3. nov. 2008

Jeg hater smarte mennesker.

Mennesker som rekker opp hånda hele tiden, og husker irrelevant stoff fra fjoråret - bare for å gni inn at "jeg har så god hukommelse, og jeg er så flink". Greit, jeg jobber kanskje ikke 14 timer daglig med skolearbeid, men dersom jeg verken hadde jobb eller venner(kremt,) hadde jeg heller ikke vært noe smartere. Jeg tar bare til meg ting som interesserer meg, og det er faktisk skammelig lite. Midt i økonomi-leksa sa hjernen takk for seg og stakk av. Forståelig. Men jeg tenker som så: sannelig godt jeg har utseendet å falle tilbake på dere!

Vel, i dag skulle jeg egentlig trene. Men jobben meldte seg, og jeg sier heller ja takk til penger fremfor pusting og pesing (+slagging) på tredemølla. Det later også til at kroppen min tar fra overkroppen fremfor beina, så nå står jeg igjen med innoverpupper. Jeg skulle ønske kroppen var en majonestube, så man bare kunne klemme alt oppover...

Men dere, det er ennå 2 timer til jobb - og jeg har fått lønn. Jeg tenker trøsteshopping. Dere kan komme med studietips i mellomtiden.

62 kommentarer:

Maria sa...

Majonestube! Åh, det hadde vært pretty alright, du. Klemt bort litt her og lagt det til der, eventuelt bare spist opp litt om det var for mye.

Håper du finner noe fint! &hearts

Artemis sa...

Jeg har en bok hvor jeg fører opp hvor mange ganger en viss person rekker opp hånden i løpet av en forelesning. Så ler jeg av det etterpå.

Karoline sa...

Du er ikke alene om å hate smarte mennesker..

Maria sa...

PS: Har du vært på ferde igjen nå, Linnéa? Din tjuv! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=522668

Anonym sa...

Du kan skrive jukselapper? Og hvis det er lekser så er det ikke så farlig om du ikke husker det etterpå.

Mariette sa...

Innoverpupper, haha. Det har jeg også.

kristinakh.com sa...

Majonestube, ja. Det hadde vært sånn passe genialt, kan jeg tenke meg. Så kunne man bare formet kroppen etter dagsformen.

Rikke Aurora sa...

Haha, går i en klasse med omtrent bare sånne irriterende "jeg vet alt" folk jeg, så skjønner akkurat hva du mener! Superirriterende, men man kan jo le av de, og lage morsomme slemme historier om det kjedelige livet de sikkert har.

Anniken sa...

Hadde jeg vært en majonestube, hadde jeg åpnet korken og klemt ut alt :-)

Linn sa...

jeg misliker dumme og smartleste mennesker... :)

Leni sa...

Next time when you are in Oslo you can borrow my boobs! I'm kind!

Elin Rebecca sa...

haha, mange i naturfagklassen min kommer alltid med spørsmål jeg ikke får til å tyde en gang. Jeg HATER smarte mennesker. De får meg til å føle meg dum som et brød.

Ah, majonestube, for en idè. Det hadde jo vært helt greit!

-E

Sara sa...

Så enig! Skole handler bare om å lese utdaterte bøker, for så å huske alt om man skal gjøre det bra på skolen... Det har ikke noe med inntligens å gjøre og det er idiotisk.

Nydelig bilde! Jeg har også innoverpupper! Spis masse bananer og hold deg unna kaffe;)

Ha en fin dag!:)

Martine sa...

jeg har heller ikke pupper.
typ 70AA..
men du er kanskje 10 kg lettere enn meg.

Anonym sa...

Hehe... bra skrevet!:D Men jeg beundrer smarte mennesker, så lenge det ikke er slik at smartheten gjør at de mangler sosiale antenner! hehe...

Helene sa...

Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg hater når smartinger rekker opp hånden, smiler et ekkelt smil og foreller i det vide og det brede om noe jeg ikke kunne brydd meg mindre om. (noe INGEN burde brydd seg om.)

pernille sa...

Elsket ideen med majonestube! Hadde det bare vært så vel

Malene sa...

Smarte bedrevitere er bare syykt kvalmt!

Malene sa...

Smarte bedrevitere er bare syykt kvalmt!

Ingvild sa...

Jeg er alt for enig i det å hate skolesmarte mennesker som rekker opp hånden hele tiden, og jeg velger å trekke en parallell til ei i latinklassen min som skjønner språket alt for godt og i tillegg ber om ekstraarbeid så hun kan rekke opp hånda - om mulig - mer gangen etter. Noe jeg forsåvidt setter pris på er mennesker som har eq, noe du har, i tillegg til de som faktisk klarer å skrive korrekt norsk. Det latterlige er det at vi trenger å irritere oss over folk som ikke engang klarer å skrive de mest elementære setningene uten orddeling og da-/når-feil. Du er en sarkastisk jævel, Linnéa, og jeg liker det.

