26. jan. 2009

Jeg trenger litt kjerringråd for å bli frisk

NÅ! NÅ er det bra synd på meg. Jeg har aldri vært borte fra VGS på grunn av sykdom, men i dag, da vekkerklokka ringte fra gulvet - jeg ville heller dø enn å stå opp. Og sånn pleier det egentlig aldri å være. Så sitter jeg her da, med Fisherman's Friend og hostesaft. Og storkoser meg faktisk. Men det er jo bare inntil videre, jeg tenkte meg en tur på biblioteket for å smitte flest mulig... Før jobb.
Men det som er jævlig greit med ved det å være meg, er at jeg ser sabla bra ut uansett hvor syk jeg er.

Husk at dette kun er lov når man er syk da dere.

Men, noen kjerringråd hadde vært fint. Noe annet enn melk med honning. Og IKKE mer Fisherman's Friend. Det er lakserende har jeg hørt. Bare hørt.

83 kommentarer:

Sunniva sa...

Ta multi vitaminer. Jeg bruker å ta 15 om gangen - Har ikke dødd av det enda. Om du har vondt i halsen drikk nype ekstrakt.

God bedring :)

whitechick sa...

haha! God bedring;)

miriam norum. sa...

stakkars ! god bedring :) du har kjempe fin blogg.

Cathrine Elisabeth Stockman sa...

Okey no skal du høre. Kjøp ingefær på butikken. Skrell og kutt opp og varm det i vann, ikke la det kokes opp.
Deretter tilsetter du honning. :-)
Ellers - spis sterk mat og hvitløk!
Også må du holde deg varm.
God Bedring!

Silje sa...

varmt vann, masse sitron og litt sukker! Lover deg det hjelper, dessuten smaker det godt også :))

Aleksander Denstad With sa...

Kjærrrringråd: puss tennene dine før du spiser.. ikke etter...

Morbeline sa...

Spis masse appelsiner! Ikke juice eller tabletter, men sånn 4 appelsiner på en halvtime. Fungerer alltid for meg.

Ellers - hold deg VARM OG TØRR på føttene. Det er derfor så mange (UGGSelskere i hovedsak) blir syk, for de går i joggesko og slikt.

Te med fersk ingefær og sitron!
For ikke å glemme Fribol sukkerfrie Host&Hals (apotek).

Er det noen trøst er det maaaange syke nå (jobber på apotek så ser de syke i høy konsentrasjon :P )

alvab sa...

Jeg har levd på kjerringråd i fire dager. Det funker ikke, jeg er fortsatt syk! God bedring:)

ole-wombat sa...

yndlingsbok: the kite runner. er den så bra, eller bare later du som? serr jeg hater den (er på side 31 men jeg har dødd allerede).

Siri sa...

vi kan være syke sammen!

tanorexic sa...

Multi vitamin eller tran;) God bedring:)

Mia sa...

tuller du, har du ikke noe sykefravær fra vgs?
er hjemme i dag jeg...
uansett, cola er alltid toppers :)

Anonym sa...

Snåsamannen?

ingrid sa...

grønn te med honning!!!

Hanna sa...

Har ingen kjerringråd for å bli frisk, men du kan gi meg noen for å bli syk? Likte forslaget om snåsamannen, da!

Kamilla sa...

Hahahaha. Da e kjempelakserande! Men eg og har sjølvsagt berre høyrt da ;)

Henrik Torjussen sa...

Spise faen så mye mat, det hjelper på meg uansett om jeg har feber, kvalmen eller rett og slett spyr som bare det.

Christine sa...

Grønn te med oppskjærte hvitløksbiter. Jævlig, men det hjelper for noe helt fantastisk! Burde ta det før du legger deg da, om du ikke vil torturere noen med ånden!

MarianneEmine sa...

C-vitmain sjokk, smaker hugg med funker. Eller det funker når man begynner å kjenne seg sjaber, og at man snart blir dårlig. 4-5 brustabletter i 2dl. vann

Anonym sa...

Den som tar 15 multivitaminer i et jafs, fortjener ikke bare magesmerter og spysjuke, men også en hedersplass på lista over lite intelligente nordmenn.

JANNEKAKE.COM sa...

Snåsamannen, såklart! :D

Anonym sa...

Det funker alltid å spise mye is hvis man har vondt i halsen! Gjerne lollipop. Godt er det også. Eller isbiter da.. Ellers så funker det å drikke solbærsaft, bare at du koker vannet. Drikk/spis mye som er veldig varmt eller veldig kaldt, så ikke bakteriemengden (ugh) øker, som hvis du f.eks drikker lunket vann.. God bedring :D

Sonea sa...

Syns melk med honning er godt jeg..
Eller veldig, veldig søt te.
Pluss en liten overdose Cvitamin.

Ida Sanden sa...

SPIS SPINAT, som Skippern!

LøpeEspen sa...

