18. mar. 2009

Håhåhå

Åh, FLOTT! Husker noen at jeg sa jeg ville i garden?
Jeg stilte opp på sesjon, ønsket meg inn i garden, og så rett og slett for meg at JEG skulle pryde slottets framside og passe på kongen neste år. Ca. sånn:

Men. Jeg er tydeligvis ikke kul nok til å stå utenfor og passe på. Derfor har de plassert meg i ...luftforsvaret. ÅÅÅH, nå kan jeg lage min egen 11. september! Herregud, de aner virkelig ikke hva de har spurt meg om!

Så nå sitter jeg her da, og tenker på om jeg skal takke ja til rekruttskolen i luftforsvaret...
I tankene mine ser det cirkus sånn ut:

Men så.... enda bedre! Broren min er OGSÅ innkalt, samtidig som meg! På samme sted! Da tenker jeg:

Jeg hadde jo egentlig bestemt meg og takket ja til folkehøyskole, jeg... Men jeg passer vel mye bedre til flymann? Gud, nå må jeg bestemme meg på nytt! Noen kloke ord?

83 kommentarer:

Anonym sa...

førstemann, førstemann!

Elisabeth sa...

Luftforsvaret er jo en mulighet som kommer ca bare en gang, folkehøgskole er mulighet for å søke på til neste år! Go for it?

: ) sa...

Du er egentlig litt sånn genial, Linnéa.

haha :)

Eivind M. sa...

Tenk å kunne fly, da!! :D

Malene Kleive sa...

Ikke vent med folkehøyskole om du skal det værtfall, for da blir du ett år eldre enn de fleste, og det er crap! Det du må tenke på værtfall er: vil du ha et chill år eller et stressende. :)

Ida sa...

Fabelaktig. EG kan innrømme at eg kjeme til å bli redd om du skal ha ansvar for eit fly over norsk luftrom. Hoho.

Ta det du har aller mest lyst til. DU veit det kanskje heilt innerst inne? *klisje* :P

Linn sa...

Luftforsvaret!! Herregud, det har jeg lyst til!! Men har ikke bra nok syn :(

Hanna Amalie sa...

Hva er mest deg - luftforsvar eller folkehøyskole?

;)

hege anita sa...

DO IT.

Anonym sa...

FOLKEHØGSKOLE!!!:)

Sigrid sa...

Beklager å måtte skuffe deg, men man blir ikke nødvendigvis pilot selv om man er i luftforsvaret :) Men jeg ville gått for luftforsvaret, lett! :D

Mette Enhjørning sa...

FOLKEHØGSKOLE, JEG STEMMER I! Du kan bare gå folkehøgskole mens du er ung, gjør du det ikke når gjør du det aldri. Og Jeg lover deg at dèt ikke er noe du vil gå glipp av. Men for et dilemma! Er jo umulig å avgjøre. Deg i luftforsvaret. Skjønner at avgjørelsen blir tung. Ha - ha ! Kniz.

Anette sa...

Helt klart luftforsvaret! Herrgud, tenk så kult da! Jeg hadde valgt det anyday...

huilei sa...

Wææ, luftforsvaret virker så kult!

Kloke ord: Skriv pro/con-liste.

Martine Elise sa...

Hahaah.. Ville valgt garden, tenk å slippe å smile et helt år? (HVIS det hadde vært like stengt i Norge som i London da.) Slækt

Forresten, merker meg at du jogger en del, bli med på det nye greiene til nike ;)

Pernille sa...

Syns du definitivt må prøve deg på luftforsvaret! :D
kult det da.

Emilie sa...

Du burde virkelig ta luftforsvaret, siden folkehøyskole må du
1) betale for
2) bare et sært skoleår
3) ikke like utfordrende
Og tenk deg, du får utrolig kule uniformer på perm, pluss du kan ha seriøst kule pilot-solbriller. Jeg ønsket så mye å være pilot, men kan dessverre ikke pga synet. Gjør det, ellers kommer du til å tenke på det, pluss folkehøyskolen er fullt mulig å ta neste år. And truth is, all the lame kids are doing it, because they don't really know what to do with the rest of their lives. Do something different! BE AWESOME!

Anonym sa...

hehe, for å si det slik, du kommer ikke til å se mye til fly! den eneste forskjellen fra luft og sjø, er forskjellige uniformer og tittler, samt at du ikke får komme på båt!
Men absolutt, gå for et år i kongens klær, får mer igjen for det en folkehøgskole! tro meg, jeg har vært begge deler!

