28. nov. 2008

Jul i stuggu

Jeg tørker støv fra kjevla og setter på julecd-en min fra Jan Teigen. Nå skal det tas rennafart og bakes! Eller, bakes og bakes. Jeg skal i alle fall konstruere et pepperkakehus til Bunnpris! Det kommer til å bli så fint, og alle kommer til å bli Kjempeglade i meg!
Og i morgen, da skal jeg og noen venner bake kakemenn. Jeg merker hvordan alle dere vil komme på besøk til meg nå.
Mens vi snakker om julekaker:
Hvilke julekaker liker dere best? Jeg må prøve noe nytt.

Jeg skulle egentlig kjøpe julegaver i dag, men endte opp med dette. Sjekk diademet! Gjett hva jeg skal ha på meg på jobb i morgen!

Ååh, merker dere at jeg ikke har vist nye bilder av meg selv på et par dager? Er ikke det litt frustrerende?

64 kommentarer:

Anonym sa...

slike tyske julekalendere smaker dritt!

Italia 2008/2009 sa...

Prøv Sara Bernard! Småkaker type orgasme-gode og lette å lage :)

Christine N sa...

hvis den juletregreia er en hårbøyle, så var den sykt kul:P hehe

Linn sa...

sånn kakeboks har vi og, tror jeg (:
haha morsom hårbøyle (:

Lillian sa...

Bak et hus til meg også?! ;p

Henrikke sa...

Jeg er ikke så glad i julekaker jeg.Må nesten si at kakemenn og pepperkaker er favorittene.Inspirerende?

å sa...

Kakemenn er definitivt best :) De som er dyppet i sjokolade, mmm :D

Åse Marie sa...

Kakemenn er definitivt best :) De som er dyppet i sjokolade, mmm :D

9cko sa...

Oh sånn kakeboks har vi hjemme også... Krydderkaken på Kiwi er herlig, hvorfor bake selv når det man kjøper er SÅ mye bedre:D

Anonym sa...

Kakemenn og sjokoladeruter er best!

Siren sa...

Å jeg syns pepperkaker smaker godt =D

Pepperkakehus er gøy å lage =D

Anonym sa...

kan du å lage pepperkakehus? imponerende!
kromkaker er de beste. med krem i :) naammm. vil ha jul nå!

Kathrine sa...

Havredrømmer e den beste julekaka :)

prinsessemarte sa...

Fantastisk

Jeanette sa...

Kokosmakroner og kakemenn!

MARTHA I FARTHA sa...

serinakaker! :D

Anonym sa...

SNUPPS! går ned som gløgg

SiljeMarie sa...

Kromkaker!! De må være de beste i hele verden.

Vilde sa...

Neinei! det beste sav julekaker er måkelort og særlig kanelstenger, de er farlig gode. Hjemmebakte pepperkaker er jo grusomt

Christian Støkkan sa...

TYSKE JULEKALENDRE ER DE BESTE ANONYM! Og jo, post bilder av deg :D.

ole-wombat sa...

hej. er du fra romsdalen eller noe? digggrrr dialekta di, f9z.

Monica Christine sa...

Så koselig det så ut. Jeg liker juleforberedelser :) De på jobben din blir sikkert kjempeglad!

Maria Helene sa...

Pepperkakehus :D Det er nok noe jeg må lage neste uke.

Christine sa...

Krumkaker og smultringer er desidert det beste!

Anonym sa...

Sånn pepperkakehus skal jeg også lage i morra! De beste kakene er jo krumkaker og kakemenn:)

Nøve sa...

pepperkaker er nok best. Og sånne havreflarn-ting med sjokolade på!

caroline sa...

hjemmelagde risboller er diiiiggg.!

Miriam :) sa...

naam jule kaker :D hehe..

Sunniva sa...

Vi pleier bake mintkuler med sjokolade rundt, pepperkaker, havreflarn, puffarissjokoladeboller osv.

Anonym sa...

silkekaker!!

Nina Helen sa...

potetkaker er kjempe godt ;D det, kokosmakroner og julemenn (eller kakemenn som noen sier) er mine favoritter!

