22. feb. 2009

BAH

Det var på mandag at det startet. Helvetet altså. Mens jeg satt og venta på at mor skulle gjøre seg ferdig med tullet sitt - måtte jeg skotte litt på TVen for å ikke gå på veggen. Ungkarskvinnen - ett år etter- intervju med han som IKKE ble valgt ut- i en time. Da gikk det opp for meg at jeg er på feil planet. Jeg passer ikke inn i samfunnet. Hvis det er slike ting som kalles underholdning i disse dager vurderer jeg lommekniven.
"Linnéa, hva skal du med lommekniven?"
"Hva faen tror du? Spikke trefigurer i Snikkarboden?"

Videre; HERREGUD, slutt å mas om de jævla påskeeggene i lilla kartong! Blir dere ikke jævla LEI?! Det er ikke påske engang, og vi har solgt så mange esker på Bunnpris at vi ikke får bestille mer. Nå blir det vel enda mer syting tenker jeg. "HAAR DERE IKKE PÅSKEEGG?" Å gud, kan ikke noen bare ta meg vekk fra dette jævla påskeegglandet?

Så vet dere. Onsdag, en halv time før jobb, tid til å surfe en smule på Internett. Molde Bibliotek er utrustet med 10 datamaskiner. Men, så har vi akkurat fått asylmottak også. Og de har tydeligvis ikke datamaskiner. Ikke et vondt ord om asylsøkere altså, men tenk å ta opp en hel data i en time bare for å spille kabal på internett! De kunne i det minste ha valgt tetris!!
Jeg satt i alle fall der hele halvtimen bare for å se om de hadde sosiale antenner nok til å avslutte før jeg eksploderte. Nada. Da slår jeg av mine antenner også og tar bilde av dere.


Den dataen som står ledig virket jo ikke. Men i stedet for å fortelle det til alle de 28 stykkene som kom for å surfe, måtte samtlige finne det ut selv. Slik er vi her i Molde. Herregud, jeg kommer til å dø på folkehøyskUle.

Ellers er det bare same old. Fylleangst, to tusen i minus på kortet, epler og ferie. Også nå sender mamma melding om at jeg må hente henne på flyplassen, klokka er jo bare halv 5! Nå skal jaggu med Molde lufthavn få se den fine lilla badekåpa mi.

Til sist, bare et helt utrolig artig bilde fra uka som gikk. Kjempeartig.

69 kommentarer:

Nina is Norwegian sa...

Biblioteket i ferien: Imponerende!!
Unkarettellerannet: Burn

Kamilla E sa...

Hahha, jeg ler hver ganga jeg leser bloggen din. Du kan å underholde til tross for at du er fra Molde. Kom til Ålesund da, siden du er så lei av molde liksom :) Kjempefin hedaer foresten.

Siri sa...

Veldig fin og ikke minst realistisk tegning av meg :D

Petter Johan sa...

Ser at Nina er imponert over bibliotekgåingen din. Jeg er imponert over at du ikke har et eneste fint ord å si om Molde. Noe må jo byen ha. Hva med Bondevik for eksempel?

e.m. sa...

Er det noen annen måte å legge kabal på enn på PC'en da ???

Leni sa...

Little Ms. Brightside.

I love it!

Leni sa...

Dont say it to anybody: Skippergata. Like all of the other polish girls... you can find me from 18 to 3 every evening. I wont charge you.

FRIEND OF LAGERFELD sa...

jeg er forvirret. har du ikke vinterferie?
og hvor er jakken fra? fin.

huilei sa...

Kjempefin header!
Jeg døde nesten da jeg så biblioteksbildene, det kan ikke være sant, tenkte jeg. Men så kom jeg på at det er akkurat det samme på biblioteket hjemme i Gjøvik.

Forresten er påskeegghysteriet i Norge ingenting sammenlignet med det her: De gjør ALT om til egg! Maltesers-egg, Galaxy-egg, alle-figurene-fra-barne-tv-egg, Cadbury-egg, hver-eneste-sjokolade-type-i-hele-verden-egg. Grr.

e.m. sa...

Peter Johan:
Er BONDEVIK fra MOLDE ???????
Og her har jeg sittet og lest og kommentert på en blogg som er skrevet i samme by som denne "Tro-på-Gud-makt-og-dollar-fyren" kommer fra.
Forstår nå godt at du vurderer å studere innvollene dine slik som god skikk og bruk er i Japan, Linnéa.

Kan dere høre at jeg vinker....?

skypus sa...

usj, de påskeeggene smaker jo ikke godt engang.

tanorexic sa...

