1. okt. 2008

Trivia

Jeg har opplevd så sykt mye det siste døgnet. Jeg har vært hos Herr tannlege som kunne fortelle meg at jeg hadde null hull i tennene som har badet i 2 liter Pepsi Max daglig i 3 år. Nå fnyser jeg av dere som har kritisert meg på dette punktet.
Jeg løp også coopern - og klarte meg utmerket.

Men det aller viktigeste er budskapet vedgående rullesko-barn.

I går rullet det nemlig en liten djevel inn på Bunnpris med slike sko. En tykk liten djevel vel og merke. Den pene dagen ble mer og mer ødelagt jo mer han rullet bortover langs godterihyllen.
Hva synes vi om dette? Hva gjør vi med dette?
Neste ruller jeg ser skal rulle få sin siste tur.

Inntil det har jeg et prosjekt hvor jeg tar ett bilde i timen, som publiseres i kveld etter jobb. Det blir mao mye Bunnpris.

50 kommentarer:

Hilde-Christine sa...

rulleskobarn er forferdelige! Men, hadde det vært jeg som rullet bortover gangene, hadde det vært betydelig mye bedre. Og ikke minst morsomt!

Solveig sa...

Rulleskobarn burde avlives!
De ruller overalt på senteret jeg jobber på hele tiden.. drep sier jeg bare.. drep!

Ida sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ida sa...

Rullesko burde hatt en aldersgrense. 16 og oppover helst, slik at jeg kunne ha brukt de.

Rullesko er kult! Det eneste man mangler på de er blinke-funksjonen.

Maria sa...

Jeg er så sjalu på barn med rullesko! Jeg vil ha et par, men har foreløpig ikke funnet noen i menneske-størrelse. Så til min store glede noe jeg trodde var en ungdom med rullesko og skulle akkurat til å huke tak i henne, da jeg så at det slettes ikke var en ungdom - men en tjukk unge. Nedtur.

Ingeling sa...

Haha, gleder meg til å se bildeserien din;-)

Zathx sa...

Jeg var hos tannlegen i sta, og jeg hadde også 0 hull! Eyhh

tiril sa...

Rullesko er ment for å irritere. Burde ikke vært lov å selge engang.

Leni sa...

I,m in love with your mother!

Anonym sa...

gleder meg til å se bildene :D

Anonym sa...

konsekvensene av å drikke pepsi max daglig kommer etterhvert :) feks om 10 år.

Ellenpellen sa...

haha...slike skal jeg kjøpe!

Rebekka sa...

jeg har lyst på sånne sko!

Anonym sa...

Har sett et barn med rullesko bare èn gang (heldigvis!), men det så utrolig dumt ut!

Stine Ingeborg sa...

Uff, ej jobba på leikebutikk, og ej selge fleire par med rullesko per dag, so ej e desverre med på å skape disse "rullebarna" :(

Ella sa...

Jeg jobber på lekebutikk. Der ruller 90% av alle kundene. Grattis med null hull!

Kristina sa...

Jeg vil ha sånne rullesko. Ikke til offentligheten, men at jeg kan rulle hjemme, alene. Da hadde virkelig min store drøm blitt virkelighet. Men fysj, liker ikke de som ruller forbi meg i gatene, jeg blir jo helt skremt i hjel da.

Janitor sa...

jeg vil ha rullesko! eller heeleys som de heter;)

Kristin sa...

Rullesko er teit!

Victoria sa...

De rulleskobarna kan være så utrolig irriterende. Helt enig med deg!

Anonym sa...

Nå skal jeg komme med en liten preken:-)
Pepsi max er jo ikke skadelig for tennene.. det kan derimot føre til overvekt, pluss at flere og flere kommer til legen med nedsatt balanse, vondt i hodet osv, og det viser seg at de rett og slett har fått forandringer på nervesystemet i hjernen pga overdreven spising/drikking av lettprodukter, som feks PEPSI MAX!!!!

Anonym sa...

hva fikk du på cooperen?:)

idabianca sa...

Jeg hater rulleskobarn! Værste jeg vet!

Anonym sa...

er ikke hele poenget med pepsi max at man IKKE skal legge på seg?

Ellenpellen sa...

anonym: du blir ikke feit av pepsi max som har 0 kalorier :p se på linnea som drikker så mye, er d antydning til overvekt? haha... og jo, pepsi max skader tenna, emaljen etser av pga. syra

Anonym sa...

Jo, man kan bli feite av pepsimax, det er "falskt" sukker,og mye mer, så gjer at dulegger på deg rundt magen osv..

AE sa...

Hvis rullesko blir byttet til skikkelig 70-talls rulleskøyter er det greit. Harry ja, men utrolig gøy!:D haha

Du er IKKE perfekt sa...

Jeg hater rullesko. Bli feit i stede, så kan du rulle nedover en bakke. Det er kjempegøy har jeg hørt.

Mor sa...

