25. aug. 2008

Forberedelse på smerte

Jeg rakk akkurat å presse inn en liten fjelltur mellom skolen og jobben i dag, enda hvor mye Herr Acer prøvde å hypnotisere meg til å bli hjemme hos ham og kaste bort enda mer tid på Internett. Grunnen til at jeg setter fjellet foran dataen, er at jeg må komme i form. Og det på én uke.

Før sommerferien "bestemte" jeg meg nemlig for å bestige et av fjellene i Sunnmørsalpene innen sommeren var over. Nå har Beate innvilget søknaden min og planlagt en... 12 timers lang fjelltur allerede til helgen. Det kan bli jævlig gøy. Nå trenger jeg bare tips og råd til alt man kan gjøre på fjellet for å glemme at man er oversliten. Eller bare hvordan bli sprek på én uke.



28 kommentarer:

Ella McCartney sa...

Du blir ikke sprek på en uke. Det er fysisk umulig. Sorry.

Ingvild sa...

Hehe, lykke til :D

Linnéa sa...

Man trenger ikke å være supersprek for å tåle en tur i fjellet. Kanskje du skal øve deg på å gå med sekk? Den første tingen jeg gjorde etter å ha gått et år på krykker var å gå over Besseggen. Det tar riktig nok ikke 12 timer, men ja. Jeg har trua på deg.

Nette sa...

Oh. Jeg ligger i sengen og ønsker deg lykke til.

Mi sa...

du har helt sikkert fådt dette spørsmålet før, men jeg følger ikke helt med.
Hva syns du om dem med dysleksi?
Setter du like høye krav til dem i rettskriving som resten av oss?

H a n n e sa...

Her pissregner det. Seriøst! Så jeg har desverre ingen motivasjon, råd eller noe annet fornuftig å si. Så, veldig lurt av meg å kommentere at all. Hmm.. Men jeg kan si: Jeg tror på deg, kjære :) Du klarer akkurat det du vil klare

Anonym sa...

fy faen så tynn du er- ser ut som en spagetti

H a n n e sa...

En spagetti? haha! Oppfinnsomt!

Vero sa...

Spis spinat!

Maria sa...

Ta med sprit på turen. Da glemmer du at du er sliten!

Mor sa...

Bilnøkkel rundt halsen? Luring.

Tar vel med Tica på 12-timersen neste helg? Du er jo barnevakt for henne til helga!

nalille sa...

Så flink du er!
Har ingen råd å komme med..

Espen sa...

Hvis du vil slite minst mulig på turen bør du fylle opp kardbohydrat lagerne i kroppen til turen. Spis gjerne en STOR porsjon pasta dagen før du skal dra.

Husk å ha med deg nok næring på turen iform av karbohydrater og veske, da går alt så mye enklere.

Løkke tell - Dette klarer du LETT!

www.jannekake.com sa...

Lykke til, jeg føler med deg.. ^^

Anonym sa...

løp intervall trening......... i morgen:D!!!!! det gjør susen..
iz

Magnus sa...

Skal vi gå tur sammen, someday? ;D

Remy sa...

sjokolade!

Anonym sa...

Ta med proteinbarer med mye karbohydrater! Det metter og gir masse energi. I tillegg masse å drikke og frukt! Hvilket fjell skal dere bestige?

Linn sa...

Musikk, musikk, musikk. Jeg LØP i fjellet til Foo Fighters.

Zathx sa...

Haha, lykke til sier jeg bare! :)

Anonym sa...

artig blogg =)

Døgnvill sa...

Ta med sprit. Da går du ALDRI tom for energi. Jeg kunne løpt til Kina og tilbake, hadde jeg bare hatt med meg en flaske sprit. Og nei, jeg er ikkje alkoholiker.

nina sa...

Pssj, det her klarer du! :)

Linnéa sa...

Mi: jeg skjønner ikke.

Hanne: Så lenge du kommenterer er det hyggelig! :)

Spagetti? Hehehe.

Mor: Tica passer på seg selv, det har jeg fått erfare denne uken.

Espen: Takk! Jeg vet at du har peiling, så jeg får vel bare følge rådene dine.

Magnus: Klart det!

Remy: Har allerede en sekk full av sjokkis.

Anonym: Tenk ju, I will. Slogen og noe greier. Jeg har egentlig ikke peiling, jeg bare er med.

Døgnvill: sprit. God idé, men det skal jeg ikke drikke før om tidligst ett år.

Anonym sa...

Slogen..Er det den som er 1999 m.o.h.? Skal dere overnatte der eller? Jeg tenkte litt på å bli med broren min på den turen, da skulle vi overnatte et eller annet sted (kommer fra naboøya til Molde). Meen, det ble bare med tanken da :) God tur!

mippi sa...

Er du på Varden på det bildet?

CoutureCarrie sa...

Great picture! I love your profile photo as well!

Kine sa...

12 timer blir til 12 minutter på fjellet så lenge man har alfabetleken!

Velg f.eks. tema film. Så tar dere annenhver bokstav og prøver å komme på filmer som begynner med denne bokstaven, og jobber dere nedover alfabetet. Fantasisk tidsfordriv, lover! Lykke til og kos deg på tur:)