10. sep. 2008

Mongoland

Sola skinner og alle er så forbanna glade. Alle spiser bananer og låter til å ha et liv. Ute i skolekorridorene vasser man i russeklær-kataloger, og alle(ja absolutt alle, hele skolen) spør meg hvilken bukse jeg skal ha.
Jeg vil faen ikke ha russebukse. Jeg vil ikke engang være russ. Jeg vil ikke bruke penger på ei bukse som alle vennene mine skal spy på. Jeg vil ikke bruke penger på å reise landet rundt for å treffe likesinnede hjernedøde attenåringer.

Jeg ville heller ha gitt pengene til mannen som tisset på gulvet på jobb i forrige uke. Jeg ville heller ha tørket gulvet med pengene. (Jeg brukte for øvrig mopp dersom noen lurte)

Men man kommer visst ikke utenom. Man må visst være russ. For min del skal det bli nesten gratis. Om jeg så må sykle til Lillehammer og stå utenfor gjerdet til russetreffet. Eller bruke broren min sin russedress.
(Nå skulle jeg egentlig posere naken i russedressen og gi dere tidenes outfit - men jeg finner bare lua.)
Flaks at alt kler den smukke.


Alle mine venner vet at dette russehatet mitt kommer av at de stemte ned russebilnavn-forslaget mitt. Nemlig Mongoland. Tenk så fint! Beate satte seg på bakbeina og foreslo "noe med ladies". Da vil jeg heller ha min egen russesykkel. Har dere forslag kanskje? Det haster visst noe jæævlig ifølge de andre, 1. mai er jo RETT rundt svingen!

(I går fant jeg ut at jeg skriver til dere som barn forresten, eller 15-åringer med dårlig humor. I kill myself.)

58 kommentarer:

zathx sa...

kjapt, 'trygt?' og billig - russesykkel!

KARINA MATHILDE sa...

jeg er en 15-åring med dårlig humor :b

maia sa...

skjønner ikke at de avslo forslaget ditt. seriøst.

Madeleine sa...

Jeg kunne ikke vært mer enig på samme tid i fjor, ville absolutt ikke bruke penger på russestyret, det endte allikevel med at jeg hadde det ganske gøy, så ha et åpent sinn;)

vicy sa...

Go mongobil.

Karoline sa...

Jeg hadde lett vært med på forslaget ditt..! <3

Arma sa...

Russetida var waste of money for min del. IKKE kjøp bil. Og ikke ha det gøy.

Mona sa...

morsomt innlegg! :) Russetiden din kommer til å bli helt kjekk, bare vent å se!:)

pnu sa...

En ting er hvertfall klart - jeg skal ikke være russ, om de så slenger russebuksa etter meg!

Jorunn sa...

Russetiden er det man gjør det til, så hvis du er positiv så blir den kjekk uansett! Trenger jo ikke bruke en haug med penger for å ha det gøy...
Syns forøvrig at Mongoland var mye bedre enn noe med ladies...

Anonym sa...

trenger ikke bruke så mye penger på å være russ.. :)

Det er kjempegøy å være russ, men ble lei festinga etter hvert. Og kongeparken var ikke så KONGE!:-(

Mongoland var lite krativt. Er jo navnet på en film fra stavangerområdet..

De beste navnene er de man kommer på selv:)

Anonym sa...

(og noe med ladies er lite kreativt. eller hva? trodde du var orginal;)

ingunn sa...

mongoland er gensialt.

Vienna sa...

"Man må visst være russ."

Nei, man MÅ ikke det, selv om flere jeg kjenner ser ut til å påstå det. De sier jeg kommer til å bli utstøtt hvis jeg ikke er med. "Åneeei, kriiise..." :P
Jeg dropper og det er jeg stolt over!

Kamilla sa...

Jeg hadde fire fantastiske uker(også kalt russetiden), som gikk alt for fort. En ordentlig positiv opplevelse, jeg elsket å være russ. Håper du får noe av samme opplevelse in the end.

Elisabeth sa...

Synes Mongoland var tøft jeg^^

Katrine sa...

Noe med ladies? Vi het jo ladies i fjor.Vær orginale;)
kjøper ikke du og gjengen bilen vår?

Nøve sa...

Eg er einig i at russegreiene går litt vel over styr, men vi får håpe det blir gøy likevel.

Johanne sa...

Jeg skjønner ikke helt det der med at man skal være nødt til å svi av en formue på noe så teit som en russebil? Det går da -som mange andre har nevnt - godt an å være russ og ha det artig, uten denne kassa på hjul?

Jeg er fra Nordland, og ikke engang her (med våre avstander) trenger vi russebil. Jeg kommer ikke på et eneste russekull i manns minne som har hatt russebil på skolen vår.

