20. okt. 2008

MilitærLinnéa

For ett års tid siden fikk jeg en sesjonsforespørsel i posten, hvilket jeg krysset hardt nei på og tilføyde ordene "jeg vil heller dø" før jeg sendte den tilbake. Jeg mener, militæret er ikke ment for meg. Det å springe 100 mil med 20 kg på ryggen - jeg hadde sikkert fått kryss i øynene og falt død om bare ved å ta på meg sekken.
Men, i dag gjorde jeg det utenkelige. Jeg sendte mail til forsvaret og spurte om det var for sent å komme på sesjon. Ikke fordi jeg vil i militæret, men det kunne jo ha vært interessant å få en bedømmelse om jeg er tjenestedyktig eller ei. Om jeg er for dum, ser for dårlig eller er for lav i BMI. Hele prosessen minner meg egentlig om da jeg tvangsveides, og jeg i forkant smugdrakk 2 liter vann på 3 minutter og spiste en halv kilo grønnsaker - bare for å vise at jeg hadde gått opp litt. Hm, det har jeg ikke sagt til noen før, men så dumme var altså legene.

Nå lurer jeg på hvorfor i helvete jeg sendte den mailen - men jeg tror kanskje det grunner i det godkjente fraværet man får. I det siste har det fristet meg å skulke hver dag, men det er praktisk talt umulig.

Sjekk ut den nye hobbyen min forresten! Energisol! I can totally feel the energy. (...)

45 kommentarer:

Hanne sa...

Jeg svarte også nei, men sendte mail i etterkant. Fikk aldri svar.

zathx sa...

Jenter burde også bli tvunget til å bli med i forsvaret.
Sånn lampe vil jeg også ha!

nette sa...

Åh, det minte meg om en episode i Skins. Militæret er UAKTUELT!

Nadine sa...

Jeg var på sesjon faktisk. Var i grunn helt ok. Men jeg hadde tenkt til å dra i militæret da, skulle egentlig inn i august. Meeeeen, så slæsk som jeg er, orka jeg ikke tanken på å begynne og trene og bevege meg. Så da ble det mer skole for meg. ;)

Eliisa sa...

Prøv heller å ring de :p

Jeg hadde også heller ville vært død enn å dratt i millitæret, men hadde sikkert vært morsomt å finne ut om man faktisk er tjenestedyktig da.

Lenieløw sa...

Jeg skal i militæret vettu :p haha, tror folk har helt feil inntrykk av det. Spørs jo helt på hvilken gren du skal. Denne løpingen, det er faktisk en av grunnen til at jeg har planlagt hvordan jeg skal dimme om det blir ille. Får håpe ikke jeg får kryss i øya.

Mari:) sa...

Hahaha. Militær....
Energisol fungerer faktisk litt! ;) Vi hadde det på jobben en periode, merket jeg ble litt kvikkere. Jeg vil ha ordentlig sol, trærne blåser nesten ned utenfor vinduet her.

Madeleine sa...

Sesjon ? Frivillig? Du er gal jente..

Maria sa...

Jeg ville i militæret en gang i tiden. Du vet, kjekke gutter, gevær og styggkul hatt.

Men så var det denne løpinga. Og tidlige morgener. Og krampeaktig rydding. Nei, takk.

<3

justiceforhans sa...

oi, militærjenter er kool!

blir man brun av ei sånn lampe?

Karoline sa...

For et nydelig bilde! <3 blir ikke noe militær på meg heller gitt.haha

Linnéa sa...

Jeg ble vraket av militæret. Tror jeg. Fikk aldri innkalling til sesjon en gang. Så ubrukelig er jeg.

M.B sa...

omg. det at du er villig til å gjøre det der står det respekt av

Jannekake.com sa...

Jeg svarte aldri på min jeg, så jeg får se hva som skjer. ^^ Kan helt fint gå på sesjon for å se hva det går i, men uansett hvor mye det snør i helvete skal jeg aldri inn der. Aldri.

Godkjent fravær er jo kos, jeg har alt for mye "ugyldig" i år. Æsj.

Ella sa...

Jeg syns det virker så jævlig. Jeg er sutrete og egoistisk, og ikke faen om jeg hadde kjempet for noen andre. Hahaha

Sandra sa...

Å ellerså har Linnéa det bra? xD

Lillian sa...

Go militæret :p

[ kristin ] sa...

Er glad jeg har likt syn som en blind ku.
Ikke noe militæret på meg!

Anonym sa...

har du hatt anoreksi/bulimi? :/

Ingeling sa...

Jæ digge digge digge digge deg, digge deg digge deg diggedigge deg.
du er så søt og snill og grei.
digge deg digge deg diggedigge deg

Ingeling sa...

Har du hatt anoreksia?

