22. apr. 2009

Russer.

Dere vet når de kinesiske damene bretter tærne under hælen for å få mindre føtter? Akkurat slik har den ene foten min blitt etter at jeg kjøpte en sko i 37 og den andre i 36 forrige helg. Tenkte det var greit å ha en av hver!

Så må vi snakke om noe alvorlig. Jeg er jo som sagt russ i år, og jeg kjenner jeg begynner å bli sinnsyk. Jeg kommer ikke til å røpe navnet på russebilen, og det er fordi jeg er mildt sagt PINLIG berørt. Da jeg kom hjem fra Gran Canaria, hadde russevenninnene mine forkastet mine forslag om "LOL" og "Mongoland" - og rett og slett gitt faen i at jeg fikk hakeslepp da jeg fikk høre om deres forslag.

Så da følte jeg i alle fall at det var på sin plass at jeg fikk ligge foran.

Som dere ser, har jeg ikke engang investert i bokstaver på buksa. Ja, jeg innrømmer det - jeg er grådig. Jeg har bidratt med noen kroner, men hver gang de spør meg om å gjøre noe for bilen, legger jeg på meg den uskyldige pipe-stemmen min og sier: "HÆ? Ska I gjør det? Kan du skrive ned ka i ska si, og kem i skal snakke med? I har ikke tid! Jobbe det nokken kjekke menn der?"
"Greeeit, vi andre fikse det." Priceless!

Jeg blir helt fantastisk oppgitt over østlendinger som bruker en milliard på en harry russebuss og skulker i 17 dager. Jeg bruker max 2000 kr. og kommer mest sannsynlig til å være hjemme hos Herr Dell og spise kveldsmat hver kveld i hele mai. Tenk å kaste bort 3 år på skolen for å "ha det gøy" i 3 uker. TØGG PÅ DEN, dokker.

Så, hvordan feiret dere russetiden, ev. hvordan skal dere feire den? Ikke skuff meg...

80 kommentarer:

Hanna sa...

Siden jeg går på IB skal russetiden feires med 12 herlige eksamer fordelt i ukene fra 4 til 22 mai...

linda-mari sa...

Med å rulle russebilen i grøfta 3 dagen. Falken gjorde så klart veldig bra arbeid når de skulle ´´berge´´ den, rulla den på en svær stein. Så det var no more fun!

MADELEINE - Maddi sa...

Haha, så bra innlegg! TØGG PÅ DEN!

Jeg har verken buss, bil, sykkel, trikk, tog, eller van.. Jeg har bare mine kjære ben å gå på i russetiden, men jeg trives med det :) Det har vært nok styr med å fikse russebuksen, om jeg så måtte begynt å tenke på en jævla bil som skal fikses på og masse styr med penger og alt, da hadde jeg kollapset. Haha!

Jeg bruker heller pengene på drikke og noen treff. Skal du ikke på treff?

Ha en strrrålende dag!

Kristine sa...

Jeg heller tok den ikke så veldig seriøst.. Var ute ett par kvelder bare..:P Nå er det hele to år siden :S

Hege sa...

Feiret den med måte, men hadde det utrolig gøy hele russetiden selv om jeg ikke drakk meg møkkings hver dag og skulka! Jeg savner russetida.

Pia sa...

Med 3 uker fyll og fanteriet på en buss til 250 000:)
Ville ikke ha gjort det på noen annen måte. Det er supergøy!

Malin Vestlund sa...

Jeg er en STOR festløve ellers, men ifjor, som Russ 08, sugde jeg maxs! Jeg lå hjemme foran tven med sigarettene mine, mens mine såklate "klassekamerater" sov i rundkjøringer, fisket med sursild i gågata og drakk hver dag! Men, jeg skal meddele deg at man angrer litt i etterkant. Det er alltid gøy å ha noe å se tilbake på!

Susanna sa...

