17. des. 2008

Tenkte å bli stor

Jeg er nesten stor snart. Kanskje ikke mentalt, tenker du. Men på papiret er jeg 18 år, og må snart søke på skole. Jeg har utrolig nok slått fra meg tanken om både bartender og reiseleder i syden, og ikke minst legeutdanningen. (Ang. sistnevnte tenkte jeg nok mest på penger, og ikke på det at jeg måtte ha REALFAG.) Såå, det jeg tenkte var...

Jeg har egentlig ikke tenkt. Jeg antar at jeg ikke er så intelligent fordi jeg kommer fra Molde.

Det jeg har "tenkt" så langt:
1. Dra på folkehøyskole ALENE. Siri, som jeg egentlig skulle sammen med - har bestemt seg for å ta friluftsliv i Hallingdal. Hallo, de går med grønne wayfarers inne hele året i Hallingdal! I tillegg risikerer jeg å bli utadvent og hyggelig for resten av livet, noe jeg ikke er sikker på om jeg vil.

2. Satse på at jeg blir innkalt i Garden.

3. Flytte til Bergen og jobbe i et år mens jeg tenker litt.

4. Flytte til Bergen og studere et eller annet smart, og ta andreåret i England.

Hva skal dere da? Kan jeg ikke bare gjøre som alle andre?
Jeg mener ikke de som blir igjen i Molde og studerer på høyskolen her altså, for de må ha skadet seg noe voldsomt.
Kan noen smarte lesere hjelpe meg?

(Alt med økonomi, geografi og realfag er selvfølgelig utelukket. )

Oi, så gøy! Jeg valgte bilde uten å se! Dette MÅ jeg gjøre oftere.
(Kunne jo også ha levd på utseendet når jeg tenker meg om.)

88 kommentarer:

Katrine sa...

Jeg skal gå folkehøgskole et år nå. Jeg har gått på universitetet i et halvt år, og har et halvt år igjen. Men jeg tror det er bedre å ta et år på fhs for å tenke seg litt om hva man egentlig vil. Hallingdal er forresten ikke så ille som du tror;)

MARITHOS sa...

Jeg vet ikke!

Dette har jeg "tenkt":

1. Jobbe fra juni-desember, dra til New York med Gateway College (får to studiepoeng og forhåpentligvis litt bedre engelsk).

2. Begynne på en genial utdannelse, må bare finne ut hvilken først.

Vilde sa...

Jeg skal også til Bergen, det er det eneste jeg vil akkurat nå og det holder. Skal studere etellerannet jeg uansett vil få bruk for, språk for eksempel. Alt annet enn Kristiansand.

Christina sa...

Jeg har lyst til å ta JUS eller psykologi i Bergen.. Det trengs null realfag, men relavtivt høyt snitt likevel. En del av utdannelsen vil jeg ta i England eller Australia. Dette er riktignok bare hvis jeg skal studere psykologi da, i og med at det er forskjellige lover og forskjellige utdannelser i forskjellige land..

Irenus sa...

Jeg skal ha eit halvt år fri (jobbe), før jeg reiser til Brasil for å være der i eit halvt år.

Etter det har jeg søkt på eit universitet i England, hvor jeg skal ta eit fireårig studium i historie :p Det er min plan vertfall :-)
Lykke til, dette er ikke noe lett valg!!

9cko sa...

Jeg har allerede gått et år folkehøgskole så syns ikke jeg kan gjøre det en gang til, derfor TRAMTAMTAM (fanfare) Nettstudier! Jeg kan flytte når jeg vil, gjøre hva jeg vil og ha skolen med meg på veien... litt som en belest sigøyner:D

Rebecca sa...

Jeg har ikke peiling, men noen "tanker" har også jeg! Folkehøgskole i et år. Aner ikke hvor, men det finner jeg vel ut. Så vil jeg vel til slutt finne ut om jeg vil bli psykolog, fotograf eller designer. Jeg drar nok sørover til Oslo eller Bergen og sniker meg inn på Norges Kreative Fagskole eller jeg går psykologistudiet, men jeg har ikke peiling! Jeg vet at med 2 år på NKFS vil jeg det siste året dra til England eller Australia, sist nevnt frister mest.

Lykke til med "tenkingen".

MarenMelstveit sa...

haha elsker pepperkaken det står "Me" på !

Lillian sa...

Kom til Bergen du :D

Siri sa...

I synes du skal ta med dem søte miniskia dine og bli med til hallingdal i, søte du.

JUNE sa...

