2. des. 2008

2. desember

I går fikk jeg mitt livs største sjokk, ca. For å gjøre en lang historie kort, det viser seg at vi ikke får bruke bok på økonomitentamen likevel. Ikke at jeg hadde greid så mye med bok heller, men da hadde jeg i alle fall sluppet å gå i dekning. Dagens planer er derfor å øve til den store gullmedaljen, og håpe at i alle fall 10% av det sitter til i morgen.

En av fordelene ved det å ha dårlig hukommelse er at jeg kan se ting så mange ganger jeg bare vil, og ha like stor glede av det hver gang. Da snakker jeg om Amalies Jul. Om Blomster-Johan er homo, eller om Nisseungen er gutt eller jente er en like stor gåte for meg hvert år. Ingenting er som den årlige tradisjonen med Amalies Jul på gulvet mens jeg drikker varm saft OG gjør pilates. Oh yes, jeg kan gjøre mange ting om gangen. Kanskje jeg tar bilde av det i kveld.

Ellers er julekalenderen "i trapp" (ikke i boks)

Og dagens gave var som følgende:

Noen ganger elsker jeg mamma. Andre ganger ikke. Slik som på søndag, da hun ropte at hun nektet meg å pynte til jul den 30. november, for da flyttet hun på hotell til jula var over. Da gikk jeg seriøst og la meg.

Vi har fått fugle-ball i hagen, og fuglene strømmer på. Jeg har søkt opp alle på internett, siden jeg ikke har NOE å gjøre.

46 kommentarer:

MarenMelstveit sa...

Kalender i trapp! Genialt da, jeg får ikke pakkekalender i år..=( FLyttet til kjæresten, og hverken han eller mamma er villig til å gi meg en kalender! Vurderte å lage min egen, men det ble ikke.

Siren sa...

Kult gavekalender i trappa =D
Fikk du ikke lov å pynte til jul på søndagen sa du? jammen da var det jo 1. advent?

Siri sa...

I føle d samme anngående matematikken.....

Mor sa...

Hmm...
Vi pynta jo til advent på søndag, Linnéa.
Vi henge opp julestjerner, la på duker, satte frem adventsstake, tente første lyset, hang opp lys ute på pæretreet og satte ut lykt på trappa med kubbelys i.

Men da du kom dragendes med nissene på ski, som du ville ha på stua, da bremset jeg JA. (Og truet med å stikke av på hotell.)

Husker du ikke at vi har tradisjon med å sette frem litt og litt hver dag etter advent, så blir det PLUTSELIG jul i hele huset et par dager før julaften!

Klem fra mor.

Jon sa...

Nå fikk jeg akkurat kjeft av Trond og Ingrid fordi jeg aldri har hørt om Amalies Jul før. Hva er det??

Anonym sa...

har du noen gang bestilt sminke fra everyday minerals? måtte du i såfall registrere deg for å få fratise prøver?

Anonym sa...

Det er andre desember - idag!
Idag er det andre desember!
Alle nissunger må opp og stå - ut og gå,
det er andre desember idag!

Nisseløftet: Vi nisser, vi nisser,
vi gjør så godt vi kan!
MORGENNISSENUSSET!

Ingen jul uten Amalies jul <3

Siri Michelle sa...

Hehe vi har pakkekalenderen i trappen hvert år vi og.

ingrid sa...

ingenting å gjøre sier du? hva med å øve til den bigtime økonomitentamenen du skulle ha e morgen? :))

Amalie sa...

Du er så morsom!

zathx sa...

Årh, hater alt skolestress før jul!

-marte vågen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
-marte vågen sa...

hei :) kreativ kalender...hehe :D stiller noen spørsmål jeg, som jeg virkelig håper å få svar på:

¤ hvordan får du så mange lesere?
¤ hvordan klarer du å se leserantallet ditt? finner det ikke ut...
¤ bruker du briller til vanlig?
¤ jeg liker virkelig og blogge, men har nesten ingen lesere.. burde jeg slutte?

stå på :)

Mari sa...

Hei! Lykke til med tentamen! Og se heller litt i boka, i stedet for fuglene! Et godt tips er å hele tiden ha boka i hendene, og hver gang du kommer på noe du ikke vet hva er, så er det bare å slå det opp. Lese over notater før man legger seg er også lurt, da hjernen prossesuerer over natten.

Mvh ei-som-heller-ikke-kan-huske-ting(+og-må-ty-til-pugging)

Stina Valentina sa...

Går Amalies jul i år :D Hvor?

Ida sa...

hahaha! flott innlegg

Ina sa...

Jeg liker julestemningen på bloggen din! Men jeg har ett spørsmål.. eller to: Liker du Day and Age? Hvilken låt liker du best?

Beste bloggen uten tvil!

pernille sa...

Herlig cd, den ønsker jeg meg og..

JUNESUNDET sa...

Jeg fikk alltid pakkekalender før, men nå er jeg for "stor", det er den dårligeste unnskyldningen jeg har fått fra mamma, bare fordi hun ikke orker å lage til meg. Jeg blir aldri stor, i så fall ikke til en pakkekalender...

