24. sep. 2008

Jeg har flest dårlige vaner

-Jeg starter som regel aldri en samtale først. Jeg venter til andre tar kontakt eller initiativ. Derfor er jeg stort sett alene.
-Jeg bruker ca. 30 kr på Läkerol hver dag, dette resulterer i 10950 kr i året.
-Jeg glemmer ca. 60% av det jeg har lest, hørt og lært. La meg understreke geografi og navn på mennesker.
-Skal vi snakke om noen, snakker vi mer enn gjerne om meg.
-Epleskrotter og klistremerker overalt. Spesielt i glass. Love it!
-Jeg kan ikke spise senere enn 3 timer før jeg legger meg når jeg er hjemme.
-Og da spiser jeg 4 knekkebrød og 2 epler. Noe annet ville ha vært utenkelig.
-Jeg tar alltid med meg Dell i senga, noe som resulterer i at jeg får kun 4 timer søvn per natt.
-Jeg nekter meg selv å sove om dagen.
-Jeg elsker å bestemme og dominere.
-Jeg kan ikke se på TV.
-Jeg tilbringer opptil flere timer daglig ved siden av en varmovn.

Gode:
-Jeg kan stå opp på sekundet akkurat når jeg vil.
-Jeg tar alltid med to poser potetgull på vors. Det er derfor jeg blir invitert.

Dette ble mye jeg og meg - love it! Enda bedre: bilder av meg!



FAEN. Jeg har satt fast glidelåsen på skjørtet mitt, så nå sitter det fast midt på midja. Og jeg skal på jobb om TRE minutter!

Har dere dårlige vaner forresten?

72 kommentarer:

Nette sa...

Du er herlig. Og alle innleggene dine er geniale. Selv har jeg så mange uvaner at jeg egentlig ikke vil ramse dem opp :p

xoxo sa...

Selvfølgelig har jeg dårlige vaner :(

1) Har litt rare matvaner; hadde jeg vært gæren kunne jeg spist om en Nugattiboks uten noe under
2) Har dilla på smør, så må ha en stor smørklatt på rundstykkene
3) Jeg må alltid lese MANGE dager før prøver, noe som resulterer i at det stort er alt jeg gjør
4) Bruker alt for lang tid foran dataskjermen
5) Jeg fryser nesten alltid (bortsett fra når jeg er i syden)
5) Jeg hjelper ikke til med oppvask eller vasking

elin sa...

for en utrolig stygg statue i bakgrunnen der..er det slik molde ser ut? :S

Anonym sa...

Hvor kjøpte du kåpa di????
Den var seriøst utrolig fin!:)

Amalie sa...

Likte godt denne; Jeg tar alltid med to poser potetgull på vors. Det er derfor jeg blir invitert.
Du er definitivt bedt i mitt neste selskap.

Selv har jeg altfor mange dårlige vaner. Orker ikke å ramse dem opp. Orker ikke å tenke.
Dårlig vane: Giddalaus!!

Madeleine sa...

Pengebruk!

Alexandra sa...

Hvem liker vel ikke å kun prate om seg selv? Jeg tar meg selv i å gjøre det altfor ofte. Sånn som akkurat nå.

Kristina sa...

Alle har dårlige vaner. Ellers hadde det ikke vært noe gøy.

1) Jeg slumre med vekkeklokka. Aldri i livet om jeg klarer å stå opp første gang den ringer. Men femte gangen, er det kanskje litt større sjangs.
2) Jeg pleier å si at jeg "tar det imorra!", selv om jeg aldri mener det.
3) Jeg må riste brødet før jeg spiser det, ellers smaker det ekkelt.
4) Jeg sitter alt for lenge på pc'en, og får da lagt meg litt for sent.
5) Jeg tenker ikke på mynter som noe verdifullt, derfor forsvinner de temmelig fort.
6) Jeg elsker å utsette ting kjempelenge. Helst så folk glemmer det.
7) Om du glemmer at du skylder meg penger, får du de nok aldri igjen.
8) Jeg blir ekstremt fort stressa, har som oftest alt for god tid, så det ender i masse venting.

Digger bloggen din. :)

Anonym sa...

-Jeg har fr vane å aldri ta intiniativ selv. Så jeg er også mye alene.
-Er alt for glad i mat.
-Jeg er drit lat.
-Jeg utsetter ting.

Therese sa...