Ida sa...

Luftforsvaret = masse kjekke gutter/menn. Fatter ikke hvorfor det i det hele tatt er et spørsmål :P Go for it!

Anette sa...

Folkehøgskole.. Jeg kan virkelig ikke få sagt nok hvor tragisk det er. Det er jo ikke en utdannelse engang! Hva er vitsen med å kaste bort et år med å sitte å flette håret til kvisete jenter fra Horten og spille badminton når du heller kan få være med på noe så spennende som et år i militæret! Jeg lover deg du ikke kommer til å angre hvis du velger militæret! Men det er jo bare min, fordomsfulle mening.

Mira sa...

Jeg elsker illustrasjonene.

IneCharlotte sa...

Join militæret, har fått innkalling jeg og, i MP.. Jeg som egentlig søkte hundepatruljen! Må ringe i morgen å syte litt xD

Anonym sa...

^ Hahahah

Anonym sa...

Ops, den "hahaha" var rettet til Anette

misi sa...

Luftforsvaret!!!

Anonym sa...

På rekruttskolen kommer du for første gang i hele ditt liv ( mest sannsynlig...) til å sovne gående.. Men - tror absolutt det hadde vært verdt det!!

KristineBirgitte sa...

Dagens kloke ord: ikke tru med terrorangrep på bloggen ;) Dog, jeg digger at du gjør det :D

Sats på folkehøgskole :)

Anonym sa...

Gjør det du føler er mest riktig for deg! :)

SILJEIS sa...

Luftforsvaret!! Det finnes ikke tvil. Hadde ikke jeg visst helt sikkert hva jeg vil studere hadde jeg definitivt gått for det selv. Nå har du muligheten - og som Anette sa, hvorfor kaste bort et år på folkehøgskole (faglig sett) når du kan få en slik erfaring. Jeg tror du lærer veldig mye både om deg selv og blir både psykisk og fysisk sterkere av å være i militæret. Greit nok, det er sikkert koselig på folkehøgskole, men du vil nok definitivt sitte igjen med mye mer etter et år i militæret. Men igjen så har jo jeg et grunnleggende veldig negativt syn på folkehøgskole, og mener at det er bortkastet tid og penger. Man trenger ikke å betale 70k for å ha fri fra skolen og sosialisere seg. Om det er et friår man ønsker er det mye lurere å bo hjemme, jobbe og spare penger til ting man eventuelt vil gjøre senere.

(Ta helikopterlappen, så kan vi råne til "i en rosa helikopter")

Anonym sa...

Nå skuffet du meg. Det burde ikke være et spørsmål engang! LUFTFORSVARET. (!!!)

lina sa...

oi, skjønner at valget er vanskelig.

men gud, så negative folk er til folkehøyskole da.. det er faktisk MYE mer utviklende enn å bo hjemme ett år til (løsrive seg hjemmefra, noen som er redde for det eller? ) , og mye mer givende enn kassa på bunnpris.. jeg vil jo virkelig anbefale folkehøyskole, men jeg har ikke vært i forsvaret selv så jeg vet ikke hva som er kjekkest. jeg kan iallfall love deg at folkehøyskole er kjekt :)

silje sa...

flyforsvaret! Herregud. folkehøgskole kan du ta når som helst, selv om du sannsynligvis vokser fra tanken 1 år fra nå. men herregud, flyforsvaret. do it! jeg er 22 år, og jeg vet fortsatt ikke hva jeg vil, men det jeg vet er at jeg ikke lar en eneste sjangse gå fra meg, tenk for ett kjipt liv det blir da gitt.

kristin sa...

Litt sånn o-zone på flyvingene hadde jo vært kult da

kari sa...

Hhehe.. Kule bilder..:)

Anette sa...

Hadde gått for luftforsvaret, GARANTERT. Det er jo mye mer macho enn garden.

Cilie sa...

Luftforsvaret er helt sikkert mye tøffere enn folkehøyskole!:)

Stine sa...

Haha! ville bare si at jeg DIGGER det første bilde!
YOU LOOK GOOD! ;)

Eline sa...

Jeg stemmer luftforsvaret!

Anonym sa...

Endelig kan du også bli vinkemann, tror det passer det bra ;)

pernille sa...

Hahaha til Anette oppe i kommentarfeltet! Men altså, tenk på alle kjekke guttene i luftforsvaret! Jeg kan mye lettere se for meg deg der enn på folkehøgskole. Dessuten, tenk alle pengene du sparer.

bergfald sa...

go for it - luftforsvaret!

