26. mar. 2009

Hore-Molde

I stad mens jeg løp nedover den ene bakken på den faste joggeruta mi, så jeg fjellene nærmest SKINNE mot meg. Poker Face-sangen låt vakkert i ørene mine, og jeg bestemte meg for å bli i Molde for alltid.

Dette kunne vel ha vært som tatt rett ut fra dagboka til en sinnsykehus-innlagt pasient, det er selvsagt langt ifra sannheten. Tankene mine gikk mer slik: "Fint vær. FAEN jeg er sliten. Helvete, jeg må skifte sang før jeg sovner. Se deg for da din jøde! Åh, fint fjell. Run Forrest, Run! Bare 4 måneder igjen i Molde."

Dagen kan illustreres i bilder ved:
Jeg skal på eple-rehab. Snart. Neste år. Forresten, jeg har begynt å samle eple-klistremerker på Herr Dell! Gled dere til å se utviklingen!

Det var i denne trappen jeg hadde tenkt til å stille naken iført "Vote for Linnéa as Russepresident"-plakat, for så å henge den opp over hele skolen. Av og til tenker jeg ikke.



Så til dagens høydepunkt. Jeg lurer egentlig på om jeg var dritings da jeg var på skattekontoret for å beregne skatt. Eller om jeg i det hele tatt har vært der! En solid baksmell på 5578 kr. kommer kjempegodt med. Hva fikk dere? Dere er vel en av de som fikk igjen 100 000 tenker jeg.

Jaja, jeg selger i alle fall alt jeg eier. Så bare si fra om det er noe dere vil kjøpe! Unntatt Herr Dell selvfølgelig.

43 kommentarer:

whitechick sa...

haha! Fint med joggeturer ja! ;D Gud jeg skjønner ikke at du klarer å spise så mye epler.. også gule? Æsj! haha! jaja! Baksmell er kjett! jeg har nok fått brev i dag tror jeg. Gleder meg til å få 3 millioner så jeg kan kjøpe en villa!

Dina sa...

Selger du epler også? ;p

Alexandra sa...

Haha, jeg ler faktisk høyt av innleggene dine.

Ingrid sa...

Hvis du leter etter en partner til eple-rehab, så er jeg med! ...eller, forresten ikke! Epler er jo såå godt! Spesielt de gule. De med grønt klistremerke som det står AlpeGolden på! Namnam <3 Jeg tror ikke jeg er helt på nivå med deg, men jeg har jo hverfall fått i meg seks stykker i dag! Tar igjen resten i kaffe jeg. Nam det også <3 Elsker bloggen din! Du er så morsom! Det er så deilig å lese en helt ærlig og åpen blogg uten webcambilder og lipglossreklamer!! Klemmer fra Ingrid <3

Nina Cathrine sa...

Kjøper gjerne et eple eller to, eller de engle vingene du hadde.

Anonym sa...

Kordan merke e skinnjakka du har på dæ på bilde? Den ligne mistenkelig mye på mi skinnjakka, som ble borte under en sosial sammenkomst i Hammerfest for et par helge sia. Har du vært her å luska? Åstedet for den sosiale sammenkomsten va nemlig ikke så langt fra Bunnpris. Du e herved hovedmistenkt.

Anonym sa...

Har ikke fått mitt skatteoppgjør enda, har en mistanke om at de har det på kontoret enda, og hyller det. Min restskatt i fjor var vel omtrent nok til å rehabilitere alle kirker og skoler i kommunen, betalte 18000 tilbake ifjor..
Jeg gleder meg til årets jeg, siden jeg betalte mye til dem i fjor, tenker jeg at jeg kan få mye av dem i år, er jo bare rett og rimelig.

huilei sa...

Jeg synes epleklistremerker først og fremst skal samles på Macintosh-maskiner.

Forøvrig later jeg som jeg ikke lenger er norsk statsborger og at jeg dermed ikke trenger å takle disse skattegreiene.

Anonym sa...

4 425 skatt tilgode :D

skypus sa...

jeg har ikke noe å skatte på, men kjæresten min får tilbake 18000. dermed blir det en fin sommer i år, haha :)

FRIEND OF LAGERFELD sa...

en kompis av en kompis fikk tilbake 80000 :oo

Martet sa...

Mine epleklistremerker samles på Cola flasken jeg bruker som vannflaske, Nadia liker nemlig ikke å få dem i ansiktet, merkelig nok.

Jeg fikk igjen 800kr i år. Juhu!
I fjor fikk jeg igjen 99kr, og det utbetales ikke. Skatteetatmennesker er en grusom rase..

Elise Bahía sa...

Gleder meg vilt til å se Herr klistremerke-Dell!
Og sånn siden du spør: Jeg er veldig interessert i å kjøpe et bilde av baby-Linnéa.
Det er i hvert fall ikke vanskelig å se at jeg var... kjempesjarmerende som barn! Skjønner ikke hva du snakker om!

Siri sa...

Lag en eple-klistremerkecollage og selg til høystbydende kreizi fæn i bloggen.

Ordner seg :)

ingrid sa...

kjøper den gule kjolen din jeg !

Joakim Radiomann sa...

