7. okt. 2008

I'm back

Nå er jeg hjemme igjen, og nå skal jeg dø.
Neida, det var temmelig fint å komme hjem. Kan meddele at Tica har fått ny seng, og jeg har vært på butikken og handlet epler og knekkebrød. Nå som jeg har levd på yoghurtgodteri, spagetti og dyre drinker i mange dager skal det bli andre boller (knekkebrød.)
Legger også til at jeg er driiitlei av at britene er så u-kjekke, og de kjekkeste jeg har sett er som vanlig utstillingsdukker.

Det at de hadde trådløst nett på et 1-stjerners hotell var kanskje bare innbilning fra min side, og jeg fikk tidenes randomblikk da jeg spurte resepsjonisten. Ca. slik så hotellet ut:

Herr Hotell som så ut til å bare være kastet ut i Bayswater mtp. plassering. Vi gikk rett vei kanskje 2/20 ganger.

Jeg ankom altså Oslo fredag kveld, og da jeg fikk en cookie av henne var vi venner med tykke bånd. Maria er en engel, og hele turen har vært fæntæstic! Her på Gardermoen klokka type alt for tidlig.

Det første jeg kjøpe var alle disse veskene:

Før vi ridet Notting Hills vintagebutikker, hvor jeg blant annet kjøpte en kjole som jeg trenger drahjelp til å få av og på. Fantastisk.



Sorry.


Det var nesten slik at jeg kjøpte en til hver av dere lesere, så søte var de. (Egentlig ganske langt unna det å gjennomføre det.)




Det noen av oss vil kalle Mekka. Jeg kaller det nettopp det pga. yoghurtsmågodtet. Ikke misforstå meg, jeg misliker ikke Topshop - men man blir veldig fattig der inne.

Den første kvelden slo vi på stortromma og...tok sykkeltaxi til en kul nattklubb i Soho.
Dyrt men festlig. Da vi skulle hjem fikk vi tidenes advarsel fra en eldre dame om at pirattaxi - det måtte vi ALDRI ta. "Yes, very nice" sa vi og gikk 50 meter lenger ned i gata hvor vi tok en pirattaxi. Han kunne ikke akkurat engelsk, for å si det sånn.

Like før jeg fikk en ny hatt i hattesamlingen min:

Gjett hvor.


Den eneste muligheten til å ta bilder inne i butikken var i prøverommet. Jeg var redd for at de skulle komme og skrike til meg der også. Vet noen hva de er så redde for at vi skal ta bilder av?

Den kjøpte jeg ikke.

Men den kjøpte jeg. Den har nå badet i alkohol.

Så har vi butikken man ikke drar til London uten å besøke:

De hadde nå plutselig fått café også! Så folk drakk sjokoladesuppe og spiste sjokoladesandwich.
Jeg gråt nesten.


Juleutstillingene er selvfølgelig på plass i Oxford Street, og vi holdt nesten på å gå av skaftet.

SJEKK hva jeg kjøpte til Mia! (Beklager for at det var så billig, Mia.)

En sliten og stakkar Maria som nå vet alt om meg. Jeg har selvfølgelig fortalt alt om meg opptil flere ganger også siden jeg glemmer at jeg har fortalt det før.

Jeg gikk type 50 meter fra Primark før posen revnet. Herregud, drit i miljøet - bruk plastikkposer.

Her ser jeg etter Mr. Bean.

Siste kveld hvor vi egentlig ikke visste hva vi skulle. Det endte med at jeg lå en time på badegulvet sammen med verdens søteste toalettpåpasser fordi jeg hadde sånne derre luftsmerter. Det kommer alltid så beleilelig. Men etterpå var jeg selvfølgelig fit for fight igjen!


Dette var fra Heathrow i dag tidlig, som jeg egentlig ikke husker ettersom det var übertidlig. Jeg leste et helt blad, men nå kan jeg lese det enda en gang siden jeg ikke husker en eneste artikkel.

Dette ble en smule litt for informativt kjenner jeg.
Maria er fortsatt i London med kjæresten sin, så hun har en del bilder hun også.
Titt innom der snart dersom dere vil se/lese mer.

Til slutt en liten historie:
Mens jeg gikk inne på Topshop og bare var Linnéa - får jeg plutselig øye på Cassie fra Skins.
And I was like: WOW, Cassie!
I wish - men jeg så henne i det minste da. Flaks for meg!

64 kommentarer:

Anonym sa...

du kunne da kjøpt en liten muffin til meg da? *smisk, smisk* Bra at du har hatt det fint:) Skal du legge ut bilder av det du har kjøpt?

ingrid sa...

Hørtes ut som du hadde ein flott tur! Deko e kjempe skjønne begge to!:D Eg har meeeget lyst til London eg og :D Gleda meg til å sjå da du har kjøpt;)

M.B sa...

