6. feb. 2009

Flink?

Hvor ble det av den flinke Linnéa som støvsugde og vasket hele huset etter skolen hver dag? Hva skjedde med Linnéa som trente flere ganger i uka og fulgte viljestyrken? Hva skjedde med Linnéa som ikke gjorde annet enn å være flink og pliktoppfyllende?
Eller vent, det var jo anoreksi-Linnéa det. Linnéa som begynte å gråte hvis noen andre tok ut av oppvaskmaskina, sånn at ikke hun fikk gå fram og tilbake med én og én bestikkdel på kjøkkenet for å forbrenne flest mulig kalorier.

Av og til skremmer tankene mine meg igjen, og jeg er helt ærlig livredd for å få tilbakefall. Men det er når jeg ser rommet mitt sånn som dette at jeg vet jeg er trygg.


Jeg har ikke sovet i min egen seng på mange dager, det er rett og slett ikke plass til meg! Merker at det blir fint med hotell i helga. Nei, nå kjører jeg. Nyt helga!

45 kommentarer:

June sa...

Jeg ville nok også foretrukket rot foran spiseforstyrrelser altså. Ikke at det er noen fare for at jeg kommer til å få det, for det har jeg ikke selvkontroll til. Å rote derimot, det er jeg flink til. Håper du fortsetter å rote også!

marte sa...

Pass på at du ikke får tilbakefall.. jeg har snart gått ett og et halvt år "frisk" og klarer meg kjempe bra :D og trives mye bedre med meg selv nå :] hahah..
Digger bloggen din, du er råå

marte sa...

feil adresse på den over

Anonym sa...

Tenkt deg på shopping i Trheim? Kanskje jeg ser deg;)

tanorexic sa...

Hehe,var sånn jeg var da jeg sleit også, var mye flinkere til å rydde,perfeksjonist igrunn, nå er jeg ganske motsatt,hehe. For hey,et geni behersker da kaos! ;)

Kos deg i helga:)

joakim sa...

haha! NESTEN verre enn til meg for øyeblikket.. tipper jeg stikker hjem å rydder med det samme faktisk! (riiight)

Monique Lund sa...

Åj! Jeg er målløs!
Det var litt av et rot!
MEN - og et stort men - det må enkelt og greit å kle på seg om morgenen...! :)

Marianne sa...

Hehehe HERLIG!

e.m. sa...

Sikker på at du ikke på et eller annet vis har gått i surr her og fått fatt i noen fotos tatt i et rom i et hus på Høvik i Bærum sånn anno 2006 ???
Nei, forresten. Det er litt for ryddig på disse bildene til å være tatt der og da...

Linn :) sa...

hoho, sånn så rommet mitt også ut før, men så ble jeg samboer og då var ikke d lov lenger.. men e herlig me litt rot :)

Åse Marie sa...

Jeg elsker ærligheten din!
God helg :)

Anonym sa...

Känner igen det där... när jag var sjuk planerade jag alltid morgondagen efter exakta klockslag och följde planeringen slaviskt. Nu i efterhand är jag glad att ingen fattade vilket psycho jag var..

Jag gillar verkligen din blogg, härligt med lite ärlig bitterhet, skön cynism, intelligens och humor.

(tänkte avsluta med "klem" men nån måtta får det vara :p)

Mari sa...

Oj, det ser litt ut som det har vore politirazzia. :P Men litt rot er jo ti tusen gongar betre enn anoreksi.

Aleksander Denstad With sa...

Du skulle sett rommet mitt! Jeg klarer pinade ikke legge noe på plass etter bruk. Deet MÅ slenges en plass...

Reidun Beate sa...

Åh dævven. Rotebukk ;)

Kristina sa...

jeg må lage meg stier på hybelen min.
en til badet og en til ytterdøra (:

Anonym sa...

Du e så kul! Digge deg

huilei sa...

Jeg håper du har system i rotet, ellers er du in deep (but beautiful) shit, maaahn. I det minste ser du smashing ut.

