21. apr. 2009

Fortell mamma at hun tar feil

Etter 4 timer på øyet sleper jeg meg opp halv 7 for å være flink elev. Når jeg ankommer 2 timer senere, sier læreren bare "sneiks, forbered dere til tentamen alene resten av dagen." Flott!
Jeg kunne jo ha vært hjemme og sovet til havørnen tok meg! I stedet blir jeg så forbannet at jeg går hjem og vasker badet. Logikken er upåklagelig.

Så kommer jeg inn på kjøkkenet. Der er det selvfølelig Texas siden Tica har revet ut all papirsøpla bare for å ta med den tomme knekkebrødposen min i senga. Dette gjør hun HVER gang. Forståelig, det jo SÅ godt med 3 knekkebrødsmuler!

For å få alt på avstand må man bare ta en lunsj... Se som det glinser da dere.

Før jeg kom på at jeg bare måtte vise dere Aladdin-buksa mi.

Men SÅ! Er det dagens nyhet. "Hva sier du til å ha en sånn ny liten tusetatt løpende rundt her?," spør mamma. Det med at gamlekatten døde har gått såpass mye innpå henne at:

( ja, til og med bestefar har facebook her i familien.)

Så, i helgen dro hun på besøk til en øde øy for å se på katten hun ville ha!

Den ser jo faktisk mer tilbakestående ut enn den forrige! Da bør vi i alle fall Få penger for ham.
Så jeg gjorde bare store øyne og så intenst på mamma til svar.

Ja, og her har vi filmen mor har lagt ut for anledningen.

Jeg merker at jeg ikke aner hvorfor jeg forteller dere dette. Jeg er bare litt frustrert.

55 kommentarer:

Cam sa...

Jeg får legge henne til på facebook å si at hun tar feil. Eller kanskje bare sende en message.

9cko sa...

Åh stakkars mamman din, viser bare at uansett hvor stygg ungen din (kjæledyret) ditt er så kan man bli veldig glad i det. Men den kattungen på bildet er noe av det søteste av det styggeste jeg har sett:)

magnill sa...

Smud bukse! Katten var jo sjarmerende den, på sin måte..:)

Danjel sa...

Ikke min smak

KristineBirgitte sa...

Det er mulighens det styggeste dyret jeg noensinne har sett.

Janne sa...

Helt irrelevant, men bare et par spørsmål til deg som spiser så masse epler.

1: Hvor mange spiser du om dagen?
2: Får du ikke vondt i magen?

Jeg får helt eplekick noen dager, og for noen dager siden spiste jeg f.eks. 10 epler i løpet av dagen, pluss annen mat. Ikke til å anbefale, men det ble hundre ganger verre den dagen jeg spiste 7 epler, to pakker läkerol, to pakker dent og drakk to-tre flasker sukkerfri iste. Klarte såvidt å gå uten å få det som minnet om fødselsrier (uten at jeg vet hvordan det er), ble til at jeg la meg i sengen for å synes synd i meg selv.

..Ellers går det fint. :)

huilei sa...

Du er en av de få som kler Aladdin-bukse. Resten burde dø, de ser latterlige ut.

Marthe sa...

Den katta var så stygg at den ble nusselig!

Sunniva sa...

Så søt kattene var på filmen. Rar atferd tho!
Må nok skuffe deg, men kattene våre er litt søtere.

Ida sa...

CATFIGHT!! Hahahah! ..er det bare jeg som synes det var morsomt? :-D

Ida sa...

Ja, jeg veit de ikke så så fryktelig fristende ut. Men jeg tok det første og beste fra google. :( Den nye katten var helt skjønn. Jeg er ute etter en meksikansk nakenhund, og jeg skjønner ikke at folk mener den er stygg (joda).

Janne sa...

Skjønner ikke Twitter eller skjønner ikke mitt rotete spørsmål/kommentar? :)

Marie Messweather sa...

hater når man endelig bestemmer seg for å være snill elev, så straffer læreren med å gi oss fri resten av dagen!!
Generelt smart teknikk mot folk med høyt fravær:p

Stygg katt.. men sikkert kjempe søt fordi..:p

Anonym sa...

Fnått, hvor er buksa fra??

Anonym sa...

jeg ser at hunden ditt har blitt gjort om til gulvteppe..

Lenalicious sa...

Åååh Tica er så fiiin!

Anonym sa...

hahaha, du e så jævlig arti!

Ingrid sa...

Haha XD

Ingeborg... sa...

Moren din er helt klart knust.Men stakkars, det hjelper jo ikke å lappe over tapet med en ny katt, det kan du si. Hun må jo sørge først...

Anonym sa...

Hvorfor liker du ikke Marie Amanda egnetlig?
Btw.. bloggen din EIER! MYe bedre enn marie amanda sin. ;D

Mor sa...

Min kjære sistefødte Linnéa. Nå har det seg slik at du har utbasunert at du flytter hjemmefra så snart skoleåret er ferdig. Det vil si sånn ca fra uke 26. Kattungen er leveringsklar i uke 24, så du vil ikke komme til å bli påtvunget dens nærvær i mer enn to uker. Og si til leserne dine at jeg faktisk sørger veldig hardt over tapet på Hiawata, men at den gjenværende pusen sørger minst like mye. Og mest for hennes skyld, VURDERER vi nå å anskaffe en ny liten venn til henne. Og til oss. Siden du ikke betaler en kr i husleie eller for billåning til tross for dine 19 år, og at du har mer å rutte med i måneden enn din mor som betaler på huslån, billån, strøm, internett, mat og alt det andre, har du ikke stemmerett i avgjørelsen om vi skal ha en ny katt eller ikke. Hva har jeg egentlig gjort for å fortjene at du henger meg ut på bloggen din til spott og spe for hele Norge? Jeg er da vel stort sett veldig snill og grei mot deg, er jeg ikke? Jeg har i hvert fall gjort mitt beste i 19 år. Lykke til med flytting!

