24. mar. 2009

Jeg har allerede en jobb, jeg

Jeg skal innrømme at jeg ler rått når jeg ser diverse bloggere reklamere for det samme, hvor de for eksempel faktisk lar seg AVBILDE med hvite lapper under øynene som skal gjøre dem FRESH AND EXCITED! Jeg mener, da må du virkelig være bra desperat - når du går med på å reklamere for HVA SOM HELST; "bare jeg får det i gratis i posten!" Jeg kan fortelle at jeg får en del tilbud om...voodoo-dolls og diverse tull som jeg ikke trenger, men ser ikke helt vitsen.

Det er kanskje ikke å legge skjul på at alle ønsker seg penger og annonsører, men det er ærlig talt ikke det jeg har lyst å bruke innleggene mine til. Meningsløst tull om MEG er mye bedre.
Nei, det er kanskje en unnskyldning igjen. Jeg hadde ikke hatt noe imot å reklamere for ting jeg liker, men jeg kan med hånden på hjertet fortelle at jeg aldri kommer til å spørre om det. Det skal komme rett i armene mine! Nå tenker dere kanskje at jeg er dum som skriver dette, men det bunner i den enkle grunn: jeg er livredd for avslag - når det gjelder absolutt alt. Mitt absolutt svakeste punkt, og jeg forteller dere om det fordi ingen kan ta meg på det siden jeg ikke spør.

MEEEN, så putta jeg inn en sånn AD-sense-sak til høyre her, da. For spesielt interesserte. Akkurat nå reklameres det for slankevideoer og slanking ved hypnose, så ta et klikk da vel! Jeg har tross alt tjent 0,36 dollar på denne bloggen!

Hva synes egentlig dere lesere om skjult reklame? Er det dét en blogg skal brukes til?



Jeg jobber jo tross alt på Bunnpris, så jeg har ikke akkurat økonomiske problemer!

49 kommentarer:

crust sa...

jeg trykker av prinsipp ikke på linker på blogger. men deg liker jeg, så jeg har trykket en gang på hver link. værsågod. nå er du kanskje 0.36 dollar rikere.

Anonym sa...

hahaha... så har du jo google-annonser da.. men ja, jeg er egentlig for reklame på siden av bloggen. dere bruker tross alt mye tid på å skrive for oss. så lenge det ikke går ut over innleggene deres. synes det blir irriterende når bloggere skriver om alle de o'så-fantastiske-produktene de har fått fra glo-minerals, og rense-underlivet ol...

det er ikke derfor vi leser en blogg. men om dere har en link på siden, (som google-annonsen) din, så er det tydelig at det er reklame, og at en selv kan velge om en vil trykke på.. det er bra.. I LOVE YOUR BLOG!
(og hater mentaliteten "jeg-får-mye-men-skriver-aldri-anbealinger-av-det-jeg-ikke-liker", selvfølgelig gjør de det.. vi vet alle at det er falskt

kristin sa...

Det er ikke så greit når man driver blogger omtrent styrt av skjult reklame ..

Anonym sa...

Du er kul!

Benedicte sa...

godt poeng!

Anonym sa...

hater reklame på blogger, og trykker aldri på linkene deres.

Sunniva sa...

Du fortjener jo å tjene penger på bloggen din da Linnéa :)

Mira sa...

Så lenge man er åpen om reklame så er det helt ok, må jo innrømme jeg syns det er litt teit når jeg ser alle disse innleggene som tydelig er kjøpt og betalt for. Reklame i sidene av bloggen må nå være helt greit.

Anonym sa...

Jeg gidder ikke å lese en blogg der bloggeren benytter en hver anledning til å fortelle alle om hvilke produkter de fikk i posten i dag og hva de tjente i forrige uke etc. Virker ikke som de skyr noen middel for å bli mest mulig kjent…
Var det ikke MA som sluttet skolen for å "jobbe med bloggen?" tipper hun kommer til å nå skyhøyt!

