15. jul. 2008

Paraplyhatt og Sport 1

"Jazzå, du e ute og jazza du au?"
Dette er en setning jeg og alle andre moldensere drar hver gang vi treffer kjentfolk under jazzfestivalen. Ettersom jeg sitter i kassa på Bunnpris - sentrums eneste dagligvarehandel, drar jeg denne flere ganger i timen ettersom bekjente stadig kommer innom for å kjøpe seg en bollepose og ei flaske Imsdal.(Hvilken kombinasjon er egentlig dét?)

Det er obligatorisk å innta alkohol hver dag i hele jazzuka. Den første dagen i fjor sovna jeg i kirketrappa, og ble delvis avis-kjendis dagen etter. Jeg tenkte å holde tradisjonen oppe. Etter å ha blitt kasta ut av ølteltet for uaktsom sovning, valgte jeg i år Sport 1-butikken. Denne gangen fikk jeg ikke politiet på nakken, men tre eldre damer i god form. I følge øyenvitner i alle fall.
Jeg vet at det er grådig usjarmerende, men det er veldig morsomt.

Jeg tok noen bilder med mitt omtalte "dårlige" kamera.
700 kr for et kamera er billig, så man får dessverre ikke bilder man kan stille ut på et museum/kunstgalleri med det.


Hvis en random kommer innom nå og kun ser på bildene, synes jeg virkelig synd på vedkommende. Jeg ser jo riv ruskende 14 år ut.

Dette blir ei uniteressant uke for dere. Dere vil nok mest sannsynlig ikke få noen åpenbaringer, slik som dere pleier å få av denne viktige internettsiden.

26 kommentarer:

Mona sa...

gleder meg til å høre mer om elleville jazzpåfunn :)

Anne Cathrine sa...

Bollepose og pepsimax er mye bedre!

martine lange sa...

oi, mamma va i storform ho og ser i!

Lillian sa...

nå fikk jeg lyst på boller!

Anonym sa...

hm. Jobber ikke "Mamma-Lange" på høyskolen? 2 jobber? :)

Marianne ! sa...

"jazzå, du e ute og jazza du au?"
ah, min nye sjekkereplikk for sure!!

Kamilla sa...

Elsker moldejazz. Skulle ønske jeg var der i år.

remy sa...

haha, SNAKKES I KVELD LINNEA!
ØLTELT

Prinsesse Iselin sa...

Bunnpris? Er sleipingen Trond Lykke din beste venn? Broren til onkelen min, stilig!! "riv, ruskende 14 aar" enig, 14 aar rocks!

Vero sa...

Haha, for bra!

Linnéa sa...

Martine: Jeg beklager så mye! Jeg har blitt feilinformert - eller kanskje jeg bare blanda damer. Tar selvfølgelig vekk bildet :) Håper det ikke var ekkelt - jeg lo meg i alle fall skakk av henne.

Iselin: Hæ, Trond Lykke? Hvem er det?

martine lange sa...

haha, neida d går bra ;) e vant med å se ho sånn, bare at da bruke i ikke å nevne til folk at d e mamma

Jannekake sa...

Bollepose og Cola er tingen. Du er søt, btw.

Karianne sa...

Sjarmerende bilder ja.

mariel sa...

Eg og jobber på Bunnpris ;P
Morsom blogg!!

line aurora sa...

heite s&m-bilder av deg! ;)

FRIEND OF LAGERFELD sa...

kan du pelis fortelle hva og hvor mye du drikker, når du drikker? i've would love that state of mind

Thea sa...

Du er da festlig ;)

Linnéa sa...

Line Aurora: s&m? kva..

Kari: Tja. 8 halvlitere? Når kommer jo helt an på situasjonen. Ideelt er å starte kl 19, men siden jeg skal på jobb i dag til 22 kan det gå riktig ille! Gleder meg :)

line aurora sa...

sikter altså til den posen du har på hodet. hender seg at s&m-folk gjør sånt, sant? bind for øynene, pose over hodet, osv. :D

Prinsesse Iselin sa...

Han som eier Bunnpris-kjeden? aaja, faen, du bor i Molde ja, tenkte paa trondhjem jeg naa, jaavla smart;)

Anonym sa...

me miss juuuu ;)

HannePannefraaLandet

Ivana sa...

haha..så bra;D
Det hadde vært gøy å vært på jazz-festivalen!
Du skal ikke på slottsfjell festivalen altså??

Christine sa...

du er herlig!

Kristina K sa...

jeg ville tatt bollepose og fanta!

Linnéa sa...

Iselin: Dessverre ;)

Hanne: Savner deg! Ta en drink for meg

Ivana: Nei, skulle egentlig.. Men så kræsja det jo med jazzen. Misunner dere også :)

DU er herlig christine.

Man skal ikke spise boller, kristina.