9. nov. 2008

Kakemann? (He's the man!)

Tja, nå tenkte jeg egentlig bare å oppsummere helga, jeg.
Tenkte egentlig å ta for meg poseproblematikken på Bunnpris i dag, (dere vet, "oi, jeg glemte pose"-greia) men jeg sparer temaet til senere.

Jeg er jo som sagt alene hjemme, så mamma sørger for å sende meg oppdateringsbilder fra London Hele tiden.

I går var jeg på jobb i 11 timer. 1 time ble tilbrakt inne på kjølerommet hvor jeg stablet yoghurt og melk, iført boblejakke og hansker. Likevel gråt jeg i all hemmelighet over kuldeutslettet.
I tillegg var jeg baker på jobben, hvor jeg blant annet lagde disse! Ser de ikke gode ut? Når jeg tenker meg om, har jeg faktisk ikke spist noe form for gjærbakst på minst ...to år? Kanskje jeg er litt for sunn?

Om kvelden så jeg Hairspray i Bunnprisuniformen, men det har jeg dessverre ikke bilde av.

Og nå kom jeg akkurat hjem fra fjelltur!

Men hallo. Når jeg snakker om jul, dreier det seg som regel om kakemenn. Men hvis jeg prater med folk som ikke er fra Molde, skjønner de ikke hva jeg mener. Har dere ikke kakemenn utenbys? Har dere bare de der "kjeksene" halvveis dyppet i sjokolade? Dette MÅ jeg vite, for da må jeg tvinge dere til å ta en bakeøkt på min oppskrift.

Merker at livet mitt er mye verdt når jeg ser hvilke spørsmål som faktisk interesserer meg.

99 kommentarer:

Irene sa...

Det er kakemenn i Oslo. Noen steder hvertfall. Det smaker like ekkelt som pepperkaker.

wenche sa...

jeg har aldri hørt om kakemann?

Monica sa...

Vi har kakemenn overalt :-D

Eliisa sa...

Hva er kakemenn?

Anonym sa...

Kakemenn er ufyselige menn:/

Madeleine sa...

kakemenn is everywhere!

tinekatrine sa...

hva? har de ikke kakemenn i hele norge? de fins over hele sørlandet i alle fall, hundre ganger bedre enn pepperkaker.

tinekatrine sa...

hva? har de ikke kakemenn i hele norge? de fins over hele sørlandet i alle fall, hundre ganger bedre enn pepperkaker.

Anonym sa...

Kakemenn overalt i Tromsø! Jeg elsker kakemenn. Morsomste er jo å tegne på de !:)

MarenMelstveit sa...

I stavanger har vi 50 cm lange kakemenn;D

Nadine sa...

Det er klart vi har kakemenn! I fredrikstad ihvertfall. Åååh, den gleden de mennene gir! Det må være de beste mennene jeg vet om.

Anonym sa...

kakemenn?

emrocks sa...

jeg har aldri hørt om det før, smaker det som pepperkaker?

Lillian sa...

mora di er flink fotograf. høhø :p

ehm. er det folk som ikke har hørt om kakemenn?!??!

Anonym sa...

Er det han på bilde der som er han du stalker osv?

B sa...

Vet ikke folk hva kakemenn er?! "Smaker som pepperkaker?" Hva skjer med verden?!

Elisabeth sa...

Det er kakemenn i hele landet, men det er bare i Molde dere kaller det kakemenn... Resten av landet sier vi julemann...

ingunn sa...

kakemenn :D sliter litt med å finne de i oslo/Akershus, men de er da noen steder

Camilla sa...

Kakemenn er over alt her i Bergen, finnes i alle butikker over alt. I grunn litt synd ettersom jeg skal holde meg unna godteri frem til 1.desember!

Kristin sa...

Jeg elsker kakemenn :) Hjemmelaget er de beste :)

justiceforhans sa...

Well, på langhus så folk bare rart på meg når jeg snakket om kakemenn, deilig å endelig føle seg hjemme.!

Thelise sa...

Kakemenn er deilig! Tror ikke vi har dem her, får ihvertfall sjelden tak i.

ingrid sa...

TROR det finnes i Trondheim også, men de er bare ikke spesielt populære for det er ingen som liker de :)

Mira sa...

Kakemenn gjør livet mitt komplett. Og jeg kommer fra Kristiansand, bor i Bergen, og jeg får kakemenn begge steder. Elsk!

BELBITA sa...

kakemenn <3

Kristina N sa...

Kakemenn er digg. Hvorfor har ikke folk hørt om dem?
De finnes i K-Town i hvertfall :D

hannastrand sa...

åå, de bollene så deilige ut! :D

hannastrand sa...

åå, de bollene så deilige ut! :D

Anonym sa...

Det er masse kakemenn hos oss i Røyken.. For de som vet hvor det er!

Anonym sa...

Hvem er han du har bildet av bakfra? Som var med på fjelltur eller noe?

Anonym sa...

Julemenn! :D

Bettina Isabelle sa...

