22. jul. 2008

Sånn

Jeg skriver av prinsipp ikke om blogging i selv selv, men nå føler jeg bare at jeg må.
Jeg vet ikke hvor vidt enkelte bloggere lyver bevisst, eller om de bare har helt fullstendig på vidda feile stats-tellere. Jeg er ikke ute etter å henge ut noen, jeg vil bare offentliggjøre det etter denne evigvarende debatten om lesertall. Det at noen av de mest "kjente" ungdomsbloggene har de samme leserne, ERGO ca. likt lesertall.

Her sammenlignet jeg bare med Sveriges største blogger Blondinbella, for å få et perspektiv. Som dere ser har hun rundt 55 000 lesere daglig, mer sier jeg ikke. REGN SELV.


Dette kan jo selvfølgelig være en tabell jeg har laget selv, men jeg har bare valgt å ta bort all informasjon om websiden så de største brødhodene ikke kan tenke: "Å SÅ GØY", og bruke hele livet sitt på å sjekke ut ulike bloggere.

Så, hva sier dere om det?

62 kommentarer:

Sara sa...

Haha! love it;*

Mona sa...

begynner å bli litt lei marieamanda jeg...
liker deg og bloggen din myyyye bedre! :) hurra for ironi og ærlighet!

Anonym sa...

sjønte ingenting av tabellen jeg:P

Anonym sa...

sjønte ingenting av tabellen jeg:P

Arma sa...

Hvorfor tok du ikke med mine lesertall lzm?

Elin Rebecca sa...

alltid lest marie amanda sin blogg, men jeg har mistet sansen for henne. Jeg gidder jo ikke å lese bloggen til ei som bare lyver. ja, Hurra for ærlighet og ironi, you're the best!!

Prinsesse Iselin sa...

ha ha, jeg er et brødhode og forstod ikke en dritt, men poenget var at du hadde flere leser4e enn hu der svensken? cool;)

Linnéa sa...

Anonym: Da har du tydeligvis ikke begynt på skolen og lært statistikker ennå.

Iselin: ...nei

Anonym sa...

skjønte det ikke jeg heller :P

Anonym sa...

Poenget er at alle de norske bloggene som er skrevet opp, ligger på langt under hva de sier selv :p MA sier at hun har 15.000 lesere om dagen. Tabellen sier nei. Klisjebarnet sier hun har 6000 lesere om dagen. Tabellen sier nei til det og.

Gunhild sa...

Hehe.. :)

De aller fleste har null peiling når det gjelder sidevisninger. Jeg vet om ei som starta klesbutikk, og gikk ut i en artikkel på dagbladet og sa nettsiden deres hadde 400 000 unike besøkende hver dag :-)

Jannekake sa...

Poenget er at norske bloggere fortsatt ligger laaangt bak Blondinbella, og at Linnéa, MA og Ulrikke har like "få" lesere. ^^

Skulle fortsatt likt å vite hvor mange det faktisk er, men vil tippe et sted mellom 1000 og 2000 om dagen. Maks.

Anonym sa...

jeg har aldri likt maria amanda.. og heller ikke ulrikke, de lyger som bare faen, men ikke nokk me det, bloggen er gørr kjedelig..

Anonym sa...

maria amanda er teit! Har du noen formening om hun, Linnea?

Prinsesse Iselin sa...

whops;)

Lillian sa...

Hvem bryr seg om statistikker? :p

Emmi sa...

Åh, fantastisk! Elsker bloggen din. :D

Anonym sa...

Anonym sa...
maria amanda er teit! Har du noen formening om hun, Linnea?

mvh Maria Amanda(?)

lissis sa...

love you.

linnj.blogg.no sa...

ilu

AMALIE sa...

Haeh, bra gjort : )

Kristina sa...

haha. den siden har jeg også liggende på favoritter. smart!

www.heidiii.wordpress.com sa...

Dødsbra:) Utrolig idiotisk å drive å lyge om bloggen sin, sånne ting blir jo oppdaget tilslutt UANSETT, og vi ser jo alle hvor mange som liker marieamanda nå.. Ikke så mange. Du er kool!

Anonym sa...

Jeg følgte med på marieamanda en stund, men nå i det siste synes jeg bloggen hennes har blitt utrolig kjedelig så gidder ikke lenger.. Skjedde omtrent samtidig som hun ble "kjent" tror jeg. Kom det så mye innlegg og bare svada hele tiden så da sa jeg takk for meg.

Anonym sa...