Ida Kornelia sa...

Fant en fake profil av deg? Se:Mariaca på nettby..

emilia sa...

syns du er heldig som får en katt jeg :-)

Johanna Cristina sa...

den katten var jo kjempesøt! =)

Anonym sa...

øyene var søte da, det skal den ha:)

Renate sa...

Kom plutselig over en profil på nettby hvor personen har brukt bilder av deg. Tenkte du sikkert ville vite det, personen kaller seg Mariaca

Renate sa...

Uups, ser noen allerede har sagt det til deg.

Elisabeth sa...

hvor er aladin buksen din fra? utrolig stilig ;)

Mikael sa...

Hahaha... Dere kommer til å bli KJEMPERIKE på denne katten!! Fantasic... M;)

Elise Bahía sa...

Å guuud, nå ler jeg høyt!

sara d sa...

Synes den kattungen var kjempe søt jeg :)

Anonym sa...

Mammaen din har rett!
Syns den nye katten var helt nydelig jeg! La mammaen din få en pus, kan bli en erstatning for deg når du flytter ;)
harems bukser kommer jeg aldri til å like.....

Martet sa...

Jeg liker buksen din, kjempe tøff!
Hvor har du kjøpt den?

Og sånne katt(er) som dere har, no offense, men de er ikke særlig søte, eller fine..

Cecilie sa...

Jeg er litt misunnelig på deg, i og med at du bare har tilbakestående dyr.

Anonym sa...

haha, de kattene ser ut som kenguruer :) de var rare, jeg syntes katter er best med pels

whitechick sa...

haha! Skjer med å like en katt uten pels? herregud. PELS for guds skyld! jaja! det er jo sommern i to mnder nå. Den fryser nok ikke de ukene ivertfall...... Haha! Kult bilder!

Karoline sa...

Moren din tar feil..Hoho

Jeanette sa...

Katt uten hår er ikke pent! Mamman din tar feil

Anonym sa...

Synes den katten var utrolig søt, jeg! :-)

Christina sa...

da ser jeg frem til neste annledning frøken ;) selvsagt skal du få en sjanse til å være den hysterisk morsomme personen jeg trodde/tror du er. du satt såvidt sammen med oss, men ja - det var et kort møte.

Karoline sa...

Den var jo litt søt da :D

Anonym sa...

Sweet blogg, du er nydelig!!
Men lurer på noe - spiser du i det hele tatt?! hvorfor spiser du så lite og HVA spiser du? du er jo tynn som ei flis!

Handi sa...

Hva skjer med solocapsen? Takk for russekort foresten!

Marianne sa...

Synes synd på mammaen din jeg.....og den nye pusen er overraskende søt

Mira sa...

Jeg syns pusen nesten var litt søt jeg, men det er kanskje noe annet når den kvitter seg med kattunge-looken.

linda-mari sa...

Du er desidert den heiteste jeg har sett i haremsbukser:))
Jeg synes katten var litt skummel..Egentlig.

MADELEINE HALM sa...

sv: Haha, jasså? Vel, jeg får prøve uansett. Bare for å vite hvordan ekte TORTUR er! :D

deadbarbie sa...

hahahaha. herregud den katten var rar, men hadde litt sjarm på sin måte :)

Linnéa sa...

cam: ikke gjør det! hun er sur fordi hun kommer til å bli kjendis nå...

janne: 1. fra 5-9 2. jeg får ikke VONDT, men ja, magen er mer oppblåst enn den behøver. det er en addiction i lik grad med røyk tror jeg.
3. skjønner ikke twitter :)

bukse fra bikbok, eller bikkern som vi sier i Molde.

hvorfor jeg ikke liker marie amanda? jeg kjenner henne ikke, og har ikke noe grunnlag til å kritisere henne enn noe annet enn det hun skiver om på bloggen sin.

mor: takktakk.

handi: jeg har trekt en vinner!

takk linda-mari! og dere andre hyggelige kommentatorer

Mari sa...

Haha. Morsomt med både teppe og hundekorg som matcher hunden:)

Utrolia sa...

mjau!

Lilli sa...

Jeg knekker serriøst sammen av og lese bloggen din. Jeg ler å ler av hver innlegg du skriver! ELSKER bloggen din mildt sagt. Så hver gang jeg vil ha meg ett latterkick så leser jeg bloggen din :)

h sa...

cute blogg :)

Anonym sa...

Hey there fantastic blog! Does running a blog like this
take a lot of work? I have absolutely no understanding of coding but I had been hoping
to start my own blog soon. Anyways, should you have any suggestions or
techniques for new blog owners please share. I know this is off topic nevertheless I just wanted
to ask. Cheers!

Also visit my web page fred marvin associates

Anonym sa...

excellent points altogether, you simply received a new
reader. What may you recommend in regards to your publish that
you just made a few days ago? Any sure?

Feel free to surf to my weblog kids furniture sets