29. jul. 2008

No sjø kara.

"Hallo, det e bror din. Kan du gå ned og lese av en kode på mobilen min som i treng". Klokka er bare 10.00 og jeg har nødt til å risikere å miste nattesøvnen pga. den tankeløse broren min. Heldigvis greier jeg å sovne igjen etter å ha fullført tjenesten - helt til han kommer hjem fra jobb igjen. Da stiller han seg opp i døra og begynner: "Det va sånn styr veit du, det kom en fyr som..." "STIKK AV! IKKE VEKK MEG!" Det blir mer stille enn noen gang, før han lusker ut og tar med seg døra. "Jaja, greit." Det eneste som plager meg deretter er ungene i gata som sykler frem og tilbake med trehjulssykkelen sin og roper halvengelske fraser de har hørt på TV.

Men kl. 12 ringer de fra jobben min og spør hvor jeg er. Jeg hadde glemt at jeg skulle ha kommet 4 timer før jeg egentlig begynner. Ergo, jeg skulle ha stått opp kl. 10 likevel.

Det er sånn dagene går nå for tiden. 30 grader iført min svarte uniform. En uniform som består av et halvhemmet spøkelse på t-skjorta. De eneste som synes disse er fine er innvandrerne og tiggerne. Det virker som at de tror jeg liker dem og gir gratis varer til de dersom de ler hjertelig av uniformen min. De tar så knusende feil.

Dette er vel fra søndag. I dag vet jeg ikke hvilken dag det er engang. Jeg vet bare at det er varmt, og at jeg skal på jobb snart. Jeg har funnet ut at jeg har den perfekte jobben med tanke på det motsatte kjønn også (se bort i fra uniformen.) Jeg har tidligere tenkt på å skaffe meg en jobb på en trendy klesbutikk for menn, så får jeg noe ut av jobben også. På en måte. Men nå har det seg jo sånn at alle trenger mat, så alle må jo handle på Bunnpris. Nå i det siste har det vært spesielt én. Men hvem vet, kanskje han bare ler av uniformen min.

46 kommentarer:

LINA sa...

Hei Linnèa. Welcome back.

alvab sa...

Haha, var det du som kveldte motoren på kiwi i går? jeg flirte stille høyt inni meg

Anonym sa...

Våre bønner har blitt hørt, du er tilbake!

Anonym sa...

du er blitt tynn, linniiie!

Kamilla sa...

Halleluja!
For en herlig utsikt.

Magnus sa...

Hun har alltid vært tynn!
Takk for at du er tilbake ;D

Anonym sa...

Bra du er tilbake, håper du er for å bli! Dagen er ikke det samme uten å ha lest bloggen din. Hi hi

Mona sa...

Yaaaay! Du er tilbake!

Anonym sa...

Det bildet du la ut av deg på fjellet en gang, da du var VELDIG tynn.. var du på ditt tynneste da?

lissis sa...

^Off, slutt å uttal dere og stille spørsmål om vekten hennes. Det er en privatsak. Leave her alone.

Nina sa...

Ah, bra du er tilbake =)

Har helsvart uniform på Ica også. Varmt!

remy sa...

kan ikke du og få sånn stort, fint bilde av d med uniform å henge i vinduet på bunnpris da? xD

xoxo sa...

Han 'ene' som er innom kan nok ikke motstaa deg, saa söt som du virker paa bıldene jeg har sett paa bloggen dın, ı hvert fall =)

Monica sa...

Good to have you back, sweetie! Ooh, håper vi får høre mer om denne spennende fyren. Hihi

Monica sa...

Btw. P E R F E K T kropp!!!!

Vero sa...

Jeg tror du er kjekk i uniform

AE sa...

Endeliiig tilbake!

Anonym sa...

du har blitt tynnere siden sist vi så bilde av deg! har du havnet i den onde sirkelen igjen? :(

Michelle sa...

Endelig er du tilbake! :)

Synnøve sa...

Så kjekt at du er tilbake! Jeg er innom her x antall ganger hver dag. Addicted! Fint bilde av deg på fjellet!

andrea sa...

hun har da faen ikke blitt tynnere, hun strekker seg bare.
slutt å heng dere opp i vekta hennes da, gale fans!

Marianne ! sa...

Holy. ser ut som du har klipt ut et bilde av deg og limt på en sånn "wallpaper" man finner på google. Men det er vel bare så fint i Molde.

Mariette sa...

Yaay, bra du er tilbake! You look great btw

Anonym sa...

kjempepen irl også! har sett deg på bunnpris :-)

Linnéa sa...

Alva: JA TENK, det var meg. Mors bil er helt vanvittig. Den kan plutselig kjøre 10 km/t i 60-sona, og stoppe når man minst venter det. Det er dritgøy, så bare le.