Jeg gikk ogsaa paa IB og hadde 14 herlige eksamener! Jeg hengte en blyant i russehua for hver av dem... Ja... jeg var nerd! (er det vell igrunnen fremdeles). Ellers kan jeg da imponere med at jeg laget eget Russeskjort (jeg er paa ferie i Amsterdam, derfor mangel paa norskt tastatur..). Jeg var desidert den kuleste russen det aaret!

huilei sa...

Siden jeg gikk IB, hadde jeg 15 herlige eksamener mellom 5. og 22. mai, så det ble med jallauke siste uka i april, ute 1. mai, russetog, et par-fire russeknuter og bruking av buksa fram til 17. mai. Men klassen hadde alternativ russefeiring ved å dra på fylletur til Kos i en uke etter eksamen, hurra. Det er sånn det skal gjøres.

Mira sa...

Jeg var ikke russ engang jeg. Jeg får frysninger bare jeg tenker på hvor mye ekkelt arbeid det er med en slik buss.

Linnéa sa...

Russetiden min var fantastisk. Brukte vel i alt 1500 kr. Var ikke på buss, kjøpte ikke sinnsvake russeeffekter à la fløyte og bambusstokk og hva det nå måtte være, og siden onkel er drosjesjåfør kunne han hente meg.

Hadde det veldig gøy, men var ikke en typisk russe-russ. Møtte opp på skolen hver dag (sparte skulkingen til juni, når det faktisk var fint vær) og besto eksamen med glans. Virker som om mange, særlig i Oslo, tror at man er nødt til å bli stupfull hver eneste dag, få hjernerystelse og brekke 10-15 ribbein for å ha hatt en ordentlig russetid, men det går faktisk an å ha det kjempegøy uten å ødelegge alt man har jobbet for i tre år.

whitechick sa...

hahah! Du er så skada! ;D i like it! KOs deg!

Elin sa...

Må si at dere legger LITE arbeid i russebuksene deres. Her driver vi å maler og stryker og lar andre skrive hilsner på russebuksa. Setter vårt eget preg på buksa. Det trenger ikke å koste så mye ;)

emma sa...

jeg var selvfølgelig hovedruss med navnet på buksa, en halvfungerende van og med på alle tryvannstreffene

heia emma

9cko sa...

Jeg var ikke russ jeg, kan helt fint drikke meg stupfull og terrorisere små barn uten å bruke rød bukse:D

Anonym sa...

Hvorfor sier du bare østledninger ? -.- ''

Anonym sa...

Var det tull det med deg og Toro?Rota dere? HVA SKJEER?

Tina S

Kari sa...

Som russ2010 til neste år skal jeg sørge for å være pærings til alle døgnets tider fra 1. til 17 mai! Jeg har for øyeblikket valgt å ha en russesykkel eller russe-olabil, i og med at det er mindre sannsynlighet for å havne i spjælet for fyllekjøring med bil!

Living A Peaceful Life sa...

Enig! Utrolig dumt å bruke alle sparepengene sine på russebuss/bil. Not too smart, no no no.

Jeg har ikke vært russ, jeg, enda jeg er 20 år! :P *sukk*

Martine Elise sa...

Jeg skal gjøre lekser! Alkohol er oppskrytt.

Margo-go sa...

siden jeg ikke går på IB-linja har jeg ikke 12 eksamener. MEN, det er travelt uansett for jeg skal prøve å ikke stryke i matte, ei heller i fysikk! Linnea, du liker sikkert ikke (som meg) å bli sammenlignet med folk, men det blogginnlegget ang. russetiden traff spikeren på hodet for min del...jeg skal ha det fun, men jeg gidder ei å stresse !

Kjetil sa...

Jeg brukte russetiden min på en sånn harry russebuss som kostet masse penger.. Men var på skolen hver dag fordet ;)
Kos deg da :)

Tess sa...

Enig. Har heller ikke kjøpt tette, harry strykemerker. På min står det "Brukte heller pengene på øl."
Jeg er miljøruss! Kommunen gir meg et månedskort for bussen, pluss at de erstatter opptil 3000kr for kollektiv transport hvis jeg tar vare på kvitteringene.

