5. aug. 2008

E mot i

I fare for å bli utstøtt av flere av vennene mine velger jeg likevel å si at fotball er for gutter. Jenter som spiller eller interesserer seg for fotball er enten hyklere eller lesbiske. Bare si at jeg har rett.
Likevel var jeg på fotballkamp i går. Rett og slett fordi jeg har lovt meg selv å dra på denne kampen i hele år, og at jeg fikk en free ticket.
Før kampen var vi på fotballpuben, og dette er pappa. Neida, I wish.


Jeg sier ofte at jeg har tilbakestående venner, men dette er faktisk en av de få som virkelig er det. Han er heller ingen taper, han har til og med en jobb! Han reparerer bøker.

Det er for øvrig viktig å kle seg nøytralt på fotballkamp så man ikke blir tatt for å være en form for fan. Det dere ikke vet er at jeg hadde malt meg i ansiktet, da.


For å være hyggelig tenkte jeg å ta noen ønskebilder for dere. Altså, dere gir meg noen tips om hva jeg skal ta bilde av - så skal jeg og Herr Speilrefleks utføre det oppdraget.
Lise hadde vel en lignende oppgave en gang, men hun fullførte det aldri. Taper. (Lise er i syden, så jeg kan skrive hva jeg vil hihihihih)
Anyroad, forslag. Ikke sminkeveska mi plis, den er svart.

64 kommentarer:

Sunniva sa...

Det kan da vel ikke være så mange lesbiske?

Anonym sa...

dobbeltmoral altså. du sier fotball er for gutter så drar du på kamp selv. noe du kanskje tilogmed betalte for.

Marianne ! sa...

jaa fy faan aaaazza, doobbeltmoral likzom!

nei, jeg synes du skal ta bilde av deg sjøl undressed blant mange baller. FOTballer såklart.

Linnéa sa...

Sunniva: i ungangspunktet er det 1/15. Men når det halve kvinnelige landslaget er det begynner jeg å stusse litt.

Bare for å oppklare anonyms kommentar: jeg betalte naturligvis ikke for billetten. I går dro jeg fordi det var aafk-kamp, og som moldenser er det obligatorisk.

Marianne: skal bli!

Anonym sa...

Men han er ingen taper, han har til og med en jobb!

Til og med en jobb? Tror du alle som har en funksjonshemming går å gjør ingenting hele dagen?

ellers et strålende innlegg:)

Linnéa sa...

Ja, var det jeg tenkte.

Anonym sa...

Fint du har skiftet mening nå:)

Kamilla sa...

Jeg likte dette innlegget veldig godt. Å se svette menn løpe som gale etter en lærklump med luft i er IKKE gøy. Likevel har jeg vært på en kamp eller tre. Viktig at ingen tar deg til forveksling med fansen.
Ta bilde av det peneste stedet i Molde. Jeg vet det er pent der så ikke prøv deg på noe "Molde er så jævlig" eller noe. Det er rosenes by.

Sunniva sa...

Det visste jeg ikke. Følger ikke med jentefotball. Men når jeg tenker meg om, så er det mange homofile menn som spiller håndball også ;p

Du kan ta bilder av deg selv der du turner og hopper og viser triks som ingen andre visste at du kunne.
Det hadde også vært gøy og sett et bilde der du viser kjærligheten du har overfor kattene dine.

Mona sa...

jeg vil se bilde av skoene dine!! helst alle sammen, eventuelt favoritt skoene!!

Ida sa...

Bilde av tærne dine :D

Lisa. sa...

Jeg vil se bilde av middagen din, lommeboka di og det høyeste fjellet i Molde ;)

Madeleine sa...

Bilde av rommet ditt!

Anonym sa...

Kongeplass på tribunen da.

Anonym sa...

Forresten: jeg er hverken hykler eller lesbisk, og jeg elsker fotball.

Maren sa...

Hvis du var alene på kamp, tør jeg da spørre hvem som tok dette bildet?

Ellenpellen sa...

enig med du og fotball meningene dine :p

ting du kan ta bilde av: deg selv når du står på henda, de styggeste skoene du har, deg selv på dass eller noen andre, ditt favoritt antrekk, ditt styggeste antrekk, favoritt venninda de eller en fyr du har sansen for ;P

www.jannekake.com sa...

Jeg liker å se på fotball, men det er det. Kunne aldri spilt det selv. ^^

Du kan ta bilde av doskåla di, og ned i sluken i dusjen. Sikkert interessant.

Marteee sa...

Ta bilde av det aller kjæreste du eier.

Dessuten skulle jeg gjerne likt å se bilder av deg fra det gode gamle 90-tallet! (Beste tiåret evah lzm)
;)

hege anita sa...

ta et glansbilde av magnus ole hvis han fortsatt lever.