Kine sa...

Hmm.. Det høres hakket kulere ut å si "Nei, jeg.. Nei jeg er i luftforsvaret" enn "Jeg går på folkehøyskole....."

Elise sa...

HELDIG :D Kjør på!

Åse Marie sa...

LUFTFORSVARET! Jeg hadde ikke vurdert noe annet engang :)

www.moniicaa.com sa...

HAhaha, herlig!

Vilde sa...

Hahaha:D

Anonym sa...

Tja. Kjæresten min er i luftforsvaret, og hvis du er villig til å jobbe åtte timer i dagen, sove minimalt, ut på felt, sjelden perm osv, så er det jo sikkert veldig lærerikt. Lærer mye om deg selv og lederegenskaper blant annet. Men hvis du har noen du vil savne veldig hjemme, synes jeg du bør takke nei, du får sjelden perm.

Anonym sa...

I luftforsvaret får du gratis utdannelse og til og med betalt!! ;D

Trine sa...

Go for it !

Anonym sa...

broren min var i luftforsvaret, han sa det var piss. velg folkehøgskole!

Marie sa...

SELVSAGT tar du luftforsvaret!!!
Hvorfor benytte 1 år på en eller annen døl folkehøyskole, spille teater og være sær, når man kan stå i forreste rekke å KJEMPE!

Tenk deg CV en din da. Luftforsvaret. Klinker mye bedre enn folkehøyskole.

Vet hvem av kandidatene jeg ville annsatt!

Kathrine sa...

Velg forsvaret :) Det er en opplevelse for livet..:)

Talkie Walkie sa...

Sv: De kaller meg ikke mr. Hanky Panky uten grunn ;)

Anonym sa...

Hihi..hvis du er som meg, noe jeg mistenker at du er, ville jeg ikke valgt folkehøyskole. Jeg (og du?) er litt asosial, misliker egentlig de fleste mennesker, hater egentlig typiske folkehøyskole-freaks og freaks generelt. Tro det eller ei, men jeg valgte folkehøyskole for noen år siden! Vet faktisk ikke hvorfor i helvete jeg gjorde det; jeg er VIRKELIG ikke typen! Men alle sa: "Åh! Du kommer til å få et år du aldri glemmer!!" osv osv. Det fikk jeg. Så til de grader. Men det var ikke i positiv retning kan du si. Etter at året var omme, og jeg lå hjemme i min egen seng, hadde jeg faktisk mareritt om at jeg ikke var ferdig på skolen, og måtte tilbake og være der noen måneder til. Så du kan jo tenke deg. Neida, jeg overdriver litt... Men jeg ville ikke valgt det igjen. Og det er heller ikke noe jeg anbefaler til folk som meg. Man må være rimelig sosial og ikke minst fordomsfri og inkluderende..det passer ikke meg helt. Og kanskje ikke deg heller? Når det er sagt, angrer jeg likevel ikke heller. Jeg har mange fine minner, og et par venner for livet. Men det var tøft! Men noe sier meg at militæret heller ikke er en dans på roser. Jeg ville likevel gått for militæret! Det koster ikke penger, og du får likevel 3 tilleggspoeng :)

Madeleine Halm sa...

Haha! Jeg digger humoren din! Du får virkelig ALT til å virke morsomt. Uansett om det handler om en lapp eller en dag på jobb!

Skulle ønske jeg kunne se på hverdagen på den måten du gjør.. Haha :)

Gå for luftforsvaret!

Ha en fin dag!

Anonym sa...

gå for luftforsvaret! :D

Martine sa...

Luftforsvaret må jo bare være rått.
Men litt..vet ikke.

emilija sa...

hahaha!
syns du skal begynne på folkehøyskole jeg ;D

Bare Thomas sa...

Til opplysning (sånn i tilfelle noen skulle finne det interessant): Gardeuniformen du puttet fjeset ditt på er en musikkgardistuniform! :)

Ingvild sa...

JA til luftforsvaret!!

Anonym sa...

GJØR'EE! : D

effooe sa...

LUFTFORSVAARET :D

Anonym sa...

jeg hadde lett valgt luftforsvaret

chineze sa...

man skal være uhyre heldig om man får prøve å fly noe under førstegangstjenesten... jeg var på sesjon og valgte luftforsvaret, men nå når jeg står mellom førstegangstjenesten og folkehøyskole (som deg),
velger jeg helt klart folkehøyskole! :)

Anonym sa...

du får 2 poeng for folkehøyskole/militæret, ikke 3..
nye regler f.o.m. dette året.

skypus sa...

hahaha, skal du fly må du nok velge noe litt annet enn luftforsvaret ;)

zathx sa...

