2. okt. 2008

Reiseguide!

Nå kom jeg akkurat inn fra 2 timers gåing for å se om jeg "tilfeldigvis" fikk øye på han. Det gjorde jeg selvfølgelig ikke.
En side dere ikke vet om meg er at jeg er en jævel på stalking av personer. Diskrét stalking naturligvis. Jeg er en potensiell privatdetektiv. Bare si fra om dere trenger hjelp!

Men, det jeg egentlig kom på at jeg skulle bruke dere til: Londonguide. Jeg tenkte å låne litt bøker på biblioteket, men jeg er visst bannlyst etter å ha mistet samtlige bøker.
Og nå har det seg jo sånn at mange av dere har vært i London (inkludert meg selv.)

Så jeg er ute etter:
-butikker jeg ikke allerede vet om (Ergo Oxford Street.)
-nightclubs.
Sistnevnte er selvfølgelig viktigst.

Og ja, dette var det mest Londonpregede bildet jeg kunne finne.

49 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg skal også til London, så det hadde vert greit å vite hva slags butikker det er verdt å stikke innom i Oxford ?:) hvor liker du å handle?

Cicilie sa...

Var på en nattklubb i sommer som het Punkd tar jeg ikke helt feil! Ligger ikke langt fra Oxford Street. Absolutt verdt å besøke den, blant annet kjent som Kate Moss sitt hengested :)

Ida sa...

Ukult å ikke lage en sånn guide før nå. Var i London for 3 helger sia. Men lykke til, jeg gjorde ikke no anna enn det typiske.

Zathx sa...

Nice bilde!
.. har bare vært i London en gang, så aner ikke.

Marianne ! sa...

Haha, bildet!

Jeg har vært i London én gang. Don't ask me. Spør lokale folk når du kommer dit da vel, de vet jo mye bedre enn bloggfolket.

Kamilla sa...

Easypeasy jobb da. Snart er Jon også en postenmedarbeider, håper jeg. Vi kan gi deg et lynkurs i pakkesending og uttak. Linker deg, sånn "btw"

Nette sa...

Dødskult bilde! Du får kose deg, har egentlig ingen tips å komme med.

Ella sa...

Det er masse gøy i Camden da, og Kensington, der er det helt sykt fint. Hmm. Et utested i Camden jeg ikke kommer på. Uansett, Soho er det hippe stedet. Der er de beste utestedene, frisørene, og alle filmpremierene er der. Ohje.

caroline sa...

Utesteder:Maddox og Crystal

Karoline sa...

Du er så jævlig kul..! Digger deg..!! Sykt kult bilde forresten <3

Anonym sa...

hvem er "han"?

Anonym sa...

Diskrét? Distré, diskret.

Mary Soprano sa...

vi har jo alltids den neger-puben vi ikke fikk komme inn på sist!

AE sa...

Er også flink til å stalke folk :)

Anette sa...

hehe tøft bilde :p

Anonym sa...

allerde.... say no more

Trude og Marianne sa...

du er fin

Linnéa sa...

Anonym: Primark, Topshop, Miss Selfridge, Zara etc.

Takk cicilie! :)

Kamilla: Er han? Som om han søker jobb før neste år.

Ella; Ja, jeg vet Soho is it. Problemet er bare at det er så sabla stort, og plutselig er man i homsegata hvor menn danser i bur. Greit nok det, men ikke helt det vi leter etter.

Caroline: Maddox er jo der hun norske forsvant? Tror det er temmelig medlemspreget der, men takk :)

Anonym: Jeg vet ikke, ennå. I fix.

Anonym: Gi opp. Man kan bruke begge deler.

Mari: hahaha, ja fytti. I tippe det har nokka med den enorme pelskåpa mi og dem gule skoa som va meir svart enn gul. "sorry, closed."

Anonym: vær så vennlig, hva snakker du om?

Takk for kommentarer og tips! Ja takk til flere!

