1. okt. 2008

En dag i bilder

Flott at jeg valgte å dokumentere dagen min i bilder akkurat den dagen hvor jeg så bedre ut enn aldri før.

07:15
-Jeg sminker meg på kjøkkenet pga. varmovnen ved min side.
Der er forresten krøllene mine.

08.10 - Har dere ikke glemt noe drittsøppelmenn?

(Hopper over et par timer, så ut som en bonde)
11.00
Innkjøp av lunsj sammen med min kyssesyke-syke venn som jeg prøver å bli smittet av. Ingenting hadde passet meg bedre enn å slippe unna trening i 4 mnd.

11.30
Innkjøp av Läkerol, lunsjen falt overraskende nok på...
2 epler og Pepsi Max.


13.30 Læreren dukket naturligvis ikke opp, så jeg gikk hjem barfot for å...

14.30 - gjøre dagens gode gjerning: søppeldunk-rulling. Flott bilde.

15:30 - Dell + eple + Pepsi Max

15:55 - På vei til jobb ble jeg plutselig lei meg.

17:00 - Besøk av Herr Kuldeallergi på kjølerommet.

18:00 - Mister tapetkniven i do.

18:30 - Eple + Pepsi Max.

20:00 - overhører en eller annen tilbakestående som kaller dette "mjølkehjerter."

21:10 - Herr kuldeallergi på besøk nok en gang. Det er han for øvrig fortsatt.

21:20 - dagens høydepunkt.


Har ikke jeg et fint liv da dere?

67 kommentarer:

Zathx sa...

Haha, dette må du gjøre oftere.
Og man sier "mjølk", ikke "melk"!

Anonym sa...

det er en feil på det nederste bildet.
Gjett hva!

Camilla sa...

høhø, gøy ^^

Annette sa...

hehe, ja gjør dette oftere :-) morsomt å se på!

Anonym sa...

haha gøy å se! men..spiser du bare epler og knekkebrød i løpet av en hel dag? at du holder ut!

Linnéa sa...

zathx: FEIL!

Anonym: Neida, det bare lå i kjøleskapet for å holde seg kaldt. Ingen fare. Man sparer det beste til slutt.

Stine sa...

hvor har du kjøpt jakke-tingen din? det er noe av det fineste jeg har sett på lenge. i tilegg så den veldig god og varm ut :)

Kamilla sa...

Er det kyllingost jeg ser? Lenge leve!
Ellers er du herlig som alltid.

FRIEND OF LAGERFELD sa...

eh, linnéa, har du naturlige krøller? og i så fall, hvorfor i helvete "bruker" du dem ikke? nå er jeg skuffet. jeg som hater håret Mitt.

Eline sa...

Hahah, din dag var lik min. Bortsett fra at jeg har høstferie, og eplet er byttet ut med pære - æsj. Og at jeg ikke har tatt bilder i løpet av hele dagen. Okey, ikke like i det hele tatt men samma det!

Siri sa...

damnit. var det idag d va marsipankake på bunnern? da hadde i jo tatt me turen etter legen og. man e aldri for sjuk for marsipankake

Ine Margrethe sa...

haha, morsomt!

Lotte sa...

Du burde spise mer enn bare epler! :O herrelord

Anonym sa...

Der hadde du på de berømte crocs skoene som det ryktes at du hater over alt ja!

Ella sa...

Var da voldsomt til epler og pepsi max!

Anniken sa...

jakken er ifra Ellos

Anonym sa...

Svarer her på det du svarte meg på forrige innlegg..
Jo, faktisk.. man kan legga på seg av pepsi max^^
De har nett forska på alt det dere.
Aspartam så er i "sukkerfri" drikkene og mat, kan gjør at du legger på dg:)

Sykt bra blogg btw ;)

Anonym sa...

Vil også kunne bare spise det, men blir så fort lei av å spise det samme!

Espen sa...

Regnestykket er enkelt Anonym.
Man KAN IKKE LEGGE PÅ SEG av pepsimax! PEPSIMAX inneholder INGEN kalorier.