-marte vågen sa...

kakemenn er deilig <3 sånn pepperkakehus har jeg også laget :D haha, pynta det helt fult med godteri, ble ganske fint ;) jeg har laget hjemmelaget seigmenn, de ble gode, prøv det!
leser bloggen din daglig, den er genial ;)

Ida sa...

jul jul jul! :D

Peppernøtter, krumkaker, tekaker osv :D

Anonym sa...

du så feit ut

Kim Karlsen sa...

Ikke la KOLAKAKER gå deg hur forbi, i hvert fall! Det er vl stort sett den eneste julekaken jeg får vann i munnen av. Resten er sånn OK+/-.

Og ja, holder ikke ut en dag til uten en oppdatering på ditt fagre åsyn..!

Me sa...

ble helt sjokkert over at ingen har nevnt BERLINERKRANSER! De er jo de klart beste!!

Marianne sa...

Namnamnamnamnam... Beste julekake er krydderkake mmm...smelter i munnen. Men den er det jeg som lager best så da må du nesten komme på besøk :P

ANE KAMILLA sa...

Pepperkaker, kaill og kjerringa (kakemenn), sandkaker og kokostopper der de beste julekakene:D

Herlig hårbøyle. På Big Bite der jeg jobber skal vi ha på hårbøyler med nisselue på nesten hele desember:D

Anonym sa...

vi har lik julekalender

Jlie sa...

serinakaker er knall

Julie sa...

Serinakaker er diggg

skypus sa...

sandkaker er definitivt best.

ragga sa...

julesjokolade fra freia.............................

Anonym sa...

Bordstabels

safia :) sa...

jeg digger bloggen din :D
kjempebra blogg.

Arma sa...

beste julekake?
sjokkiskake.

(btw...ihihihihi, rennafart)

Anonym sa...

Du ville prøve en ny julekake: Sarah Bernard heter den. VERDENS BESTE!

Inger-Helene sa...

Gode gammeldagse hjemmelagde berlinerkranser! Namnamnam! Bestemor lager de beste - de smelter i munnen!

Er forresten veldig spent på disse kakemennene, da dette er et ukjent fenomen for meg.

Christinasiin sa...

Yummi, Nonstop! :) Fiin blogg du har!

Christina sa...

jeg finner det veldig frusrterende, ja. hårbøylen din slår ikke min forresten, min er en misteltein nemlig.

Martey sa...

Du måå lage smørkranser, det er de beste julekakene som fins! Ikke noe fettete greier, bare tørre lysegule kaker <3

Ingeling sa...

Tusen takk for gode tips og råd! Setter pris på det!:)

Anonym sa...

COLAKAKE! Skummelt navn, men det finnes seriøst ikke bedre småkaker.

linn luring sa...

jo, kjenner jeg får hetta og kjenner frustrasjonen skrike når jeg ikke får se et bilde av deg i hvert innlegg! I tillegg har jeg problemer med å kle på meg når jeg ikke vet hva DU går med :-P

Hehe, best du er! ;)

Lexxi Foxxx sa...

munch :D

Sunniva sa...

Så koselig :) Jeg liker alle pepperkakehus som smaker godt og som har masse godteri klistra til med melis! Nam

Anonym sa...

vepsebol er digg assa:)

Angelface sa...

Pepperkaker og Krumkaker

Anonym sa...

SPRUT!!!!!! DET ER BEST

Linnéa sa...

Spar meg, de tyske kalenderne er best. Men dette er jo bare i tillegg til den mor lager til meg :)

ingrid sa...

SARA BERNHARD SARA BERNHARD SARA BERNHARD!!

belinda sa...

smakt colakaker? NYDELIG! og nok kalorier i èn kake til å dekke en uke. Akkurat passe.

Line sa...

Colakaker og silkekaker <3

AudM sa...

1 boks lys sirup varmes i vannbad sammen med 2,5 dl sukker. Så kaster du i en boks med grovt peanuttbutter og knuser oppi 8-9dl cornflakes. Lag små kuler og sett dem i kjøleskapet. Når de har stivnet kan du dyppe dem i sjokolade blandet med delfiafett og la det også stivne. YUM. Ellers er serinakakedeigen den desidert beste deigen..