21. mar. 2009

Herregud, hva skal jeg gjøre?

I natt forandret hele framtiden min seg. Jeg hadde betalt depositum på folkehøyskolen min, og egentlig bestemt meg for å sosialisere meg. Jeg vil ikke. Jeg VIL IKKE spise vafler hver dag og lage dreads på klassekameratene mine! Jeg vil ikke våkne opp på samme rom som en random HVER DAG, det er faktisk nok å gjøre det hver søndag! Jeg kommer til å dø i militæret, og slår det helt fra meg. Vi vet alle utrolig godt at jeg ikke er laget for fysisk aktivitet. Jeg kan leve på en treningsøkt i en måned!

Så...nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg. Jeg vil flytte til Oslo. Jeg kan flytte til Oslo og skaffe meg en jobb. Så kan dere være de nye vennene mine? Vent, jeg kan jobbe på Bunnpris-butikken på Oslo S!!! Åh, jeg har framtiden min klar dere...

Nå tenkte jeg å illustrere med litt bilder fra Herr Russekro:

Grunnen til at jeg ikke skal i militæret:

Jeg har allerede en venn, og trenger ikke flere.

Jeg skal ikke studere.


Kan ikke noen tenke for meg?

53 kommentarer:

ida helene sa...

Jobbe på Bunnpris i Oslo! Vi skal ta deg godt imot, haha :D

henke sa...

tenkte jeg det ikke.. kanskjeeee jeg tar meg en tur, kommer jo sykt mange bra artister!

En som faller lett for menn med skjegg og hund sa...

Flytt til stavern! Så kan du gifte deg med Mr. B

Anette sa...

haha :p

elisabethms sa...

flytt til oslo :)

Anonym sa...

Folkehøgskole blir hva man gjør det til selv!
Jeg fikk året i mitt liv, og nærmere venner enn jeg noen gang har hatt. Du opplever ting og treffer mennesker du ellers ikke ville ha gjort!

Ingrid sa...

Du kommer nok ikke til å angre om du tar et folkehøgskoleår i alle fall. Og som anonym sier, det blir det du gjør det til, tror jeg spiste vafler to ganger i løpet av mitt år :P

Arma sa...

du vet hva jeg tenker for deg

SindreV sa...

Hva med å flytte til Midsund? En eksotisk plass.

Anonym sa...

Hadde akkurat den samme følelsen før jeg starta på fhs. Var helt sikker på at det ikke var noe for meg og at jeg i stedet ville jobbe et år. Men ga det en sjanse og angrer ikke et sekund på det. Skal faktisk jobbe der som stipendiat til neste år.

Sara Elise sa...

du kan jo studere noe du liker,
Jeg aner ikke hva da...For jeg liker nesten ingen ting selv :)

Ida sa...

FOLKEHØGSKOLE! Det skal jeg også, men jeg skal bo på alenerom, slik at jeg slipper å våkne med en random hver morgen.

Anonym sa...

Start på Folkehøyskole i Oslo OG jobb på Bunnspris på Oslo S! Da får du i pose og sekk!

turid A sa...

Bor du alene eller hos foreldrene dine? (Spør fordi jeg hadde ikke fått lov til så spise det samme,selv om jeg gjerne skulle gjort det hjemme)

whitechick sa...

haha! Fine bilder!

Anonym sa...

Holmlia folkehøgskule?

Marita sa...

har ikke noe å si om inlegget:P men ville bare si at jeg digger bloggen din=) Du virker som en morsom person=)

KamillaK sa...

Du kan jo jobbe på den på Majorstuen også... Litt hyggeligere kunder vil jeg anta. Uansett: Oslo(eller Oshlo om du ønsker) vil at du skal flytte hit.

Næd sa...

ALDRI i verden om jeg hadde valgt folkehøyskole. Neste år blir jobbe + reise+ søke på studier overalt til høsten 2010.

Mia sa...

Ta deg et friår og pell deg til Oslo! :D

Prinsesse Iselin sa...

hahha, enig, folkehøyskole er over som ostepop og svette tær... Men innmari mange liker det... hm... <3

Julie sa...

REIS! Jeg har så sjukt lyst til å resie jorda rundt. Forslag til destinasjoner:


New York
Los Angeles
Las Vegas
Miami
Eventuelt andre godbiter i USA
Australia
New Zealand
India
Singapore
Kina
Machu Pitchu i Peru
Fiji-øyene
Cook-Islands
Zansibar


Eventuelt reise med Arma til Australia

Elise Bahía sa...

Så nydelig du er, Linnéa:-) Flytt til Oslo og jobb på Bunnpris! Det gjorde jeg, og er å anbefale! Altså, JEG jobber ikke på Bunnpris da, men flytta til Oslo og jobber...

kari sa...

Kom deg til Oslo:P

Benjamin sa...

Det hørtes mildt sagt negativt ut? Har Bunnpris her, og det er ikke å trakte etter :P hehe

Du finner nok en vei skal du se ;) Bare vent! Var på Lyn - Molde iført Molde drakta mi forrige søndag! Det er laget det.. hehe

Anonym sa...

FOLKEHØGSKOLE:)

SandraJeanette sa...

Du ligner en hel del på hu som spiller hermine i harry potter. Ikke på håret nødvendigvis, men i annsiktet :D

Anonym sa...