MEN; det kan hende at enkelte som drikker mye lettbrus legger lettere på seg fordi det kunstige stoffer fucker opp kroppen. Men da er det ikke pepsi maxen de legger på seg av, men det andre man spiser iløpet av en dag. Det er dette man har forsket på.

Det er veldig mange som mener aspartam ikke er noe særlig.

Blir det samme med alkohol. Visste dere forresten at det er MER kalorier i et glass lettmelk enn i et glass øl? Tror du meg ikke - bare se på melkekartongen. Inneholder ca 32 kcal pr dl. Øl har vel 31 kcal eller noe i den duren. Husker ikke tallene eksakt, men det er mindre i øl. Har også ringt TINE MEIERIER og RINGNES BRYGGERI for å få det bekreftet.

Greia er at når man drikker alkohol tar alltid kroppen å forbrenner dette først, det er første pri. Mao, alkohol + mat = ikke beste kombinasjon hvis man er opptatt av vekt.

Har du noengang sett en alkis som "lever på gata" som er feit?

Ikke jeg heller.

Linnéa sa...

Anniken: Jakken er ikkeikkeikke fra Ellos. Den er fra River Island i London.

Nei, jeg spiser ikke bare epler og knekkebrød. Eller, i dag har jeg det. Men det er fordi jeg ikke har hatt særlig god tid.

Kamilla: Korrekt! Tilbud på Bunnpris denne uken forresten! 19.90!!

Kari: Ikke krøller som i krøller nei. De kommer av at jeg dusjer alltid om kvelden/natta - og sover med strikk :)

Siri: Neei, det var i går.

Anonym: Du tenkte at det var mine crocs i strl. 43?

Neste anonym: Hva er det egentlig du har lest? En forsideartikkel på VG-nett med overskriften "DU BLIR FEIT AV KUNSTIG SUKKER" ? For du bør i tilfellet lese HELE artikkelen. Bare kom med linker dersom du har relevant fakta.

Siste anonym: Har ikke blitt lei jeg.

Espen: Takk kjære venn!
Selv om det er sant som du sier, kroppen kan reagere annerledes. Men lightbrus har absolutt ikke noe med forbrenning å gjøre.

Michael sa...

For dårlig at ikkje høydepunkte på dagen e når i handle på bunnpris :P
Og ja, man legg ikkje på se av pepsi ;)

ANETTE UTENGEN sa...

Eple + Pepsi Max = sann kjærlighet. Nå var du fantastisk :-)

Jannekake sa...

Hvordan i all verden klarer man å miste en tapetkniv i do? Uansett fantastisk bra at du fikk tatt bilde av det. :)

hildegranum.blogg.no sa...

Ooh, hvem er hunken ved siden av deg på skolen?

Eiivind sa...

Hehe, fin dag asså :D Eg melde at d var heilt rett av deg å "ta ut" han som sa "mjølk". Ekkelt ord.

Tine sa...

hvor ble det av middag?

Maria sa...

Gøy å se:) Gule epler og pepsi max er verdens beste kombinasjon.

Anonym sa...

Nei, har ikke stått på vg elns..
Men det var på PULS på nrk.!
Folk har begynt å forska og funne ut ting nå!;)du TRenger ikke å nekte på det en gang azz:P

liS sa...

var ikke mye du spiste iløpet av dagen :p

Linnéa sa...

Du var høydepunkt nr. 2 selvfølgelig Michael.

Nåh, Eivind.

Tine: Rakk ikke.

Anonym: off.

Lis: Jeg har ikke tatt bilde av hvert måltid, da. Spiser jo frokost, og ikke kun ett knekkebrød til kveldsmat. Jeg kompanserer for det tapte, vær du trygg.

xoxo sa...

Linker til deg fra bloggen min, håper det er greit for deg =) Og kjempekoselig om du linker tilbake! Bloggen din er best! ;)

Magne sa...

Jeg tar en onsdags og en kaffe!

Androidesque sa...

