6. jan. 2009

Beklager men, totalt random

Jeg prøver å holde nyttårsforsettene, og i går kveld dro jeg på trening. Gruppetrening. Alle de 38 år gamle damene står der iført de freshe treningsklæra sine, og løfter strikken som om det skulle ha vært et gresstrå. Jeg står iført HELT hvite klær, kun av den årsak at jeg elsker at jeg blir selvlysende når de slår på black light-lampa under uttøyningen. Jeg har for lengst gitt opp strikken, og det er kun jeg og en eller annen random Grandma som bruker manualer i stedet. I dag måtte jeg løfte meg selv ut av senga.

Zomg. Poenget med å ønske seg en Herr Mini-Acer var jo at jeg skulle slippe å drasse rundt på 10 kg tunge Herr Dell på isen i høye hæler. Men, Herr Mini-Acer nekter å ta til seg internett. Til og med ikke datanerd #1 på skolen forsto problemet, så nå blir den nok bare stuet ned i skuffen. Sammen med de andre teknologiske dingsene som har sviktet meg opp igjennom.

Men neida, så... Måtte på biblioteket i dag for å låne ei bok. Et forsøk på å skaffe meg kunnskaper, ja. Men, så kom jeg på at jeg står i en voldsom gjeld til biblioteket. Så jeg ringer Beate, og spør om hun har lånekort der. Men hun har enda mer gjeld enn meg! (Er det mulig?) Siri next. Så, jeg utgir meg for å være henne. Hun spør etter navn, etternavn og fødselsdato, som går greit. Helt til hun plutselig skal "oppdatere" profilen min.
"Ja, såå.. Hvor bor du nå?" spør hun lett, med brillene på nesen.
"Nei, det..." sier jeg, og ser litt bort.
Stillhet.
"Du vet ikke?"
"Jo, Skåla." Jeg ser for meg at jeg må kaste bøkene i ansiktet på henne og løpe hvis hun ikke godtar det. (Skåla er en kjempestor øy utenfor Molde, forresten.)
"Åja, samme adresse altså."
"Korrekt."
"Mobilnummer da? Hvis du skulle bli kontaktet eller noe."
"Virker ikke." sier jeg, med mobilen i hånda. "Jeg mener midlertidig nummer."
Den dumme dama godtar det også, og jeg er to bøker rikere. Det var dagens tips til hvordan å stjele fra biblioteket. Helt problemfritt!

Sist men ikke minst... Dere husker vel fleecevest/jakke-problemet? Nå har vi fått en Q-melk-jakke i stedet! Applaus for det.

Fin ja?

48 kommentarer:

9cko sa...

SÅ fin at jeg ville hatt den på meg på fest!

Espen sa...

Du kan jo ikke gi opp Mini Acer da... Hele vitsen er jo at den skal på internett!! Han No1 nerd på skolen er tydligvis ikke nok nerd hvis han ikke fikk det til.

Kjører maskina linux eller XP ?
gå inn på www.hardware.no, registrer deg, putt opp et profil bilde og spør. Da vil du få 1235 datanerder som sloss for å hjelpe deg !! :) (en av de kunne vært meg, men nå hadde jeg kjent deg igjen så da hadde jeg selvsagt ikke hjulpet)

Åse Marie sa...

Vi hadde samme problemet med vår acer. Da vi endelig fikk den på nett, gikk det tregere enn toyotaen til en 80 åring på glatt vei. Den var på vei ut vinduet mange ganger med andre ord.

Ella sa...

Kjempefin jakke, uten tvil! Fikk litt Carrie Bradshaw vibber av den, riktig?

Anonym sa...

Hahha, Linneá du er så genial!

margrethe sa...

kan du ikke bare betale den gjelden til biblioteket, det kan da ikke være så mye?

tanorexic sa...

Hehe,good work på biblioteket;)
Hvor mye er gjelda på egentlig?Hehe.

Du får nok til det strikket på treninga etterhvert skal du se:)

Iselin sa...

Genialt triks;) Kjenner meg igjen i gjeldsproblemet.

Carina sa...

For all del; ikke betal gjelden. Mye gøyere for oss når du svindler dem.

huilei sa...

Deilig grønnfarge på fleecejakka.

Maren sa...

Jeg har samme gjeldsproblem på videoutleiebutikken nede i gata. Og her snakker vi 500-600 kr i gjeld. Helt krise.

Veldig nice jakke, skikkelig fashionista der. :D

randielen sa...

du er genial :D

Sandra sa...

Nice jakke du! Så fin at de på min jobb også ville ha en slik en grønn en...:)

Sandra sa...

Nice jakke du! Så fin at de på min jobb også ville ha en slik en grønn en...:)

Tora sa...