Martine sa...

veldig enig i det du sier.
sann som marie amanda som ikke har fullført vgs engang for hun jobber med bloggen? hallo.. har hun tenkt å blogge for alltid liksom? bloggen hennes er jo blitt kjedelig og standar... outfitsbilder liksom? veldig stilig altså...
sjekk gjerne ut min blogg:) leser din hver dag!

Helene sa...

Haha, hadde det ikke vært for at de ikke har en bunnpris butikk her hvor jeg bor hadde jeg handlet der. Bunnpris er noe du reklamerer bra for :-D

huilei sa...

Jeg vet ikke om det henger direkte sammen, men jeg finner disse pengetjenende bloggene vanvittig kjedelige også. Ingen substans.

KristineBirgitte sa...

Jeg er enig med Mira - det er veldig slitsomt med sånne kjøpt-og-betalt-bloggere, mens reklamen på siden er jo valgfri. Det er jo ikke reklame man kommer inn her for å lese om uansett, det er jo om deg og hvor gærn du er og hva du driver med ;)

Marthe sa...

Neida, akkurat nå er det Kurs i hypnose og fødselspermisjon som gjelder. Ikke noe slanking for øyeblikket ;-)

Trine sa...

Værste er vel de hundre gangen de legger ut at de kun prøver produktene pga. leserne.

Anonym sa...

Nei til reklame! det ser ut som du slår kjeven din ut av ledd med skuldern din på headern...

anna sa...

linniiiie, du er så herlig!

Nadia Tee sa...

Heiiheii, hvor har du forresten kjøpt skinnjakken din? Fiiin!

ingrid sa...

HEY, ser du har en reklame for ICA på siden der??! du er utro!

Fanny Elise Bettum Lunde sa...

mener ikke å være kjip, men hvis du leser vilkårene for ad-sense så er de veldig nøye på at det er forbudt å oppfordre lesere i innlegg til å trykke på reklamelinkene.

Christina sa...

haha, du er elzk.

Sofie sa...

Så utrolig pen du var på header-bildet! Jeg synes man skal reklamere for noe man liker, som liksom viser litt til seg selv personlig.

Berit sa...

Skjult Bunnpris-reklame!!

Neida, pjatt om deg selv du, det er det vi liker å lese!

JANNEKAKE.COM sa...

Skjult reklame er noe dritt, jeg blir flau på bloggernes vegne når de faktisk PRØVER å late som om de ikke har blitt sponset. Det verste er vel kanskje de som later som om de har fått noe gratis, eller at de får betalt for det uten at de gjør det.

henke sa...

fineste bunnpris-ansatte jeg vet om iallefall.

whitechick sa...

Leser aldri anbefalinger.. det er grusomt! Nå trykka jeg på en reklame og håper du får mer penger.. Jeg vet du får eplene dine gratis. men det er vel noe annet du bruker penger på og.. haha!

Anonym sa...

BRAVO.

Elise Bahía sa...

Haha, jeg er glad du ikke besudler de nydelige innleggene dine med mas om eyepatches eller solkort, som skal føre til at du ser SMASHING ut.
Nå har jeg trykka masse på adsene dine, bare fordi det er deg og fordi jeg slipper å lese om det i innleggene dine:-)

Martine Elise sa...

Ehm Linneá, sånn helt uoffisielt, jeg DIGGER deg, og den sarkastiske humoren din. Jeg har en SINNSYK idé, jeg kan leie deg inn når jeg har litt downs, så kan du gjøre meg glad! Hurra?

Martine sa...

Tror du snikbunnpriserer oss du.

FRIEND OF LAGERFELD sa...

Herregud, hvordan kan du godta at din egen arbeidsplass ikke skriver navnet ditt korrekt? I can't see any ´

Marikken sa...

artig blogg! Får nesten lyst til å blogge mer når jeg leser din :-)
lurer på en ting bare! Hvor er den rosa jakken din fra? Den som har litt sånne "lag"
(og nei, oppfordrer ikke til moteblogg, det er så bedrøvelig kjedelig..)