Du er så pen og snasen at jeg først bare antok at du var en slags Paris Hilton-tard, men nå har jeg bladd gjennom bloggen din i timesvis (til sammen) og forsto fort at du er dritmorsom og lur. Jeg ler høyt, hele tida. Jeg tar av meg hatten, eller hårbøylen i hvert fall.

Rose sa...

HERLIG :D hehe.... en helt perfekt ikke perfekt dag!

M.B sa...

hvor har du kjøpt den grå jakka? den var utrolig fin :)

Amalie sa...

WOW! DU spiser utrolig lite. Det du får i deg av kalorier iløpet av en dag er frokosten min liksom:-O
Men det er vel bare deg det er synd for at du ødelegger forbrenningen din.

Prinsesse Iselin sa...

frekke hansker, frekke hansker, unger+fett=grøten i halsen

Linnéa sa...

Takk xoxo og androidesque!

River Island.

Amalie: Jeg vet hva som skal til for å ødelegge en forbrenning, og du vet IKKE hvor mye jeg spiser. Takk.

Iselin: wtf?

Karoline sa...

Mjølkehjerter faktisk.. Ikke dårlig .. herlig oppdatering med bilder om dagen din<3

Anonym sa...

Mange erstatter sukkerprodukter med lettprodukter for å holde vekta nede. Men nå viser norsk forskning at lettprodukter med aspartam faktisk kan føre til at du legger på deg. Fettet legger seg rundt magen.

- Jeg tror det kan forklares ut fra at insulinet i kroppen vår ikke greier å skille mellom sukker og kunstig søtningsstoff. Jeg tror det øker fettvekta di, sier overlege Grethe Støa Birketvedt.

Støa Birketvedt har hatt flere forskeropphold i USA. Der la hun merke til at mange med overvektsproblemer også drakk mye lettbrus, og at også barn som drakk mye lettbrus hadde mye fett rundt magen. Forskeren begynte å mistenke at det hadde en sammenheng med aspartam i lettbrusen.

Fra nrk.no

Anonym sa...

har mora di så store føtter? hun skriver jo at det er hennes. Men at du hadde på deg de i det hele tatt, sjokkerte meg.

Linnéa sa...

Ser du på dette som en god artikkel? Én lege, én mistanke. Jf. TROR.

Et opphold i Amerika som er en av verdens feiteste land er kanskje ikke den beste plassen å "forske" og "tro" sånt på.

Det er fullt mulig at noen kan få en negativ innvirkning på kroppen av lightbrus, men ikke på på allment nivå. Kropp er individuelt, noen kan spise masse og ikke legge på seg et gram - andre ikke. Men som regel gjelder hovedregelen: dersom man holder kalorier og aktivitet i sjakk - går du ikke opp i vekt. Pepsi Max inneholder ingen kalorier, og påvirker heller ikke inntaket.

Greit hun er lege og forsker, men ærlig talt. Det står bare at hun tror.

Anonym: er det virkelig så viktig? Det er min stefars, hun har sine egne.

Marianne ! sa...

Utrolig at folk hisser seg over noe så naturlig.

uansett, innlegget var gøy. Sånt liker jeg ! ^^

Amalie sa...

Det virker som du blir sint når folk påpeker at du spiste lite den dagen. Tyder litt på fornektelse av at du faktisk spiser lite spør du meg. Er ikke like kult å være tynn når du spiser ingenting for å være det?

Amalie sa...

Det virker forresten som om du har en ganske populær blogg med mange kommentarer:)

Har du mange lesere? Tjener du noen penger på bloggen din? Hvis du ikke gjør det, tror jeg det er gode muligheter for at du kan gjøre det. Du har jo så mange lesere virker det som.

Du er IKKE perfekt sa...

Agurk var faktisk fristende når jeg så på bilde.

Ordaz sa...

EUW! Tok du i dovannet? Ææsj. Lett at jeg hadde brukt en hanske, evt. betalt noen for å gjøre det.

Gunilla sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kamilla sa...