Hei Linnéa
Tenkte jeg skulle berike ditt allerede rike fullverdige liv med å kommentere ditt, nok en gang, underholdene innlegg.

Mine dårlige vaner som jeg i slengen kommer på og er tøff nok til å offentliggjøre på internett
- jeg bruker jævli mye penger på unødvendige ting som:
* tyggis (jeg er en kjedetygger med oppblåst mage)
* alkohol (ja selvsagt er det greit å ha litt alkohol med seg på fest, men alle vet jo hvor lett det er å ta litt av de overflødige ølene som folk glemmer å helle i seg utover kvelden. Tenk bare på hvor mye øl verten må helle ut dagen derpå )
* klær (trenger ikke tre like cardigan i forskjellige farger som likevel ikke ser ut etter å vasket dem 3 ganger MED milo)
* brus og vann med smak (men hurra, jeg har sluttet med akkurat det, foreløpig)
* julegaver ( er ikke nødvendig å bruke 5-6000 på gaver til andre når man likevel ikke får igjen for det og når de hadde blitt like glade for billigere gaver)
* godteri (får jo bare stygg hud og fyldigere fettceller uansett)
* dvder (ikke lenge før de utryddes like nådeløst som VHS)
* mat (la dine foreldre fø deg, det er mitt tips. Bor du på hybel så hamstrer du når du er hjemme)

- jeg bruker alt for mye tid foran pcn, og hva får jeg igjen? En stk større rumpe og 10-12 notifications på facebook

- jeg er lat, jeg utsetter alltid treningen til de siste timer av døgnet, da har jeg psyket meg opp hele dagen.

- jeg utsetter ting generelt, regninger som skal betales (I <3 inkasso) , oppgaver som skal skrives, besteforeldre som skal besøkes, gaver som skal kjøpes osv.

- jeg drikker mye kaffe og te, som nå har gjort mine tenner brune (så nå må jeg sove med blekemiddel om nettene, som er særs ubehagelig)

- jeg klarer ALDRI å fullføre en bok

- jeg leverer aldri bøker i tide til biblioteket

- jeg bruker min dyrebar fritid til å beskue hjernedøde serier som Gossip Girl, The Hills, Greys osv.


Nok om mine dårlige vaner. Mine gode vaner er:

- jeg er veldig ryddig (jeg har tvangstanker overfor husarbeid og kommer ofte for sent til skolen ettersom jeg bare MÅ sette inn i oppvaskmaskinen og støvesuge rommet før jeg kan forlate hjemmet)

- jeg overprioriterer venner og fester framfor skole og plikter (det synes jeg er en særs god vane nå, men kanskje ikke når det nærmer seg eksamen)

- jeg bruker mye tid på å se gode filmer, en god film kan aldri sees for mange ganger

- jeg prøver å trene ganske ofte, selv om det gjøres sent på kvelden

- jeg spiser egentlig veldig sunt

- jeg møter nesten alltid opp til timene, selv om jeg heller ville ha klipt tånegler til de eldre på sykehjemmet

- jeg er flink til å være egosistisk, jeg er som oftest bare med på det jeg selv vil, og er ikke redd for å si NEI.

Det var vel det jeg kom på. Nå skulle jeg egentlig ha skrevet notater og lest, ligger langt etter på skolen, men jeg fant ut at det å kommentere innlegget ditt var langt viktigere.

maia sa...

fascinerende.
jeg biter negler, spiser i senga, MÅ alltid ha frokost, og sover sammen med hybelkaniner grunnet latskap med støvsugeren.
give me some beauty linnéa.

Anonym sa...

unnskyld meg, men du fremstår som en megaegoistisk og sær person ;p Det er kanskje slik du ønsker? ;)

Nøve sa...

Eg òg sliter med å starte samtalar. Har ellers uvanar som handlar om å bruke for masse pengar på matbutikkar og å lage dumme mønstre som eg tvingar meg sjølv til å følge.

cammie sa...

kan du ikke se på tv?? :-O

MarianneEmine sa...

Epleskrotter i glass, huff da det pleier jeg aldri å gjøre :S

Mia sa...

å ikke sove om dagen er en god vane da:) har mange dårlige vaner, men kommer ikke på nå..

Camilla sa...

Herlig innlegg,som vanlig^^ Jeg har nok mange dårlige uvaner jeg også. En av dem er at jeg biter negler:(

Anonym sa...

