19. mar. 2009

Du blir hva du spiser

Greit, jeg innrømmer det: jeg har et problem. Et KJEMPEproblem!

Jeg er avhengig. Ikke av sjokolade, ikke av røyk, ikke av menn (jo, det også), men av... gule epler.
Ett eple veier 200 gram, og jeg MÅ ha 9 stykker hver dag. Grovt regnet er dette TO kilo epler hver dag. Og ikke nok med det: jeg MÅ ha Pepsi Max ved siden av. Her om dagen mistet jeg ned brusen jeg hadde kjøpt meg til lunsj, og plastflaksken KNUSTE utover hele skolegangen. Jeg tenkte ikke på at jeg kanskje burde tørke litt, men jeg fikk fullstendig hetta fordi jeg ikke kunne spise eplene mine uten brus.

Erfaringsmessig vet vi alle at brus er lik kullsyre, epler er lik syre, og syre pluss kullsyre er lik opprør i kroppen. Av og til kjennes det ut som om jeg er i ferd med å bli et elpe.

Problemet er bare at jeg er bytter ut vanlig mat med epler. Jeg har rett og slett ikke PLASS til begge deler. De eneste dagene jeg bryter rutinene er lørdager, resten av uken kommer det ikke en eneste usunn ting inn i bildet. Såå, skal jeg på russekro i kveld da. Det betyr at jeg må ta en lørdag på en torsdag! Systemet mitt ødelegges! Der har dere beviset på at jeg fortsatt er litt for besatt av kosthold, og at tankene legger seg i feil fil i blant. Men, jeg får bite i det sure eplet og være litt sosial.

Ja, på russekroa skal det forresten kåres russepresident. Jeg stilte ikke fordi jeg måtte ha vært så sosial dersom jeg vant, og det orker jeg rett og slett ikke. Ikke for å henge ut noen, men kan vise dere to av kandidatene. (Jeg sladder, jeg.)
Hvem tror dere jeg stemte på?
#1 den fulle kandidaten som ble kastet matpakker på?

Eller kandidaten uten klær?


Nå spiser jeg eple.

74 kommentarer:

Hilde sa...

Han uten klær? Han hadde ihvertfall fått min stemme. Herlig skille btw.

Anonym sa...

Er den veska i fra H&M Trend? Hadde satt SUPERpris på svar :)

Hege sa...

Epler og brus *9 hver dag. Tenker på de stakkars tennene dine jeg, da. :P

Martine sa...

Epler er godt da.

Helene sa...

Han uten klær. Han hadde en ku-drakt og det gjorde vel valget lett for deg?:-D

Mariel sa...

tror ikke du gadd å stemme på noen av de 2 fyrene der...men man veit jo aldri!?

Mariel sa...

tror ikke du gadd å stemme på noen av de 2 fyrene der...men man veit jo aldri!?

Danjel sa...

Syre er digg! :D

Marianne sa...

Oh my god, selvbruning burde være forbudt!! Du har jammen latt dine medruss i stikken ved å ikke stille hvis de der er alternativet..

cc sa...

Haha,har ofte vært på kanten til og spørre om ikke magen din (som de fleste andre mager)reagerer på all den pepsi maxen du drikker.

Victoria sa...

Herlig med hvite føtter og brun kropp , alltid en slager

emilia sa...

jeg er avhenig av røde pink lady epler, spiser sikkert like mang som deg av dem ; o hihi

Marie sa...

Matpakke mannen?!

huilei sa...

Han uten klær, tipper jeg.
Jeg er forresten avhengig av pistachios.

ida sa...

han uten klær! stemte du på matpakkegutten skal jeg slutte å spise epler, og jeg er nesten like avhengig som deg

marte sa...

Han som fikk matpakka på seg :D han hadde jeg stemt på ihvertfall :)
epler er digg men er ikke avhengig! og Pepsi max det må man ha iløpet av dagen (=

maria sa...

Jeg har tenkt på det der, hvordan du og magen din har det, når du spiser så mye epler, brus og läkerol (for det spiste du mye av før i hvert fall).
Det er jo 3 matvarer som fører til mye luft i magen, og er lakserende. Når du spiser det i så ekstreme mengder, må det jo renne rett ut av deg? Eller har du en mage av stål eller noe?
For hvis jeg hadde spist det der, hadde jeg blitt sittende på do hele dagen og hatt store smerter på grunn av all luften i magen.

Linn sa...

Spiser du seriøst SÅ mange epler? Jeg hadde aldri orket :P

Malene i england sa...

Åh kunne ønske jeg spiste flere epler, spiser 1-2 i uka jeg :p

Ida sa...

