meg til å smile hvertfall :)

Elin Rebecca sa...

så koselig, og så fortjent :) du er den beste bloggeren jeg har kommet over til nå! Du får meg til å le, du får alle til å le, og det er viktig!

ingunn sa...

vil du gifte deg med meg, stefan?

Linnéa sa...

Arma: Nei, jeg måtte kjøpe nye. De du brukte har jeg ramma inn.

Elin rebecca: tusen takk!

Aller størst takk til Stefan, selvfølgelig. :)

Mariette sa...

Så herlig gjort av Stefan! Verden trenger flere som han. Vel fortjent, Linnèa. Kanskje akkurat en slik oppmuntring du trengte nå? Rørende melodi btw

Jannekake sa...

Jøss, finnes det så snille folk? Jeg vil også ha besøk på jobb. ^^

Mona sa...

så utrolig fint gjort! Jeg og vil ha søte blogg lesere... ;)

Luna sa...

Aw:)

Monica sa...

Herregud, så herlig! Det tror jeg er det snilleste jeg har hørt at noen har gjort mot noen andre.... :-) If than makes any sense! Btw. Jeg bestod på oppkjøringen, så nå kan meg og deg råne.

Elisabeth sa...

Vet ikke om jeg skal le eller gråte... Genialt.

- M sa...

Naw :D

Lene Christina sa...

nåw, søtt gjort av han da :D

Ina Margrethe sa...

Fint gjort av han :))

Kristin sa...

Snilt gjort :)

Anne-Gunn sa...

Kjempe fin sang. Aldri høyrt den før. Utrulig sjarmerande og snillt av Stefan!! :) Du gjer nok meir inntrykk en du veit om Linnèa! ;)

frk.Hanne sa...

Jeg digger bloggen din, den er utrolig bra . Leser hver dag (-:

Ida sa...

så fint gjort! og bra noen kan ta i mot en spesiell gave uten å bare le av det :)

Anonym sa...

Spm om håret ditt!
* Hvor ofte farger du det? (har fått med meg at du bruker den med Vendela Kirsebom)
* Hvordan gikk du fra mørk til lys? Har du bleket det noen ganger?
* Er det hvitt?

Linnéa sa...

Mariette: En perfekt oppmuntring!

Frk. hanne: Tusen takk, fortsett med det.

Anonym: eeeh. Når jeg får ettervekst. Ja, en gang: stygt. Nei, ser det sånn ut?

Karoline sa...

Hadde dette vært starten på en kjærlighetshistorie, ville jo dette vært en flott historie å fortelle barna ;) hihi.

Utrolig flott gjort av Stefan!

Maria sa...

Åh! Så utrolig fint gjort! <3

xoxo sa...

Saa utrolıg snılt!!!!

Klisjee sa...

Det er mennesker som det der som gjer verden til ein betre plass å bu.

Eg fekk hosteanfall (av den heilt seriøse sorten) då eg var på Desmund Tutu føredrag ein gong. Då var det ei jente som sendte ei flaska vatn to rader bak, til meg. Eg har aldri sett ho før, og aldri sidan. Men eg kjem aldri til å gløyma det.

Tenk at slike menneske finns!

Anonym sa...

Del sangene på cden med oss da Linnèa :)

julie sa...

Herregud for en koselig kar :-)

Elisabeth sa...

Åh, Molde Canticle er så sinnsykt fiiiiiiin :D