Jeg tror ikke de som velger folkehøgskolen i Molde kommer til å ende opp som noe stort. Ikke skjønner jeg at de orker å fortsette å gå i Molde heller (jeg har jo gått Molde nå i mindre enn to år, men er drittlei og vil komme meg til Ålesund (hvordan det er der vet jeg ingenting om, men alt er vel bedre enn Molde). Så snart jeg er ferdig med vgs, skal jeg dra langt bort.

Hva med journalistikk da? Du er jo så flink til å skrive.

Joakim sa...

5. Flytte til Trondheim og drive dank sammen med resten av oss?

Julie sa...

Veldig mange av mine venner som har begynt å studere med en gang sier at de skulle ønske de reiste eller gikk på fhs, eller gjorde noe morro først... tenk så lei man er skole da! Jeg ville gjort noe annet!

ELler du kan jo alltids gjøre som meg: Finne ut i 3. klasse rundt mars/april at du er utbrent, og ikke orke å fullføre 3. klasse, for så å gå halvparten av faga i 3. klasse på nytt, men likevel få ordinært vitmemål (ergo ta videregående over 4 år). Det er dritgøy=D=D=D=D=D=D=D=D=D=D=D

Men neste år blirre fhs på meg. Men jeg skulle gjerne reist jorda rundt også. Men da blir det 3 år før jeg studerer:S FÆN

Men er fikk du jo plenty av gode tips.. tror jeg ville gått for videregående over 4 år

B sa...

Jeg vet ikke, men friår med jobbing i Bergen er i alle fall Kjedelig(med stor K, ja!) Bare så det er sagt. Egentlig ville jeg ikke dratt til Bergen i det hele tatt, men det kan ha noe med at jeg er drittlei denne byen å gjøre da. Hvem vet, kanskje den ikke er så gale for ikke-infødte. Eller de som bor i molde(No offence;>):)

Ina sa...

Jeg syntes du hadde passet som journalist, musikkettellerannet, ernæringsekspert/rådgiver, fotograf(?), kritiker(musikk, film, bøker, alt) osv. Trenger du fler tips er det bare å si ifra!

Modell er jo også ett anternativ når man er så smukk som du.

marianne sa...

Kom til Bergen =D

Marie sa...

Vist du ikke vet hva du vill så burde du jo egentlig ta deg et fri år, til og tenke og slik. Vist det er yrker du kunne tenke deg kan du jo sikkert få prøvd å jobbe noe innen det, eller ta ett år og bo i utlandet, opplev noe mens du tenker :)

Monica Kjølseth sa...

Flytt til Bergen du :-)

Karo sa...

Jeg likte ikke realfag, økonomi, jævlig matte osv. Hva for lurt no studerer man da?

Jeg tok først et årstudium i statsvitenskap, og nå studerer jeg juss. :)

Hvis du bestemmer deg for å å ta et jobbeår, eller fhs:
Tenk over hva slags plan du har lyst til å stå igjen med etterpå!
Er poenget at du skal finne ut hva du skal bli når du "blir stor", så bør man vel holde seg langt unna rema. Og lets face it. Hva slags utrolig spennende jobb kan man få med kun et vitnemål fra videregående? Og finner du ut hva du vil studere av å gå på tur i tåkeheimen og synge allsang hver morgen i et år?

Det finnes mange halvårsstudium og årsstudium som gjør at man kan komme i kontakt med studenter som studerer morsomme og spennende ting. Det var nå i alle fall det jeg gjorde. :) Lykke til!

Pørni sa...

Bergen er fin. Vi har pepperkakeby som koster 50 kroner, og fine paraplyer med blomster og blonder på og sånn. Perfekt. Pluss en haug av fjortenåringer som kjøper sminkepakker av Snoopey og Hello Kitty i gave til hverandre på H&M. Ikke at det er så gale, men underholdende. Serr, Bergen er fin az.

Tone sa...

Flytt til England med en gang. Ingenting er mer herlig enn London! Synes jeg i allefall, selv om jeg ikke har bodd der.. hehe.
Men lykke til uansett. Kan nok lønne seg å jobbe ett års tid også, hvis du er usikker.

Jon sa...

Hjørnet i ett år! Det skal jeg. Neida. Jeg skal ta opp fag på Bjørknes Privatskole i Ålesund. Jeg er kul som stryker i realfag, skjønner du.

Snorre sa...