Jeg vil nå ikke si at du alltid er dønn ærlig linnea... i innleggene mener jeg, man skal jo legge litt på å skirve om hverdagen på en gøyal måte. ellers får man ikke lesere. forskjellen jeg ser er at hun lyger ikke bare i innlegg, men om ting rundt bloggen. uansett, spiller ingen rolle. "3 innlegg om dagen" blir for mye, rett å slett. men du skriver skjelderene å sjelderene for tiden. begynner du bli lei+

Liv sa...

jannekake: ulrikke sier jo at hun har 30 000 lesere i uka, så det blir jo endel om dagen. Hvis det stemmer, da.

Ida sa...

Kødder du eller, Sleepless er nydelig :)
digger bloggen din, sikkert sagt det før!

emely sa...

er lei marieamanda jeg og! Skriver bare om det samme: klær, seg selv og besteforeldrene sine.

Anonym sa...

haha, jeg digger deg. det er så deilig å se en norsk jente med en "fuck alt"-innstilling og jeg liker å lese om alt det rare du gjør.

Ellenpellen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
huilei sa...

Jeg ser ikke sammenhengen mellom påstander om x antall tusen unike lesere hver dag og ca. 20-40 kommentarer på innleggene.

line aurora sa...

neimen. og jeg som trodde du hadde brent matteboka di. men så bare neida, kommer du plutselig med statistikk? fin statistikk var det dog. helt greit å avsløre de som skryter på seg himla høye besøkstall. :) du hadde fortjent 18 939. ca.

hanna sa...

du har fått brilliant award av meg! siden bloggen din er en av favorittbloggene mine. reglene finner du på min blogg :)

Ingeling sa...

poenget med tabellen er vel at alle disse 4 store bloggerne i Norge har ca like mange lesere, og det er ikke en som har suverent mange flere lesere enn de andre, som det kanskje er blitt hintet om en stund.

Derimot Blondinbella i Sverige har kjempemange lesere, og blogging er kanskje kommet litt lengre der borte?^^

Linnéa sa...

Ja, jeg begynner å bli lei.

Anonym sa...

Utrolig bra av deg og endelig komme med sannheten. Uten at jeg kjenner noen av bloggerne, må jeg si at jeg har sansen for de fleste med unntak av en. Nemlig Marie Amanda. Det er flere grunner til det, men jeg vet at jeg kan starte en blogg i dag og ringe VG i morgen og si at jeg har 100.000 lesere i uken og de vil skrive om det hvis jeg bare trikser med tallene, sånn som hun har gjort. I tillegg skrev jeg konstruktiv kritikk til henne på bloggen hennes, men det ble selvfølgelig ikke postet. Jeg vet heller ikke om noen som vet om henne i det hele tatt eller leser bloggen hennes. Denne kommentaren ble mer enn kommentar om Marie Amanda, men siden hun ikke poster negative kommentarer på sin egen blogg må jeg skrive her. PS! Jeg er fryktelig redd for å ha skrivefeil når jeg skriver her :P

Anonym sa...

Patetisk. MA virker langt mer sympatisk enn deg.

Eirik Andreas sa...

linnéa eier ikke sympati, men fyFAEN så mye kulere hun er!

MarianneEmine sa...

Seriøst Linnéa, du er så søt. Elsker bloggen din og ikke minst deg. Cred til deg for å være flere jeg vet av sin favorittblogger.

Nette sa...

Hvordan finner man ut andre bloggers lesertall?

Christopher sa...

jeg sier: who gives a shait?
skriver du for lesere eller skriver du for å skrive?
personlig skriver jeg for å skrive. at folk leser bloggen er en bonus og kommentarer er en bonus på bonusen.
herlig at du brukte marieamanda =p
haha

Anonym sa...

Jeg tenker at jeg ser en skrive feil..og det gjør jeg visst:)

Anonym sa...

det er ikke bare Marie Amanda som ikke poster/ tåler de negative kommentarene. slike innlegg blir alltid slettet her også og derfor stinker disse bloggene. linnea du baserer deg på å være frekk i kjeften men tåler ikke et lite sleivspark selv. du kommer til å få det tøft når du endelig innser dette. husk reality bites

Anonym sa...

du burde gi deg mens leken er god, linnea. ikke verdt å fortsette denne bloggen. det skal jo være moro for deg. virker som du har lite å gi og det føles slik også for oss som leser bloggen jevnlig. sorrry søta

Linnéa sa...

Anonym #1: Ikke vær det :) selv om jeg liker at du skriver riktig.

Anonym #2: Bra.

Chrisopher: Ikke jeg heller, jeg skriver for å opplyse og underholde. Ikke for min egen del, egentlig.

Anonym #3: Jeg driter i at du ser en "skrive feil".