Haha:) Jeg liker de påske egga,men må ikke ha massevis av dem,hehe.
Var ikke mange norske på det biblioteket der nei;P

Arma sa...

Great success, yes.

Bytte?

Maika sa...

Hei! syns du har en kjempe fin blogg:) nokså ny på dette jeg, så hadde vært fint om du kunne tatt turen innom min blogg og si hva du syns:)
http://www.maika-candy-girl.blogspot.com/

Helle sa...

Haha, du er morsom :D

Victoria sa...

Som deg; Påskeegg er gnål. Holder aldri folk kjeft om hvor "fantastisk gode" de er? Tror jeg må snakke litt om det på bloggen min.

Forresten, har lest bloggen din væl et halv år nå, og må innrømme jeg liker`n. På godt & vondt. :D Verden skulle hatt flere som deg

Danjel sa...

Men de eggene er jo litt gode da!

JANNEKAKE.COM sa...

Hahahahahaha, jeg ler. Vi har ikke asylmottak på Os engang, men det er det samme opplegget på biblioteket her. Kabal, helvete heller..

Nina sa...

Hahaha.. Pust Linnéa, pust! :)

Ingeborg... sa...

Biblioteket til Molde var nesten som å være på Sola videregående skole, det. Jævla irriterende at de sitter der og ikke gjør en dritt. Spesielt når du har noe viktig du skal gjøre, som for eksempel lese ny blogg innlegg. Litt morsomt hvis en av den finner ut at de vil inn på bloggen din en dag da, det kunne vel blitt artig.

Anonym sa...

Digger bloggen din! :) Hvor er jakka på det siste bildet i fra?

kristinebakkevig sa...

haha! Jeg tror faktisk det begynner å gå opp for meg hvorfor de har satt opp en sånderre minnegreie av Knut Hamsun utenfor biblioteket i Grimstad. Fungerer som et slags fugleskremsel.

Prinsesse Iselin sa...

Hhaha, fresende irriterende!

sara sa...

du er så flink til å skrive!

Mia sa...

Så fin jakke!
hvor har du kjøpt den?

Anink sa...

Mest forutsigbare kommentar ever, men jeg må bare si det: Fy faaaeen de påskeegga er nyyydeliggode!

Celine sa...

gud jeg elsker bloggen din, selvom du er en liten hissigpropp :-D

kristin sa...

De påskeeggene er ikke gode engang

Berit sa...

Haha, du er så morsom!
Påskeegg er forresten det beste som finnes. :) Ikke skyt meg

Victoria sa...

JEG HATER PÅSKEEGGA I LILLA KARTONG!!!!!!!!!!!!

frkmalin sa...

Lilla boksen med påskeegg er jo bare suuuper gode, MEN det er domt dei kjem for salg allerede tidlig i februar :(

Du hadde en veldig fin å tankefull header :)

JUNE S sa...

Skjønner ikke greia med de påskeeggene jeg heller! 2 måneder før det er påske (sann ca.), så er alle desperate og smugler med seg i lange baner, ikke går de lei heller. Jaja, de skal få spise for min del.

Haha, visste ikke at asylmottakrene har kommet (endelig), for å ikke høre sarkastisk ut.

Katerina sa...

For en fin header du har, den likte jeg ü
Hahha, ser ikke ut som at det blir no særlig datatime på deg på biblioteket framover nei ;P
Huff, de kommer nok til å ta over hele landet tilslutt.
Slapp av, jeg er ikke rasist mn det kommer jo bare fler og fler!

ingrid sa...

hahaha, morsomt innlegg

Ida sa...

Morsom som vanleg Linnéa, like it!

Sant det med asylfolk på bibliotek, har sett tedensar til det her og!ARTIG.

Silje sa...

Du skriver så bra, får meg til å le. Btw, liker den nye headeren din.

Marlene sa...

haha...

Anonym sa...

jeg liker deg, stå på med det harde livet i molde.. men lurer skikkelig hvor du skal gå på folkehøgskole! Bergen? hope so. vi trenger deg

Anonym sa...

jeg liker deg, stå på med det harde livet i molde.. men lurer skikkelig hvor du skal gå på folkehøgskole! Bergen? hope so. vi trenger deg

Mia sa...

hehehe! Du er herlig!

Amina sa...

Utrolig spennende innlegg. Jeg må si jeg ble rørt. Du er en engel i min hverdag, som jeg drømmer meg bort med.

Jeg håper vi kan treffes en dag, over en kopp pepsi max og gule epler :-)

Koz og klem fra Amina!

Linnéa sa...