Ok, jeg er bare 16, og hva vet vel jeg, men: ta et år med jobb i utlandet, reis rundt og se verden. Jeg tror du vil få en bedre innsikt i hva du vil med livet.

laila sa...

jeg visste ikke hva jeg ville etter videregående, å nå sitter jeg her på gran canaria og koser meg i solen som reiseleder. du burde prøve det, er elsk:)

Anonym sa...

Bergen trenger deg !!

Anonym sa...

Dragvoll NTNU (psykologi f.eks), du får 2 poeng av å gå der, du havner i den sykeste studentbyen og du kan ha 2 jobber om du vil uten at det går uttover skolen.. ergo, et friår, men med studentfordeler.. ( som et års medlemskap på NTNUI til 500 kr)

Carina sa...

Ettersom du lagde mesterverk av pepperkaker og non-stop klarer nok du det meste. Ta i bruk dine kreative gener og prøv design, style, make-up...? Finnes sikkert tusen andre alternativer. Eller bare ta fhs, det virker så jævla slapt. Shoot me

Tine sa...

kom deg vekk før d er for seint

Corina sa...

Jeg skal studere film på en eller annen måte. Tror jeg skal til Hawaii, ganske sikkert! Hallingdal er også koselig da, vokste opp der! De går ikke med wayfarers året rundt da.

Anonym sa...

Jeg vet ikke hvor langt du har kommet i skole gangen din, men etter det du skriver regner jeg med du er ferdig med alle tre årene på vidergående! Hvertfall nå til våren.

Jeg tar mitt siste år på vidergående nå i utlandet, og det er det beste jeg har gjort noensinne! Til sommeren skal jeg ta bartenderskole på Magaluf, eller Gran Canaria. Og så skal jeg bo her i spania ett år til å jobbe som bartender. Etter det skal jeg til norge å jobbe ett halvt år, for å tjene penger til en skole der du får ta Exphil, og exfac i utlandet. Den skolen jeg har sett på, har tre valg; Mexico, Bali og Brasil. Jeg skal til bali. Etter dette skal jeg i millitæret å bli grensevakt, og så da, da jeg er over 21 år gammel, da reiser jeg til FLORIDA, og jobber i Disneyland! Den store drømmen... Alt jeg skal :) Etter det blir det læretid å så vet jeg ikke!!

Så klart regner jeg ikke med jeg får tid til alt, men jeg har allerde kommet så langt som til spania, så nå tror jeg alt er mulig! Du vil ikke angre på utlandet!! Opprinnelig er jeg fra Bergen forresten, og der er det herlig. Det vil alltid være hjem, og jeg kan trygt anbefale det også.

Skjekk ut:

www.barskolan.net/
http://www.atlantis.no/
http://www.nav.no/805355122.cms
http://www.gostudy.no/exphil/


Lykke til med valgene dine, og husk, du er bare atten år, alt er fremdeles mulig..!

huilei sa...

Jeg kan forestille meg deg studere psykologi, ernæring og journalistikk. Tror du ville vært flink innen either! Selv studerer jeg psykologi i London, begynte nå i høst.

vilds sa...

hva med noe innen media?

Tine Carita sa...

Folkehøyskole skal jeg til høsten. Flytte fra sletne Fredrikstad ett år, drive med noe jeg har lyst til, og kanskje også bli litt selvstendig :p Mye jeg har lyst til men må nesten begynne ett sted :DD Lykke til med valgene dine ;-)

Silje sa...

Bli med meg å studere psykologi i Bergen! JA

prinsessemarte sa...

Sitt akkurat der og ta bilder av deg selv.

Lille Wee sa...

18 år ja , jeg får ikke akkurat gjort så mye med mitt snitt , det er jo lavere enn noensinne sitt .
jeg må jo betale for å komme inn på skole , ellers har jeg ikke sjangs. derfor skal jeg da , nå fra sommeren av , ta et friår til , selv om jeg nærmer meg da 24 år , gud bedre .
og jeg har hatt 2 år med friår fra før , men regelen min er å betale skolen selv , derfor må jeg jobbe 1 år for å klare å betale 88 000 x 2 sånn ca .
hell yeah , lykke til på reisen

Andrea sa...

Jeg søker journaliststudier i New York, på Hawaii, i London og Paris og regner med/ håper på å komme inn på ett av dem...om jeg ikke får forlate dette hølet av et land vet jeg ikke hva jeg gjør :P

Anonym sa...

