19. jan. 2009

For all del, bare mal meg inne.

Jeg er så utrolig takknemlig for at ingen vekker meg om morgenen. Å slå hjul ut av senga på egen hånd klokka 06.25 er ubeskrivelig mye bedre enn en spyttende voksenstemme som skriker deg i trynet at "nå må du for helvete se til å komme deg til helvete opp og ut på skolen." Hvordan tillater mennesker seg å få dagen sin ødelagt slik? Hvordan blir dere vekket?

Men i dag var jeg ferdig på skolen klokka 13, og skulle bare sove liiitt på den røde sofaen i den lille skolegangen. Da opplevde jeg å bli vekket 3(!) ganger på en dag! Første gang av den blå skinnjakka mi som ble slengt over hodet mitt, etterfulgt av hysterisk knising og noen som sprang i trappene. Greit det.
Andre gang sperrer jeg opp øynene, og ser at vaktmesteren har MALT alle veggene rundt meg mens jeg sov. Og følelsen av vaktmester og Linnéa i et nymalt rom på 36 kubikkmeter var mer eller mindre skremmende. (Ja, intensiv regning på mobilkalkulatoren.) Uansett, til tross for at jeg verken fikk puste eller tenke - sov jeg naturligvis videre.

Tredje gang blir jeg vekket av en random jeg aldri har sett før, som forteller meg at "nå, nå må Linnéa våkne". Og det måtte jeg jo egentlig også. Ettersom jeg hadde sovet i 3 timer. Nåå... Sitter jeg på biblioteket, og venter på at jeg skal på jobb. Urutinert å faktisk blogge fra biblioteket.

Apropos soving, og apropos skole. Kudos til vedkommende som greier å gjette hvilke to ekspresjonistiske bilder vi har valgt å etterligne. (Etterfulgt av...ja, jeg vet ikke hva jeg gjør, jeg.)




48 kommentarer:

Menthale sa...

Leste for en stund tilbake om når du var i london og din mor hadde booket superbillig hotell? Lyst å dele linken? tenkte å ta turen selv snart:)

KA sa...

Haha :P Du ble malt inne rett og slett du ja...

Mobilen min som vekker meg hver morgen, som regel halv seks :|

9cko sa...

Jeg blir vekket av katta hver morgen klokken 7, da hopper han opp på ansiktet mitt og begynner å trampe rundt...

stefan sa...

skrik og skrål.

ostertag sa...

Jeg har gitt mamma klar beskjed om å ikke vekke meg om morningen. Kan ikke fordra å bli vekket på den måten, så mobilen blir min vekkemann. Ikke at det er så fantastisk mye bedre da, men den kan jeg i hvertfall trykke på for å få den til å holde kjeft.

Mariah i Sverige sa...

du er noe for deg selv du linneaaaa

Maria Helene sa...

Siden jeg bor på hybel må jeg lite på at vekkerklokka på mobilen vekker meg hver morgen.

tanorexic sa...

Skrik hvertfall:)

Åse Marie sa...

Jeg våkner av samboeren min sin vekkerklokke hver morgen, noe som ofte får meg til å tenke på hvor kjekk singeltilværelsen var. Det går heldigvis over etter en times tid.

Jeg ser hvertfall at det første bildet var skrik, ikke sant?

6y sa...

Har klokkeradio, som slår seg på ett minutt før 7-nyhetene på P4...

Siri sa...

Dagen derpå vil jeg vekkes av skrik.

:)

Christian Støkkan sa...

"Å slå hjul ut av senga på egen hånd klokka 06.25 er ubeskrivelig mye bedre enn en spyttende voksenstemme som skriker deg i trynet at "nå må du for helvete se til å komme deg til helvete opp og ut på skolen."

HAHAHAHAHHAHA jeg lo. Kjente meg så igjen.

Aleksander Denstad With sa...

Hvem er det som tar alle disse syyyke bildene dine????

blOmp sa...

Jeg vekker meg selv med telefonen, eller den vekker meg:P
Haha, ser for meg du sove å han male rundt deg:P

Tonje Holm sa...

Jeg er så glad for at jeg bor alene, så jeg slipper å bli vekt :) Jeg vokner som regel til "I kissed at girl...", ikke at det er så mye bedre :)

Tonje Holm sa...

"I kissed a girl" i hvertfall.

Fomp sa...

Jeg blir vekket av en liten tass som hopper på blæren ca fire ganger hver natt:-D :-|

Sigrid sa...

Mobilen min vekker meg hver morning..

Hanne Katrine sa...

Jeg våkner av mobilen. Har ofte 5 forskjellige alarmer på, kun fordi det er så ubeskrivelig godt å kunne slå den av og sove bare LITT til.

TRUDE HEMBRE sa...

hah, du er drit søt! :-)

Anonym sa...

hahaha, så bra, Linnéa. Nå om dagen blir jeg vekket av måkebilen klokken halv 5 om morgenen. DET er gøy. Hvis jeg ikke hadde vært så lat, skulle jeg gått ut og lagt meg på panseret og satt i gang et skikkelig helvete. Men måkebilmannen gjøre jo bare jobben sin.. ehe. Jeg ber på mine knær: Kan du værsåsnill å lage en videoblogg der du svarer på spørsmålene vi stilte forrige gang du skulle lage en? :D

Martha sa...