Kjersti sa...

Jeg vil du skal ta bilde av de tre varene på Bunnpris som du ville ha syntes var rarest om en kunde kjøpte sammen.

Anonym sa...

ta bilde av det nye rommet ditt, et av deg selv uten sminke og et bilde av deg og tica hvor du er glad! ;)

Camilla sa...

FOTBALL ER FAEN SÅ KONGE! jeg er jente som selv spiller fotball, ikke noe som er bedre enn det.

Espen sa...

Linnea har som alltid - HELT RETT!
Greia er at gutter hverken tar jentefotball eller jentesupportere seriøst. Selv er jeg ikke så intressert i fotball - men hun har som vanlig et godt poeng! Vi har hatt et par kvinnelige fotball spillere på jobben , og de har selvsagt vært lesbiske ! :P Linnea har ikke dobbeltmoral. Hun er på kamp for å faktisk bekrefte det hun allerede trodde. Dessuten , det var Ålesund - og da er kampen obligatorisk!

Anonym sa...

rommet ditt og deg selv uten sminke :)

Anonym sa...

Hmm, et bilde av deg med brunt/mørkt hår.. om du har! :-)

AE sa...

1. du er helt enig. fotball ble skapt for gutter.
2. Ta bilde av rommet ditt:)
3. Du har utrolig pent hår!

iszting sa...

er mari hykler eller lesbisk?:-)

vil ha bilde av
a) deg som barn
b) deg kledt ut som en nederlandsk mann
c) en nederlandsk mann kledt ut som deg

nalille sa...

Skulle foreslå skoene dine.. men det hadde jo allerede mona kommet på. Vil fremdeles se skoene dine da^^
Du kan ta bilde av deg i kun en svær fotball trøye!!
Kan lage en bildeserie, sammen med bildet du lovet Marianne=D ;)

idawulff.com sa...

Jeg tror du har litt lyst å bli med meg til Gran Canaria i høstferien.

I såfall kan du ta bilde av en papirlapp hvor det står JA.

Karoline sa...

Du er så sykt søt altså..!<3

Linnéa sa...

Maren: min mor som jobber der. Men hallo, det var jo 11000 andre der, så jeg var sånn sett ikke alene. Jeg bare orket ikke å betale for å sitte sammen med vennene mine. Snakk om prioriteringer.

Iz: Mari er en moldenser som er stolt av det.

anny sa...

seriøst, ta bilde av MEEE

Simen sa...

Det er sant! 40% av jentene på laget til søstra mi er lesbiske. Eller, når de vell oppi 60 eller noe. Stadig flere som kommer ut.

Jeg liker ikke fotball.

Fotball er skittent, kjedeligt og slaskette.

Maria sa...

Jeg vil se et bilde av deg som gjør noe SNILT. Krampeaktig, uselviskt snilt.

Hahahaha.

Haha.

ingunn sa...

jeg vil at flere skal bli hissige pga det du skrev om lesbisk

Ella McCartney sa...

Fotball er kjedelig, hater det!

Nugget sa...

Jeg har vært på en Brann kamp. Det er obligatorisk som stolt og patriotisk bergenser. Jeg var 15 år og dritings, så det var forsåvidt en fin opplevelse. Sannsynligvis fordi jeg fikk med meg forsvinnende lite av kampen ;)

Belinda sa...

Du har rett.

Arma sa...

ÅH, anyroad<3

Anyroad...ta bilde av deg som drikker COLA!

ole sa...

E9e

line aurora sa...

du har rett. eller, kanskje ikke helt. jeg, som ikkelesbisk, kan for eksempel finne på å spise pizza og drikke øl og se på fotball i lystige lag. og til og med være engasjert! ikke det at jeg bruker å heie på et spesielt lag, da. heier på begge.

ta bilde av navlen din. :)

H a n n e sa...

Ta bilde av meg og deg ;) Da må du komme til Bergen nemlig!

Også kan du ta bilde av din værste og din beste side :D
PS. I LOVE YOU!

Anonym sa...

Tror du og fru beckham hadde hatt mye og snakke om på fotball kamper..

Elisabeth sa...

Jeg vil at du skal ta bilde av klokka di og en kollega.:)

Kristina sa...

Haha, det er sikkert mange som spiller fotball som er lesbiske. Men jeg vet ikke om noen på mitt lag :-P

SunnIva sa...

Fotball var kanskje en guttesport, men nå er det like mange jenter som spiller fotball som turner, tror jeg. Her i Holmestrand er det klart flere !

Kan kanskje være mange ftoballspillere som er lesbiske, men de ville vel vært det selv om de ikke spilte fotball ?

Anonym sa...