Remy: Det er så absolutt drømmen. Men tror jeg må være en del av familien da, hvilket jeg ikke er.

xoxo: NÅH. så fint sagt.

Jeg har ikke blitt et gram tynnere. Når man strekker ting/mennesker blir de ofte litt smalere og høyere. Ond sirkel? Nei, man går aldri tilbake dit.

Takk til dere som er glad for at jeg er tilbake, jeg er glad for å være tilbake selv også. På grunn av dere (som kommenterer.)

Arma sa...

Du da... det er da vel selvsagt at han ler av uniformen?

Anonym sa...

ok, hvilken hårfarge bruker du? gotta know. fab!!!!
gjør det selv eller?

huilei sa...

Glad you're back. :D

Anonym sa...

jeg digger deg.

Hanne Katrine sa...

Godt å ha deg tilbake:)

Siri Nesje sa...

kropp er topp!

Anonym sa...

Så bra å ha deg tilbake:) Eg koser meg når eg leser bloggen din:)

Anonym sa...

Keep up the good work =)

stefan sa...

Håper Carl von Linné og musikken hans falt i smak. God natt!

Sunniva sa...

Da krysser jeg fingrene for at det ikke er "bunnfisk" som handler på Bunnpris(:

Silje sa...

I fare for å røpe altfor masse for øvrigheten fatter jeg meg i uklarhet. Du skjønner hva jeg mener. Det er viktigst.

Når jeg gikk gjennom noen familiebilder fra en bursdag, kom jeg over din grandtante Alexandra i bakgrunnen på et bilde. Ansiktet hennes var noe uklart, men jeg skal få mamma til å legge inn bildene, så sender jeg det til deg på fredag eller lørdag. Jeg håper jeg har rett i antagelsen, og at det er Alexandra. Jeg vil føle meg ronnten dersom jeg tar feil.

Og, til dere analytikere og skeptikere som tar dere friheten til å vurdere hvorvidt Linnéa, en av jordens vakreste skapninger både inn- og utvendig har havnet i en ond sirkel, hold nu keft man. Linnéa ser bedre ut enn noensinne, dette kan jeg bekrefte da jeg var med henne ved flere anledninger forrige uke. For hennes skyld, egentlig også for deres egen, dropp disse 'skincrawling' kommentarene, forhold dere heller til det hun blogger om. Hun er, i likhet med alle oss som leser bloggen hennes et menneske, et menneske som på ingen måte er nødt til å bekrefte eller avkrefte noe angående sin psykiske eller fysiske tilstand overfor ukjente mennesker på verdensveven. Dersom det er noe hun vil si, sier hun det. Hvis ikke, synes jeg vi alle bare skal nyte de fantastisk vittige innleggene hennes som preger oss på en eller annen måte.

Det finnes selvfølgelig de stunder hvor man skal være alvorlig og hanskes med enkelte ting, men jeg føler virkelig ikke at den stunden foreligger nå, og at den heller ikke gjør det med mindre Linnéa selv oppfordrer til det.

Love you, L :¤

Jon sa...

Du er så fin. Husk at vi skal på fjellet sammen en dag! Deeeil

Anonym sa...

You are back:D:D

Anonym sa...

Jeg hater å innrømme det, kvinne, men jeg elsker å lese bloggen din.

Johanne sa...

Heisann, dette har igrunn fint lite å gjøre med akkurat denne posten, men: om du likte "The kite runner" bør du absolutt lese "A thousand splendid suns" også, kjempebok!

Og, uhm. Kommenterte på en av de tidligere postene dine (du hadde bilde av broren din), at jeg møtte broren din Ulrich på fest i Trondheim! Var litt artig, fordi jeg så bilde av broren din, Trond, og syntes det ligna innmari på en jeg hadde snakket med på fest (som tilfeldigvis var fra Molde). Deretter så jeg at du hadde kommentert at du hadde en bror som het Ulrich! ;-)

Vi pratet om pi (3,14 altså), oooog.. jeg husker igrunn ikke mer, men det var en skikkelig nerde-fest på Fysikk/matematikk-kjelleren.

Alt dette var sikkert utrolig interessant.

Anonym sa...

Godt å ha deg tilbake! :)

emely sa...

Du er tilbake! Hurra!

kih sa...

er det langfjorden jeg ser langt bak deg?

Linnéa sa...

Stefan: tusen takk igjen! Den traff meg utrolig godt :)

silje: Nåh, ikke bruk så lang tid på meg da. snill du er.

Jon: Søndag?

johanne: hahaha, det høres AKKURAT ut som broren min. Pi er mellomnavnet hans, og fysikk er fornavnet. Han sier at han husker deg :)

Kih: ikke spør meg...

Johanne sa...

Så koselig at han husker meg, du får si til ham at lillesøstra hans er min favorittblogger! Smisk smisk.

sommeris sa...

Jippi, du blogger igjen :D nå ble jeg glad.