Gå på Sund fhs. Verdensbeste!

Wilde sa...

Pakk sekken og reis overalt :D

Anonym sa...

nei, Linnéa ligner på hun som spilte Tasha i Home and away!! spess på sommeren. pen<3

Leni sa...

OMg dont take a free year.. you will end up like me!!!!!!!!

At bunnpris oslo s.... there is a really cute guy working there:)

Veronica sa...

Friår, Oslo, Jobb.

Emma sa...

Takk:)
ang. fremtidsplaner virker det så lett frem til du finner ut at ikke noe er fristende alikevel, det gjorde jeg. Jeg jobber dette året først, så kan man bruke enda et år på å bestemme seg. Do it:)

tanorexic sa...

hehe:) søt du:)
flytt til Oslo,følg hjertet ditt:)

'B9 sa...

Har du noen dagen derpå tips? Syns du kan bli en kunstner, flytte til en strand og leve i det friet. Så bygger du deg en stråhytte. Perfekt.

Maiken sa...

Jobb litt du! :) søk overalt og bare jobb, tjen penger og -levva live- ;D

Charlene sa...

HA-LO. Kautokeino er plassen for deg. Midt mellom garden og folkehøyskole - plenty of gale menn men samtidig kan du evakuere til lavvoen om det blir for mye. Kvalitet på hjemmebrenten i tillegg.

Anonym sa...

Du får enerom på AFR. De har to dobbeltrom, og skolen blir som oftest ikke så full at det må bo to på disse rommene. Lite med vafler og dreads, og.

Christina sa...

Jeg stemmer Oslo!

Yvonne Nicole sa...

haha så morro innlegg :)
jeg går på folkehøyskole NÅ! Og jeg ligger i senga mi på mitt søte enerom akkurat når jeg svarer deg;) Jeg har hatt det beste året i MITT LIV! og nå er det under to mnd til vi er ferdig her.. skal til Cuba med klassen min og en annen klasse 21. april:) Livet kunne virkelig ikke vært bedre. Og det med å studere.. Veeel, se på det som et friår, der du gjør og lærer noe du virkelig vil lære om;) Du vil ikke angre hvertfall :p Men såklart skjønner jo jeg at å jobbe og tjene penger også frister, det er hvertfall min plan for neste år;)

Anonym sa...

Slutt opp å sammenligne Linnéa med alle mulige! Linnéa ligner på Linnéa, og bare det.
Hun er unik. Ikke noen kopi av en kjendis der ute.

Gawd.

Anonym sa...

hvem stemte du på?

Anonym sa...

Heh

Anonym sa...

JEG SYNES DU SKAL GÅ PÅ FOLKEHØYSKOLE. HVIS IKKE BANNLYSER JEG DEG FRA STUDIETID PÅ MANDAGER!

Med vennlig hilsen
Odd Fjelge

Anette sa...

Supert, jeg stiller meg som fadder. Bare å ta kontakt, jeg liker moldensisk og har alltid ønsket meg et fadderbarn.

Lina sa...

gå på fhs! Jeg er ikke noen fhs-person, jeg har ikke dreads og jeg går ikke i batikkfarga søppelsekker og kaller det kjole.. men tro det eller ei, jeg hadde ett konge år! :)

http://linapina.blogg.no/1236611395_folkehgskole.html

ta en titt her, og se om du blir inspirert. :)

Anonym sa...

herregud for en muskel .. du har jo stor muskel, iforhold til meg :p
men ja, skal du i militæret? :O

Anonym sa...

Du, folkehøyskole virker kanskje dritt, og det var det jeg også syns de første 5 månedene på min skole, men du, det var veldig bra alikevell.. tenker tilbake nå og det er greit å få bekjennskaper litt rundt om.. ja.. Do it!

Linnéa Viklund sa...

Haha du är så himla skön!

Linnéa Viklund sa...

Du är så himla skön!

Anonym sa...

folkehøyskole er ikke sånn linnea:P det er et år du kommer til å huske resten av livet,det koseligste jeg opplevde var søndagene etter vi hadde vært ute å alle jentene samla seg innpå et rom å hadde sladredag om hvem som hadde seg med hvem f.eks:)du kommer til å oppleve masse spennende:)hvilken skole har du søkt på da?

Anonym sa...

Tror du hadde fått mye mer igjen for å ha enten jobbet ett år i Oslo eller å ha vært i militæret. Jeg hadde gått for militæret hvis jeg var deg. Det er virkelig noe en arbeidsgiver kan bli imponert over hvis du har det på CV'en!

line aurora sa...

hva faen, jente? du skulle jo til bergen hvis det ikke ble noe av fhs!

hvor kom du inn på folkehøgskole, og hvilken linje? dumt å takke nei. det å dele rom med en random er kanskje rart den første natta, og den andre, og tredje, men så blir det, klisjé nok, som om man har kjent hverandre hele livet og man blir litt for glad i personen, spesielt når hu sier "LIVA! NEI!" i søvne (liva er et downsbarn som elsker mat og skulle sikkert til å helle i seg hele ketchupflaska i drømmen. det tror jeg). like kult er det ikke hvis man må dele rom med ei fra stavanger som snorker og som låser en ute fra sitt eget rom. he he.