Jeg hater vekkeklokker, og mobilalarmer slår jeg alt for lett av i søvne. Derfor blir jeg vekket av pappa, men med en mye hyggeligere tone enn du har skrevet i innlegget ditt!

Caroline Ulricke sa...

jeg blir vekket av kids - mgmt hver morgen. siden den ble vekkerklokke har jeg aldri vært så opplagt. er herlig :D

jeanett sa...

slipper å bli vekka dette året, siden jeg ikke går på skolen nå ;D
men til vanlig er det pappa som drar meg etter beina for å få meg til å våkna;P
fine bilder av deg Linnèa.
VIDEOBLOGG ;D!!

Tone Eline sa...

hehehe.. den første må jo være skriket!?;)

Siri sa...

Du e nesten litt skummel på det øverste bildet, linnea. (I SKJØNNE IKKE KORDAN MAN FÅR SÅNN FANCY "E" PÅ TASTATURET?!?!?)

PRÆKAS. <3

kjersticathrine sa...

du er fantastisk herlig, og overlegen i underholdningsverdi. digger'æ Linneà.

Stine sa...

lå du og sov i tre timer på skolen? xD

Hanna sa...

HAHA, hvem sover 3 timer i en rød sofa på skolen? Linnéa, selvfølgelig! Me <3 U!

Ane Kamilla sa...

Jeg blir vekket av vekkeklokken, siden mamma og pappa drar på jobb mye tidligere enn meg.

Har du ikke noen musikkforslag til meg? Trenger noe nytt og det virker som musikksmaken din er bra! :)

Linnéa sa...

Menthale: Bodde på An-nur i mars, og Lords i oktober. Ganske billige begge to! Søk på hotels.com

Hvorfor skal jeg lage en videoblogg med det samme jeg har svart på før? Kjeder du deg stakkar?

Ane Kamilla: Sjekk lastfm-en min på siden. De jeg har love-track'a er finest, og de jeg har hørt mye på er nest finest :)

Bildene er for øvrik skriket og dagen derpå av Munch.

Takk for hyggelige kommentarer!

minnie sa...

kudos er vel strengt tatt ikke lov å si

Anonym sa...

ok bra sovehjerte ja.

Arma sa...

du er vel immun mot malingslukt:)

Anonym sa...

haha. utrolig bra

mika sa...

jeg har tre vekkerklokker på! hvis ikke skrur jeg bre av d første i søvne :)))

huilei sa...

Haha, fantastiske bilder. Men freaking skummel vekkeopplevelse.

Jeg våkner av a) en eller flere av mine 849 bofellesskapsvenner som skravler utenfor rommet mitt/kommer hjem fulle fra clubbing b) politibil-, ambulanse- og brannbilalarmer fordi dagens første person har dødd/blitt drept/forsøkt å drepe noen c) mobilalarmen.

Marte sa...

Du er kreativ, har du noen ideer til hva jeg kan lage en bildeserie av? innen mote/reklame, journalistisk bilde, portrett, naturbilde med hovedfokus på lys eller kunstfoto. har zero ideer.

Sunniva sa...

"4" vekkerklokker. 2 mobiler som lager et forferdelig til leven, 1 vanlig klokkealarm som heter "SCREAM" (Høres ut som en ambulanse som kjører inn i huset) og en til....Når jeg har slått av alle alarmene å lagt meg i senga igjen så får jeg ikke sove uansett. Vegg til vegg naboen min har verdens høyeste og værste ringeklokke. 08.10 kommer kompisene for å vekke han (og meg) ved å trykke på ringeklokka opptil 200 ganger i minuttet. (Vi begynner på skolen 08.30, og jeg bor like ved)

e.m. sa...

Siri: Trykk på AltGr \, så e - og voilà, du har en é, É.
Ærlig talt, Linnéa. Det er da ikke min bisnis å svare på spørsmål fra fænsen din...
Skjerp deg, Quinde !

I mitt yrke er det ikke lov til å sove i det hele tatt, så vekking er ikke noe problem for meg.

Hva i granskauen betyr "Kudos" ? Lyder litt...ehm, unnskyld min uvitenhet....skummelt for meg...

Mette Marie sa...

jeg "våkner" av to vekkerklokker, og faren min som enten kiler meg eller tar dyna mi.

fine bilder :)

TalkingMeansTrouble sa...

http://www.walljasper.de/munch.jpg

LISA sa...

Skrik og Zathx :) Morro!

ida sa...

HERLIGHET FOR EIN FANTASTISK BLOGG DU HAR!! :-D Eg elske han. Blir i utrulig godt humør av å lesa, og du har ein hysterisk morsom form for humor. Kan ikkje få sagt da nok. Du skrive utrulig bra, eg elske å lesa da, og.. KEEP UP THE GOOD WORK LINNÈA!!! :-D :-D

Anonym sa...

Heter kvadratmeter når det er areal, sweetie.

Linnéa sa...

Snakker om kubikkmeter. Type lengde x bredde x høyde. Det var et lite rom!

Takk Ida!

Kudos...er vel kanskje ikke lov å si nei. tar det på min kappe!
Men det betyr for øvrig "creds" - på en måte.

Marte: Sorry, aner ikke!

maria sa...

Nydelige bilder. Pass deg så du ikkje blir stjelt! Det er òg grusomt å bli vekkt av 4 sekunds vibrering på nattbordet, ekkel ringelyd og "hallo,(...), så kan du komma på jobb i dag?"

zathx sa...

Haha, du er bare bra!