Jeg har samme problemet med min mini acer bare at nettet funker helt supert på skolen, men når jeg kommer hjem finner den ikke et eneste trådløst nettverk. Så da er den herved blitt skole-pc, bokstavelig talt! ;p

hannastrand sa...

Haha, du minner meg litt om Bridget Jones :P

Mira sa...

Hihi, jeg må jo bare le. Du er herlig, som vanlig. Jeg kom på at jeg også ligger i gjeld til biblioteket nå. Shit.

Anonym sa...

Det er bra det ikke bare er meg som stjeler fra biblioteket, har to bøker under sengen som fikk noen brev etter seg... jaja, life goes on. er ikke der så ofte anywho.

Iris Maria sa...

Tøff jakke!

Anonym sa...

hahahahaha, jeg dæver av deg!! :D

Sunniva sa...

Heheh

Siri sa...

Det føles godt å være din partner in crime :D

Sofie sa...

Haha, artig måte å låne bøker :D

Anonym sa...

..og igjen er dagen litt artigere etter at jeg har lest bloggen din ^^

Charlotte sa...

nydelig :)

Anonym sa...

DU ER SÅ FIN. Nydelig. Søøøtt smil. Bra med nyttårsforsettet, du smiler mere allerede :D

vilde sa...

Haha, dødsfin!:D

M sa...

Hah. Jeg ser faktisk for meg den potensielle flukten fra biblioteket. ;D

Lorraine sa...

Jeg syntes du var veldig fin med mørkt hår også :-)

Jeanette sa...

Oioioi, for en lekkerbisk. Det har du virkelig skutt gullfuglen.

Elisabeth sa...

Øøøøø....husker du nevnte noe om kunder som sirklet etter "billig-brød" ville ha gratis poser etc. før jul her....
Tipper bibliotek-dama i sin eventuelle blogg nevner boktyver som et irritasjonsmoment i sitt innlegg...

Martine Elise sa...

Haha.. Det der skal jeg huske når jeg skal leie filmer, for jeg har så syykt mye gjeld der. Glemmer alltid å levere tilbake filmer, og deet er jo voldsomt smart!

Utrolig kul blogg, en av de få jeg likte å lese. Morsom og dessuten er du kjempe søt :)

Ash Twinkle sa...

haha. hvilke bøker ble det? =)

Mammarie sa...

Han der Aceren din. Kan du ikke levere den tilbake? Eller få selgeren til å finne utav feilen?

Anonym sa...

De små acer maskinene kobler kun opp på nett hvis du har i strømmen, kortet trekker nemlig masse strøm :/

eskapader@gmail.com

Arma sa...

tror bib1 snart setter opp en wanted-lapp med bilde av meg på. Jeg har en bok jeg skylder dem.

_Trine_ sa...

Haha, bra:P

Mariel sa...

jeg tror jeg dævver av latter. haha! du er bare rå!

Elisabeth sa...

Så søt du er med smilehullene dine!

Michelle sa...

OMG, dette må desidert være den morsomste bloggen ever. Snublet akkurat over den via Belinda Jakobsens blogg som jeg også tilfeldigvis snublet over nylig.. (alt det morsomme en kommer over når en Googler til 5 på morgenen....
Du har litt samme humor som hun alkoholiserte brunetten i Will & Grace (tidenes beste humorserie på TV). Fantastisk! Det er her jeg skal henge i svangerskapspermisjonen min.

Krii sa...

haha, fin jakke! FLOTT skogsgrønndritt farge;)

Lille Wee sa...

Ingen fæst uten Qvæst.

Adriana sa...

Min acer og internett har vært uvenner en stund de og nå.. Derimot har er min dell og nettet kjempe glad i hverandre. Bytt ut Herr Acer med en Herr Dell? (I en litt mindre størrelse, selvsagt.)

Leni sa...

I skipped the text... :) and just looked at the picture... your smilehullene are to die for!

Soooo you are the next one to get a wig i mean with that hair color i would!

LOVE YOU TOO.:)

Linnéa sa...

Fuck you, Leni. Fuck you very much!

Linnéa sa...

Espen: Jeg har linux! Fikk til nett på den før, men nå fungerer det ikke at all. Prøver å utsette problemet.

Hannastrand: Bridget er tjukk...

Jeg koblet i kontakten, men fortsatt ingen "svar". Den vil ikke åpne nettverkstilkoblingene engang.


Michelle: Tusen takk! Sånt gjør meg glad :)

Takk for øvrige kommentarer også, dere er herlige!

siri sa...

kom med videoblogg snart

Datanerd 2 sa...

EJ SKU NO KLART Å FIKSA LAPTOPEN DIN UTAN NO PROBLEM! HAN PÅ SKOLEN DIN EKJE GOD NOK! SLÅ HAN