30. nov. 2008

Dere har sikkert aldri satt sammen et pepperkakehus før, så...

Først er det viktig å reklamere mye for familien om at "nå skal jeg koke sukker". For så å bli møtt med masse negative kommentarer som "du kommer til å skade deg, du trenger hjelp!" Tross disse påstandene og begi deg ut på det alene, det verste som kan skje er at du får litt brannsår.

Når det begynner å lukte skikkelig nedbrent hus, og det bobler ondskapsdfullt i gryta: stikk alle deler ned i gryta etter tur, eller bare tøm gryta over ønskede områder. Men ikke for ivrig! Da knekker det....

"Hvorfor sa du at vi hadde en pakke melis når vi bare hadde bare hadde 100 gram? Du lyver!" Lag en stor krangel før du kaster deg inn i bilen for å rekke butikken.
Deretter kan du blande eggehvite og melis.

Søl litt, og bann MYE.

Skaff deg litt "energi" underveis. For all del, IKKE spis nonstop. Da blir det ikke nok. Jeg holdt meg unna, og hadde kun én nonstop igjen til slutt.

Alle ville gifte seg med meg på jobb dagen etter...

På lørdag bakte vi kakemenn, men de ble bare helt OK. (Bakeblogg.)

Men nå skal vi ta julevasken dere! Før vi skal på Planeten (plantasjen, ekstrem latterliggjøring av mormor innen familien.) for å hamstre i juleting og juletang.

Åh, for en interessant blogg i dag.

78 kommentarer:

Kamilla sa...

Det huset så veldig godt ut. Flink du er! :)

Mia sa...

Det ble jo fint da!

Monica Christine sa...

Ååå, nå fikk jeg lyst å bake jeg og :D Så utrolig koselig det så ut. Og pepperkakehuset ble jo kjempefint :)

Nina Helen sa...

så fint det ble da, du er flink :)

Ida Bianca sa...

Så flink du er! Hehe, jeg har aldri satt sammen et pepperkakehus, og veit ikke om jeg gidder å prøve heller. Blir så sur om jeg ikke får det til.

ingunn sa...

jeg vil hvertfall gifte meg med deg

justiceforhans sa...

ohlala. naturtalent!

Lillian sa...

flink du er :)

nå fikk jeg julestemning :p

zathx sa...

TAKK!
Nå fikk jeg julestemning : )

kristin sa...

veldig fint pepperkakehus da. du har rett, jeg har aldri satt sammen et pepperkakehus før, og jeg kommer sikkert aldri til å tørre det heller

io0oi sa...

wow. skills.
Vurdert en karriere innen byggebransjen?

Jeg er Annika. sa...

Det huset der ble MYE finere enn mitt :) Jeg tror jeg må lage et nytt et.

Jon sa...

Det er faktisk jævlig vanskelig, så creds for flott house. Men du, seigmennene, HVOR ER DE? Det er ikke så koselig med et folketomt pepperkakehus da, fina.

Silje/blee sa...

Åh, nå gleder jeg meg til mandag! Da skal jeg og lage pepperkakehus, og kanskje bake litt. Da er det nemlig lov! (1.des.) :-D

Maria Helene sa...

Så flink du er!:)

Mira sa...

Søtt hus. Jeg hadde aldri klart å lage et så pent et, og tro meg, jeg har forsøkt.

MarenMelstveit sa...

Jeg har planer om å bake pepperkakehus hver jul, men det blir som regel med tanken=P det er jo så vanskelig

Are sa...

Haha, jeg husker pappa klarte å smelte fast fingeren sin i stekepannen da vi skulle smelte/koke sukker engang, det er det sykeste jeg har sett.

agnethe sa...

du er virkelig flink !
søt blogg du hadde, greit om jeg linker deg? :-)

Maria sa...

Åh! Der vil jeg bo!

:D

Miri sa...

Jeg er på bloggen din daglig, og må si det er den aller, aller, aller beste!
Du gjør dagen bedre (:
Tusen takk!

Kristin Vicious sa...

DÆSKEN, så flink du er! :)
Er den julebrusen god, egentlig? Går forbi den på Bunnpris hele tiden, men kjøper den aldri. Holder meg til den brune, jeg.