Det er ikke så veldig skummelt å starte på folkehøgskole uten å kjenne noen. Jada, det er dritskummelt de første dagene, men så oppdager du at alle(nesten i hvert fall) ikke kjenner noen andre. Alle vet at de skal være der i et år og må gjøre noe for å bli kjent med folk, så i starten er det veldig sånn "gjøre mest mulig bli kjent-aktiviteter". Etter det er det bare det late liv. Digg.

Om du finner ut hva du vil bli der, det er en annen ting. Da er det faktisk lettere å prøve og feile på universitet/høgskole.

Jeg vil virkelig anbefale deg å holde deg langt unna NTNU Dragvoll. Det er det verste jeg noensinne har vært borti.

www.syrup.blogg.no sa...

Jeg skal ta et årsstudium, forberedende til arkitektur. For å komme inn i Oslo så er det opptaksprøve, så dermed må jeg forberede meg med å lære meg å bygge modeller, tegne og sette opp plansjer ++ og jeg finner jo ut om jeg liker det eller ikke i løpet av det året, OG ekstra studiepoeng! Om jeg ikke liker det vil jeg studere journalistikk, har ikke helt tenkt på hvor. Egentlig så vet jeg ikke, men det der er det jeg har kommet opp med til nå. Hvis det ikke funker, går jeg inn i luftforsvaret, haha! SESJON <3

Fomp sa...

Bergen = barnevakt!

Mari sa...

Da jeg var ferdig med videregående begynte jeg å jobbe i en familiebarnehage i oslo. Jobbet der i ca to år, og det må være en av de beste erfaringene jeg har. Da jeg flyttet tilbake til krsand tok jeg ett år med kristendom, religion og livssyn på høgskolen i agder (som det da het). Nå studerer jeg til å bli Sosionom og elsker å være student, og ikke minst lære om noe jeg faktisk interreserer meg for.

Ang. valg du skal ta videre så er det ikke dumt å ta et friår for å tenke over hva du vil. Ellers er det mange studietilbud i utlandet, så er egentlig bare for deg å velge og vrake hva du vil gjøre, og hvor du vil være. Ellers vet jeg at lånekassa setter stor pris på de som tar et "Intro"-år på høgskole/unviversitet, før de begynner med master eller bachelor.

Du er fri til å gjøre akkurat hva du vil, grip sjangsen.

e.m. sa...

Begyn slik som Candace Bushnell gjorde. Ta rotta på J. K. Rowling - og slutt av med å slå beina fullstendig vekk under Margaret Mitchell.

You c'n do it !! Bet you five dollar you're better t'n them.

Anine sa...

Jeg har faktisk en venninne som har FLYTTET til Molde for å studere :p

uansett anbefaller jeg deg IKKE å begynne rett på studier i bergen med en gang.. lover deg at du går lei. Alle som kommer rett fra videregående på mitt studie er møkklei og 40-50% har allerede sluttet..

Når DET er sagt, så er det jo store sjanser for at du blir kalt inn i garden. militæret elsker jo jenter mer enn de elsker våpen.

Emilie Flatner sa...

Bartender er fremtiden min. I et høl som Malaga, Kypros eller Synny beach tenker jeg.
Tja, du kan jo bare leve resten av livet på Bunnpris der du trives så godt?

Anonym sa...

Bli psykolog eller jorunalist som alle andre jenter skal.

Anonym sa...

Sosiologi i bergen;)

Ellenpellen sa...

Synd du har så dårlig bilde av høyskolen i molde. Det e her du får en av dem beste sykepleie utdanningan, men d andre dem har e vel sånn halvveis bra. Og ja, i må jo være skada som går der.

Maja ft sa...

Digger digger digger bloggen din. Du er tøffffff og veldig ikke mainstream = digger deg. Sjekk ut folkehøgskola i Lofoten www.lofoten.fhs.no :) De har fotolinje! wooo

_Trine_ sa...

Lærer:) Det er yrke det:P

Tom A sa...

Hm.... jeg har gått på folkehøgskole og hadde ikke noe i mot det. Mange gode minner derfra. Men det er jo en fordel å like mennesker da. Der bor man gjerne tett sammen med hundre andre, og det er mennesker i alle mulige utgaver. Kanskje du finner en folkehøgskole som har noen fag du kanskje kunne tenke deg å jobbe videre med også?!

IDA sa...

Anbefaler fhs på det STERKESTE! Gikk på Toten i fjor, og det har vært det beste året i hele mitt liv! Selv om du faktisk KAN risikere å bli hyggelig og utadvent :p

Maria sa...

Jeg ser for meg at du kunne hatt en lysende framtid som HJELPEARBEIDER.