SUSIKJU sa...

hun har skrevet om spiseforstyrrelsen flere ganger, og om jeg ikke husker feil har hun sagt hun ikke vil skrive noe mer om den? let bakover i bloggen

Kristina sa...

du er så söt, linnéa :D

Marianne ! sa...

DU KJENNER DRAGET, HVA?

Haha,jeg blebare bedt om å kaste den i søpla i og med at jeg hører dårlig. Tenk deg det da! Jeg var ikke bra NOK for norges sikkerhet. Buhu.

hanna sa...

vær gla du ikke er født i 92, da måtte du vært med på sesjon enten du ville eller ei.

Anonym sa...

Har du fått svar Linnéa?

Prinsesse Iselin sa...

Funker lampen? Vert på sesjon selv og blei erklert: svært tjenestedyktig. Kjekt å vite, men kuler'n med inegeniørbataljonen i skjold i 12mnd!

Idunn sa...

Hadde vært kult å være med i militæret, da! Hadde det ikke vært for at jeg har altfor dårlig syn og er den lateste jeg vet om.

Anonym sa...

ikke gjør det. Når du kommer dit med høyhælte sko og kjole kommer du til å drite deg ut:) men det hadde helt sikkert blitt kjempe gøy å lese om hvordan det gikk og alt du irriterte deg over osv

margrethe sa...

tror ikke millitæret hadde vært noe for meg heller.

Marte SJ sa...

Vel, jeg svarte aldri i det hele tatt.. og angrer! Tenker likt som deg, hadde vært morsomt å se om jeg hadde komt igjennom med mitt nærmest ikke-eksisterende syn, lave høyde og stressa tendenser.

Fint bilde, men hva i alle dager er energisol? :D

idaw sa...

Har du vinterdepreasjoner? Haha, det er derfor jeg har sånn lampe i hvert fall :p skikkelig sydenfeeling.

Linnéa sa...

Nette: Hehe, hun var verre. Her snakker vi 6 liter.

Maria: Kjekke gutter- det er NESTEN sånn at det er verdt det. Kanskje jeg kan bli sjef der?

Hans: Nei.....det er i solarium man blir brun:)

Ingeling: Korrekt!

Anonym: Jepp! Eller, respons. Tipper de svarer i morgen.

Iselin: Time will show :) Hittil har den bare vært driiitirriterende.

Anonym: Jeg har faktisk andre sko enn høyhælte sko. Jeg har støvler!

Marte: DEt skulle ikke være fint da, men eh.takk.
Fungerer som ei som som skal gi positiv energi. Tviler egentlig.

Idaw: Har hatt det ca hvert år, ja. Men i år gidder jeg ikke!

Duppedingsen sa...

Tror lillebror hadde blitt meget lykkelig hvis du hadde blitt sjefen hans i militæret..Du er tøffere enn toget:) You go girl;-)

Jasnaaa sa...

Har også svart NEI takk, men som du sa så hadde det vært gøy å se om jeg kunne ha kommet inn :)

Wilde sa...

Tøff du er, som skal på sesjon :) Fungerer den solgreia, forresten? I rly neeeeeed some energy!

Sunniva sa...

Huff, militæret. Jeg er glad jeg er jente.

Anonym sa...

Jeg svarte aldri på sesjonsbrevet. Anyways, jeg bor i Tromsø, og jeg bruker en sånn lampe ofte i mørketiden, det funker faktisk! Men jeg har hørt at man ikke burde bruke den etter 10 om morgenen, for da blir man altfor speeda om kvelden.. På den andre siden hadde det vært interessant å prøve?

Simen sa...

Jeg vil ikke i militæret/forsvaret, jeg brekker heller beinet mitt enn å dra dit.

Anonym sa...

Kanskje du hadde orka og skrevet ned den e-postadressa du sendte til? Kunne tenkt meg på sesjon selv, nemlig! :)

Anonym sa...

Haha. Jeg skjønner ikke hvorfor folk mener/tror/syns det er så forferdelig å dra på sesjon. Man tar jo bare urinprøve, måler høyde/vekt, IQ-test og slike ting. Man løper ikke 3000 meter eller tar 384 push-ups vet dere.

VALERIE sa...

bestevenninnen min er i militæret og hun har det helt herlig, rene fyllecampen! haha..

http://cocovalerie.blogspot.com/

aninegunstrøm sa...

Hvordan lampe er det ?
Btw, jeg gjorde akkurat det samme når jeg måtte tvangsveies , drakk så mye vann at jeg kjente det skvulpe inni magen min lenge etterpå, haha ! ble aldri tatt heldigvis.
fin blogg btw :-)

Nette91 sa...

Jeg sendte også nei, men nå i etterkant jeg har tenkt litt tilbake på at kanskje hadde vært en flott mulighet. Hvis du bestemmer deg for å verve deg inn til slutt - good luck ;)

Digger bloggen din, forresten . du skriver så bra:)

kristinereitan sa...

haha i feel the energy too.

:)