TØGG PÅ DEN, bah. sa...

Har nettopp starta. Trenger ikke å være avholds og skulke for å få til en jæævelig bra russetid. Handler om prioritering. :--)

Mø. sa...

Og hva er vitsen med å være med på en russebil om du ikke skal bidra noe? Da kan du jo sitte hjemme med Dellen uten å ha "stresset" med russebil over deg.

blOmp sa...

Jeg skal ha det super gøy! :D

Anonym sa...

Hahaha, er så enig! Men jeg har gitt etter for presset og faktisk investert i en pakke med strykemerker. og du - hvem vant solo-capsen????

i s e l i n sa...

Jeg var russ i 2006, tok den bra ut, festet og koste meg :) Men brukte ikke en krone på russebuss og annet stæsj, hadde det bare gøy :D

Gabz sa...

Alkohol er ikke oppskrytt! ha en fet russetid!

Fanny Elise Bettum Lunde sa...

godt å høre jeg ikke er alene om en rolig russetid, bare at min ikke er frivillig. 14 eksamener midt i russetida på oss IBkids, men jaja, vi har jo bedt om det selv.

IMMARI BARNSLI sa...

Hva er IB ?

Lena sa...

er ikke din gode venn ida en av de østlendingene da... hmm...

skypus sa...

jeg kjøpte meg russebukse, tok åtte russeknuter og gikk i russetoget. jeg har foreløpig ikke angret på at jeg ikke gjorde noe mer ut av det, og tror ikke jeg kommer til å angre senere heller. hele russeopplegget er egentlig ganske tullete :)

Camilla sa...

Jeg er ikke russ før til neste år, men det skal i hvert fall feires på best mulig måte ;)

Veronica sa...

Var ikke russ i 10.klassen, og skal heller ikke være det på videregående i år. Vi velger heller å dra på klassetur til Bulgaria i juni. Kall det gjerne kjedelig, men jeg gleder meg.

Anonym sa...

IB = http://no.wikipedia.org/wiki/International_Baccalaureate

Susanna sa...

IB staar for International Baccalaureate og er en internasjonal videregaaende linje. Hvor man har eksamner i alle fag (gjerne opp til flee i hvert fag) siste aaret. Pretty stressing!

Frk.Fjeld sa...

Russ neste år jeg, vi bruker rundt 18 000 kr pr. person:) Gleder meg helt viiiilt!

Dvergpingvin sa...

Skal ikke ha noe bil, hvertfall. Men litt feiring blir det jo! : D

Kine sa...

Jeg tilbringte russetia mi i den festeste bilen, nemlig "sex som oss", og vi var vell beruset mesteparten av tiden, og jeg gikk faktisk ikke glipp av så altfor mye skole.. Tror jeg. Men allikevel, det var verdt de 10000 pengene jeg klarte å bruke i russetiden. Det var utenom kostnadene på bilen, men jeg angrer ikke et sekund! Jeg har hatt den beste russetiden med de beste:)

MiaLAMPE sa...

Jeg drar til USA og regner med at venninne mine har bilen klar naar jeg kommer hjem! :]

marianne sa...

Festet nesten hver dag, men gikk og på skolen hver dag. Skole, vors, fest, nach også skolen igjen, slik foregikk min russetid. Noen av de herligste ukene i mitt liv, men gud kor sliten eg var når russetiden var over!
Gled deg =D

Kaja sa...

Feiret den med 17 dager med øl og vilt mye festligheter. Brukte nærmere 10000 på alkohol, og det var verdt hver krone.

Ble du skuffet?

Anonym sa...

Russetiden var kanskje den aller beste tida i hele livet mitt! Masse moro, kjekke folk og alle var glade i 17. dager :D Nyt den, du kommer til å angre hvis ikke. Eksamenene er jo ikke før etterpå ;p

Sara sa...