Lillian sa...

jeg trenger studietips selv :/

go trøsteshopping !

Anonym sa...

haha, du skriver så utrolig morsomt. DIGGERÆ

Ane-Mathilde sa...

Det er som regel sånn.
Jeg klarer lettere å ta til meg ting som jeg interesserer meg for, jeg er ikke den som husker så mye av det vi leste osv.
men i klassen er det jo selfølgelig noen som er såå flinke at det ikke er noe problem ><

maria sa...

Haha, majonestube! Då må du ha omvendt kjole. Hm, studietips.. jessda, eg lærte meg eit triks. Supernerdar kan teknikken, andre blir lagt i stikken. Ein lur ting er å notera parallelt med lesingen, men då bør du nesten ha 14 timar til rådighet kvar dag. Så.. ja. Men funka greit for meg den eine gongen i biologi og det er vel bedre enn ingenting.

Marianne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Marianne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Thale Brekke sa...

jeg er også sånn, klarer bare lære ting jeg interesserer meg for:P
sliter litt der når d kommer til matte, norsk nørrøn historie osv..

Thale Brekke sa...

men det hjelper faktisk å lage små "reiseruter" for å pugge ting.. hvis du skjønner.. ta et sted du kjenner godt, feks huset ditt og asosier tingene du skal pugge med gjendstander i huset, lettere å huske:p

Veldig anonym sa...

BYLT

Anette sa...

Hahaha, sinnsykt festelig blogg.

AE sa...

Hater når hjernen sier hade

Anonym sa...

http://aleksanderblogg.com/

malin og ingvild sa...

vi hater ikke smarte mennesker,men folk som er "bedrevitende" enn alle andre.

hanne sa...

veit om flere sånne mennesker, utrolig irriterenes..
liker bloggen din!

Anonym sa...

Hvor ofte tar du sol??

Elin sa...

jeg så deg på bussen i går:)
...sier jeg, og høres med en gang ut som en stalker på 14 år.
...men skulle bare samme veien..

Det hjelper vel litt på. Du føler deg mer kjendis nå vel?:)(ref, dine ord, forrige innlegg)

Liker bloggen din. keep up the good work.

Alba sa...

Wow. Nå ser du utrolig bra ut Linnea. Bedre enn på leeenge ;-) Flott pie<3

Jorunn sa...

Hjelper det om jeg sier jeg ikke er "smart"... haha... Jeg kan hvis jeg vil, men jeg vil ikke... Ville hvertfall ikke i timene på skolen.. Godt var det.. Vil heller ha venner og fritid...

Kari sa...

Hehe, dødsbra innlegg. Har også noen sånne gnagsår i klassen min. Feks "i følge Maslows behovspyramide så blablabla i følge statistisksentralbyrå i 1967 sammenlignet med dagens samfunn". I've got PMS and a handgun, any questions, liksom.

Belinda sa...

jeg sier jatakk til innoverpupper hvilken som helst dag fremfor hengepupper.

Jack Diamond sa...

Jeg elsker smarte mennesker. Stort bedre blir det ikke enn å få bekreftet at en har noe å strekke seg etter.

Ingen liker folk som leser fjorten timer hver dag og bare har fantasivenner. Antakelig liker ikke fantasivennene deres dem engang. Men sånne folk er ikke smarte, de er bare ensporede.

Smarte folk er de som vet, som forstår, som beregner, men som ikke bruker det til å vise seg frem. Bare til å argumentere når andre tar feil.

Møter jeg en smart person sier jeg gjerne: så utrolig kult at du forstår mer enn jeg! La oss ta en mikshake.

Siren sa...

Hei hei =)
Hvordan jobb har du?

Anonym sa...

haha fy flate, du er sær :p men jeg liker det!

:-----) sa...

<3

Linnéa sa...

Maria: Ja, eller bare åpna toppa og klemt UT. Det vil jeg i dag. Og ja, det var jeg som stjal sauene.

Leni: Åh. så snill! Jeg skal spare til jeg får slik som deg.

Hvor ofte jeg tar sol? Hvor ofte ser det ut som jeg tar sol?

Veldig anonym: Bare jeg som ikke husker hva det betyr ennå?

takk Abla!

Jack: Du tar så feil! Vi skal se ned på de smarte.

Anonym sa...