Å herre min hatt. Kunne jo ikkje tatt meir sjølvbrunings.. Hallelujah.

Tippa du stemte blankt. Eller på han fulle.

Idamja sa...

tror du stemmer på magerøy jeg ;)

Idamja sa...

jeg har forresten samme problem som deg, bare at jeg spiser bananer

Bente sa...

To KILO epler skyllt ned med pepsi max?? Får itj du sjuttu?

Digger bloggen din forresten :)

Anonym sa...

Skikkelig pent skille på bena hans :-*

Anonym sa...

får man ikke hard mage av epler og pepsi max?? null fiber osv.. ikke rennebæsj??? :p
HAHA, her er vi interessert i avførningen din, linnea! :D

Anonym sa...

Hadde satt pris på en spørsmålsrunde i nærmeste fremtid :)

JANNEKAKE.COM sa...

Gule epler er de beste.

9cko sa...

Jeg liker ikke epler jeg, tror kanskje jeg er den eneste i verden. Kan godt spise skallet hvis det skrelles av, men selve eplet er umulig!

Mia sa...

ojjda, noen har brukt spraytan? Jeg hadde i hvert fall stemt på ham for den gode innsatsen :)

Anonym sa...

Tror ikke på at du spiser 9 epler hver dag.

Ela sa...

han nederste har enten deiget seg i solariumet med sokker, så han dør av hudkreft før russetiden er nådd.
eller så har han sprayet seg.
herrejesus.

Siri sa...

Hey! Hva er merket på den lasange bolognese som du liker så godt og kjøper på Bunnpris? Jeg vil smake en sånn, og smaker den godt, vil jeg vurdere å bli fast kunde på Bunnpris.

Marionn sa...

HEHAH. Herregud han nederste hadde LEKKERT skille. Nesten så eg vurdera å ta sol imårra med sokken på.

Solveig Irene sa...

Haha, artig! X) jaja..

Gule epler er forresten mye bedre enn grønne og røde!

Anonym sa...

Du kommer ikke til å ha noen tenner igjen om du fortsetter sånn! Brus er noe av det værste for tennene og bare spiser opp emaljen sakte med sikkert! Og epler er nok sunt det, men fyttikatta! ikke i så store mengder. Bruk fluor (og dropp brusen)

http://vildesworld.ipublish.no sa...

Hahaha.. Litt av en selvbruning han ene hadde på seg..

Men et eple er da ikke det værste du kunne blitt. Epler er jo både pene, friske, gode, saftige, og i alle fall uimotståerlige!:D

Anonym sa...

epler er ikke sunn mat på heltid.

Ingrid sa...

Hva skal man med sokker når man har dem innebygd? :P Han hadde virkelig dratt i land verdens beste spraytan.

Får litt vondt i tennene ved tanke på så mye eple og brus.. Paain.

Mira sa...

Jeg liker epler.

tanorexic sa...

Jeg spiste 4 eple her om dagen,det var mer enn nok,hehe.

Jeg hadde stemt for matpakkemannen<3

kristin sa...

Alltid kandidaten uten klær, er det ikke sånn?

whitechick sa...

haha! Får du ikke VONDT i magen av epler? Epler er sterk kost. Du bør spise mat.. (Epler er IKKE mat). JustDoit!

Mari sa...

Da håper jeg at du tar vitaminpiller og omega-3. Det er sikkert mye fint i epler, men når du ikke spiser noe annet blir det veldig ensidig, så antagelig får du ikke i deg det du trenger.

Jeg tipper på mannen uten klær! :P

Arma sa...

da jeg fikk låne flaske av deg, da var det pepsi max. SJOKK, tenkte jeg

Anonym sa...

er det tommy myrbostad som blir kasta mat på?=P
Tipper du stemte på han :-))

Anonym sa...

hadde han bare beholdt sokkene på seg..

Elise Bahía sa...

Haha! Bra du har gått for gule og ikke grønne epler, da.. Hvis ikke hadde du sikkert fått magesår for lenge sida!

Jeg regner med du valgte ham... uten klær??

Kim Karlsen sa...

Hvis 9 epler inneholder litt mindre enn 600 kcal, og du kutter ut mye annen mat, så må du ha en utrolig dårlig forbrenning;o

Nabo'n sa...

Haha...Steikje fine postkasse ;P

Jojoo sa...

Nå har jeg lest ordet "eple" så mange ganger nedover på kommentarene her at jeg ikke klarer å ta ordet seriøst lenger.
Men jeg driver med mye av det samme som deg da. Bare med nøtter og Tab X-Tra. Middagen min består av en boks nøtter fra den lile nøttefabrikken (fylt til randen) og en tab. Og da er det fullt.

ole-wombat sa...