Enorme mengder hvitløk. Da snakker vi ikke mange fedd, men mange hvitløk. Kjører alltid det og setter alltid sykdommen i sjakk innen 48 timer.. Men jeg lukter også deretter...

pickle sa...

Hør på god musikk som the shins,kooks,kings og leon og ikke minst mgmt:D Det får deg i godt humør igjen;)

huilei sa...

Drikk enorme mengder vann (doh) og kok opp vann med ingefær i.

Anonym sa...

Grønn te, honning, kiwi, noe morsomt- få humøret opp, en dusj, et bad, søvn (masse søvn), tegnefilmer ++
God bedring :D

Mira sa...

God bedring!

Andreas S sa...

Husk at om du kjører på enorme mengder med multi vitaminer så kan det gi lakserendevirkning å. Snakker av erfaring, og den blåe Repsilen er fantastisk. Den var ihvertfall knall når jeg hadde streptokokker.

Marie Victoria sa...

Løp rundt huset et par ganger uten klær, rull gjerne også rundt i snø og/eller søle : ) god bedring

Martine Elise sa...

Vitaminbamser, det er faen så lakserende det! - har jeg hørt selvfølgelig. Men du burde drikke varmt vann med sitron og honning, eller ta C-vitamin sjokk....

God bedring :)

Anonym sa...

kjerringråd: go fuck yourself!

Anonym sa...

Siste anonym:
Oppsøk lege og be om henvistning til psykiatrisk behandling. Du er en fare for omverdenen og deg selv.
Fort!

Anonym sa...

TE med Honning:)

Luring sa...

Henvisning. Uten T.

effooe sa...

hm.. jeg har faktisk ingen geniale kjerringråd. men jeg kan ønske deg god bedring igjen da, og håpe at det hjelper =)

Helene sa...

Få tak i Strepsils fra utlandet!
(ikke Repsils, som er den norske utgaven -> uten alle de ingrediensene som faktisk hjelper)

Det funker som fy om man har vondt i halsen :)

henke sa...

Det finnes kun èn eneste ting som hjelper; hvitløkskappsler (<3<3<333:*;*;)

og en hel sesong av yndlingsserien din da.

Ella sa...

Drikk litervis med appelsinjuice, og da snakker jeg ekte appelsinjuice, den i hvit kartong, men tonnevis med fruktkjøtt. Og ta gjerne 10 C vitaminer, så er du frisk på 1,2-3!

lise sa...

Meg. ELLER de to flaksene champagne din far har kjøpt til oss fra NY.

Anonym sa...

drikk sperm :)

Jenny Michelle sa...

Hva skal du med kjerringråd når du kan dra på apoteket og kjøpe noe piller!:)

Anonym sa...

Your musical compatibility with linniiie is Very High

:D

Linnéa sa...

Go fuck myself har jeg prøvd, men det fungerte ikke på den måten...

Piller har jeg tatt alt for mange av. Men takk for masse fine råd! Spiste en appelsin i dag for første gang på ca. ett år. Er ikke sånn særlig glad i appelsin.

Lise: Når har han vært i NY?

Emely sa...

Fishermans friend fungerer mot alt! Og at det er lakserende? fssssh

Carina Isabell sa...

Appelsiner, om du liker det eller ikke, er det eneste jeg vet som funker...

Eller gjør som meg. Pakk deg inn i dyna og be alle du vet er glad i deg om å gjøre alt du ber de om! Det hjelper litt ihvertfall! ;)

God bedring!

Sunniva sa...

Haha, det funker.. Ikke ofte jeg er syk, men det funker med store mengder.. Jeg ble frisk og har ikke hatt noe problemer med det.. :) ikke at jeg er så ofte syk da men, er jo ikke Linnéa heller så. Var ikke et tips for å drepe henne

Lena sa...

Eg ler! Det har eg og...ehm.. Hørt.
Haha du har noen slående kommentarer!

Mikael sa...

Jeg lo på meg brokk da jeg leste "Snåsamannen"... Dét hadde vært noe...

Veronica sa...

Halloo.. Jeg vet jo ikke hva som feiler deg. Men ikke det at jeg hadde hatt noen andre råd enn å søvn uansett.

Lena sa...

Hei :)

Ta en neve med c-vitaminer, kroppen tar bare opp det en trenger. Drikk også blåbærjuice, det inneholder masse antioksidanter :) Dette hjelper virkelig. Mormoren min som tipset meg for noen dager siden. Jeg er frisk ! :D God bedring !

Wilde sa...

Varm melk med honning OG PEPPER!

Eivind M. sa...

Når du er sjuk er det bare én ting som gjelder: Loff med leverpostei og varm cola. Jeg lover, du blir frisk på et blunk!!

Lita sa...

stikk på life eller hva det heter utenfor parkeringstunellen å kjøp noen urtetabeletter som skal hjelpe imunforsvaret ditt å bekjempe jævelskapen sjøl:)
funket på meg:P

Karine sa...

grønn te, appelsin og kiwi (c-vitamin)og mye mye søvn ;)

Anonym sa...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=550795

TOROBORGEN sa...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=550795

LøpeEspen sa...

