3. jan. 2009

Jeg får fysisk vondt

I helga ble jeg utsatt for opptil flere tilfeller med misbruking av melanotan. Jeg tok meg selvfølgelig friheten til å spørre om de hadde byttet ut måleenhetene med liter, men da fikk jeg bare et surt svar om at vedkommende hadde tatt mye sol...akkurat.

Når man ser bilder av 4 nordmenn midt på vinteren, forventer man ikke tre hvite og en INDER. Da bør man kanskje se på seg selv og innse at man har misbrukt middelet, ikke strutte med leppene og vise seg frem. Tilfellene var forresten gutter....

Så, hva synes vi? Hot eller not? (Og litt piiinlig last year?)

106 kommentarer:

6y sa...

Lurte fælt på hva du mente.....så Googlet jeg melanotan, og da skjønte jeg det.....hehehe....det ble kalt for "Barbie-hormonet".

De du så hadde vel da brukt "Ken-hormonet" ;))

benedikte sa...

so not :p spesielt ikke pent på gutter..

Stine Helene sa...

Barbie-dopet er IDIOTISK, og ikke minst farlig! Skjønner ikke hva de folka tenker meg. Også gutter da?

jejj sa...

Så du vet at disse bruke det såkalte barbie-dopet da? For noen blir også brun uten, faktisk ;)

jejj sa...

Greit at det ikke er noe fint, men vent med å blåse ut om det før du er sikker på at de tar sprøyter, hvis ikke blir det for domt.

ingrid sa...

det er helt sick, skjønner ikke at folk tør. vet om ei her i byen som er ca like brun som en neger, og det er faen ikke overdrivelse en gang. gleder meg til jeg er førti år og rynkefri, mens "alle andre" går rundt som mørkebrune svisker :-D

feddaboy sa...

Selv tar jeg ikke noe sol, men det skal sies at det er mye bedre å være brun enn så blik som meg. xD

Carina sa...

Not. Særlig om de har nordisk utseende. Har de noen eksotiske gener er det greiERE

Guro sa...

Latterlig og patetisk. De eneste ordene som beskriver hva jeg mener om Melanotan.

Lenalicious sa...

ææsj, det er noe av det verste jeg ser! altså, det er ok å være brun, men det er tross alt en mellomting mellom mandarin og kledelig brun.

tanorexic sa...

Haha,det er stygt som f...! Ush:|

Sunniva sa...

De som taper på det, med flekkete ansikt. Noen blir jo faktisk grønne av det også. Og for å ikke snakke om føflekkene som blir svarte!

Styggt

preggy sa...

Godt nyttår, kjære! DU blogger på en lørdag btw! Ute av telling? Tss! kos

Anonym sa...

Det er meningsløst å kritisere Linniiie for hennes observasjoner, dere vet jo ikke hvem hun har sett og hva slags kunnskaper hun har om de hun så.

ariKanne sa...

Absolutt NOT.
Du bestiller jo sprøytene på nett eller annet snuskete vis, for alt du vet er det selve HIV-AIDS viruset du injiserer deg selv med.
Knis. Tenker alle barbiene og Ken'ene der ute blir lange i maska når de dør en langsom og smertefull død.

Oops..

huilei sa...

Ugh, det er så utrolig nasty og kvalmt. Og så ekkelt glinsende.

Charlotte sa...

Æsj.

Leni sa...

NOT!


Little bit tan is nice but when you take it to Denzel Washington level... too much, too weird!

iselin tar'a sa...

Not!
Pale is the new tan.

mvictoria.blogg.no sa...

Not, det blir bare feil å ha en appelsin som et forbilde..

Anonym sa...

edward cullen. twilight. blekhet. alt det er greia nå, føler jeg. tan=so last year. agreed. tar sol noen ganger for å få litt.. oppfrisket farge.. boost.., ikke for å se ut som en utlending midt i januar, det hører sommeren til. aldri noe middel.

Mariel sa...

rett og slett STYGT!

May Lene sa...

Hahaha, jeg tror jeg veit hvem du mener. Og nei, det er så absolutt ikke hot.

jejj sa...

hehe, jeg vet hvem hun snakker om også.. og de tar ikke sprøyter, så da blir det litt domt å si det. Men for mye sol er heller ikke pent!!

mariah sa...

fint å være brun, men det finnes grenser. jeg synes ikke melanotan er en bra måte å gå frem for å bli brun, man vet jo virkelig ikke hva det fører til. dessuten er det sykt mange som blir flekkete og stygg!

metallicatrollet sa...

