16. jan. 2009

Støv

Når jeg kjøper gaver til familiemedlemmer i husstanden har gavene alltid to kriterier;
1. Det må kunne komme meg til gode
2. Jeg må kunne plage minst ett av dyrene med det

Da tenker jeg selvfølgelig på ting som for eksempel treningsutstyr, eller en støvsuger. I år kjøpte jeg en "trådløs" støvsuger, fordi jeg har traumer fra oppveksten etter å ha bært støvsugeren opp trappa. Det gjør at jeg ikke støvsuger, jeg hater å bære ting opp trapper. Eller det at ledningen på mystisk vis faller ut av veggen, så jeg må hyle og løpe mot stikkontakten med øksen hevet for å få den til å innse at jeg mener alvor. Bare at denne suger litt dårligere da, så det blir litt mer "fuck you very much, SUG DA!". Men det beste er jo at Tica er livredd lyden, og dette kun fordi en kamerat av mamma damprenset ryggen til den gamle dalmatineren vår for et par herrens år siden, med noe som lignet en støvsuger. Så lærte den Tica å være redd også. Hunder altså, skakke værra mulig.


Men dere, jeg skal vaske hus. Satt på biblioteket i går også, i FIRE timer! Kjenner dere meg igjen? Er det nå jeg skal si at jeg tuller og heller late som om jeg har sett på bilder av meg selv og drukket 3 liter vann fordi jeg har kjedet meg? Selv om jeg er troende til den slags også.
Dere kan jo gjette hva jeg skal ha til middag! Eller hva skal dere ha til middag? Neida, jeg skal gi meg. God helg!

Hører forresten rykter om at det ikke var noe blogginnslag i Dagens N. i dag. Så, tar en wild guess og sier ca neste fredag. Merkelig hvordan man kan prioritere ski fremfor blogging. Blogging er jo mye sunnere!

61 kommentarer:

Mira sa...

Stakkars hund, Sofie er også redd støvsugeren, men hun skal likevel lukte på.

Henrikke sa...

Linnéa,hvor kjøper du den lasagnen (husker ikke navn) du spiser?

KamillaK sa...

Haha, jeg synes så synd på Tica noen ganger/alltid.

whitechick sa...

Hunden din ser ut som ett teppe.. Men den er veldig søt!

Anonym sa...

naaw :) skjønner ikke helt hvorfor du ikke liker hunden din, men bloggen din er digg ;)

tanorexic sa...

Fysh a meg,plage hunden din sånn;P
Hunden min hata også støvsugern,husker at jeg elska å kødde med hu når jeg støvsugde,hehe.

Jeg ska spise både taco og wok idag:)

Maria Helene sa...

Var jo en flott gave det da:) Idag skal jeg og mamma spise fisk og gulris :D

Krystiana Rita sa...

i dag skal vi spise pitabrød ^^

Sarah sa...

Hvorfor jeg vil at du skal poste bilder fra november/desember 07? fordi det var da jeg begynte å lese bloggen din fast. og jeg husker at jeg syns stilen din da var så inspirerende. ikke det at du kler deg dårligere nå ellerno. jeg ville bare likt å se noen av bildene omigjen. feks. de fra london : )

fride sa...

taco ?:)

Anonym sa...

Hahaha, jeg døør av bildet

e.m. sa...

Du har en ond side i deg, Linnéa.
Neida. Ikke for å ødelegge imidsjen din, men jeg så jo tydelig hvilken innbitt dyrehater du er på videoen, der du kysser kattekreket så ømt på magen.
Kim bet i stykker munnstykket
dersom jeg siktet på henne med det, men schäferen har jo 5 tonns trykk i kjevene påstås det. Og ikke bemerk at det heter schæfer, ellers begynner jeg å skrive Linnea, Linnèa, Linnêa eller Linñëa....
Lån meg Tica i bare to dager, så skal jeg lære henne å bite deg.
Se bare på det blikket hennes.
Fy skamme seg, Linnéa !!
(The dame don't give a shit
anyway, heheh, but whatinhell, ain't gonna call it quits yet).

Åse Marie sa...

Haha, hunder skal plages innimellom. Det er deres sjebne, siden de er så usannsylig lite smarte. God helg!

eline sa...

haha, du er så morsom du. ilu

Julie sa...

jeg gjetter wok,

nei forresten.. kylling i sursøt saus?

e.m. sa...

Feil, Å.M. Hunder er de nest klokeste pattedyr på Jorden, etter delfinen !!

Åse Marie sa...

E.M., det gjelder hvertfall ikke min hund. Jeg har hørt at griser er smartere enn hunder også.

huilei sa...

Man kan bare se at Tica har gitt opp for lengst.

Jeg skal ha noe i dormkantina. Vil helst ikke vite hva det er.