Anonym sa...

jeg får nesten alltid opp popit vindu (eller hva det heter)når jeg er inne på bloggen din. får syden turen og sånt:P

Vilde sa...

Haha, du er så søt!
Sjult reklame på blogger blir helt feil etter min mening.. Så lenge de sir fra om det er det samme for meg:)

Maiken N. Ohr sa...

Jeg liker å lese om deg, epler og pepsi max. Ikke jeg-har-underlivssopp-og-ting-blir-mye-bedre-med-å-trykke-på-denne!!!

random mia sa...

hehe ler litt når jeg ser du reklamerer for Ica mens du selv jobber på Bunnpris, er det en grunn eller bare tilfeldig? Mener du innerst inne at Ica er bedre enn Bunnpris?

Anonym sa...

Hvorfor er du så ekstremt kul, Linnèa? Jeg diggerrrrr deg :-)

Arma sa...

SÅ BRUN DU HAR BLITT?
(skal du ikke si at du har brukt diverse selvbruningsprodukter?)

Amalie sa...

Du har et godt poeng! blogger fylt med reklame er ikke noe særlig!

Cathrine sa...

Jeg digger deg!:D

Hanna sa...

Ikke hver dag jeg trykker på linker hvor det står "Potensmiddel med kraft Klar på 30 minutter med Androxen! Som vist på TV2 (Nå 100% rabatt", men hva gjør jeg vel ikke for deg? ;)

Anonym sa...

gule eple er faktisk jævla godt

Anonym sa...

www.lisaplace.devote.se

Anonym sa...

før var du alltid den beste bloggeren til å svare på kommentarer..

Anonym sa...

DEN GANG EI!

Linnéa sa...

crust: ikke jeg heller. jeg bare sa at de var der, da. :)

Ja, det var google-annonsene jeg mente. Jeg er generelt mot rensing av underlivet.

HEader-kritiker: Det er akkurat det jeg gjør!

Nadia: Carlings

Fanny: oppfordrer jo ingen! Jeg bare sa at jeg hadde :) Vesentlig forskjell.

Henke: hjerte

M-elise: Jeg har den motsatte effekten, men be my guest :)

Kari: jeg var med på å lage lappen! Men, det var veldig vanskelig med apostrofer på den maskinen.

Marikken: Takk! Jakken er fra HM

Anonym: da må du slå på pop-up-blokkering, for jeg har ikke noe reklame på siden min bortsett fra google-annonsene.

random-mia: beklager, det mener jeg selvfølgelig ikke. Bunnpris for alle penga.

Arma: bilder fra i sommer, daaaaaah.

Ilu hanna!

HVORFOR reklamerer en anonym for lisaplace? HVORFOR?

Eple-anonym: er du sunnmøring??? Hankjønn???

Jeg ER den beste til å svare på kommentarer. Av og til er jeg bare ikke i humør til å svare hyggelig. Jeg svarer alltid til slutt.

Anonym sa...

unnskyld, da tar jeg det tilbake :) du er fantastisk til å svare ;*

Lene sa...

Folk velger jo selv å besøke en nettside/blogg, og de velger selv om de vil trykke på en link. Dersom du trykker på en link så er det jo fordi det har fanget din interesse!? Jeg har fått mange gode tips om nettsider fra forskjellige blogger og det er jeg selv som tar valget om jeg vil trykke på en link eller ikke. Jeg unner absolutt folk å få litt av kaka av hva de store "nettbutikkene" tjener! Hva er vel forskjellen om du jobber i en butikk og selger enn å anbefale produkter/tjenester på nettet?? Folk er vel beslutningsdyktige og klarer å ta en avgjørelse selv?? Jeg har absolutt ingen problemer med at folk tjener penger på sine blogger!! Det kan også være en motivasjon for å blogge mere ;) Men er det ikke typisk oss nordmenn, vi unner ingen andre enn oss selv suksess!!!

Raymond sa...

Jeg søkte på ordet underlivssopp på google og da kom siden din opp... hehe,