Fullstendig idiotisk! Usj og fy!

Siri sa...

so not hot! er kanskje det styggeste jeg ser!

pernille sa...

NOT. like stygt på begge kjønn

Marianne sa...

NOT HOT! Det er lov å være blek, oransje derimot burde være forbudt!

Mette Marie sa...

det er jo ikke pent. men blir jo orange! altså..det er fint og være brun...men ikke på unaturlig vis

Silje/blee sa...

No thanks! Noe av det verste jeg ser.

jejj: Poenget er vel at de uansett melanotan eller ei, ikke burde sviske seg helt.

Anonym sa...

Det er direkte kvalmt....

guro0o sa...

Synst folk berre burde innsjå det:
vi er nordmenn og bleike halve året. Kvifor late som at vi kjeme i frå eit varmare strøk då?

Elisabeth sa...

hihi, their pain. vår underholdning.

margrethe sa...

NOT, ikke noe annet enn NOT.

Prinsesse Iselin sa...

sÅ megaluzer ikke-kult på gutter altsåå!

Anonym sa...

so NOT hot! Æsj.

sandramu sa...

hahah, en inder faktisk. Jeg lurer også på, om de har lurt segselv før de drar ut på byen med en løgn om at de er utrolig pene med sin utrolig oransje herlige "solariumsbrune farge". heller "bleik rather then fake"

Anonym sa...

Audun og Lars gogogo! OFF, stygt.

dina & andrea sa...

pale is the new tan

.. eller?

Anonym sa...

haha så tragisk! absolut not :P

Anonym sa...

Vet om mange som bruker melanotan. Jeg har ett ord: LATTERLIG. Det verste er at de selv ikke ser hvor stygge de ser ut! for det første er de fulle i kviser, og for det andre så stykker jeg hver gang jeg ser dem. De mangler liksom store lepper og neser, men brune som fy er de! Skønner ikke hva som finnes i hodet på dem som gjør at de synes det ser fint ut.

folk strever sånn etter og være brune at jeg kan ikke gjøre annet enn og le av dem, og håpe at de får de aller værste bivirkningene som finnes.

Siri sa...

i og chææærestn minj frå Eide syns melanotan e kewlt vi. nesten like kewlt som GASP-treningsbukser. men bare nesten

Christina sa...

melanotan er veldig not hot!

lin sa...

melanotan og selvbruning er den nye svartedauen !! jeg får også fysisk vondt, i øynene.

Lille Wee sa...

Det er jo fryktelig in her i Bærum, sol og barbiestoff. HURRA, selv jeg er nok den hviteste i hele verden. Den nye albinoen.

ragga sa...

Vel, det er enkelt å sortere ut potensielt kjærestematriale da, når det kommer til gutter. En fordel hvertfall.

Anonym sa...

det er grusomt!

Kristine sa...

Jeg opplevde akkurat det samme på nyttårsaften. Gutten var orange, men påstod standhaftig at han bare var naturlig brun. Ha!

Godt nytt år btw :)

Lena sa...

Synes ikke dette er særlig pent på noen, verken jenter eller gutter. Det er myte bedre å ta sol ett par ganger hvis en først føler seg alt for blek. Men det å starte på sprøyter, er rett og slett å slite strikken.

Vi kan da heller bare glede oss til en solfylt sommer :)

hannastrand sa...

Haha, æsj. Det er grusomt! vertfall overdriving!

ANE KAMILLA sa...

Så absolutt not:p Jeg vet av flere som har brukt det og alle sammen ble seende ut som noen fugleskremsel! Vil du bruke mansse penger for å bli brun så dra til syden istedet!

Umulie sa...

Det ser skikkelig kunstig ut å være "solbrun" midt på vinteren..

Anonym sa...

They all look like someone took a shit on'em.
Med andre ord; det ser bedritent ut.

Anonym sa...

audun du snakker om eller? hehe ;p

zathx sa...

Folk må få se ut som de vil..
.. men pent er det ikke!

Mira sa...

Grusomt. ikke noe annet å si om det.

vilde sa...

