26. okt. 2008

Bangla

Av og til føler jeg meg litt annerledes (og ikke minst utstøtt) da omtrent alle vennene mine arbeider i OD-hysterikomitéen og har minst 14 fadderbarn hver. Dette gjør det vanskelig for meg å diskutere feks problematikken vedrørende hvorfor det bare er innvandrere som spør om "the ticket" (kvitteringen) når de kjøper løk på Bunnpris. Eller hver gang jeg vil påpeke hvor feil det er at det nye asylmottaket skal bli installert type 100 meter fra meg. Jeg blir liksom synderen og rasisten.

Men på fredag tok jeg meg selv i nakkeskinnet og dro på et slikt...OD-arrangement. Det var veldig flott og gratis, men det bunnet selvfølgelig at jeg dro halvskuffet derfra siden vi ikke vant quizen.




Her er altså beviset på at jeg ikke overdriver: Beate har nemlig tatt imot en Banglaunge (med tolk) til å bo hos seg i et par uker. Eller noe.

Nei, omg. Nå bare måmåmå jeg ut og jogge før jeg skal på fotballkamp. No more lat fatso!
I morgen lover jeg å begynne på treningsstudio.

27 kommentarer:

Solan sa...

Vi har Operasjon Dagsverk på skolen vår også :) Litt kjekt at vi kan gjøre en forskjell ^^

Siri sa...

linea, jeg vil se videoen der du svarer på spørsmål igjen.! :)

MarenMelstveit sa...

Flott at du deltar ;)

Marianne ! sa...

Fabulous!

Tiril Springsteen sa...

Wow, verden er ikke så stor!
Jeg leser bliggen din hver dag og blir alltid litt neffor hvis jeg går inn på den og ser at det ikke har skjedd noe.

Nå gikk jeg inn og det første jeg ser er eks-kjæresten min under en paraply..
Som jeg sa, verden er jammen ikke stor! :)


Hils!

Rebekka sa...

kjekk kar under paraplyen :)

henke sa...

ironisk nok: i love your face!

LISA sa...

Dette så da ut som en hyggelig aften :D

Mia sa...

OD er kos! :)

zathx sa...

OD er viktig!

Anonym sa...

OD e nokka drit! Aktivista heile gjengen.

Anonym sa...

Jeg vil IKKE delta. Når begynner vi å bry oss om folk i Norge som sliter?
Og hvor mange millioner har ikke utlandet fått av oss, og alle andre land i verden? Har vi gjort en forskjell? Eh. Nei.

Begynner å bli drit lei.

Lillian sa...

i mens du jogger spiser jeg popcorn og drikker pepsi max! :)

Anonym sa...

Vil tro du mener "vedrørende", ikke "vedgående". Det blir noe annet.

Henrikke sa...

Jeg stiller meg ravende likegyldig til OD.Samfunnsengasjert?

Anonym sa...

haha, hva faen gjorde du ute i boblebukse i går natt i stormen?

Belinda sa...

lat fatso? Honey, u look great!

Linnéa sa...

Tiril: Hehe, så artig! Skal hilse, ja :)

Anonym: sorry, var kjapp der.

Anonym: hehe, var ute på moloen for å bli nedsprutet av sjøvann. Deilig!

ole-wombat sa...

kjenner en del av de folka der. :))) od er ikke veldig gøy.

Anonym sa...

hehe, 14 fadderbarn :-)

Turid Alexa sa...

WWW.TURIDALEXA.BLOGG.NO STOR KONKURRANSE! PREMIE VERDI OVER 5OO KRONER.

Anonym sa...

Ole wombat! synes du ikke at od er veldig gøy? og du sitter i DK..?hehe
hilsen en annen DK'er

Anonym sa...

jepp, sikkelig kjekkas under paraplyen.

Anonym sa...

Hvor er skjerfet ditt fra? Og har du kjøpt det nå nylig? :D

Anonym sa...

Hehe eg lure faktisk akkurat på det siste som ho andre gjore og da er kor skjerfet ditt e kjøpt henna??
Stor klem

Anonym sa...

Ah ja, noen som vet hvor hun har kjøpt det siden hun ikke svarer??

Madeleine sa...

OD er helt fantastisk! EO også!