Huff, nå blir det mye skrikende Linnea's fremover.

http://www.dagbladet.no/2009/01/27/nyheter/navn/statistikk/ssb/4561217/

veronica sa...

*Enn søvn uansett :)

silje sa...

sånn går det, når du går på skolen i kjole og skinnjakke!
god bedring:)

Anonym sa...

Hva synes du om nye skins? Me like effy!!! ahh.. gotta love eth :3

Crydla sa...

Pepsi max med peanøtter! :D
Hjelper kanskje ikke på helsa, men det er verdt smaken!
Ellers funker ikke C-vitaminer, så det gidder jeg ikke engang å skrive.. Så lenge du ikke har en veldig sterk psyke da (det er det c-vitamiinz hjelper for)
Men te, TE, det funker! -Med ingefær selvfølgelig! Eller bare et varmt bad med skikkelig deig-deg-selv musikk og selvfortjente bodysmøringer etterpå!
Eller så kan du ta deg en løpetur ute i snøen og gå inn til varm melk med honning etterpå (sorry, måtte bare).

Og et tips til. Det funka for meg, fordi om det var harde tak å ta i!
IKKE SNAKK (bare blogg) :D
Du sparer på stemma og jeg får noe å lese på ;D

PS: fin blogg
PSS: morro bilde
PSSS: god bedring!

Beate sa...

Det familien min bruker er å ha peppermynteolje-dråper i vann, og så bøtt innpå. Sterkt, men prøv i allefall! Evt. hvis du er snørrete så kan du ha litt peppermynteolje-dråper i et papir/lommetørkle og "sniffe"! Enjoy!

Danjel sa...

Godteri, godteri, godteri

Oda sa...

legg deg tidlig, ta et varmt bad og ikke frys :))
God Bedring!

Cecilie sa...

Brun rom tar knekken på det meste! :P

Ellers: sitron, grønn te, hvitløk, peppermynteolje. God bedring :)

Mor sa...

Da jeg ga deg navnet Linnéa, fantes det det kun 38 mennesker i dette landet som het det samme.

Som de hermer!

LoveU.

Mamma.

Mette Marie sa...

C-vitamin brusetabletter og sanasol!:) det dytter alltid jeg i meg når jeg er syk, og det hjelper:) god bedring!

Maria sa...

Du er så søt!

Selvmedlidenhet er den beste kur.

Aleksander Denstad With sa...

du kan foresten gi meg det kameraet der, hvis du vil....

Lene sa...

Sov det ut er det beste tipset jeg har egentlig. Hehe

hege anita sa...

Honning og sitron ! Høres jævlig ekkelt ut, men det funker faktisk.

God bedring !

Anonym sa...

hvor ble det av det nyeste innlegget ??

Karina sa...

Sov mest mulig, da får kroppen brukt alle krefter til å bearbeide bakteriene. Og spis c-vitaminer!

Caroline sa...

Jeg kan nok ikke hjelpe deg med supre kjerringråd, men det jeg kan glede deg med er at jeg nå har lest hele bloggen din. Du holdt meg oppe til sent i går kveld, men jeg måtte til slutt gi opp for å få skjønnhetssøvnen min. Tiden jeg burde brukt på lekser i dag, ble brukt til å lese resten av bloggen - og det var ikke bortkastet tid! Du har en helt fantastisk underholdende blogg, og skriver livlig og morsomt, takk!

Nina sa...

Siden jeg er ei kjerring skal jeg si deg at du må spise appelsiner!

God bedring=)

sandra sa...

Drikk blåbærte ! <3

Marija sa...

Sov.. masse søvn..

Anonym sa...

Har du vurdert ny header snart?

Mikael sa...

walk it off... shake it off... put all your sorrows in a bag... lol...

Linnéa sa...

Hurra for navnet mitt! Har fått linken av BÅDE mamma og pappa på mail. Tror noen er litt stolte...

Jeg boikotter skins nå, jeg likte de skuespillerne som var!

Caroline: Nåååh, så koselig! Da vet du ca....litt om meg da :) Keep on reading! DRIT I SKOLEN

Ja, jeg har vurdert ny header. Men er ikke særlig god i paint, for å si det sånn.

Sandra sa...

Vet det kanskje er litt sent å komme med forslag nå, men her er tips til neste gang influensaen tar deg.

Når du kjenner du begynner å bli syk må du sjokke deg på c-vitaminer. (helst burde man jo ta en tabelett hver dag da, så du ikke blir syk) Du tar enten mange (5-6 stk, gjør ingen ting om du tar for mange, tror ikke man dør av det så) slike "pille" vitaminer, eller to-tre brusetabeletter.

Hvis du da blir syk etter å ha gjort dette... vet jeg ikke hva som er feil..

Håper det hjelper neste gang! :)