Kakemenn? Hva i all verden er det? De har tydeligvis ditcha Akershus når det kommer til distribueringen av de..

Anonym sa...

kakemenn? aldri hørt om..
hvem er denne mysterboy på bildet? :p

Guro sa...

Jeg har sett sånne, men aldri smakt det. Smaker det som pepperkaker?

Bettina Isabelle sa...

Det er veldig lov, ja. Særlig når man gleder seg stort til å trimme bort litt valpefett som det er litt for mye av. Haha

dina & andrea sa...

TAKK GUUD!
Det er ingen som har hørt om kakemenn nesten. I Oslo. Men de er jo Guds gave til mennesket.

Vilde sa...

Oi, akkurat det jeg tenkte rett fr du hadde skrevet det! Disse myke, hvite kakene. Smuldrer litt, men er ikke tørre. Det er jo det beste med jula, jeg kunne levd på kakemenn!

ANE KAMILLA sa...

Vi har kakemenn, men her kaller vi de kaill å kjærringa;P De er de beste kakene!

Anniken sa...

Kakemenn i steinkjer også :-)

Anonym sa...

Jula er:
kakemenn,
pepperkaker,
mandariner,
julebrus

i hvertfall i Stavanger XD

btw, stilig blogg!

hedda sa...

vi har kakemenn. de er hellige.

H a n n e sa...

Liker ikke kakemenn. Ta deg en bolle!

Solveig sa...

Kakemenn er FANTASTISK

Nugget sa...

vi har kakemenn i bergen. takk gud for det. ingen jul uten kakemenn lism.

Stine sa...

jeg jobber på konditori, og vi ble utsolgt for kakemenn ganske fort. Så folk på vestlandet vet hva kakemenn er.

Umulie sa...

Er du ofte på fjelltur?

Anonym sa...

Hva? Kakemenn trodde jeg de hadde overalt! alltid kult i jula når det kommer sånne gigantversjoner av det og pepperkaker :)

Litt for sunn ja. kjenner jeg blir sjalu :p er stolt av meg selv hvis jeg har holdt meg unna godteri i to dager :S

anine sa...

jeg er fra oslo og jeg må ha kakemenn hvert år. viktig!

Cecilie Amabel sa...

Finnes det folk som IKKE har hørt om kakemenn? Det er jo noe av det beste med julen. :-D

Camilla sa...

Når folk ikke har hørt om kakemenn/julemenn, så begynner jeg virkelig å lure.

Anonym sa...

KAKEMENN ER JO HELE JULA! Hvordan kan folk ikke ha hørt om kakemenn? Her har vi korte kakemenn, lange kakemenn med sukkerlue på, kakemenn dyppa i sjokolade på toppen(eller bunnen) osvosv. Hva er det folk baker i jula om de ikke baker kakemenn? Hvis vi ser bort fra at jeg høres ut som en hysterisk oldemor fra 50tallet, så må vi hjelpe til slik at alle de stakkars barna som kommenterer får smake kakemenn! ôÔ Aksjon: Dette er en kakemann del 1.

Anonym sa...

Julemanna hete de:)

Anonym sa...

Masser av kakemenn i Trondheim

Anonym sa...

åj så rart ja.. kakemenn er digg. spesielt hjemmelagede :D mmm

Arma sa...

jeg hadde ikke hørt om kakemenn før hove 07 i forbindelse med en gjeng fra rogaland. Men der heter det "kagemenn"

Linnéa sa...

Thanks for the information, nå er jeg noen kakemennsmuler smartere. He he he.


Er det han på bilde der som er han du stalker osv?
Ja, jeg fulgte i all hemmelighet etter ham opp på fjellet.
Det er min venn, Hans!

Til dere spørsmålstegn: kakemenn er bedre enn pepperkaker. Kakemannen er den perfekte mann.

Leni sa...

I have one big kakemann in my toilet! no kidding!

Ellenpellen sa...

Vi sier i alle fall kakemenn her i Molde, aldri hørt noen si julemann :p haha! De du kjøper er som regel fæle, tørre og smaker mkasseproduksjon. Du MÅ bake dem selv for å få gleden av disse mennene, og er nydelig nybakt :)

Mariette sa...

Har hørt om hvite kakemenn vi i Lofoten i alle fall. Tror nok det er et landskjent fenomen. Selv er jeg ikke stor fan, smaker bare hornsalt.

Bekkesverden sa...

Hairspray e så gøy:)
Kakemenn e godt!! E ikkje så langt fra Molde e e fra da, så sikkert derfor e kjenne til det!

Nøve sa...

Kakemenn er kjempegodt! Iallefall når dei er sånn mjuke og feite.

Jeanett sa...

eg hatar den strofa... "oi eg gløymte påse"..
eg har alltid nokre posar liggjande i kassa, så eg spør alltid folk om dei vil ha pose. Viss eg ikkje har nokon der, spør eg likevel, og svara dei ja, så peika eg bort der posane er. (tre meter frå kasa). le ondt.

Janitor sa...