Bra noen er heldige da!

H a n n e sa...

Idag har jeg kjøpt sjoko kalender. Finally!

Vutarie sa...

ooh, hvor ser du amalies jul hen?

marey sa...

Aaron Carter-Crush on you? Really?

H a n n e sa...

www.ordspill.no
jeg heter FOMP, si ifra når du er klar da :-p

Maria sa...

Uhørt! Jeg hatet økonomi. De jævla skjemaene.

Jeg synes de skal sende Narnia om morgenen igjen, jeg.

HEK sa...

Hei! Beklager å være så frempå, men skal du stemme på Moteblogg 08? Hadde satt stor pris på om du vil sjekke ut bloggen min, og stemme på den hvis du liker den! Tusen takk:)

http://www.denoto.blogspot.com

Linnéa sa...

Jon: Heng deg.

Nei, har ikke bestilt sminke.


-hvordan får du så mange lesere? Vet ikke.
¤ hvordan klarer du å se leserantallet ditt? statcounter.com
bruker du briller til vanlig? Nei
¤ jeg liker virkelig og blogge, men har nesten ingen lesere.. burde jeg slutte? Nei.

Takk mari!

Stina: Dvd.

Ina: tja, ikke Human i alle fall. Synes dette er et svakt album i forhold til de andre. Men Losing Touch kanskje.

Maria: Det gjør de jo i romjula, gjør de ikke?

Hek: har allerede stemt på noen andre.

Guro0o sa...

tentamen er ikkje gøy.

hanna sa...

lykke til i morgen ;)

Lille Wee sa...

Kalender , nei sånt tøv driver jeg ikke med .

tanorexic sa...

Varm saft?! :|
Jeg får aldri fulgt med på sånne jule serier:( Er alltid noen dager jeg glemmer det helt,er lett glemsk:P

Anonym sa...

hvorfor har du ikke unike treff på hit counteren?

Arma sa...

Linnéa. Vi er ment for hverandre. Jeg bestilte Amalies Jul idag!

Linnéa sa...

Marey: Den står ikke som markert, da.

Har ikke unike hits fordi jeg har hits. Er det så synd?

Slutt å lyve, Arma. ALle vet at du er fra...Canada. Eller Slovakia.

e.m. sa...

Jeg har aldri smakt Pepsi Max !
Hater du meg ?

Leni sa...

Have I been naked in that dream????
I hope that Luke from the Kooks was involved as well... and some animals.

Stine sa...

Smiler du noensinne?
Ler?
Har en god dag?
Er snill mot folk?
Virker ikke sånn.. Og kommer nok til å svare med en smellende kommentar som du alltid gjør. Hvem kaller en 14 år gammel jente dritt bare hun spør om du spiser kjøtt?? Herre.

e.m. sa...

Stine har nok ikke riktig forstått opplegget her. Selv føler jeg meg mange ganger litt utafor på denne bloggen og blir blåsur fordi du aldri skriver til meg: "Fuck you", "up yours", "go screw yourself" og liknende språkmessige perler.
Alvorlig/seriøst !

Emma sa...

Linnéa! Elsker bloggen din,men det er sikkert litt kjedelig å høre sånt tusen ganger : ) Hvor har du forresten kjøpt den søte hårbøylen din med rød blomst på?

Lexxi Foxxx sa...

er jo for kleint at du ikke har linka meg:P biitch<3 julegaver i hager .. det er tingen!

Anonym sa...

du! hvor får du tak i amalies jul? :D den er så koselig, har ikke sett det på mange år!:) elsker amalies jul!

e.m. sa...

Nei, nå foreslår jeg at vi kutter ut de negative tonene her og går tilbake til julestemningen..."Have yourself a merry little christmas, make the juletime white. Next year all our troubles will be miles away"....Oh yeah, good ol' Frank-baby -...

Leni sa...

I dont think that Stine have heard about something called sarcasm and irony anyway stay calm Its not possible to fall in love (in real life, maybe in a dream its possible) with my flatmate coz he doesnt shower and my boyfriend well he is 32 from Bærum, loves Sex and the city and has a white sofa. But oh girl I love your dreams!!!! Dream more about me! And I will dream about you! And your mother boobs.

Linnéa sa...

E.m: Hater deg om du ikke liker det etter å ha smakt det. Du har herved blitt utfordret!

Stine: Hihahohi.

Emma: Lei? Nei, blir bare mer og mer glad for hver gang :) TAkk!

Stakkar Aleksander kan ikke lese :)

kjøpt dvd-en på random mix-kiosk.

Leni: I will! I hope you'll find som other for me, then.

Emely sa...

julen er ikke den samme uten Amalie's jul .

Mari sa...

Oi, jeg har aldri sett Amalies jul, er det med eller uten nisser?

Uuuuuaaaansett.. Ha en god førjulstid!

e.m. sa...

Jeg har sagt tre Ave Mariaer, to Fadervår og stilt meg selv i skammekroken. Hvis jeg også lover straks å kjøpe en Pepsi Max og drikker hele innholdet i flasken, får jeg syndsforlatelse da, da?