Vi reagerer forskjellig på ulike stoffer. Kroppene våre er ikke sammensatt på samme måte. Noen har hyperfølsomt hormonsystem, som reagerer på kunstige søtstoffer ved å lage mer insulin. Insulin som ikke gjør nytte for seg, lagres som fett og legger seg på midten av kroppen.
Eksempel: to mennesker i lik alder, spiser det samme og har samme aktivitetsnivå. Likevel kan den ene legge på seg av det kostholdet den andre holder vekten med.
Kroppen vår er komplisert sånn.

Marlene sa...

Dette innlegget gjorde meg til en fast leser, pronto. Menes som et kompliment. Not a stalker-invite.

victoria ♥ sa...

rulling er latskap

Marie sa...

er så sinnsykt lei av de som bruker rulle sko?! til og med på skolen! litt for store? neida. de bare ruller i vei i alle aldere! ;S

Sunniva sa...

rullesko er farlige nok i seg selv, om de ikke skal ha personer oppi dem også !

prinsesse-mari sa...

Man får ikke hull i tennene av pepsi maxx daaa, man får syreskader som gjør at tenne råtner og etser opp.. Sånn at tenne begynner å smuldre opp... DET har jeg sett selv.. Og da kuttet jeg ned på brusen.

Anonym sa...

Det er aspartamet du legger på deg av, fordi det er så mye av det i lettprodukter at kroppen ikke greier å kvitte seg med det, altså så hoper det seg opp. Men altså - alt med måte. Et glass med pepsi max i ny og ne skader ikke. Det er når man begynner å snakke om 1 liter daglig, at det blir skadelig.

Anonym sa...

Rettelse: aspartam gjør at insulinproduksjonen øker, og som mange av dere kanskje vet, legger man på seg av insulin.
Men selvfølgelig - kroppslig sett ser det ikke akkurat som om Linnea har tatt skade av det:P

Espen sa...

Så bra coopern gikk bra. Hadde ikke ventet noe annet av deg!

Men hvordan gikk det eksakt? Klarte du å løpe mer enn 800meter? :)

Simen sa...

ALLE unger har rullesko! Jesus, ser de flyr forbi butikken der jeg jobber. haha, forje gang jeg jobba så tryna den ene ungen, da måtte jeg le, hahahah :D

Hanna sa...

jeg ble nesten drept av to småfeite, høylytte rulleskobarn på en flyplass i Hellas.. De må utryddes

mariastenersen sa...

hater sånne sko. Små brødrene mine bruker dem døgnet rundt!

[ kristin ] sa...

JEG VIL HA RULLESKOO!
Först og fremst, tenk sä göööy ä rulle bortover med de.
Spessielt i bunnpris butikker. Kanskje jeg skal kjöpe et par og dra pä butikken din BARE for ä glede deg? <3

PS. hvor kjöper man de i giant-störrelser?

Anonym sa...

GRATIS GAVEKORT FRA H&M OG GINA TRICOT?? DENNE SIDEN FUNGERER FAKTISK! REGISTRER DEG MED ADRESSE 11351 STOCKHOLM SÅ ENDRER DU TIL NORSK ADRESSE ETTERPÅ. DET KOSTER ABSOLUTT INGENTING, følg linken:

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=25753

Linnéa sa...

Man legger ikke på seg av Pepsi Max. Saken er bare at "flertallet" får søtsug etter å ha inntatt kunstig sukker - og gir etter for det. Det gjør selvfølgelig ikke jeg. Vær så snill, spar meg for dritten deres.

Det som derimot er helt sant er at det sliter på emaljen i det lange løp.

Man får ikke sukkerstigning av brusen - og dermed slipper kroppen å produsere insulin. Det du sier er bare tull.

Espen: Hehe, jeg kunne godt ha forsatt! Vurderer å ta den på nytt, faktisk. Løp 2300 m, ergo en 4er.

Rulleskoene finnes i strl. 39 for de som måtte være interesserte.

Ine Margrethe sa...

Rullesko er intet annet enn tragisk. For det første ser det totalt mongo ut, for det andre er barn late nok fra før av.

Espen sa...

Synes ikke det var så ille, da har du faktisk brukt under 6min på kilometern..

Neste gang du løper coopern og hater maks og har lyst til å gi deg så husk det en fenrik engang sa til meg i militæret for 12 år siden.

"Det finnes tre nivåer av hva du klarer: Det morra di tror du klarer, hva du tror du klarer og hva du faktisk klarer"

Når/hvis det går trått, husk det!
ALLTID!

Alt er psykisk! Men jeg er drit dårlig på psykisk selv så jeg burde ikke belære andre. :)
Men jeg er som deg - en verdensmester!

Camilla sa...

hvor langt løp du på cooper'n?

Marianne ! sa...

Hvordan GÅR det an å rulle på sånne sko i utgangspunktet?! jeg hadde fått en fin blå rumpe

Kristine sa...

Rulleskobarn=rullende piles of lard. Æsjæsjæsj.

Utrolig morsomt å lese bloggen din, dine irritasjoner er så lik mine egne!

Jon sa...

Jeg HATER rullebarn! Ta kråken på den neste du ser

Sunniva sa...

Haha :-D