Anonym #4: Jeg tåler "sleivspark" som du kaller det, selv om jeg sletter noe av det. Jeg er sjefen, JEG bestemmer hva som skal publiseres.

Anonym #5: sant som du sier, jeg har lite å gi nå. Jeg kommer tilbake til det.

Anonym sa...

feil linnea. JEG ER SJEFEN, fordi jeg er fri til å skrive hva jeg vil, tåler alt og driter i hva DU sier, mens du tar deg nær av mine kommentarer nok til ikke å tørre å publisere dem. jeg eier dermed din blogg. din fis

Linnéa sa...

Jaja, hvis det tilfredsstiller deg så. Be my guest.

Anonym sa...

skulle ikke du gi deg????????????

Anonym sa...

Hva er nettadr. til siden med statestikker over blogger?

Anonym sa...

jeg vet ikke hvem du prøver å lure ved å ta pause fra bloggen, du har ikke noe liv utenom.

Sandra Michelle Skipnes sa...

Jeg ble nysgjerrig på hvem side det var jeg. Haha :)

Prinsesse Iselin sa...

Faen for invalide jævler dere er, skriv deres egen blogg og ryk å reis til helvete, jævla "anonym-loosers"
btw MA, ræva mi ler av deg

Anonym sa...

hehehhe, bra at ingen av dere virker utrolig misunnelig på Marie Amanda:)))

Silje sa...

Anonym: hva er det å være misunnelig på? En jobb på Chill, mangel på utdanning, spalteplass i vg... jeg bare lurer? har man ingenting å komme med kan man like gjerne holde kjeft. Det finnes mange, maange bloggere i Norge med høyere lesetall enn MA, som allerede tjener litt penger på bloggen som fortjener publisitet. Forskjellen er at disse bloggerne er sikre nok på seg selv, og trives mer enn godt nok til det de gjør til at de har noe som helst behov for å bli kåret til Norges bloggdronning av VG.

Jeg syntes Marie Amanda var en søt og flink jente før hele bloggreia gikk til hodet på henne. I det minste før det ble åpenbart.

Det blir jo bare for dumt.

Gleder meg til du er tilbake, Linnéa. Konkurransen kommer nok til å skape en del blest :D

anny sa...

"hehehhe, bra at ingen av dere virker utrolig misunnelig på Marie Amanda:)))"

heheheheh, bra at du ikke e en 13årig fjortiss slik som alle dem andre som elske MA :))))

i forøvrig, elske linnea. og i veit ikke om i ødlegg nokka image her no, men i gir faen. linnea e sympatisk:) og ho e HERLIG. og i ooorka ikke skrive linena riktig. dont hate me, linniiie. hehe

Thomas sa...

Jeg syns det er teit å ikke linke, men det er din blogg.

Det fins tungtveiende argumenter for at verktøyet du har brukt ikke egner seg til bruk på norske nettsider

Et par er gjengitt i denne diskusjonen.

Linnéa sa...

Thomas: Nja, jeg vil ikke helt si det. Som flere har kommentert på den artikkelen kan det være en slags pekepinn. I tillegg har jeg ikke brukt blogg.no-adresser, som gir en høyere rate fordi det omfatter hele www.blogg.no-startsiden. Com-adresser er derimot mye lettere å få en overikt over. Tallene her er jo uvisst, men det er nok bare noen 100 i differanse.

Men så har jeg ikke sagt at noen skal stole på meg da :)

Thomas sa...

Tjenesten du viser driver med anslag, og når det gjelder norske brukere, er det snakk om vill gjetting. Det kan slå begge veier.

Altså, for å ta et eksempel: Tjenesten du bruker anslår at 29,4 % av brukerne på min side (hemmeligadresse.com) kommer fra Frankrike. Google Analytics, som jeg stoler litt mer på, forteller meg at tallet skal være 0,3 %.

Charlotte sa...

men du har litt feil besøkstall også.. telleren din høynes etter hver gang du oppdaterer siden, er inne på kommentarer (for så å komme på hovedsiden), klikker på hvert innlegg etc.. telleren din viser ikke hvor mange ganger EN person er innom, men den teller på alt en gjør inne på bloggen. For eksempel.. om man er på hovedsiden din og trykker oppdater 10 ganger, har du fått 10 nye besøk.. Det er ikke helt rett da..

Linnéa sa...

Jeg har aldri sagt at det er besøkstallet mitt, det er antall hits.

Charlotte sa...

okei..men da ser det jo ut som du har maaange flere besøkende enn du faktisk har. Hva er poenget med det?

Anonym sa...

I just added your blog site to my blogroll, I pray you would give some thought to doing the same.