Norske negere på vinteren er ikke hot!

MagnusQtie sa...

tan er alltid finere enn bleik på meg, men alt i naturlighet ;)

Miriam :) sa...

NEEI, sier jeg! :P

Anine sa...

hahahah. går denne inderen på molde fhs ellerno? har en venninne som går der og så et bilde av en SYK SYK fyr.

line aurora sa...

synes det er fint, jeg. så veit man liksom litt hvilke gutter man skal satse på og ikke.

Linda Kathrine sa...

Jeg syns det er litt dumt jeg. Det er liksom "noe kroppen ikke vil ha" som man sprøyter inn i kroppen.

deadbarbie sa...

Noen blir jo faktisk ganske fin med det. Men jeg personlig hadde aldri turt prøve.. Tror jeg da. Vet aldri !!

Men å sette en sprøyte i magen på seg selv et par ganger i uken for å bli brun virker litt desperat, spør du meg.

Anonym sa...

Hvor er kjolen du har på deg i innlegget "slangekjæreste+" fra? :)
På de øverste bildene.

Anonym sa...

legg ut bilder::D:D:D:D

Jannekake.com sa...

Havnet på fest hos noen av de største taperne her jeg bor på nyttårsaften, og der var det et par gode eksempler på melanotanhorer. Greit nok å være brun, men hun ene så seriøst ut som en vaskekte neger. Og hun var blond. ^^

Kristine sa...

Hahaha... du er morsom når du skriver! :D Men du har 100% rett i din sak! FOrresten...Anbefal heller de folka å spise gullerot :D Det gir tilnærmet lik en liknende effekt!

Lillian sa...

not!

Belinda sa...

soooooo 2008.

Stine sa...

Det er ikke særlig flott... Skadelig er det og. Hvis de absolutt må bli brune, ta sol eller selvbruning xD

Audun Sørseth sa...

Hva er det som er så galt med å være brun lille venn?

Christine sa...

Jeg gjentar etter det; "jeg får fysisk vondt"..

Anonym sa...

Du er bare misunnelig pga at du har russergener du, linnea. Men la nå de som har anlegg for å bli brun få lov til det da!

Marte SJ sa...

Jaa, huff anonym, you've got it right. Det er akkurat det er hun misunnelig for " "

Heller være hvit som en isbjørn, enn orange som mandarinen jeg spiser nå. Konklusjon: Naturlig sol eller litt solarium :D

Audun Sørseth sa...

hva er så dette melanotan eller sprøytene dere snakker om?

Linnéa sa...

Vet ikke hvor kjolen kommer fra, dessverre.

Nei, jeg greier fint å bli brun selv jeg. Det er bare en grense for hvor ofte jeg utsetter meg selv for musikken i solariumet i Molde. Jepp, den går gjennom headsettet til min egen musikk.

Anonym sa...

Det med at "nordmenn er bleke på vinteren" er for dumt argument. Skal man slutte å ta sol om vinteren fordi alle andre ikke gidder å ta sol? Brun hele året ftw.
Ser det liksom dummere ut at man er brun på vinteren pga solarium, enn på sommeren pga solarium (feks hvis det var kun regn en sommer)? NEPPE.

Helene sa...

Det ser bare dumt ut å være ALTfor brun, spessielt når man er flekkete i anisktet og ser ut som en mandarin :)

Andrea sa...

Dere anonyme her som tydeligvis ble svært truffet av Linneás kommentarer: Hahaha! Gå og brenn.

Sonea sa...

Pale is the new (fake)tan, sier bare jeg. Alltid vært, kommer det alltid til å være. Iallefall for min del.

Leni sa...

I've put some melanotan in my hair... you like???

Krii sa...

haha, er lei av de oransje og blanke brunsprøyte trynene nå! det er stygt

LISA sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Skjønner veldig godt hva du mener! ;p

JUNE sa...

Jeg har selv en venninne så begynte, heldigvis sa jeg at hun ble stygg av det, og hun sluttet! Jeg mente det var bra av meg, nå takker hun meg også.

Anonym sa...

Soooo last year..

Espen sa...

Er det mange i Molde som bruker de greiene der?
Snakka akkurat med en på msn fra molde som mente det var mange der.