Lillian sa...

skal du til London igjen? feigt :p

Malena sa...

Jeg har i alle fall ikke vært på bloggen din og linket deg til mitt innlegg da jeg ikke har vært på din blogg før (som jeg for øvrig nå etter å ha lest den synes er helt ok).
Men hva mener du er rotete? Mitt innlegg eller ditt svar?(:

Anonym sa...

Jeg er også en stalker. jeg leter etter deg når jeg er ute å går.
mohahah. Ser du meg gjentatte ganger så vet du hvem det er. beware

Anine sa...

Hahahaaa. du aner ikke hvor glad jeg blei når jeg ser jeg ikke er den eneste som stalker. men jeg lover deg, jeg tipper faktisk jeg er bedre! Jeg er en gud på stalking. Pleier ofte, ikke ulikt deg, å oppholde meg i kantina når jeg tilfeldigvis veit at han heite har lunsj. Skills. Dessuten er jeg en jævel på facebookstalking. Det er egentlig der jeg har mitt store talent.

ANE KAMILLA sa...

I Carnaby street har de mange jeansbutikker, i neels street skal de ha mange skobutikker, ellers er det mye å finne på portobello road market, brick lane, camden. Gå i sidegatene, der kan man finne mye:)

Dra til soho, der er det mange uteplasser. Drar du før 11 tiden får du ofte gratis eller billigere inngang.

Anbefaler deg å se we will rock you! Det er bedre enn jeg kan beskrive. Satt med frysninger fra begynnelse til slutt. Billetter til halv pris finner du ved leishester square:)
Misunner deg soms kal til London!

Anonym sa...

Anonym sa...
allerde.... say no more

Linnéa sa...
Anonym: vær så vennlig, hva snakker du om?

Sitat:
"Så jeg er ute etter:
-butikker jeg ikke allerde vet om (Ergo Oxford Street.)"

anonym påpekte bare at du hadde en skrivefeil, linnéa. DRITI UT!!!!!!
tulla:-) fint å se perfeksjonisten selv glemme en bokstav i ny å ne.

Anonym sa...

utesteder: movida, mahiki, paper

Anonym sa...

Du driter deg støtt og stadig ut... =O

Sara sa...

Vet om en hotting så bor i den nye hatleliblokka. Men, han er 26 år. Vet ikke hvilken aldresgruppe du er ute etter :p Men han er hot nok til å stalke vertfall ;)

Linnéa sa...

Malena: Glem det.

takk Ane Kamilla, gode tips! Skal ikke på musical tror jeg, det koster opp i høvdingen. Drar egentlig mest for å shoppe :)

Anonym: Hehe, jeg satt faktisk lenge og så på ordet men fant ikke feilen. Tar det på min kappe, det er fikset nå.

Siste anonym: Ja, skrekk og gru.

Sara: Really? Jo eldre jo bedre.

Kamilla sa...

Jeg skal nok få Jon til å søke på Posten. Da blirre postenskills på deg!

Pinton sa...

American Apparell er must..! Og det er bra liv på piccadilly circus by night..

Men når sant skal sies så er det vel i oxford street de beste butikkene er. og reiser man et annet sted f.eks High street kensington så er det de samme butikkene som er bra der også:)MEN det kommer fra ei som IKKE kjøper BRUKTE klær. Har du lyst på det så er valgene mange! men der kan jeg ikke gi råd desverre......

huilei sa...

Naa har ikke jeg giddet aa delta paa saann altfor mange student events, men har hoert at Ministry of Sound ved Elephant and Castle er bra, og Koko i Camden er populaer. Er nok Oxford St. som er stedet aa shoppe, tho Kensington har en del bra butikker ogsaa. Ganske dyrt og snobbete der, men.

Anonym sa...

urban outfitters jejeje! det kan komme til norge snart.

tonje sa...