Du har jo en fremtid i fotoredigering. Du kan tjene store penger!

Frøydis sa...

Man blir ikke pilot eller får pilotbriller av å gå i luftforsvaret.. Har nettopp blitt innkalt der jeg og ( og er jente), men er ikke innstilt på et år med masse slit og lite perm ( spesielt ikke når jeg har kjæreste utenlands). Så selv om jeg er sterkt imot folkehøgskole så er kanskje det best, om du ikke har lyst til å få litt penere pynt på CVen din! :-)

Linnéa sa...

Thomas: SØREN! Men det er det bare du som vet.

Vinkemann: du kan heller vinke til meg når jeg blir pilot før deg.

Tusen takk for gode råd, må si jeg blir dratt i begge armer. Jeg må tenke litt.

Marianne sa...

På 80-tallet ville alle kule jenter bli jagerflypilot. Se Top Gun og bestem deg da.

Anonym sa...

Du må nok gå mange år i militæret før du får begynne å fly. Tror det er en 5-6 år jeg.. :S

Ane sa...

Luftforsvaret!

Lise sa...

Neinei. LUFT er det kjipeste og teiteste i hele forsvaret. Men anbefaler absolutt førstegangstjeneste. Bare ring og klag, og kom det inn i hæren i stedet!!

Ela sa...

folkehøyskole.

..jeg gidder ikke gå i detalj på hvorfor.
men du kommer ikke til å angre

Eja sa...

Kom også inn i luftforsvaret, men takket nei. Aner ikke helt hvorfor, for angrer litt i dag. Tok meg heller et friår i Kristiansund. WTF, liksom? Stemmer for at du skal dra i militæret, jeg. Du får jo bare den muligheten en gang i livet :)

maria sa...

Fantastisk! Og så samtidig som brodern òg då. Hahah. Nei, du har eit vanskelig valg der. Ta hensyn til tre ting når du velger:
Kan du?
Vil du?
Må du?

Lykke til;)

Anonym sa...

aaah, skjer med folk som klager på lite perm?? Enten får du turnus ordning om du blir vakt og sikring(Du får betong kurs:D) eller sanitet, der det er en uke av en uke på(untatt stakkarene i bardufoss), eller så får du helgeperm pluss 21permdager du kan ta ut!

Kom deg inn i militæret! Felt er konge. Og som noen nevnte oppforbi her; det er første og siste gang du kommer til å sovne gående! Samt du kommer til å se litt for syke ting som rosa elefanter og gule eple-manner i skogen etter 72timer der du har sovet 2.5 av timene!

LOVER DEG AV HELE MITT HJERTE, du kommer til å elske militæret! Skulle gjort så uendelig mye for å skrudd tiden tilbake og tatt førstegangstjenesten om igjen!

Beste er at du kommer garantert til å ha et nød-samtaleemne om du havner i en situasjon der du må sosialisere deg! Militærsnakk er en slager på vors i etterkant!

Anonym sa...

LUFTFORSVARET, helt klart.

Ferdig med rekrutten på Madla for 2 ukå sia.. Va i luftforsvaret og d va ei herlig tid. :D UTEN TVIL!

Du e innkalt t Madla regne e me?

Marianne sa...

Militæret er utrolig kult. Anbefaler deg det på det sterkeste! :)

SandraJeanette sa...

Tror du kommer til å angre hvis du takker nei til luftforsvaret. Og uansett om du ikke liker det, så kan du trekke deg iløpet av de tre første månedene, siden du er jente ;) Jeg angrer litt på at jeg ikke dro inn i sjøforsvaret alikevell. men jeg klarer meg :)

Eline sa...

Hei, vil bare si at folkehøyskole er ganske bortkastet i forhold til militæret.

PS: Broren din er kjekk, er han singel?

Freia sa...

HAHAHAHAH

Anonym sa...

Forvillet meg inn her når jeg søkte på "luftforsvaret" på google :) Grunnen til at jeg søkte på det i det hele tatt, er fordi jeg selv skal inn i luftforsvaret 19. august. Jeg skal til Ørland, og der får man se en del fly! Det er en NATO-operativ base eller hva de kaller det. Kjenner jeg både gleder meg og gruer meg, mest gleder meg :) G18