10. jul. 2008

World is falling apart

Dell våkner ikke. Han sier jeg må installere Windows på nytt. Jeg NEKTER. Hva med de 15000 bildene (av meg)? Hva med de utallige både lovlige og ulovlige nedlastede sangene mine? Hva med alle de uforståelige skoledokumentene mine? Hva med alle bildene av HAN?

Jeg fikler etter mobilen for å sende "HVA SKAL JEG GJØRE"-meldinger til alle jeg kjenner. Men tastene fungerer ikke. I stedet ringer den automatisk til sist oppringte nummer, som er kjøreskolelæreren min, HJEM. For 8. ende gang.

Hvorfor hater all teknologi meg?

Edit: den lager buss-lyder. Slik som når bussjåfører konverserer over walkie-talkie.

65 kommentarer:

Luna sa...

Jeg føler med deg..

Jannekake sa...

Dakar :/ Ble nesten litt lei meg selv, jeg.

Anonym sa...

:( buuuuuu

Anonym sa...

stakkar linneaa :/

hild3.weblogg.no sa...

"Men tastene fungerer ikke. I stedet ringer den automatisk til sist oppringte nummer"... du har ikke tilfeldigvis Samsung u700?

Linn sa...

Opplevd noe lignende selv. Harddisken kræsja. Mistet alt. Var like før hele kabinettet ble kastet ut vinduet. Håper du ikke mister alt! :/

Helene Mathea sa...

Send Dell til meg. Jeg fikser.
Eller kanskje til en reperatør.

Lillian sa...

Huff. Verste som kan skje nesten! Minner meg på at jeg må få sikkerthetskopiert alle filene mine, og det kommer jeg sikkert bare til å gå å tenke at jeg skal gjøre, frem til det skjer og de forsvinner! Føler med deg :p

Sunniva sa...

Oi, ingen dell = ingen kos.
Om du har en minnebrikke, så kan vi legge over alle tingene dine til pc'n min.. Åsså kan du reformatere den, og legge de inn på nytt igjen. Eller.. Er pcn helt total vrak?

Malin sa...

DET har skjedd med meg også! Var utrolig trist å miste alle bildene (av seg selv) :)

Cecilie sa...

Jeg vet hva du skal gjøre!
Først må du helle vievann over dataen, synge en sang og gni litt på den. Hvis den ikke virker da.. Nei.

Linnéa sa...

Hilde: Det er TILFELDIGVIS en samsung u700 ja... Kjenner du problemet?

Helene: Jeg har lagt den i mine brors hender, men han sukker og bærer seg.

Lillian: stikk og kjøp deg en ekstra harddisk NÅ! Man vet aldri.

Sunniva: totalvrak, ja.

Cecilie: Jeg har tømt vann over den før, og det likte den ikke helt. tar ikke sjansen igjen

Sara sa...

Du har det ikke lett søta.

idawulff.com sa...

kanskje like greit? :)

Anonym sa...

Hmm. hvis du mener at den piper? At det kommet et høyt pip i et sekund, så null lyd i et sekund, så et høyt pip igjen, sånn over og over igjen. så har jeg hatt det før. men det var fordi dataen min var overoppheita, så jeg måtte justere på vifta under dataen :s Men siden du ikke får kommet inn på filene dine, så vet jeg ikke. Du burde kanskje begynne med virus program?

Anonym sa...

Kjære Linnéa, nærmeste pårørende av Dell.

Vi beklager å måtte meddele at Dell desverre har fått skader på hjernen sin. Vi anbefaler at du prøver å snakke med han og trykke på F10 eller F11 med en gang maskinen skrus på, for så å prøve å få kontakt med han i sikkerhetsmodus.

Hvis ikke dette funker er jeg redd følgene av disse skadene vil være et varig hukommelsestap, og uerstattelige minner er desverre tapt.

Vi ønsker deg og andre pårørende alt godt.

Mvh Doktoren.

Marianne ! sa...

Jeg har medlidenhet, men samtidig ler jeg litt også. Kjørelæreren din må tro du er en psykopatisk stalker.

Andrea sa...

selv om pcen er død, kan du ganske sannsynlig redde ut bildene og musikken av harddisken. På databutikker gjør de det for en.. tja, 5000 kr? Kjenner du en dataekspert, gjør nok han/hun det gratis for deg:-)

Elisabeth sa...