Henrikke sa...

Perfeksjon!

hanna sa...

så flink du er linnéa! håper pepperkakehuset står til utstilling midt i butikken?

Siri sa...

Linnea! Hva skjer med at du drikker julebrus? Har du sviktet pepsi max? Kafaan.

Anne Marthe sa...

det ble veldig bra da :D

Anonym sa...

Jeg har lyst til å smake en sånn derre kakemann. :P

Bekkesverden sa...

Imponert over huset ditt!!:)

Ingvild sa...

Hello Linnéa. Usaklig kommentar til innlegg, men jeg følger med på alt du foretar deg.
Takk :D

Marte Amanda sa...

haha, dødsbra, kan liksom se deg for meg der du står på kjøkkenet og ordner ;]

Ble jo bra, da?

Ida Kornelia sa...

SÅ koselig

Ingrid sa...

Haha, kanonbra.
Jeg må innrømme at jeg aldri har sett et Bunnpris-pepperkakehus før.

May sa...

hahahahhaha!!
ble jo kanonfint da:))Fine huset.
*M

Anonym sa...

Du er flink :) Mine pepperkakehus (legg merke til at det sto i flertall, som om jeg bakte 268 pepperkakehus i fjor) blir grusomme. Og kokt sukker er skummelt.

JUNESUNDET sa...

Nå begynte jeg å glede meg til jeg skal lage årets pepperkakehus og julemenn.

Charlotte sa...

Det ble da ganske så fint det!

ole-wombat sa...

digg med pepperkakizhuz. jeg stappa fingeren i sånn sukkertøyblanding på 160 grader, det var litt morsomt. kjærlighet på finger'n liksom.

Nugget sa...

hehe, du skillser på å pynte pepperkakehus :P

MARTEYY sa...

Mine pepperkaker ser aldri sånn ut når de er ferdige.. kan det ha noe med tolmodighet å gjøre?

morris sa...

Jeg får fortsatt ikke lov borti det kokende sukkeret, og jeg er snart 20 år (wow), det er vist farlig!

Leni sa...

You have been checking on my facts.

e sa...

HAHAHA, planeten!!!!!!

Lissie sa...

haha, det så litt stygt ut i starten, det pepperkakehuset, men det ble veldig fint :D

FRIEND OF LAGERFELD sa...

haha, jeg ler. ilu

Mari sa...

haha, jeg lo meg gjennom hele innlegget! det ble jo kjempefint!!

Oda sa...

Oi, så flink du er. Har prøvd meg på pepperkakehus selv, men det gikk heller dårlig.

SUSIKJU sa...

endelig har leserne blitt snille :)

Anonym sa...

Skjønner ikke hvordan du alltid klarer å gjøre blogg-innleggene så sinnsyk morsomme og brae bare ved å snakke om hverdagslige ting. Ikke alle som klarer. Stå på! Du er best.

Pinton sa...

Det verste er faktisk at det ble ganske fint.. *inspirasjon* Men da slo akkurat konkurranse-instinktet mitt inn.Så nå MÅ jeg lage et finere!

tanorexic sa...

Pepperkake huset ble kjempefint:)
Når jeg lager pepperkakehus så ser det jo ut som om det kan rase sammen når som helst :|

Sabita sa...

Så fin pepperkakehus!
Jeg trenger virkelig oppskriften jeg altså, mulig å få den? Heh.

Søt jente var du! :-)

Hedda-Lone sa...

fint jo ! ;)

Anonym sa...

Haha, planeten... Den var ny =)

Christine sa...

Pepperkakehuset ble jo kjempe fint :-D Tror ikke jeg skal prøve meg på å slå det!

Henriette sa...

Åh, det så koselig ut :D

Tina Lorraine sa...

når kommer det en ny film av deg? :-)

Anonym sa...

Heihei! Den vinterjakken du har på det nederste bildet i bildeserien fra "en dag i bilder" (du har turkis veske på bildet). Du sa det var en prikk lik på Ellos. Har nå kjøpt den, takk for tips. Eller. lurer på om den du snakket om er brun? For den fins ikke i samme farge som den du har?=)

Gro sa...