Haha. Alltid hatt sansen for deg Linnéa, men det der var bare helt utrolig teit sagt av deg.

Såå, da er vel alle gutter som ikke liker fotball homofile? Da er det jo bare puslinger og hyklere igjen til deg da, Linnéa.

Sarah sa...

Når fikk du så langt hår??

maria sa...

Bilde av sjefen din pliz. Viss han er mann då.

Jon sa...

Bilde av deg, etter du har sprayet ti flasker spraytan på kroppen. ELLER TICA. Neida

Anonym sa...

Siden det er så my fotball snakk kan du ta bildet av foten din og en ball!

Linnéa sa...

Line Aurora: Jamen... Åh. Line da, du ødelegger.

Hanne: Jeg kommer SNART. Før ungen kommer, jeg lover :)

Anonym: Det var en meget overflødig kommentar.

Anonym: Jeg har ikke sagt at de mannlige fotballspillerne er homofile. Og det er nettopp det som er så bra.

Sarah: Våkna her en dag, så bare var det der.

Maria: Det tør jeg ikke! Jeg kan kanskje smugta ett.

Anonym: Jeg har aldri eid en fotball, så det blir vanskelig.

Linnéa sa...

På også påpeke at dette er en subjektiv mening fra min side, og ikke en faktasetning tatt ut i fra et leksikon. For den som trodde dét.

Mary Soprano sa...

HEIDU! Syns du sleng unødvendige lesbekommentara i hytt og pine her.

Sandra sa...

Du skriver så utrolig bra, begynner hele tiden og le ^^.
Bildeforslag:
>Veska di + innhold
>Rommet ditt
>Favorittantrekket
>Hagen din
>Deg+Regnbue

:DD

Anonym sa...

Jeg er enig i det du sier, selv om jeg er fotballspiller selv, og ingen på laget mitt er lesbiske eller hyklere.. :P Men guttefotball er generelt bedre enn jentefotball, jeg blir flau av å se jentefotball... :P

Anonym sa...

Selv om du kun er en syltynn, liten berte uten muskler, finnes det faktisk tøffe jenter som liker litt hardere aktiviteter enn å gå fjellturer. Disse jentene kan være tøffe, uten å være lesbiske. Det er som å si at du er lesbe fordi du har bart (noe det ser ut som på bildet av deg uten sminke i det nyeste innlegget - er du usaklig, er jeg det).

Jeg kjenner deg ikke, så har egentlig ingen sikre bevis på at du er en berte, men siden du forhåndsdømmer/generaliserer, må vel andre få lov til å gjøre det samme.

Sånn bortsett fra det så liker jeg bloggen din, og jeg elsker faktisk de innleggene der du fremstår som totalt tilbakestående og korttenkt(sånn som dette..) Ha en fin dag!

Anonym sa...

Selv om du er en syltynn, liten berte uten muskler, finnes det faktisk tøffe jenter som liker litt hardere aktiviteter enn å gå fjellturer. Og disse jentene kan være tøffe, uten å være lesbiske. Det blir som å si at du er lesbe fordi du har bart (noe det ser ut som på bildet av deg uten sminke på det nyeste innlegget- er du usaklig, er jeg det).

Siden jeg ikke kjenner deg, har jeg egentlig ingen sikre bevis på at du er berte. Men siden du forhåndsdømmer/generaliserer, må vel andre få gjøre det samme og.

Sånn bortsett fra det så liker jeg bloggen din, og jeg elsker faktisk de innleggene der du fremstår som totalt tilbakestående og korttenkt (sånn som det her..) Ha en fin dag!

Janitor sa...

har aldri vært på en fotballkamp hele mitt liv. det har jeg heller ikke tenkt til. why would I? men når jeg tenker meg om, så fulgte jeg faktisk bittelitt med på em..

Anonym sa...

Haha. Han som er på det første bildet er faktisk fadderen min. Har ikke sett han på flere år, men nå vet jeg hvordan han ser ut og.

Lone sa...

"Jenter som spiller eller interesserer seg for fotball er enten hyklere eller lesbiske."

Sorry at eg sei det, men må være det teitaste eg har læst på længe:P


Når det gjeld kvinnefotball dærimot e eg eni, ingating e så uinteressant som det.

Mary Soprano sa...

iszting sa...
er mari hykler eller lesbisk?:-)


HEEHEHEHEHHE.

Fsss sa...

Hei Linnéa!

Jeg ble kjent med bloggen din ved en tilfeldighet for noen måneder siden og har siden (sporadisk men spendt) fulgt med på den. Jeg synes virkelig du gjør en fin jobb! Du skriver skarpt og to the point, det er bra fornuft i det du sier, du er morsom som bare det, og du publiserer noen nydelige bilder! Keep up the good work!

Finn (www.fsnielsen.com)