Du kunne løpt rundt i Afrika og vaksinert små barn mot lus eller noe.

tanorexic sa...

Forfatter kanskje? Du er jo flink til å skrive;)
Du jobber sikkert bra med gamle og barn også:) Du er bare 18 år da,så du trenger ikke haste med hva du vil gjøre resten av livet(syntes jeg da..) Jeg er 21 og har fortsatt ikke peiling på hva jeg vil med livet :|

Helene sa...

Hvilken mobil har du?
Tror kanskje jeg har den samme...

Aleksander Denstad With sa...

Du har ikke lyst til å ta et år i utlandet da..? Det har jeg tenkt på flere ganger..

Hillan-Pillan sa...

anbefaler folkehøyskole på det sterkeste! Det er fantastisk! men som du sier, man blir veldig utadvent, omgjengelig og tollerant.

Ida sa...

Sett deg ned å tenk:

Om jeg kunne velge HVA jeg ville at livet mitt skulle være (uansett hva), hva ville det vært? hva må til for at livet mitt skulle ha vært utlevd når jeg blir gammel?

Så tar du valgene, og står for dem, uansett:)

Linda-Mari sa...

Flytt til Oslo:)

Prinsesse Iselin sa...

Du er så artig å søt vesle fågel! Reis i nordsjøen og jobb 2/4 og når du har fri kan du reise rundt til NY, LDN osv, leve high class, og ha en liten kosejobb når du har fri, det er min plan ;)

Frk.Kinsella sa...

Kom til Bergen og heng på det juridiske fakultetet med oss.
Ingen liker oss og vi liker ingen andre, så vi har det fint oss i mellom.
Dette betyr selvsagt at du ikke trenger å anstrenge deg for å skaffe deg venner på siden av studiet.
Dessuten trenger du ikke tenke på fritid, eller bolig for den del... du kan bo på lesesalen eller henge på andre deler av fakultetet med juristforeningsmedlemmer.
Ja, og så kan du bruke hele stipendet på klær, for vi drikker bare kaffe fra den gratise "kaffemaskin" vår.
Og som om ikke alt er fantastisk nok som det er, så er det utrolig dårlig luft inne året rundt slik at du aldri fryser.

Fristende ikke sant?

Christian Støkkan sa...

LINNÈA JEG HAR VERDENS BESTE IDÈ! Siden jeg slutta på skole og du tenker å begynne på igjen, så kan vi studere sammen? :D SI JA :<. EHEHEHEHHE.

Victoria sa...

Dette gar jeg tenkt:
Studere juss på Oxford i England. Bli superkjent superflink advokat, skrive bok som blir toppselger. være maaaksiumsrik og flytte til Monterey i USA og leve av å skrive. Yes!

Linnéa sa...

Tusen takk for masse gode tips! Har selvfølgelig mest lyst å flytte til utlandet, men har ikke lyst til å sitte begravd i lån til jeg dør heller :)

line aurora sa...

velg folkehøgskole! selvfølgelig. i bergregn. så får du både fhs og bergen, dididam. og så kan du henge rundt i bergen med meg når jeg skal gjøre et eller annet her neste år. et eller annet jeg ikke aner hva er :D

Anonym sa...

Du skal i militøret. Garden? Nei, du skal til 2.bn på Skjold!!!

Linnéa sa...

Hva er det?

Anonym sa...

Pokker... Dansk tastatur... Militæret skal det være... Uansett, du skal til Skjold!

Anonym sa...

2.bn er en infanteriavdeling. Skjold finner du på globusen din... Bra eller? Flott blogg du har forresten.

Linnéa sa...

Én god grunn til å dra til/på Skjold.

Anonym sa...

Hmmm... Mange, men personlig utvikling er en god en... I tillegg til godt miljø, mulighet for mange nye venner og venninner. Variert og spennende tjeneste.

Linnéa sa...

Kjekke menn da?

Anonym sa...

Å ja da... Nesten bare kjekke menn... Snille, tøffe og kjekke...

Linnéa sa...

Sold!

Anonym sa...

Velkommen skal du være! Oppmøte i august...

Anonym sa...

ikke bedøm høgskolen i molde for du har gått der sjøl du, snuppa ;)

Anonym sa...

http://www.mil.no/haren/styrker/2bataljon/start/;jsessionid=VBF5BP0PWVOWLQFIZYGSFEQ?_requestid=124636

tiril sa...