KA sa...

Haha, morsomt innlegg :D Du skriver kjempegodt! ^^

Jeg hadde en dvergpapegøye for noen år tilbake, og den var livredd for Mamma's støvklut. Så når hun skulle tørke støv rett ved der buret hans sto så ble han jo helt hysterisk, og til slutt så lå det fjær og diverse overalt i nærmeste omkrets :P

Anonym sa...

Nåh, du skriver så morsomt:) jeg ler... men hvilket merke er det på lasagnen du kjøper på bunnpris?
Helene

e.m. sa...

Å.M.: Det sies at griser er dumme ja, men hva med sauer ? Grisen er råintelligent i forhold til sauen.

guro0o sa...

haha, stakkars hund.

Sunniva sa...

Haha, Tica stakkars. Søte hunden der! Såg ut som gamlehunden min når den møtte fremmede, og den var temmelig tilbakestående. Når vi gikk tur også, la seg ned midt på veien når det kom andre hunder osv.

Ingvild sa...

STAKKARS hund.

Emma sa...

Tusen takk:)
Bloggen din er herlig

Martine Elise sa...

Haha. I love it. Du får meg til å le, og jeg liker'e! Elsker bikkja mi, men jeg har da mine grunner til at puslingen heter Elling !

Anonym sa...

jeg pleier også å plage hunden min :) hun hater meg. jeg klemmer henne litt på magen med foten min så hun grynter. det er gøy

margrethe sa...

hahaha, stakar hunden din.

Ane Kamilla sa...

Hunden vår er også redd støvsugere, men av en eller annen grunn er hun mer redd moppen! Når jeg lager støvsuglyder i tillegg blir hun nesten så redd at hun tisser på seg. Liker artig hver eneste gang

AlexandraE sa...

haha jeg må jo innrømme at du skriver utrolig bra! Alltid morsomt å lese på bloggen din!

e.m. sa...

Flott tregulv dere har forresten, ikke noe Ikea-dritt, men solid treverk. Huset deres liker jeg også. Det har personlighet, sjel.
Ikke som den nyoppsatte leiligheten vår i Bærum som herr'n fløtte meg, i sin tid kostet jeg tør ikke si det. Bare betong, gipsplater med billig tapet over, filttepper og litt ekte tre.
Angående arkitektur, mener jeg at 1900-tallets firkantete trekasser eller livløse betongklosser av stål, glass og stein absolutt ikke er noe å skryte av. Aldri før er det vel bygd så stygge hus som i vårt århundre.

Et sidesprang, men du begynner forhåpentligvis nå å bli vant med det herfra.

LISA sa...

HAHA, for et genialt bilde! :D

Anonym sa...

haha. jeg leser enda bloggen din her nede i australia! tenk det!
de spiller skins sanger ca overalt her! men ingen kjenner til serien? hva skjer med det?

Linnéa sa...

Sarah: Skal tenke på det! ;)

Lasagnen er fra Tops, og kjøpes på Bunnpris. KUN 3 minutter!

E.m: Tenk ju! Det er type eldgammelt, fredet osv. OG blir beskrevet som "hus med sjel". Alt du får vite! Men, gleder meg til å flytte likevel, til nettopp en sånn gips-leilighet som du beskriver.
Jaja, en liten digresjon.

Charlotte: Woho! Har du det fint? Du må gi meg bloggadressen din igjen, finner den ikke igjen!

e.m. sa...

You're the boss, lady L, men bare vent til betongen begynner å tørke for alvor og vinduer, dører og slikt begynner å låse seg fast eller det danner seg åpninger der om vinteren, noe som vil få fryserommet på Bunnpris til å virke som en badstu i forhold til din nye bolig.
Lykke til any...roads. Du kommer til å trenge det, heheh -...

Elise sa...

Du er så søt! Hunden min hylebjeffer og hopper rundt for å prøve å angripe støvsugeren vår, men trekker seg alltid i siste liten fordi han egentlig er mye reddere enn han er sint på den.

Elin sa...

hei igjen, var jeg som spurte om minuttstiden på lasagnen. også sa du det var lettere å få den ut etter tre... men skal man snu den på hodet?? er det noe jeg ikke har helt fått med meg her? men jeg putta den i ovnen en gang jeg hadde tid.. ble litt hardere pastaplater, men jeg har jo egentlig aldri tid til det, så spiller ingen rolle. nå er den den eneste middagen min, også taco da. hva annet finnes det? kinamat eller indisk får jeg en sjelden gang, men ellers er alt æsj. :) lurte egentlig bare på om man skulle "tippe" den på hodet ut av plasten etter tre min?

Snill sa...

I syns du ska skryte av den som betalte gjelda di på biblioteket, slik at du kan låne bøker på eget navn igjen.
Hihi.