Mira sa...

Som andre sier; fint med så mye ærlighet. Og rot er bedre, absolutt!

Leni sa...

Have you seen my room? We are such a perfect match...

turid alexandra sa...

Bloggen er bedre... Jeg synes vi får ser mer på deg som en person nå, og ikke BARE det kalde. For eksempel og si at du er "redd". Det var nytt og lese. Men jeg liker'e. Synes jeg da.

Martha sa...

Vi har visst noe til felles vi to :)

Nydelig strømpebukse

KamillaK sa...

God helg og god tur.

Maren Melstveit sa...

Jeg er minst like rotete, om ikke mer. Og du virker som en viljesterk person, så jeg tror du kommer til å klare deg fint! =)

stylebym sa...

Hehe på tide å rydde litt;)

Maria Helene sa...

Veel, det var jo ikke såå ille :D

Mia sa...

"Et bomba horehus" som det oftest kalles :P

Godt å se flere lever 'normalt' mtp rot :D

Wenche sa...

Maria Helene; flott kommentar! idiot.

Bra du har rot. Rot er bra. Flink :-)

Ida Marie sa...

Trur det er fyrste gong eg har sett eit rom som er meir rotete enn mitt eige..

Marianne sa...

videoblogg! videobloggvideobloggvideobloggvideobloggvideobloggvideoblogg

Anonym sa...

spiser du fortass like 'lite' nå da ?
som pepsi max og eple ?
hoho..elsker bloggen din bokstavlig talt!

ostertag sa...

Fint rom. Til og med ryddigere enn mitt :)

Anonym sa...

når du poster slike innlegg kuler du deg opp flere hakk. den ærligheten medfører at ingen gidder kødde med deg, du viser en superkul side ved å gi litt av den skalaen også. sikkert veloverveid fra din side å poste dette og i like it!!
du kommer ikke til å falle tilbake igjen, du hadde viljestyrke til å komme dit og det er den som hindrer deg fra å gå der igjen også! ( håper jeg)
god helg

mariette sa...

Ah, Linnèa - du er herlig! Jeg kjenner meg godt igjen. Rommet mitt ser også ut som en salgmark, and I love it! Jeg vil heller leve som en rotekopp, enn som før. Godt å se at vi også kan slakke tøylene litt, hvis jeg kan si det sånn. Ha ei knakanes god helg!

marianne sa...

Du er morsom. Side2.no har skrevte om deg, http://www.side2.no/livsstil/article2530046.ece
Et nydelig bilde av deg de har valgt =D

kristin sa...

åh, det var jo nesten som å se mitt rom det jo.

frida sa...

hei:)

jeg har sett etter en slik kjole kjempe lenge. hvor er det du har kjøpt den? og er det lenge siden?

takktakktakk

Synne-Marie sa...

Rommet mitt er rotete 24/7 og jeg er kjempesint på meg selv fordi jeg ikke klarer å ha det ryddig.
Men, heller rotete rom!

Bloggen din er så fantastisk bra! :)

Silje sa...

likte rommet ditt!! likte rotet ditt, har det sånn jeg og haha

Charlotte sa...

Der var det ryddig!:p

Anette sa...

Rot? Var det ikke bare litt klær?

Maria sa...

:)

Jeg slenger meg på de som kommenterer at de liker ærligheten din. Og legger til at det er innmari fint at rommet ditt ser jævlig rotete ut, haha. <3

Linnéa sa...

Takk for fine kommentarer!
Kjolen er fra HM, kjøpt for en god stund siden.

Anonym sa...

Ville bare si at din blogg er en av de beste jeg har vært innpå på lenge og at jeg har blitt fast leser. Lykke til med alt annet!

Min blogg er www.thesunshineofnorway.wordpress.com

hvis du vil stikke innom

marey sa...

Jeg hadde på meg akkurat det antrekket i dag. Merkelig.