Har ikke lagt merke til at folk bruker det her i Oslo.. Men her har vi jo mange nyanser på huden alikevel så kanskje ikke så lett å spotte :)

Anonym sa...

altså, istedenfor å broadcaste det live, linnea. hvorfor i helvete kan du ikke bare si det til vedkommende? Istedenfor å prøvde og latterliggjøre det foran hele world wide web?

Andrea sa...

Pinlig, pinlig, pinliig!

Anonym sa...

Det finnes faktisk mennesker som blir brune av og ta sol, jenter.. Jeg er selv 19 år og fra Molde, Tar sol 2 ganger i uken. Og jeg vet om maaaange flere som er like brun som meg. Get a life bitcheeeees, slutt og drit dere ut offentlig!

CM sa...

nåååååja! Ro ned, er du fordomsfull? For å ta meg selv da:) Jeg bor på GranCanaria:) Og har tilgang på solen 24/7 liksom:) OG når jeg kom hjem, da snudde folk seg og bare... kremt "Melanotan" "Brun og blid" + + + Men hør, jeg er bare på ferie i Norge:) Sååå, tenk på det du neste gang;D

Anonym sa...

jeg hadde faktisk heller tatt melanotan enn å innrømme at jeg bor på gran canaria.........................

og til anonym som mener at det hadde vært bedre å si fra til vedkommende: lol2k9.

du har handlingsalternativene
1. si fra til vedkommende at han/hun er stygg
2. på generelt grunnlag forfekte ikke-bruk

sier det ikke seg selv?


mvh,
sleepless in bergen

Linnéa sa...

Jeg føler at du, Sleepless in Bergen med din kommentar underla alle forhenværende kommentarer.

TAkk for at du er den smartere utgaven av meg.

Anonym sa...

Time to reveal..?
Når du spiser smågodt: hvilke liker du best og sitter du inne foran tven og spiser en kveld eller gomler du litt hele dagen?
Vise frem øredobbsamlingen?
Favorittobjektene dine? (sånn helt utenom teknologien:!)
Snart tid for bilde hver time innlegg en helt vanlig hverdag, det er DYP underholdning, selv om du (kanskje) føler selv at det du gjør er kjedelig.

STÅ PÅ

Marionn sa...

Eg tør nesten å vedde på at dei guttane kom fra Føtrde (her eg bur) :p Det er ein gjeng her, som mildt sagt TAR AV med melanotan. Ekkelt, og ikkje minst unaturlig.

Kristine sa...

NOT!

Irene sa...

Det ser stygt ut uansett kjønn :)

Benedicte sa...

Not hot!

noen karer på kiwi er unaturlig brune. står ikke helt til den grønne drakten. Hadde dog vært verre om de jobbet for isbilen.

gulfugl sa...

hahahaha.
Sooo last year.
Du skriver morsomt. Jeg liker bloggen din!

henke sa...

denne kommentaren skriver jeg egentlig bare fordi det var stygt å se at det stod 99 og ikke 100, men jeg er enig.

LisaLilleseth sa...

Not, samma om du e rjente eller gutt!

Anonym sa...

du sa jo i fjor at du ville prøve d sjøl ;p

Anonym sa...

HEi jeg vet dette ikke har noe med dette innlegget å gjøre.. men lurte på en ting. Går du på mole vgs ? hvordan er miljøet der? skolen sjenerelt ?
vurderer å gå der men ander ikke hvordan det er der (allmenn offc)

Anonym sa...

vet du at melanotan er farlig i det hele tatt? man kan dø av det.
jeg vet om en som fikk blant annet utslett, og gikk til legen. og de sa det var livsfarlig!

Anonym sa...

audun og laars ;p

Juna sa...

"vet du at melanotan er farlig i det hele tatt? man kan dø av det.
jeg vet om en som fikk blant annet utslett, og gikk til legen. og de sa det var livsfarlig!"

Har du i det hele tatt lest litt om stoffet eller? INGEN forskningsrapporter har sagt at det er direkte farlig å gå på melano hvis man tar riktig dose. Bare les selv. Be vennen din om å si ifra til de som forsker på det. Da blir han rik siden han fant en "ny, LIVSfarlig" bieffekt. Jeg tuller ikke.

Går ikke på melano selv eller noe, men det å si at det er farlig er like teit som å si at det er trygt. Ingen vet det enda.

Melanotantryner er det værste jeg ser! Æææsh