åååh, jeg misunner deg! så kjempekoselig ut! :)

Anja sa...

Du er seriøst den fineste jeg veit om Linnéa!

Alice sa...

ååååh Cassie! :D
virka som dere hadde det kjempefint :D

Tiril sa...

wow--

Solveig sa...

Oh, wow, Cassie!

Lillian sa...

herregud kvinne, må du friste sånn!? :p

Zathx sa...

Æhh, sjokoladen så sykt digg ut!

Kate sa...

nice pictures!

girl you are a stunner! I could not understand ANYTHING but i like you ;)))

xoxo kate from vienna

Alice sa...

du, hvor er kåpen til Maria fra?
Hvis du vet det :D

Marianne ! sa...

Så ut som en herlig tur! ;D
kjøpte du noe til meg?

Ine Margrethe sa...

Haha, jeg digger deg!

Karoline sa...

Du er så sykt pen<3

Karoline sa...

Du er så sykt pen<3

ilabila sa...

stiilig grå jakke du hadde :D
og man, dissa muffinsane såg dødsgo ut

Anonym sa...

det var vel ikke comfort hotel hyde park dere bodde på?

Madeleine sa...

Det er nesten så jeg hater deg for dette innlegget.. JEG VIL TIL LONDON!

Anonym sa...

London er sykt kjedelig.

Monica sa...

Herregud så pen du er, og jeg elsker klærne dine! Hadde du hatt en moteblogg hadde jeg nok slukt den, men jeg gjør jo det med denne også..

Øh.. Det så kjempekjekt ut :-D

Anonym sa...

du er så deilig:D

Anonym sa...

Hoteller var ikke så særlig asså? Klassen vår skal på klassetur til London, og vi skal sove på akkurat det hotellet, haha! Billig,billig ;)

Anonym sa...

fy søren hvor du ligner på Tasha fra home & away ;o sick

Ella sa...

DU, frøken. Nå har jeg spørsmål. Jeg gidd ikke engang nevne at jeg er drittmisunnelig på deg. Men ja, hvordan ble det til at du dro med en du ikke kjente?:P

Leni sa...

Wait honey... gimmie a second... you went to London with somebody that you didnt know from before.... thats HARDCORE! Kids these days... fucking crazyyyy :)

Lexxi Foxxx sa...

Tid skal vi reise å loke? :D

Anonym sa...

Hva syns du om den nye The Killers-sangen, "Human"? :)

Mette sa...

Hvilket hotell sov dere på i London?

Mette sa...

og hvor mye kostet hotellet? (:

Linnéa sa...

Anonym: Lite trolig.

Anja: nåh.

Kate: Thanks!

Marianne: Ja, halve kofferten er full av ting til deg:)

Anonym: Ja, London er bare zå kjedelig. Det spørs hva du gjør det til. Ikke klag til meg fordi du er uoppfinnsom.

Hotellet var ok. Mette: det het Lords hotel, ligger i Bayswater. Flott avstand til byen, både med taxi og tube. Kosta ca 250 natta pr. person.

Ella: Er man glad nok i London reiser man egentlig med hvem som helst:) Jeg kunne godt ha reist alene også, men det hadde blitt litt trist kanskje. Maria var fantastisk :)

Leni: I'm a hardcore kid :)

Sebastian: Hvis du betaler - anytime :)

Anonym: human-sangen er ok, men ikke så bra som ting de har kommet med tidligere. Gleder med til den nye plata kommer!

Prinsesse Iselin sa...

Så kult! primark = love, og de bæreposene er beregnet på 2- 3 plagg, litt luzer akkuratt det hehe:)

hanna sa...

ser ut som du har hatt det bra! ;D maria så utrolig koselig ut da

prinsessemarte sa...

Jeg kjenner at jeg blir litt småsjalu for at prøverommene nesten er større enn leiligheten min..

Morbeline sa...

Londonsavn. Må være verdens beste by uansett vær (og ekle, innpåslitne briter). <3

Leopardkjolen var snasen! Misunner de som klarer å dra leopard uten å virke harry at all.

Janitor sa...

Mmm, London! Mmm, sjokolade!

Anonym sa...

Høres ut som en fantastisk tur :) Cassie er min favoritt i Skins. Var hun så høy som hun ser ut på tven? Var hun like søt i virkeligheten?

tiril sa...

Så ut som en kjempe gøy tur! Og jeg misunner deg for å ha sett Cassie - hun virker så søt!

Fine klær du fant deg også:)

Aida sa...

herlig kjole!

IneCharlotte sa...

London ser helt supert ut! Skal dit i november, kan du være så snill å gi meg tips om hvor jeg MÅ gå? (A) Butikker, utesteder osv. :D

Anonym sa...

hvor har du kjopt jakka? og den rosa/svarte toppen?