Jeg vil bare si at jeg hater min dell og, hvis det hjelper, den dør snart.. så altfor snart:(

Prinsesse Iselin sa...

Kjoep ny maskin; ta backup av alt; og rock videre<3

Sara sa...

Derfor man bør ha en harddisk til backup:]

Ida sa...

Aiaiai, det samme skjedde med min mobil. Prøv å ta ut sim-kortet og sett det inn igjen. Funket for meg :)

Anonym sa...

Hvis du har bærbar, prøv å ta ut batteriet og se om den fungerer da..

Ingvild sa...

Hei!
GUD; så kjipt det er når de som skal være våre robot-slaver, slår seg vrang, og innbiller seg at de har noe de skulle sagt.


Uansett om du velger å betale fett for å redde det du har eller ikke, anbefaler jeg deg å gjøre det jeg gjorde i dag. Jeg bestillte meg en ekstern harddisk, siden jeg ikke stoler på pc'n min.Gjennom linken under finner du et utvalg av harddisker. De er rimelige, men har "Bare" opptil 320 g. Til gjengjeld er de veldig flate og små i forhold til de fleste på markedet. Trenger ikke eget strømuttak heller... ^^

http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx


www.ingvilt.com

anjaripegutu sa...

jeg føler med deg - tro meg.

Marianne ! sa...

forresten; jeg trodde du var : "I FIX" menneske. Men du trenger ikke å være det når man får så mye hjelp her.

thetennis sa...

Kjøp deg produkter fra Apple, så kommer all (apple) elektronikk til å elske deg ;)

...macbook og iPhone :P

Benedicte :D sa...

Du har dell XPS ikke sant?

Anonym sa...

Bilder av HAN ? Hvem han?

Ivana sa...

Det er faen meg kjipt. Jeg er livredd det skal skje meg og har tenkt å kjøpe meg "back-up!"

Linnéa sa...

Takk for tips, men jeg tror nok den er død og begravet. Det er også jeg snart.

Tennisgutt: Jeg skjønner meg ikke på mac, jeg blir bare stressa :)

Anonym: Han er et annet ord for hankjønn.

Aurora sa...

Uffda.. Jeg håper du får reddet ut det du kan! Er så kjipt å miste alt bare fordi dataen kræsjer...

Eirik sa...

ja, slik kan det gå. Og by the way, jeg ser du ikke liker klærne mine (på toroborgens side)

www.anevilnes.com sa...

hvor mange teknologiske apparater har du mistet eller blitt frastjålet? slår du min rekord på fire mobiler, to kameraer og syv dataer? av en eller annen grunn føler jeg du faktisk gjør det.

- M sa...

Auch. :p

thetennis sa...

Stressa..? Det er drøyt :P Det finnes jo ikke noe mer brukervennlig ;) heh! og det pleier ikke skje sånne alvorlige ting med mac, men hvis du ikke liker det så... :D

[ Kristin ] sa...

"HEY ER LINNÉA HOS DEG, FORDE JEG SÅ HUN PÅ HOVE"-jenta, det er meg. Stalker deg.

søte truser du har på deg nå. ser'em gjennom kikkerten.

Maria sa...

OHNOES!

Det ultimate mareritt. Nei, nei, nei, nei. Herregud. Jeg føler med deg. ):
Ønsker broren din lykke til!

(Tips til neste gang: bak jevnlig muffins til dine datakyndige venner, så kan du dra inn tjenester når problemene dukker opp.
Ekstern harddisk, pffh. Det er for mennesker som foretrekker den lette utveien. Pingler.)

Susanne sa...

Jeg kjøpte en ekstern harddisk for noen måneder siden. :) 500 gb for 1000 ,- kr tror jeg det var :)

Det er smart, bare å trykke på en knapp og det du har vil ikke forsvinne med mindre harddisken dør. :O

Vet hvordan du har det, og føler med deg.

Anonym sa...

Hvem er denne HAN? Fortell fortell er du snill, ihvertfall hint frempå! Du har ikke rett på privatliv, så vi forlanger våte detaljer...

Linnéa sa...

Tennis: (Grunnen er vel egentlig at jeg ikke har råd)

Kristin: Hææ? Traff jeg deg der? Fortell! For øvrig har jeg ikke på meg truser så sent om kvelden :)

Maria: Jeg er så enig! Det er kun folk som ikke tåler et nederlag som kjøper en slik tulleharddisk.
Man må jo ha litt dramatikk i livet! (...)