Jeg elsker bloggen din! Keep up the good work.
Jeg bare lurer på en ting. Hvilken type hårfarge bruker du? Jeg har blondt hår, men har lyst på sånn type blond som du har. Også er jeg så usikker på hvilken hårfarge som gjør slik at håret mitt blir sånn.
Tusen takk!

Anonym sa...

Nei, man kan faktisk ikke skrive diskrét.

marey sa...

Utesteder: Movida, Boujis og der jeg kanskje har hatt det morsomst men som er supertragisk: Walkabout nede ved Thamsen.. var full da jeg kom dit, så vet ikke helt hva mer jeg kan si enn Thamsen, og det finnes mange Walkabouter..Dette var et utested, ikke en pub, hvor de spiller masse "bråke"musikk, ikke vanlig syre. Jeg har en kompis som er sånn pr-greie for utescenen i London, han kan sikkert hjelpe deg hvis du vil. Men han er nymfoman tror jeg, så vær litt forsiktig i såfall:p
Shopping: I live and breathe for Topshop og Urban Outfitters jeg altså. Er en del i Carnaby Str. litt i Camden og Kensington, men Oxford er og blir det beste.

Linnéa sa...

tenk ju!

Ifølge min Clue-ordbok kan det skrives slik. Har du bevis på det motsatte; give it to me.

nutrisse nr 10

Christian Støkkan sa...

Jeg kunne trengt en privatdetektiv. HAHAH. Hva ligger prisen på? Og Linnêa kan vi linke? :'D. Haha. Jeg vet ikke hvorfor men jeg synes den setingen hørtes veldig pervers ut, derfor må jeg bare skriv at det var ikke tanken bak setningen altså x).

hanna sa...

haha herlig bilde :p i har aldri vært i london engang, men ville tatt en tur innom camden market om du ikke har vært der da?

Sandra sa...

Du er ikk helt klok du x'D

maria sa...

Ministry of Sound, ja. Stort sett det einaste eg kjem på. Kingston er ein grei handleplass. Og Covent Garden. Hm. Sørn. Vanskelig. Du har sikkert vore på alle plassane uansett. God tur, hels søstra mi om du ser ho og gje ho ein stor, varm klem frå meg. Kos deg mykji:)

Marija sa...

sier det til deg! går på Primark!
der er det masse kult og det koster ingenting! ;D

hildereality.blogg.no sa...

søtt bilde!
jeg vil til london :(

Anonym sa...

Du bør sjekke ut diskusjonssidene til vg.no. Under reise kan du søke på london og du får helt sikkert masse info. Du kan selvfølgelig også lage egen tråd å spørre. :)

Anonym sa...

hvem er det du driver å stalker egentlig? ;¤

fiin blogg :)

Anonym sa...

Mine favorittbutikker:
Appleby, Dahlia, Pop Boutique, Rokit, Beyond the Valley. Sammen med de opplagte: Topshop, Primark, Urban Outfitters osv.
Sjekk ut Covent Garden og Neal's Yard, mye spennende å finne ;] Også sidegatene x)

Tiril Springsteen sa...

Det er ikke bare du som driver med stalking og privatdetektiving på fritida! Vi er fler!
Det var sånn jeg fant min kjære :)
Jeg er helt ny på bloggen din og jeg elsker å lese det du skriver + alle de fine bildene du legger ut :)

Gleder meg til å lese mer om London! :)

Mathilde sa...

Hei!
Jeg anbefaler vintage butikkene i N.H :)

Amalie sa...

Er det deg på bildet?

Anonym sa...

er overbevist om at jeg har vært på samme hotell, for snart ett år siden.
Lå det langt oppe i gokk? husker ikke hva det heter der akkurat nå, men husker vi måtte ta ørten linjer for å komme opp dit. det var vel den svarte som gikk opp dit tror jeg. også KRYDDE det av jøder der..
i tillegg måtte vi sminke oss på gangen, for spesilet på badet var kanskje 10*10 cm.