Men så er vi underutviklede neandertalere der oppe, da.

kamilla sa...

Mongoland høres ut som et supert navn. Hvorfor ble det nedstemt og hva ble bilen hetende?

Anonym sa...

Jeg er 15 år så det passer jo bra :D
Lykke til med russeplanleggingen uansett!

Nette sa...

Haha, morsommingen. Russetid er jo noe alle (nesten) har ventet på helt siden barneskolen ;)

Anonym sa...

Queen Bies heite jo nokken for to år sia i Molde.

Anonym sa...

Jeg ville kalle vår russebil for Maos lille røde, ble selvfølgelig nedstemt og vi endte opp med noe prinsessedrit. Drit i bil. Det er absolutt ikke verdt pengene.

Kjøp den billigste buksa (jentemodellene sitter dårlig uansett..alle sitter dårlig), drit i genser, strykemerker og alt annet tull alle alltid skal ha, og ha det gøy. Tegne på buksa di kan du alltids gjøre selv, eller legge igjen buksa di i en barnehage. Blir jo uansett ikke bedre etter en dag i russetida.

Poeng: gjør det så enkelt som mulig. Buksa er grei å ha, det kan jo hende du har lyst til å bli russ i mai? Drit i bil. Drit i stæsj. Kjøp kanskje en lue. De er litt kule. Eller gå med buksa til broren din. Det funker, den er jo rød. Eller blå. Eller noe sånt.

Anonym sa...

Èt spørsmål:
Hvor mange kommantarer sletter du daglig? Og føler du deg aldri dum? ALLE BLOGGFOLK KJENNER DITT TRYNE.. OMGOMGOMG, pluss alle som LESER. det er mange det.
dessuten er russ ei tid hvor alle blir feite. fint du ikke blir feit, da blir du stygg.

yngvild sa...

Jeg tror det blir gøy å være russ, men jeg skal ikke kaste bort penger på masse "kult stæsj". Om du kun blir stående utenfor gjerdet på landstreffet, skal jeg komme og holde deg med selskap. Hvis du vil.

Linnéa sa...

Zathx: IKKE trygt.

Ikke jeg heller, forslaget mitt var og er best.

Arma: har seff ikke tenkt å ha det gøy.

Vienna: Teoretisk sett MÅ man ikke, men det er noe som kalles sosialisering.

Katrine: Hvilken bil da? Hvis det er den til 25000 vinker jeg bare til deg.

Johanne: oi, ikke en eneste bil? Det må jeg si.

Kamilla: Det vet man ikke ennå.

Siri: Jeg ga det blikket, er ikke det nok?

Anonym: Siri hadde ikke fått med seg det.

Anonym: Maos lille røde! Genialt!

Nest siste anonym: Interessante spørsmål. Jeg sletter i snitt en kommentar i uka.
Jo, jeg føler meg dum. Jeg er dum.
You never forget a pretty face!
Og, ikke alle blir tykke selv om du allerede er det :)

Yngvild: That's a date!

Jeea sa...

Tommelen opp for navne mongoland!

hanna sa...

søstra mi hadde russeykkel, den punkterte ca 2 ganger hver dag - me var kjempesjarmerende!

Anonym sa...

Det heter Queen Bees, ikke Queen Bies.

Russetid er gøøy! Men du kommer til å bli tafset på dritmye. Fulle russegutter = syke tilstander.

ANE sa...

Jeg stemmer for Mongoland!

ine sa...

jeg har en veldig god ide.

russesykkel for the win. og siden du er rødruss, (?) har sykkel, og er russ som medfører litt flau humor - mal sykkelen din rød og kall kalaset "pacific red" Touche!

Linnéa sa...

Jeg hadde det kjempegøy i russetiden og brukte 200 kr eller hva det nå var på bukse, lue og russekort. Og så var jeg på Tryvann to ganger og fikk gratis skyss hjem. Ellers hadde vi stort sett bare orgier i parker osv. Jada. Men poenget var: man kan ha det dritgøy i russetiden for under 1000 kr (forutsatt at man har en onkel som er drosjesjåfør og en far som kjøper litervis med sprit til en).

Pia sa...

Synes mongoland er et flott forslag! Jeg er forresten 18 år og har tydeligvis like dårlig humor som en 15-åring. Creds til meg.

Thale sa...

bloggen din er GENIAL.
jeg kunne ikke vært mer enig når det kommer til russefeiring. det er noe herk.

www.menthale.blogg.no

June sa...

hahahaha! ;) moro å være rudd, en kjepeunnskyldning for å være totalt barnslig;) Shagelac er en mulighet, vår het det.