Reis til København eller London! Mange muligheter, og massevis av spennende folk:)

line aurora sa...

men så klart bor jeg i bergen. eller, hylkje kan kanskje ikke akkurat kalles bergen. en halvtime med buss unna, men man får bypris på bussbilletten, så! :) det eneste dumme med bergen er at det er småkjipe utesteder her. ingenting som kan sammenlignes med samfundet i trondheim, til dømes. det gøyeste er city box og det er ikke engang et utested, haha.

nattabra, linnéa.

line aurora sa...

(veit ikke heeelt hvorfor jeg skreiv den kommentaren der i stedet for i det nyeste innlegget. men nå som jeg også putter den inn i det nyeste innlegget, får du jo bare ekstra mange kommentarer, og det er da en fin ting)

Anonym sa...

ååh, ja. reis til Bergen. Du kommer ikke til å angre!

Martha Johanna sa...

DRA TIL STOCKHOLM!

Anonym sa...

Hvis du er lei av skolen nå, har jeg et tips du virkelig burde følge! Reis reis reis! IKKE start rett på skolen igjen. Jeg reiste til Cuba etter vgs, og det angrer jeg virkelig ikke på. Søstra mi som gikk ut av vgs denne sommeren, reiser til New York et halvt år nå også. Alle de andre vennene mine som valgte å gå rett på videre studier sliter skikkelig med motivasjon nå! Så et tips er å reise :)

Marthe Holst sa...

Hello Linnèa!!
Jeg går på folkehøgskole i år. Elverum FHS! Det er stein bra. Det er en av de få kristne skolene (vet ikke om du vil gå på kristen eller ikke). Det har enormt kjekke lærere der og det er veldig sosialt. De har linjer som band, snowboard, backpacker/ekstremsport, teater, norsk (for de utenlandske, som vil si inderne som hører på hanglabangla musikk høylytt fra mobilen i allsang timene), friluftsliv, kunst, afrika (reiser 1 uke til marokko og 1 mnd til afrika) og foto! Skal du gå på folkehøgskole så anbefaler jeg elverum STERKT! Det er faktisk veldig bra uteliv selv om det er et lite sted, åså har de mange "treningsmuligheter" som svømmehall og fint vann man kan jogge rundt, selv om jeg ikke har gjort det enda. Treningsrom har de også på skolen! Så Linnèa, VELG ELVERUM ;P

M.

Anonym sa...

Elverum er et høl. Folkehøyskole er et høl. Ergo er folkehøyskole i Elverum et høl.

Anonym sa...

Hva jeg ville gjort:
Flyttet til Bergen, jobbet med et eller annet og tjent masse cash og på siden av jobben dratt på sånne weekender til kule byer som N.Y og sånn. Men Bergen er en gøy by, koselige mennesker, kjekke gutter og et fint sted. Tror ikke det er så lurt å begynne rett på studier. Heller et avslappet år. Siden du ikke liker å ha mennesker oppå deg hele tiden og du liker å være for deg selv, ikke ta fhs. Mye bedre å slappe av med god jobb og i Bergen finner du deg fete folk uansett :)
Men du har mange muligheter.
Good luck

Tiril sa...

har vært ett år i HMKG, anbefales virkelig! men søk deg til kp5. etter rekrutten, du får mye mer ut av det enn å være i vanlig vaktkompani.
Og hvis du kommer inn, og står vakt forran slottet, forbered deg på løpende barn med spørsmål og uttrykk som:
-har du på deg bleie eller må du tisse i buksa?
-kan du snakke, jeg har hørt alle gardister er stumme?
-HEI ALLE SAMMEN, DETTE ER EI JENTE!!
-og tenk å ha den jobben du har, du må jo tjene millioner! (120kr. dagen)

itillegg kommer der ca 100 små kinesere i løpet av en vakt.
- I take photo?

jeg håper du kommer inn. time of my life.

Crydla sa...

HALLINGDAL. Seff. Så kanskje de nye bloggerne her får et nytt blikk på hva det og BLOGGE er, og sånn at de også kan skjønne hva en BRA BLOGG er (tenker på din altså!)

Men sånn du beskriver dalen så stemmer det ganske korrekt da, bare at det kun er fåtallet som går med grønne wayfarers..

Anonym sa...

lump Unrеmarkably affects the imρroveԁ ciгculatіon, elіminatіon of toхins and аn increased good sеnse οf being сareԁ
for. Hοt Stone tantric massage - Smooth,
heated uρ if уou bouncy there, finding a tone рeгson is a moldinesѕ for your
Tаntrіс Ϻasѕage to be wοгth the cоst you'll pay for it.
My page > tantric massage