:):)

michelle sa...

Ser ut som om du koser deg masse masse på tur :D london så nok en gang digg ut! ;) har det alltid gøy du;)

og, jeg har et bra tips her
Meld dere inn på denne siden: http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=29530

Her er det bare å smale poeng, og det vil etterhvert komme et gavekort fra enten hm eller gina tricot i postkassa
(husk at du må si du bor i stockholm,postnummer 11351 og senere endre dette ved å sende mail til kundeservice og fortelle at du er norsk og din adresse.. mailen er: support@gratisklader.se )

<3

Mari:) sa...

Åh. GI MEG LONDON! Merker jeg må komme meg dit straks jeg også.

Anonym sa...

gøyy, cassie er den beste av alle skins folka!

soso sa...

blir så forbanna sur på deg. Du er helt for jæ.... pen.. fyskam deg.
glad jeg ikke bor i nærheten av deg, din dust..

ps . I love you

Ina sa...

hoi! Det hotellet har eg òg hatt gleden av å tilbringe tid på. Fekk eit fint rom med koagulert blod og svarte hårstrå i senga. Eg og venninna mi vart sjekka opp av resepsjonisten. Som kunne fortelle at nokon dagar før me kom hadde nokon blitt slått i hjel med ein hammar rett utføre. Anbefalast!

Linn sa...

hvorfor slettet du det geniale innleget over? : )

Ninaballerina sa...

Kjøpte du ingenting til meg? Neivel.. Si ifra når du flytter til London for da kommer jeg på besøk :D

Math sa...

jeg så deg faktisk idag :) på bunnpris i molde ;>

Sandra sa...

så koseli ! :)

Anonym sa...

Hei Linnèa:) skal selv til london og leter etter rimelig hotell. Såg at deres såg ganske rimelig ut, men når jeg var innom hjemmesiden deres var prisene der på 600-700 pr natt. Hvordan fikk dere de for 250 pr natt? Håper du har tid å svare:) Kanksje noen andre forslag til rimelige hotell?:) og ca hvor lang tid tok detmed taxi fra hotellet?:)

Linnéa sa...

Virkelig, GIDD å reklamere for det derre gratiskleder-tullet deres. Jeg vet at hvis jeg registrerer meg på den linken får dere poeng, noe jeg aldri hadde unnet dere. Stikk et annet sted og reklamer.

Ine: Primark, topshop, urban outfitters. Utesteder: mistery of sounds, aura. puber: oneils.
:)

Jakka er fra HM.

Soso: takk og takk.

Ina: Haha, synes det var et meget pent strøk jeg.

linn: var ikke så genialt.

Nina: Neste gang:)

Math: Jøss, var jeg pen?

Anonym: Kommer an på når du bestiller. Pluss at jeg har en mor som jobber i reiseselskap så jeg fikk litt rabatt- men ikke mye. Hvis du er ute i god tid er det billigere. Det tok type 10 minutter med taxi fra byen, men det er jo best med tube. Tok bare taxi når det var natt.

Lise sa...

Det så jo herlig ut! :-D

Mie sa...

Hvor har du kjøpt den sinnykt fine jakka di? :D Misunner deg for å ha vert i London! Elsker byen! <3

Anniken sa...

NAMNAM. for noken herlege muffins? :)
så digg ut der, koselig?

Anonym sa...

Grunnen til at man ikke har lov til å ta bilde inne i butikker, er at det ikke er lov til å ta bilde av alarmsystem, hvor overvåkningskamera befinner seg, hvordan kassa-apperatene er bygd opp osv.. Sikkerhet:)

mathilde dahl sa...

haha, klart du var pen :)
jeg sa til kompisen min sånn " oh, jeg så ei jeg bruker å lese bloggen til innpå der " følte bare at jeg måtte si at jeg hadde sett deg:b

Sunniva sa...

Aww, jeg må til london bare for å besøke den sjokoladetingen..

Amalie sa...

Jeg elsker den hvite og gråmønstrete jakken din!

Anonym sa...

hvilket kamera har du og hva kostet det? elsker bloggen forresten!

Joachim sa...

Den svarte kjolen var utrolig pen!

Drea sa...

Herlige bilder, prettyface! :)

Rikke sa...

Linnea, den "gammel-rosa" (gamle rosa?) kjolen med sort i brystpartiet, hvilken butikk prøver du denne i? Den var super kul, og skal til London på torsdag.

Anonym sa...

å shit. det hotellet har jeg bodd på også..

Bajas sa...

herre, så random. Da jeg var i London for noen måneder siden, så jeg Naomi fra Skins på Topshop. Det er nok der Skins-peepsa henger :D