Hei Linnea:)
Jeg syntes bloggen din er så bra, at jeg la inn linken til den på min blogg også,håper det er greit:)
http://tanorexic.wordpress.com/ dette er min blogg, langt ifra så bra som din men,nettopp begynt på den,ta en titt hvis du vil:)

Keep on the good work:)

anette sa...

Kan ikke du ha en sånn spørrerunde snart? :)
Hadde vært morsomt!
Du er foresten drit pen!<3

Tonyeah sa...

støtter den med innoverpupper as :)

Ami-nanana sa...

haha majonestube.. genialt xD

Prinsesse Iselin sa...

Hmm, hehe, jeg føler ofte det er max luzere som er sånn overivrige og setter seg fremst for å svare fordi de har et ellers usselt liv.

Er fremste plass opptatt, ljuger dem på seg synsproblmer og andre kroniske lidelser, for å plage resten av verden med sin helvetes klisterhjerne.

BrA du er tilbake, du er så sø-øt!!

Arma sa...

har hørt at det er en FANTASTISK høyskole på et sted som heter Kongsberg. Kan tilby alt fra økonomi og administrasjon til statsvitenskap!

Ninaballerina sa...

Hater folk som rekker opp hånda og sier: Jeg skjønner ingenting jeg!

Ingeling sa...

Jeg må bare nok en gang konstanterer med hvor lykkelig jeg er etter du bestemte deg for å fortsette med bloggingen. love it!

IneCharlotte sa...

Du skal få litt av mine pupper Linnéa :) Jeg har rikelig! Mine blir ikke mindre, uansett hva jeg gjør:(

Anonym sa...

Det er jo bare positivt å være smart, og mange som er smarte har faktisk et veldig bra liv. Hadde det ikke vært for smarte mennesker hadde vi værken hatt strøm, telefon eller mobiltelefoner! Så se heller opp til smarte mennesker og se heller de gode kvalitetene. Smarte, skole flinke folk er ikke nødvendigvis like gode i ting utenfor skolen!

BELBITA sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
BELBITA sa...

Har et par av dem i klassen, ja.
Og jeg kunne ikke vært mer enig med deg.

Linnéa sa...

BØHØHØHØØHØ. Ja, du er vel smart som skiver "værken". I dette tilfellet kan man faktisk velge mellom to ulike skivemåter - så velger du den 3. som er korrekt. Great success når man skal argumentere!

e.m. sa...

Satt med munnen full av Zero da jeg leste:
Linnéa sa...
Leni: Åh. så snill! Jeg skal spare til jeg får slik som deg.
Heldigvis greide jeg å snu hodet i en fart, slik at skjerm og tastatur ikke ble oversprøytet med Cola. Gubbevaremegvel, jente! Jeg må slutte å lese denne bloggen din. Er blitt for gammel til slikt - og jeg har (kursiv) faktisk planer om å holde liv i meg selv i enda noen år til.

Får heller fortsette med å mobbe dattera mi hemningsløst, selv om hun sletter 9/10-deler av kommentarene mine på bloggen sin.
Akk jadda -...

Linnéa sa...

Trøst deg med at jeg sa det bare for å si det :)
Man blir aldri for gammel til å være barnslig - så fortsett blogglesinga di!

e.m. sa...

Jist kiddin' ya. Litt vanskelig å slutte og lese en blogg som er skrevet av meg selv som attenåring - forkledd som kvinne.
Som Coco Chanel sa: "Alle menn er barn". Og hun burde jaggu meg vite det ! Jeg lo nesten kjeven av ledd da jeg leste det. Sannere ord er vel neppe sagt.

Anonym sa...

Haha, dere altså!

Det er vel ingen annen grunn for dette enn misunnelse?

Du sier selv at du bare tar til deg ting som interesserer deg. Noen har bedre hukommelse enn andre, men ofte er det faktisk interessen som er forskjellen, de "smarte" interesserer seg faktisk for økonomi eller whatever.

Det er desverre vanskelig å velge hva man skal interessere seg for. Hvis man er litt sær og kanskje ikke har så mange andre interesser, så er det større mulighet for at feks. økonomi interesserer deg.

I tilegg har du det faktum at du har en slags "plikt" til å gjøre økonomi-lekser, det hjelper ufyselig dårlig på interessen for økonomi.

Du burde foreksempel slutte å være så jævla bitter, kanskje du klarer å fokuser\interessere deg for andre ting enn å hate smarte folk.

Håper ikke du oppfatter meg som en kjip og bedreviter altså, prøver bare å hjelpe\forklare hvordan det er =)

Cheers!