Jeg fikk 7000 igjen! Lett!

Det skal jeg bruke til en antikampanje mot Pokerface. Begynner å bli litt lei ^^

Malin sa...

Du kan få et epleklistremerke av meg. Sånn eplehuset-eple. Just let me know!

Anonym sa...

nawh. JEG synes synd på deg. hører rykter om gode epleinspirerte middagsretter på egon.. hm.. skulle ønske JEEG hadde en venn me gratiskupong på egon.. . *sukk*

OdaFoto sa...

baksmell ødelegger virkelig.
jeg har enda ikke fått mitt skatteoppgjør, mon tro når det kommer.
ellers liker jeg utrolig godt måten du skriver på, den burde du utnytte og bruke den til noe som du kan tjene penger på :)

http://odafoto.blogg.no

Annemarie sa...

Jeg brukte den skatteberegninstingen som er på skatteetaten.no, og i følge den får jeg tilbake ca 2.700 kr. Men er ikke helt sikker på at jeg gjorde det riktig, så for alt jeg vet kan det være jeg får 6.000 i restskatt.

Guro sa...

799 kroner i baksmell. Ikke akkurat en formue, men dog så ergelig.

Anonym sa...

hehe, du er så morsom Linnèa! Du kan det med å underholde andre må jeg si;)

K sa...

Gule epler er de beste! Jeg kunne lett blitt avhengig, men jeg kommer ikke på å kjøpe det så ofte(duh!!)
Haha!

Sunniva sa...

Deilige gutter du omgås:D (bildene) hva heter de? hohoho

e.m. sa...

Frykt ei, fagre jomfru Myhre !
Omtrent det samme skjedde i fjor med en ung dame jeg kjenner svært godt.
Husk at dette er den FOreløpige utregningen.
Snella mi fikk 778 kr i baksmell, men da det endelige skatteoppgjøret kom i juni fikk hun ca 4.600 kr (+) tilbakebetalt, grunnet "lav betalingsevne" eller noe sånt, og dette uten å klage.

Ikke for å gi deg falske forhåpninger, men hele dette skattesystemet er helt på hue.
Eksempelvis fikk en ufør slektning som hadde 0,00% tilbakebetalt over 2000 kr i "FOR MEGET innbetalt skatt !!!"
Forstå det den som kan.
Jeg har forlengst gitt opp.

Lykke til i juni.

Anonym sa...

Hei! Hva heter den sigurd ros sangen på videoen venninna di laga? Takk :)

Anonym sa...

Jeg fikk 10 000 i restskatt! FUN !

Linn sa...

Jeg var veldig redd for baksmell, men får igjen sinnsyke 7700 kroner. Men en del av disse er BSU-penger.

Men huff, jeg føler med deg. Baksmell er ikke gøy..

Anonym sa...

fikk igjen 150 000 på skatten i år: )

hege anita sa...

Jeg vet ikke hvor mye enda, men baksmell blir det... Jeg gjør det enkelt og selger meg selv eller noe.

Linnéa sa...

Dina: Nei :)

Ingrid: GUD, det finnes flere av oss. Skal naturligvis ikke begynne på Rehab. Uaktuelt. Det blir det sammme som å gi bort barna sine.

Anonym fra Hammerfest: Jeg har IKKE vært i Hammerfest de siste 19 årene, og denne jakka er godt brukt hvis du blar bakover i bloggen :)

Huilei: Men..har du jobb i det hele tatt da?

Anonym med egonkupong: middag? var det ikke lunsj da? Men når jeg tenker meg om, du har jo aldri fri i lunsjen?! du har jo aldri fri generelt?!

Takk Oda og anonym!

Em: Du vet hvor heldig jeg pleier å være... Er heldig hvis jeg ikke får MER enn det jeg blir forespeilet.

SAngen heter Sæglopur or such

e.m. sa...

Skippergata neste, med andre ord ??

tanorexic sa...

Fikk baksmell jeg også,5000 kr,jippi:D

Marlen sa...

Det er ingenting!
Jeg fikk nesten ti tusen i baksmell. Slutt å syt, Linnéa ;)

Tonje Holm sa...

Jeg får igjen 4288 :D

Vilde sa...

Haha, blir vel en del klistermerker det?:D

Marianne sa...

Trond - the ladies man

Anonym sa...

40/60
- er en blanding av juice og vann
40/60
- det er en av fem om da'n
40/60
- du kan kutte ut en banan
40/60, 40/60, 40/60
- kan drikkes uansett sesong
40/60
- i termodress eller sarong
40/60
- du vil føle deg så fjong
40/60, 40/60 !!!!! :D

Mariann Pettersen sa...

jeg fikk baksmell på litt over 600 kroner. I fjor fikk jeg tilbake 6000 :(

Kristinecg sa...

Baksmell på 4070 kr -.-

Prinsesse Anita sa...

Ca 1400 i baksmell! -.-

ingrid sa...

splitterminebrannseil! 23tusen er ett blinkskudd i natten (juni)

Anonym sa...

It's awesome designed for me to have a web page, which is beneficial designed for my knowledge. thanks admin

Here is my page; nathan Mccuan