Kan du fortelle meg hvor du har kjøpt øredobbene på øverste bilde? :) Takk på forhånd!

Anonym sa...

du er en knall bra blogger ja :D stå på! alltid kjekt og lese når det kommer noe nytt fra deg =)

Lilian sa...

Dårlige vaner? Finnes ikke.. øhm..

Arma sa...

ja, JEG må alltid starte samtalene med deg. Eller det var du som hoppa på meg på hove da. Stas.

Dårlige uvaner?
Lover mye, gjør det aldri. (lekser)

Vilde sa...

Har mange dårlige vaner, som for eks at jeg bruker penger på tull. I sommer tjente jeg 11 000 som jeg EGENTLIG skulle spare, men brukte de opp på klær.

Pia sa...

hvor er jakka fra?

Anonym sa...

hvor lang tid bruker du på badet hver morgen? kooozozozozooz fra søte lille unni

Ninaballerina sa...

Jeg snuser. Også bruker jeg penger jeg ikke har.
Det med snusen er egentlig digg men det er jo ikke fint!

Kom du ut av skjørtet?

Monica sa...

NYDELIGE jente!

Jeg kan også stå opp på sekundet, om det trengs. Flere gode vaner kan jeg ikke komme på i farten!

Uvanene mine er at jeg aldri rydder rommet, ser for mye tv, sitter altfor sent oppe om natten, og....

Anonym sa...

kjempefine øyenbryn !!!

Marianne ! sa...

man juger hvis man sier at man ikke har dårlige vaner.

1) Jeg er altfor vimsete, og gjør ikke noe for å forbedre det
2) utsetter ting til siste liten. "Skippertak" gjør susen
3) ellers er jeg veldig pålitelig og fantastisk

Kine Marie sa...

Jeg vet du ikke har en moteblogg, men jeg har lett etter et sånt skjørt i evigheter.. Hvor har du kjøpt det? Ellers creds for at du oppdaterer bloggen mye oftere enn før! Tar meg selv mindre høytidelig når jeg leser sånne morsomme innlegg :)

ANE KAMILLA sa...

- Når jeg er trøtt så blir jeg sur. Og jeg er alltid trøtt
- Jeg elsker å sove middag, men da får jeg ikke sove på kvelden. Neste dag blir jeg da trøtt. Og sur.
- Jeg liker soffaen bedre enn trening. Derfor trener jeg omtrent aldri.
- Jeg er alt for glad i mat, så hver gang jeg "skal bli sunn" fungerer det i en uke, før jeg er over til det gamle.
- Når jeg finner noe jeg vil ha, så kjøper jeg det. Selv om jeg egentlig må spare pengene.
- Jeg har kalde fingre
- Jeg tegner på alt
- Jeg fikler meg fingrene mine eller det jeg har for hånden når jeg er stresset, nervøs eller usikker.

Anonym sa...

Må si du er fantastisk! hvilken hårfarge bruker du? vakkert hår.

Anonym sa...

Du burde hatt en egen post medF:A:Q siden så mange spår om det samme selv om du har svart p ådet tusen ganger. Som feks "åssen hårfarge bruker du"
Svar Vendela

Zathx sa...

Dårlige vaner er bare moro!
Jeg ler alltid før jeg sovner, som kan være irriterende.

Marte sa...

Bloggen din er bare best :D
er innom flere ganger om dagen (:
du er ufatelig morsom ^^


Min dårlig vane : MÅ bruke penger om jeg har .... Brenner i lomma om jeg har penger :O

Ida sa...

kjempe fint skjørt/kjole:D

prinsessemarte sa...

Jeg tror egentlig jeg er en dårlig vane i meg selv. Sånn helt generelt liksom.

Birgitte sa...

Du var skikkelig pen på det nederste bildet!

hanna sa...

det er ikke rart du alltid har med deg to poser potetgull når du stjeler fra andres vors ;)

Anonym sa...

Sitter å ler for meg selv! du er den bloggeren jeg liker best. Du har selvironi og skriver sinnsykt bra, med mye humor! Du er en fantastisk blogger:)

Anonym sa...