June sa...

rudd er da det samme som russ... På mitt tastatur ;)

Prinsesse Iselin sa...

Hva med "kuk laus klan"? ;>

Katrine sa...

Det er den som vi nå har solgt for 21000. Med stort bilde av oss på siden. Du vinker til meg, vi spruta ned dere i russetida:) Vi er nok skulls;)

Anne Cathrine sa...

Russetid er egentlig oppskrytt, men også litt koselig. Selv om jeg måtte være edru hele russetiden.

Linnéa sa...

Siri, faktisk veldig bra forslag. Har du sittet inne med det hele tiden?

ine: Men mamma lar meg aldri male sykkelen hennes...

Linnéa: Alle som heter Linnéa er flinke, sånn er det bare.

Takk Thale!

Iselin: Da er ku klux klan bedre. Det likte jeg faktisk.

Katrine: herregud, hvilket ran! Det kan umulig være en gunstig pris for ei kasse dere har spydd i. Spruta på meg nei? Jeg var tørr hele russetiden. Kanskje fordi jeg gikk med en stor synlig stein i hånda konstant.

Anne: Det frister meg å prøve det i dette øyeblikket.

Maiken Ohr sa...

Red Hot Billig Skreppers!

CamillaHuuse sa...

Russesykkel er kult :D

Anonym sa...

Du må ikke være så lei! Russetida er jo kjempe gøy!
Forstår at mongoland ble nedstemt forresten!
Temptatation er navnet!!

Maddii sa...

Mogoland er jo fresht da!

Salgsbloggen min med masse varer!
Abercombie&fitch, ralph lauren, gina, hm, lacoste osv.
www-m-h.blogspot.com

Hanne sa...

Russeklær og russetida er tragisk dyrt, sånn egentlig, er det bortkasta penger : p

Anonym sa...

dere kan jo hete rottereiret
russetiden er ikke mye gøy uten russebil

Sandra sa...

Haha, Linnea så morsomt! x'D
jeg er foresten 14, med den morsomste humoren. Just like yours :)

Anonym sa...

GUD ! Kor lik e ikkje du Isabel Lucas ?

e det deg?
http://www.imdb.com/media/rm1956286464/nm1456970

Så ho hadde faga håret mørkt, note to you, never do that;)

Anonym sa...

" Èt spørsmål:
Hvor mange kommantarer sletter du daglig? Og føler du deg aldri dum? ALLE BLOGGFOLK KJENNER DITT TRYNE.. OMGOMGOMG, pluss alle som LESER. det er mange det.
dessuten er russ ei tid hvor alle blir feite. fint du ikke blir feit, da blir du stygg. "

^Først og fremst, for et helteinnlegg innlegg!

Er overraskene lite oppstemt til russetida jeg også, mens alle vennene mine er i fyr å flamme. Var redd for at vi skulle ende opp et utrolig smakløst klisjenavn, men det ble ikke så aller verst likevel. Satser på å ha det mest mulig gøy for minst mulig penger!Trenger pengene mine til lappen og diverse andre fremtidsplaner.

Menmen, skal vel på Bjorli også du som er fra Molde?

Linnéa sa...

Maddii: sikkert lyst på.

Anonym: Jeg synes ikke vi ligner noe særlig, men sier takk ettersom hun er en pen pige.

Siste anonym: Skal på Bjorli ja, det er obligatorisk.

Marianne ! sa...

Russetida ble faktisk mye bedre enn jeg trodde. Man må bare gi seg hen til den dansende folkemengden.

Silja sa...

Hadde du virkelig ikke hatt lyst til å være russ, hadde du droppa det. Ikke prøv å være noe du ikke er.. det kalles wannabe, og det kler deg ikke.

Linnéa sa...

Det kalles tradisjon.
Man dropper ikke julaften heller bare fordi man ikke orker, eller ikke har råd til gaver.

Ellenpellen sa...

Du kan få min russebukse i XS :p bare å rive vekk navnet mitt og årstallet :p hehe

Maria sa...

Du vil ikke være russ, men "må nesten" ?
Jeg tenkte det samme, men jeg droppa det faktisk ..så syns ikke noe synd på deg :p

Marianne sa...

Hahaha du er seriøst morsom..ditt hat for russelivet er absolutt gyldig :@

EST sa...

In your defence er dette fordi du antar at de fleste er som 15-åringer med dårlig humor eller idioter generelt, om jeg ikke bommer komplett?

Hvorfor et sverd på en øde øy btw?
Jeg ville heller kjørt noe litt mer "Hollywood" som for eksempel en flaske Champagne, et håndkle eller Rob Schneider.