BEGGE helst, de var dritfine

Merethe M sa...

Gule epler er helt sinnsykt godt!! :D

Heidi Lois sa...

Hm, jeg hadde også den der greia for en del år tilbake. Jeg sier bare don't go there again! Er det verdt å fucke opp russetiden sin for å kunne følge et spesielt kosthold? Nei! (det gjorde nemlig jeg) Stå på. :)
Liker bloggen din forresten! Du er så herlig sarkastisk, og tar ikke dagens outfit-bilder hver dag (som jeg er dritt lei nå..); du skiller deg rett og slett ut, og jeg blir glad av å lese det du skriver. Keep up the good work, thumb up! :)

Anonym sa...

For å si det sånn, så er det absolutt ikke en sunn greie å spise så mye epler, i alle fall ikke når du bytter ut vanlig mat med epler! Virker nesten som det er en litt psykisk greie for deg..fordi epler er det eneste "rene"..?

Anonym sa...

Siri: Tops lasagne

JUNE S sa...

Magerøy, så klart! En verdig vinner. Jeg hadde også kastet matpakker på han fulle øverste T...M...

Anonym sa...

Hva skjedde med knekkenbrødene?

daniela sa...

han uten klær, zeff! takk for russekortet forresten, trodde ikke du kom til å sende meg et, men det gjorde du :) god sommer til deg og! elsker deg, seriøst, you make my days

Andrea sa...

Du bør satse på å bli visepresident. Ingen som helst sosial forpliktelse, bare gratis billetter til hvor enn du måtte ønske å drikke deg dritings. For å oppsummere hvor aktiv jeg var; jeg glemte at jeg var visepresident. passer meg utmerket.

Maria sa...

NEKKID MAN
NEKKID MAN
NEKKID MAN!

Oda Aslaksby sa...

Jeg tror jeg har et likt problem! I stedet for epler, som du spiser, eter jeg appelsin etter appelsin.
Jeg ville gjetta at du stemte på han fyren med matpakker flyvende i trynet :-)

Linnéa sa...

Veska er fra HM, men vet ikke om det er trend.

Maria: jeg har faktisk blitt immun. :)

Tror du ikke på meg? To til frokost, to til lunsj, to etter skolen, ett på jobb og to til kvelds. Ikke noe problem, skulle gjerne ha spist flere!

Siri: tops lasagne.

JEg VET at epler på heltid ikke er sunt, og det er det som er problemet.

Ja, jeg har ræva forbrenning. den er ødelagt.

Daniela: bare hyggelig!

Epler er rene? Hva mener du? Jeg vasker de ikke engang...

KNekkebrødene er det eneste jeg spiser utenom eplene. Kyllingost og knekkebrød.

Malene sa...

Vi sliter visst med det samme. Bare at jeg holder meg til 1/3 av inntaket ditt!

Talkie Walkie sa...

Sv: En annen Pepsi Max-addict! I love it! Haha... men jeg spiser ikke eple ti. Den var ny, og må prøves!

Anonym sa...

Hvor har du kjøpt den skinnjakken din? Jeg finner ingen jeg liker, men likte din :)

Arma sa...

hvis jeg hadde spist han nederste, hadde jeg da blitt brun?

Anonym sa...

hva heter han nakne fyren da??

magnill sa...

hehehe, russ:))

henke sa...

tror du kanskje bør ta deg en tur på hultsfredsfestivalen i sommer: http://www.rockparty.se/klara-artister/kings-of-leon-[us].aspx

OdaMaria sa...

haha, nice

karoline sa...

Jeg må bare si, de som hadde valgt å stemt på matpakkegutten, var virkelig ikke tilstede da han skulle representere seg selv, fantastisk dårlig! Til slutt måtte bare konferansieren ta over så de fikk fortsette til neste representant, Jeg ble flau på hans vegne! Matpakkegutten er foresten Tommymyrbostad, fjortisgutten med null stemmer(venner?) No offence

vilde sa...

hæ? va tommy full da? i satt atma han da han va ferdig. da snakka han no heilt normalt :p

Anonym sa...

Mange bedreviterer her!

HOLD KJEFTEN MED DERE OG REIS TIL HELVETE! La jenta få spise eple så det spruter og drikke brus til det ramler ut av øra! Det er hennes kropp, og hun gjør AKKURAT som hun vil. Hennes kjeft og hennes ræv.

Hva faen er det som skjer?

Anonym sa...

Høres ut som om du har ein spiseforstyrrelse. Håper du tar det på alvor og stopper det.