Dårlige vaner:
*Jeg spytter i dusjen
*legger meg en time før jeg skal stå opp.
*Synes tid er overvurdert og utsetter alt..
*Gir opp og hater ting med engang det er noe jeg ikke fikser.
*Som deg så starter jeg heller aldrig en samtale. Jeg er for kul til det. Det er folk som skal gi MEG oppmerksomheten jeg har behov for.
*Tar aldrig nei til et svar. Visst jeg får et blir jeg drit sur.
*Det at jeg ikke starter samtaler har også foråraket mye alene tid. Noe som resulterer i en hæv av dårlige uvaner/lyder, grimaser jeg ikke er helt klarover selv.

Gode vaner er også overvurdert...

Anine sa...

HAha. herregud jeg elsker bloggen din. du minner meg (litt for mye kanskje) om meg selv. <3

Karoline sa...

Jeg har alt for mange dårlige vaner! Du er herved invitert på neste vors forresten..
Og en ting til; du er syyyykt pen!

H a n n e sa...

Jeg putter også epleskrottene i glassene.. eller i den telysbeholderen. Der legger jeg også teposer og tyggiser. Tipper det er gøy å bo med meg. Hormonene mine er vel heller ikke den beste siden om dagen..

Siri sa...

Du må ikke undervurdere d sjøl, kjære :--)

Julie sa...

Jeg putter også epleskrotter og epleklistremerker i glass! og noen ganger lar jeg det stå flere dager på rommet mitt, for jeg glemmer det bort:S

Generelt utsetter jeg som regel alltid å rydde

Marianne sa...

Liker bloggen din, ikke som alle andre:)

belinda sa...

Jeg har INGEN dårlige vaner. Selv om andre kanskje mener det motsatte, er jeg overbevist om at i meg finnes det kun godt, og de tingene som kanskje er litt på grensen, forsvarer jeg ved å bruke følgende livsmotto:
1) ALT har sin sjarm.
2) Bedre seint enn aldri.
:)

Linnéa sa...

Takk for at dere deler uvanene deres, gøyalt for meg å lese - selv om jeg ikke kommenterer alt :)

Jakka er fra River Island i London.

Therese: Jøss, du hadde god tid! Og hey - julegaver er veldig nødvendige.

Anonym: Jeg er egositisk. Men jeg er snill også. Det er bare ikke en vane.

Cammie: Nei, hva er det å se på TV?

Øredobbene er fra Glitter, seff.

Arma: Ja, jo faktisk. Jeg hoppa på deg ennå jeg var EDRU. Men det vakke jeg som ropte "heiheiheiheiheiheihei - å så gøøøiii!"

Hvor lang tid jeg bruker på badet? Jeg bruker 15 minutter - men ikke på badet. Ved varmovnen på kjøkkenet. :)

Kine Marie: Skjørtet er fra Lindex, men det er temmelig lenge siden jeg kjøpte det.

Ang. hårfarge bruker jeg Nutrisse med Frøken Vendela på.

Zathx: Haha? Alene? Så fantastisk!

Hanna: Nei, det er sant. Har et eget lager for "stjålet-poser" :)

Takk for ros og kommentarer- nok en gang !

Anonym sa...

1) Jeg har klikk lås på døra mi. om morgenen har jeg det så travelt at jeg smekker igjen døra, uten å tenke over at nøklene ligger der inne.
2)Når jeg skal finne et klesplagg i skapet mitt så havner alle klærne på golvet.
3)Altfor høyt inntak av lasagne fra hydro, og annen drittmat.
4)Skal alltid ha det siste ordet
5)Når lekser og viktige ting skal bli gjort, så ender det med at jeg blir sittende på dataen og kaster tiden ut av vinduet.

victoria ♥ sa...

Jeg sikler når jeg sover, det er vel en god vane.

Eja sa...

Ja, biter negler. Shoot me!

Hyggelig å treffe deg i Molde, forresten. Selv om utelivet sugde.

:)

Jon sa...

Jeg kommenterer blogger jeg leser for sjeldent

Eja sa...

Hahaha! Jaa.
På doet på Seven elns. Da det var det derre russearrangementet.

Eja sa...

Hehe, sånn kan det gå :-) Vi snakka vel for det meste om turen vår til Ayia Napa. Om Barbara hotell og Grabbarna Grus, haha.

Marius sa...

Fuck me det var mange, og lange, kommentarer her.
Og Linnea, si det som det er, ikke prøv deg på:
"Takk for at dere deler uvanene deres, gøyalt for meg å lese - selv om jeg ikke kommenterer alt :)"
Det er ikke gøyalt for noen å lese så mye, nærmest som pensumlitteratur dette, men ikke at jeg tror du orker slite deg gjennom romaner som den Therese slenger ut.