Nina: Var ikke i ferien da. Herregud!

Kamilla: Kommer gjerne til Ålesund!

Petter Johan: Jeg har servert pølse i brød til Bondevik en gang. Men han var faktisk ikke så veldig kul som dere tror. Han var som mannen i gata, tro det eller ei!

E.m: Nei, vi har ikke kortstokk i Molde.

Leni: So you're reading Aftenposten as a hooker? Impressive!

Kari: NÅ har jeg ferie. Jakken er fra HM i Køben :)

Jeg er for all del ikke rasistisk, synes asylmottak er en god ting!
Flere kunder på Bunnpris :)

Jeg venter litt med å si hvor folkehøyskolen ligger, men jeg skal uansett til Bergen etter det året :) I love Bergen.

Takk for kommentarer!

Linnéa sa...

Pepsi Max drikkes rett fra flaska..

Ingvild sa...

Du er knakende genial.

Siri Michel sa...

hellu hottie. du er særiøst deilig! kunne ønske jeg så ut som deg linnea. hvis jeg hadde vært lesbisk ville jeg prøvd meg med en gang. rart at du ikke har kjæreste??????!!!!!!1!

xoox Siri M.

Siri Michel sa...

hellu hottie. du er særiøst deilig! kunne ønske jeg så ut som deg linnea. hvis jeg hadde vært lesbisk ville jeg prøvd meg med en gang. rart at du ikke har kjæreste??????!!!!!!1!

xoox Siri M.

Amina sa...

enig med siri michel

Anonym sa...

kjære linnea.
ps. I love you...

bønna sa...

ups glemte navn;)

Filippas sa...

Hej gumman. jag älskar dig!

Joakim Radiomann sa...

ÅÅÅÅH! Så deilig å lese om noen som faktisk er enig med meg når det gjelder disse lilla kartongene med påskeegg inni! FLOTT...

Du skriver utrolig bra ;)

Anonym sa...

skjønner ikke hvordan du klarer å være så jævlig negativ.
greit det sikkert er irnoi, men humøret mitt synker ti hakk ned mens jeg leser den.

Belinda Jakobsen sa...

Linnéa. Jeg hadde solgt halve familien min om jeg hadde fått kroppen din for det. Etter at det var gjort, hadde jeg stilt meg opp i et vindu, og tatt PRIKK LIKT bilde som det i din header. Fan-fucking-tastic!!

Anonym sa...

Er jakken fra HM trend?:)

Anonym sa...

Det er lov til å være slem mot utlendinger uten å være rasist. :) Haha
Hvor høy er du egentlig?

e.m. sa...

Kortstokk ?? Dæsken ! Det var jaggu meg smart !

Flott og særpreget heading, ekstra pluss til den 'håndskrevne' adressen i motsetning til PC'ens hjemmesnekrete....

Anonym sa...

kan du legge ut bilde av skoa du hadde til d antrekket på siste bilde? så d på skolen sjø, dem, va så fin!

Anonym sa...

Dere som klager på humøret hennes - kanskje dere kan tenke dere at hun ikke har det så bra? Selv om ho ser ut som ho har det bra......
Bare en tanke..

Anonym sa...

jeg DIGGER deg!

blOmp sa...

Hahah, "Spikke trefigurer i Snikkarboden" Det er så morsomt å lese bloggen din!

Charlotte sa...

Haha :D Huffameg, disse påskeeggene ja. Begynner å bli lei av dem jeg også. Selv om jeg pleier å være en av dem som klager når det er tomt i butikkene en hel måned FØR påske.

Anink sa...

Spikke tregubber i snekkerbua :D haha

Leni sa...

<3

[kristin] sa...

har ikke de asylsøkerne bedre ting å finne på?
også KABAL da!

Christine sa...

hahahaha jeg elsker sarkasemen, irionien og den frekke tonen din!! :D GIFT DEG MED MEG???

Akkedina sa...

Linneá har endelig fått ny header!
Den var fin :)

Linnéa sa...

Siri Michel: Jeg har kjæreste.

Radiomann: Amen! Og takk :)

Jakken er ikke fra Trend, nei.

Jeg var ikke slem da! Tok jo bare bilde :) Jeg er 166.

Kan legge ut bilde av skoene en dag!

Jeg tilpasser meg som regel et humør. Er jeg emo blogger jeg ikke. :)

AW, takk Belinda!

Christine: Klart det!

TAkk Akkedina!

Anonym sa...

det var en grisekul jakke, hvor er den fra?

Anonym sa...

Hvor er buksen/tightsen fra det siste bildet fra? Har så lyst på sånn!