Det ble jo ganske fint! første gang jeg ser et bunnpris pepperkakehus:-)

Linnéa sa...

Jon: Seigmennene blir bare harde uansett, ingen spiser dem.

Hanna: Håper jeg også!

Miri: Takk! Love it.

Siri: Klart jeg ikke har sluttet med Pepsi Max. Var bare en utskeielse.

Tina Lorraine: Lenge til.

Så bra! Vet ikke helt, tror den finnes i grå også. Har ikke vært inne selv.

Takk for ros på huset mitt!

Sofie sa...

Så genialt å kalle det Bunnpris!

Hanne sa...

Hvor ble det av "synd på meg" innlegget? Slettet? :)

ANE KAMILLA sa...

Vakkert hus! Imponerende

Sara sa...

http://www.facebook.com/inbox/?ref=mb#/photo.php?pid=61953&o=all&op=1&view=all&subj=2358006766&aid=-1&id=1038418013&oid=2358006766

sett den før?:P

mariastenersen sa...

nam!:D

har forresten adventskalender på bloggen min hvis du vil være med!:)

Siren sa...

pepperkakehus!! =D jeg klarer aldri å lage sånne og de blir alltid skikkelig rare når jeg pynter de. Men ditt ble faktisk bra =D

Line sa...

Nydelig pepperkake hus :-D

Hege Mærvoll Stien sa...

Du inspirerer!

Christine sa...

Jeg kommer gjerne og ødelegger pepperkakehuset ditt (med mindre du la altfor mye kjærlighet i det når du lagde det!) og hjelper deg å spise det den dagen du føler for det - for det så DRITGODT ut!

Benedicte sa...

Det ble mye bedre enn pepperkakehuset jeg laget i fjor hvertfall!

Lille Wee sa...

Jøss , ser avansert ut . Jeg tror ikke jeg har nok IQ til å bygge hus i det hele tatt om det så skal være av pepperkake eller mur .

e.m. sa...

Enig med alle her. Et nydelig hus du har bygget. Forresten, noe som jeg har tenkt på en stund: Du må jo være den beste reklamen for Bunnpris noensinne, eller så har det året jeg sov meg gjennom reklameskolen vært totalt bortkastet. Harliga London!! Ei jente som stadig vekk skriver at hun ELSKER jobben sin der og at Chanel, YSL mm er de reneste Fretex-klærne i forhold til butikkuniformen din. Du burde sende en kjemperegning pålydende minst et åttesifret beløp til Markedføringsavdelingen! Da blir du rik, skjønner du, slik at proletarer og annet pakk løfter på hatten for deg, og ikke MINST: mor må si "De" til deg. ("Du kan få lov til å kysse ringen min, frue").
Det blir da vel flott, eller hur?

iElise sa...

Rimlig fancy pepperkakehus (:

vilde sa...

Hehe, så fint det ble!:)

Pernille sa...

Åh ! Nå kommer julestemningen, hadde aldri greid å begi meg ut på et slikt prosjekt.

Anonym sa...

sjekk da..

marie amandas pepperkakehus var smakløst i forhold til ditt...

http://www.facebook.com/photo.php?pid=4943444&id=711210130#/photo.php?pid=4943504&id=711210130

Thomas Løge sa...

Det ble veldig fint da (: Tror nok de kommer til å bli glad! Jeg liker bunnpris, det er billig der. Men bunnpris på Oslo s har jeg blitt tatt for å stjele opptil flere ganger, selvom jeg ikke har gjort det. Så de finner jo alltid ut at de tar feil da. Merkelig.

Linnéa sa...

Hanne: Korrekt.

Sara: Haha, så sykt.

E.m: Enig! Prøvde å skrive det på timelista, men fikk ingen uttelling...

Grusomt pepperkakehus! Nå følte jeg meg flink.

Thomas: Haha, den Bunnprisen er jo drittrang og jævlig da. Du må ikke gå dit :)

sunniva sa...

Vi får aldri pepperkakehus til å stå, så dropper det nå...