Anonym sa...

hvorfor skal du alltid være så forbanna slem med hunden din? du omtaler den alltid som dritt.

En som har forstått det. sa...

Kjære siste anonym.
Du har ikke forstått at denne bloggeren er ganske ironisk av seg.

Hun hater ikke hunden sin, hun bare tøyser og overdriver.
Hun elsker den kanskje ikke heller, men hun er IKKE slem med den.

Ta ting med en klype salt du, og smil til livet.
Karma.

Hilsen en som VET.

susikju sa...

dyreplageri skal ikke tas med en klype salt. hunder er det snilleste man kommer borti, om h*n blir behandlet med respekt. og det blir tydeligvis ikke hunden hennes. hun har plutselig misforstått, og tror at det er kult å være frekk med leserne og hunden sin. håper hunden biter henne hardt snart. så hun blir skamskadd i trynet.

Anonym sa...

Susikju: Altså, det hele er jo ironi, noe du tydeligvis har problemer med å skjønne.

e.m. sa...

Kjære mo..., unnskyld; "Snill" og "En som har forstått det", mener jeg selvsagt:
Jeg har en sterk magafølelse av at L faktisk er svært glad i Tica jeg.
Men som kjent: Alt jeg (tror) jeg vet er jo feil.

Ella sa...

Min katt er skamredd alt som lager lyd. Så derfor støvsuger jeg hun så ofte som overhodet mulig. Søt hund!

e.m. sa...

Hunder av Tica's rase har alle et medfødt uttrykk i fjeset som om de er i ferd med å bli korsfestet. Får folk til å syns synd på dem om de så går med diamanthalsbånd og har egen limousin med privatsjåfør.
You savvy ?

Henne sa...

Åw, se på hunden da=(
Den ser så utrolig lei seg ut, dakars liten

e.m. sa...

You no savvy. Me give up.

Carina sa...

Haha, jeg synes oppriktig synd på dyrene dine (hele tiden!!!)

Maria sa...

Katten min pleide å gjemme seg når støvsugeren var på, men når jeg slo den av og den bare lå der, "død", kom hun bort og bokset i den. Ikke klorte, ikke beit, hun bokset! Og så løp hun og gjemte seg under sofaen min til jeg la støvsugeren i skapet igjen.

Dyr er så søte når de er redde.

Linnéa sa...

Susikju: Dyreplageri? Tica har det fint. Akkurat nå tar hun én og én tørrfor-bit fra matskåla, bærer den 3 km bort på teppet for så å spise den. Så går hun og henter en ny. SLik har hun holdt på i 10 minutter. Hun er helt frisk altså. Jeg har aldri lagt en hånd på Tica, (bokstavelig talt)

e.m. sa...

Ikke lyv, det er stygt ! Der fins nemlig to bilder på bloggen din hvor du "legger en hånd på Tica"; 4. september 2008 og 6. august 2008. Så der så. Hah !!

Tone Eline sa...

det første kriteriet kan jeg skjønne, sånn tenker nesten jeg også enda, og jeg bor ikke hjemme lengre..

men plage dyra? hmm.. nei, uff, det kunne jeg ikke tenkt meg... men men...

dyreplager sa...

hærregud, la dama gjøre hva hun vil med dyrene sine:-p

hannastrand sa...

stakkars hund :P

Hanna sa...

Haha, jeg syns også litt synd på Tica noen ganger. Hun er jo tross alt bare en liten sau/hund. Og jeg lo forresten HØYT av dette innlegget, du er fantastisk!

Stine sa...

Oi.. E.M virket sykelig opptatt av deg da, linnéa? Sånn på grensen til litt skummelt, syns nå jeg. . Kommer tilbake utrolig mange ganger for å kommentere mer, og har skikkelig kontroll på ting som har stått i bloggen, og når det stod? Jeg ville syntes det var ubehagelig:P

CharlotteKM sa...

Hvor har du kjøpt buksen du bruker på bildet med støvsugeren og hunden kjøpt? :)

CharlotteKM sa...

Oi, en for mye "kjøpt". Men du forstår vel hva jeg mener :)

Linnéa sa...

Begynte å lure på om du egentlig spurte om hvor jeg hadde kjøpt støvsugern og hunden. Men buksa er fra VILA.

STine: Em er en flott fyr!

e.m. sa...

Stine: Forbannelsen med å ha fotografisk hukommelse - i alle fall når det gjelder absolutt alt jeg har lest, enten det heter "Luftens ørner" eller "Alt du vet er feil".

Linnéa: Takk. Hyggelig sagt.

Moldefanatiker, høh. sa...

hmm, utifra det gule huset jeg ser ut vinduet, tørrrr jeg tippe henring ibsensveg? gaaanske langt vest?