Hvordan føles det å endelig (!) være postenmedarbeider?

Linnéa sa...

Amalie: Klart jeg protesterer når enkelte kommer og tror de er mr.know-it-all om mitt kosthold når jeg har tatt bilde av 4 epler og ett knekkebrød. I dag spiste jeg middag hvis du ville vite det.

vet faktisk ikke hvor mange lesere jeg har.

Ordaz: ærlig talt, man kan da bare vaske fingrene etterpå?

Kamilla: hadde bare kurset fungert, så...

Jack Diamond sa...

Hvordan går man frem for å miste tapetkniven i do?

Rimelig mongo å kalle hjertene for mjølkehjerter når alle vet at det heter mjylkihjartur

Hanne sa...

Mjølk er dialekt ord for melk på hedmarken x]

sunnysola sa...

mange folk uten liv som ikke kan finne på annet enn å kritisere linnéa for hva hun spiser. herregud, norge er da et fritt land!?

Michael sa...

Godt å vite at jeg er høydepunktet i noen sin dag ihvertfall :P
Herregud så lite folk har å klage på! Hvis alle hadde tenkt litt mer på seg selv, og litt mindre på å kritisere andre, hadde verden vært en bedre plass :)

Thea sa...

Det handler ikke om å bli sur over at folk påpeker lite mat, det handler som at folk sier ting uten å vite bakgrunnsfakta for det.
Dette her er en blogg, et utdrag av Linnéas liv. Et utdrag! Hun skrev jo selv at hun ikke fikk knipsa på plass hvert eneste skritt. Vi aner ingen ting om henne og hennes hverdag utenom det vi leser i bloggen, og oddsa for at hun skriver en biografi og detaljert dagsplan er liten. Som leser kan jeg faktisk si sikkert at ingen av delene finnes her.
Ikke si ting uten å være sikker, det blir som å fake en bedre-viter uten viten!

amalie sa...

Vil ikke si at jeg kritiserer. Kommer bare med opplysning om at jeg synes hun spiste lite. Det er min mening, og det er ikke nødvendigvis det samme som kritikk.

frk.Hanne sa...

Jeg er ikke den eneste som sminker meg med munnen åpen ser jeg ;-)

Camilla sa...

Leste kommentarer om Aspartam og sånne saker. Aspartam kan faktisk gjøre deg blind. Det KAN lage små hvite "dotter" som legger seg på nervetrådene dine, men dette er med veldig store inntak. Disse forsvinner om du slutter å få i deg aspartam.

Du blir ikke feit av aspartam.

KARINA MATHILDE sa...

Hanne: Det er ikke bare på Hedmarken de sier mjølk, det ordet blir brukt i mange dialekter, og i nynorsk. Poenget er at når det heter melkehjerter, så heter det melkehjerter.

Anonym sa...

hvor er den grå genseren din fra?:)

Anonym sa...

synes du er for tynn jeg.
Tenkte jeg skulle lage verdens beste kake som du kunne få. Kan du ete det hele dagen..

koz

9cko sa...

I alle dager.
Hvorfor er det sånn at det liksom er greit å påpeke når folk spiser lite og at de er tynne? Man sier jo aldri til en feit person at personen spiser dritmasse og ser ut som en lard-ass heller.
usj ass...

Linnéa sa...

Ja, du kan få kreft av å spise for mye sjokolade også. Herregud, kostholdet er en evig gåte. Jeg gir meg ikke før noe er bevist.

Anonym: Baker du en kake til meg hiver jeg den i trynet på deg. Du har misforstått dette med vektøkning og kalorier.

Takk 9cko.

Anonym sa...

spør deg igjen hvor den grå genseren er fra:)

Benedicte sa...

man kan bli blind av lettdrikker/mat

Anonym sa...

haha,sure..
TØFFA..

ro ned litt a..herregud,nøøøøøøøørd..
Skal døtte kaka i ræva på deg;)
SMASK

Anonym sa...

Ja man sier mjølk og ikke melk! Og ikke diss bønder a!:P