Läkerol, vel, det er verre for oss som er kroniske tyggis-tyggere, tro meg, det er ikke bare bare å vaske ut av glass som har stått litt.
Hadde inntrykk av at du KUN så på tv da... Men der scorer du, og på at Dell får være med i senga, hvor du dominerer, kinky.

cammie sa...

er du seriør når du sier du ikke ser på tv??

Linnéa sa...

Marius: (Hei, jeg prøver å være hyggelig)
Jeg er også en kronisk tyggistygger. Du kan legge på 20 kr daglig der også. Men herregud, du putter vel ikke DEN i glasset? Da ber du jo om trøbbel min venn.

Cammie: er seriør ja

Kristina sa...

har mange av de de samme uvanene som du har : D

Frishis sa...

Hahha, genial liste :P

Uvaner? Bruker sikkert 10 000 i året jeg også - på tyggis. Og jeg gjør ikke lekser før rett før de skal være ferdig -.-

Men det går fint, ikkje tenk på det :P

Katrine aka Tine:-) sa...

jeg må bare si det. DIGGER bloggen din. Du skriver så morsomt og spennende. Må si at klesstilen din er driit rå også:-)

thomas. sa...

Haha, har nesten akkurat de samme uvanene/vanene (inkludert den med varmeovner...) Og TV klarer jeg heller ikke se på.

kristin sa...

Haha:) Gode vaner det der. Du har så geniale innlegg! :)

Kristin :)

Anonym sa...

hvilken sminke bruker du på huden? :O (hvis du bruker)

Thale Brekke sa...

hah. Jeg har mange.
Jeg snakker før jeg tenker.
Jeg kan virke ond, uten å mene det.
Jeg skrur av de tre vekkerklokkene mine i søvne.
Jeg tilbringer for mye tid foran min herlige mac.
Jeg planlegger masse, uten å alltid gjennomføre.
osv.osv:p

Sunniva sa...

Jeg synes at det å ikke kunne se på TV bør regnes som en av de gode vanene. Skulle gjerne klart meg uten !

Linnéa sa...

Anonym: Jeg bruker ikke sminke på huden.

Sunniva: Vel, det hadde vært hyggelig å se på tv sammen med andre i blant også da:)

Anonym sa...

Hei, jeg handlet med deg en gang på butikken du jobber. Du nevner her at du aldri starter samtaler, men du gjorde det den gangen, og jeg fant ut at du er ei veldig morsom jente. :) Du bør forsøke å starte flere samtaler! Hilsen en Bunnpriskunde.

Anonym sa...

siden jeg kjeder meg så utrolig mye, skal jeg vise deg at ingen av de dårlige vanene du har er direkte dårlige;

- Bare å være glad for at du ikke starter samtaler, du er populær uansett, og da slipper du å virke som ei irriterende, masete kjærring.
- Läkerol? det er jo til og med sukkerfritt og heller ikke så dyrt, tenk på alt det andre du kunne kjøpt hver dag.
- Les det to ganger, da HUSKER du 60% av det du har lest.
- Aldri noe negativt med å snakke om seg selv, da får alle andre høre hvor bra du er.
- Eplskrottene blir til jord, null stress. Og klistremerker er jo bare pent.
- Det er ikke bra å spise før man legger på seg, da legger man raksere på seg og kvisene kommer fram.
- Litt sosialitet eller morsomhet kan man ikke klage over. Du har tydeligvis noe utrolig viktig å gjøre med Dell akkurat da.
- Sover du om dagen klarer du ikke sove på kvelden, du mister også timer av hveradagen ved å sove.
- Det er alltid noen som trenger å bli dominert over.
- Se på TV er bortkasta tid, man har mye bedre ting å drive med.
- DIGG.

Linnéa sa...

Anonym1: HÆ? Hvor gammel er du da? 60? Det er som regel kun de jeg tørrprater med nemlig.

Anonym2: Tusen takk min lille bie!

Kine Marie sa...

Takk for svaret! Får se om de har noe liknende :)

Anonym sa...

For meg høres du litt anorektisk ut... no offencre!

Anonym sa...

herregud linnea, jeg sa nettopp høyt for meg selv "fy faen linnea jeg elsker deg du gjør livet mitt verdt å leve."

jeg drar alltid ut øyenvipper så jeg ser ut som et kreftbarn :(!