Vi har kakemenn i Bergen, men da jeg bodde på Gjøvik ifjor var det umulig å få tak i. Lette OVERALT. Neida. Måtte dra hjem ens ærend for å få julestemning. Traumatisk? Jepp!

Anonym sa...

ingen form for gjærbakst på over to år? wow. skjønner ikke at det går an, faktisk..

Hva spiser du til frokost nå? og lunsj..
føler meg uinspirert, vil ikke ha frokostblanding i morra også. ;) siden du veit hva som er sunt og sånn...

Anonym sa...

Kakemann for life! Å han smaker godt;D

idabianca sa...

Det er kakemenn i Fredrikstad :D

Leni sa...

I love you like the stars above, I love you till I die

Marianne sa...

Kakemenn i Bergen også! =) Hvem er typen?

Ida sa...

har ikke folk hørt om kakemenn? hvem er disse menneskene

Charlotte sa...

Mmm, kakemenn! Jeg har lyst på det nå.

Marita sa...

Det er ein skam at folk ikkje veit kva kakemenn er. Skikkelige kakemenn, ikkje dei tørre ubrukelege sjokoladetrukne kakemennene, dei gode og mjuke kakemennen som er teikna på med raud konditorfarge!

Me har dei på VOSS!
Voss og Molde som e plassen skjønne eg.

Elin sa...

vi har kakemenn i bergen:)
og jeg er glad jeg får tak i de i molde også.

june sa...

hva? har jeg gått glipp av noe stort? Jeg har aaaldri i mitt liv hørt om kakemenn! :(

Ella sa...

Herregud, folk som aldri har hørt om kakemenn? Det er jo sykt.

Christina sa...

vi har kakemenn! Men kalla det julemanna :D

B sa...

"Det er kakemenn i hele landet, men det er bare i Molde dere kaller det kakemenn... Resten av landet sier vi julemann..."

...nei.

Anonym sa...

Haha, vet du at du har egen side på IMDB? :P
http://www.imdb.com/name/nm1436702/

Marie rocks my socks sa...

Kakemann<3 Da har me masse av på Voss! Verdens beste! Ser mistenkelig likt ut dei du hadde på bildet der!
Men er omtrent ingen andre i landet som har hørt om dei virker det som, og av ein eller anna merkelig grunn klarer dei å ete desse andre tørre brødskivene av noen "kakemenn" utan å skjønne kva dei går glipp av.
Livet går dei glipp av, kakemenn skal jo vere tjukke og mjuke!

Karoline sa...

Man får ikke ordentlig kakemenn i Oslo!! Onkel importerer fra Voss (HAHAHAHA. Voss er jo i Norge, jeg fikk det til å høres ut som om det er langtvekkistan) hver jul..

stine marie sa...

i bergen har vi kakemenn :)

Tina Marie sa...

JEG har aldri hørt om kakemenn! Oslo har det tydligen ikke.

Lisa sa...

kakemenn i bergen også

Stine sa...

Masse kakemenn i Bergen. :)

Anonym sa...

Det er fullt av kakemenn i Tromsø

karen sa...

hva spiser du på en vanlig dag?

Hanne sa...

Kakemenn eksisterer på både vest- og sørlandet i alle fall. Tydeligvis har resten av landet misforstått alt.

skypus sa...

det er kakemenn i tønsberg og i trondheim, i hvert fall :)

Marita sa...

Men eg trur at mange av dei e tørre og harde, mens egentlige kakemenn skal være myke ;D

Irene sa...

I Skudenes/haugesund-området har vi kakemenn:D Eller "julamannar" som vi også kaller dem- haha!

Anonym sa...

Hei, elsker bloggen din!
En humor og vilje som er utrolig.
Lurer på hva du egentlig spiser på en vanlig dag, og hva er det siste du kommer til å spise?

Susanne sa...

Må si jeg liker bloggen din!
Du har utrolig sterke meninger og, fant jeg ut når jeg så videoen din. :p Bra du står for det du mener. :p


Kakemenn er digg! (L

hildegranum.blogg.no sa...

Wow, for en respons. Nå vet du ihvertfall hvor i Norge det finnes kakemenn og ikke da :p

Elise sa...

Kakemenn is love.

Kamilla sa...

I Drammen har jeg aldri sett kakemenn, tror kanskje jeg spiste det i Stavanger i russetida? Umulig å huske det, ihvertfall. Men oppskrift mottas med takk, helst bildeguide med deg i et forkle, jaa :D

Linnéa sa...

Jeg spiser knekkebrød med kyllingost og agurk! Pluss fun light jordbær.
Fornøyd?

Takk for respons! Nå vet jeg hvor jeg kan reise og ikke reise i jula.

Susanna Nutti sa...

kakemenn er nomnom :>

Elise sa...

Kakemenn er toppers! Men på jobben kalles de gøttekæller. Ah, deilige Østfold..

Vilde sa...

Har kakemenn både i Kristiansand og Stavanger:) de hvite med rødt på, mmmmm:)

Karoline sa...

Ja, kake menn er det da overalt? Kake menn er en av de beste julekakene :)