Uvitende og skakkarslig anonym: Nei, jeg har vel egentlig ingen krav på privatliv. Han er en mann. En kjekk og guddommelig mann. Måtte Gud gjøre slutt på all forbudt kjærlighet.

Herregud, jeg virker både kristen OG emosjonell. Kanskje jeg burde starte en ny spalte? Linneas emosjonelle hjørne?

Anonym sa...

hvor er lises blogg blitt av?

Sarah sa...

Jeg føler med deg stakkars..jeg hadde dødd.

Thea sa...

Hahah, du er ikke alene.
Alt jeg rører i blir ødelagt når det gjelder teknologiske ting.

SINNSYKE Andrè Solvang sa...

Du kan jo legge alt på D: da , og formatere C ;) (legge inn windows på nytt på c)

Liv Bianca sa...

ååh.. sykt kjipt. jeg syntes virkelig synd på deg :(

Martine Gisele sa...

Haha, for et morsomt bilde! Dakar :/

Anonym sa...

du burde få den koblet opp til en ekstern harddisk for å overføre det du har på den før du formaterer. evt. bare installere windows på ny uten og formatere.

Anonym sa...

Hvor ofte er det du egentlig blgger? :) En gang i uken ? en gang om dagen ? eller åssen er det ? <3

Elin Rebecca sa...

gå en tur til elva og kast den, det har jeg veldig lyst til å gjøre med min. Jeg gleder meg

-E

Eirik sa...

Da får du skaffe deg briller, GITT

Hilsen hjertegode Eirik

Eirik Andreas sa...

det er guds straff til deg lille venn.
se der, to eirik etter hverandre. kan du tro det?!

Ingeling sa...

Du skriver på en veldig fengende måte=)

linn sa...

Du skriver på en teit måte :(

Fredrik sa...

Linnéa!

Kan ikke du gi meg, og kanskje flere som skal på Moldejazz, en liten Molde - guide? Hvis det er noe fænsi som vi burde vite om Moldes fasiliteter..

:)

Linnéa sa...

Anonym: Hvis du går på lissis.blogg.no så er den der fortsatt. Vær så snill.

Andre solvang: Takk for tipset! Kan få reddet noe der, siden den har minimalt med plass.

Anonym: Hvis du ser på datoene under hvert innlegg ser du hvor ofte jeg blogger.

Elin R: Jeg har lagt den under dyna mi. HÅper den glemmer at den er ødelagt.

Eirik1: DU HADDE PÅ DEG GRØNNE KLÆR! Usmakelig.

Takk ingeling!

Linn derimot... Jeg føler alle som ikke vil skrive sitt eget navn bare skriver linn. Linn står for 50% av kommentarene på denne bloggen. Men for all del Linn, det driter jeg i.

Linnéa sa...

Fredrik: Hehehe. Jeg kan geleide dere gjennom den kanskje 500 m lange storgata, så kan jeg vise dere de diverse bodene som selger chanelvekser og mobildeksel. Så kan vi le av alle ballongmennene.
Deretter kan jeg peke på fjellet mitt, og be dere spandere 2 is på meg.

Høres det bra ut?

Mariell Arntzen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Sarah sa...

Så deg på do i skogen under Wombats! Kan ha vært en av tilskuerne, beklager!

Du er ikke den eneste som har pcproblemer, jeg sliter også! Fint at det er fler der ute, egentlig

Lene sa...

Uff, så leit a... :-/

Marieell sa...

Tenker du har det hardt nå!

ole sa...

og btw; sånn skjedde med min pc også. TO GANGER. samme pc. elzk æzz. nei.

[ Kristin ] sa...

Nei, det gjorde du ikke! Jeg watchet deg da vi ble feid av konsertplassen før The Kooks.
Det var litt som å se en kjendis, bare at jeg ikke løpte over med kamera i hånden og penn+papir i den andre.

Du satt på kanten, jeg satt på kanten på den andre siden før den hensynsløse vakten feide meg vekk. Men som den traktorlesba jeg er, kom jeg meg på 1 fordet!

www.malinx2.blogg.no sa...

I feel your pain

Anonym sa...

Damnit du likna på Paris Hilton på det bildet der.