Når den tid kommer satser jeg på å kjøre samme stil som deg! Om jeg på død og liv må bruke en drøss med penger blir det i alle fall på alkohol...

Bente sa...

Jeg hadde russesykkel jeg. Fant en herresykkel fra attenhundreogbrømangel og lakkerte den rød. Funka fint :) Var vel full ca fire ganger i løpet av hele russetiden :P

Sonea sa...

SKAL ut natt til første og natt til 17, tar det som det kommer ellers.

Har selv dekt russebuksen i intet annet enn glitter.

Ingen bil, ingen flashy gensre, ingen harry joggebukser.

Nøve sa...

jeg henger meg lett på den med å ikke bruke mer enn 2000 kr. jeg planlegger å ha det gøy med russeknuter og se bigbang og raske menn i kongeparken. men ellers blir det vel ikke så altfor mye tror jeg.

kristin sa...

Jeg er blåruss i år og har heller ikke kjøpt bokstaver

Janne Marie sa...

denne russ 2005 østlendingen, smiska seg på en russebuss full av gutter og trengte ikke betale no for den moroa, brukte 1500 kroner på alle ukene + en flybillett for å komme hjem fra stavanger fordi jeg var så kald. skulka 1 dag. 18. mai.

hadde det sinnsykt kult :)

Little miss sunshine sa...

Så bra innlegg, du skriver så morsomt!! Søt er du og:D!
Jeg lurer på hvorfor du spiser så lite, og hva du spiser ? hva er det den dietten din går ut på? funker den:)?


Need to know;P!

Leni sa...

We have to study in Poland. No fun.

Susanna sa...

jeg vurderer om jeg gidder å være russ. jeg tenker akkurat slik som deg, men selvsagt om jeg skal være så skal jeg jo ha det "litt" gøy :)

Therese sa...

Vi brukte ikke en milliard på bussen vår, men det ble nok noen hundre tusen ja.. Til gjengjeld hadde vi tre FETE uker, som jeg aldri vil glemme! :)

Therese sa...

Og forresten.. Vi tok ikke alle pengene fra egen lomme - det meste fikk vi av sponsorer og ved dugnadsjobb :)

Anonym sa...

Little miss sunshine: hun har slitt med anoreksia, og jeg tviler på at hun vil gi deg tips om hvorda du og kan få det. hva skjer med fjortishorer inne på denne geniale bloggen?

jeg skal sitte alene på alle treffene og festene og drikke i et hjørnet. så skal jeg kapre meg den første og beste mannen jeg finner og det skal jeg gjøre i 17 dager. ingen skulking og eksamen skal bestås.

Vilde sa...

så enig, så enig!

lundstein sa...

Haha, du som er lovely Britney!
Men du? Skal du på Tryvann til fredag? Dit skal jeg! Skal jobbe der. Hoho.

Anonym sa...

er hvertfall 4 uker, og totalt verdt det med buss osv, med tanke på hvor utrolig gøy vi har det!

og pengene jobbes det veldig hardt for og det alle som jobber med bussen sammen og vi får en fin avslutning på 3 års hard jobbing :D

Irene sa...

Her i Bærum går det rykter om at et buss har brukt 3-4. mill på bussen. I fjor var det en på 2.mill minst. Spyr sånn av det at jeg nesten vurderer å sykle i russetia

Cami sa...

jeg har vært innbitt motstander av hele russetradisjonen i flere år, men blir nok gruppepresset til å hvertfall ha buksa neste år. og ta knuter, selvsagt. men bil, treff, kjønnssykdommer og eksamensstryk - neitakkdu.

Kivle sa...

Feira ikke.

Marte Amanda Riise sa...

Jeg skal feire den.. well, ikke i det hele tatt. Jeg skal jobbe hver eneste dag, bortsett fra 17. mai og de dagene jeg er i spania. Jeg er rett og slett ikke så veldig interessert ;)

U sa...

De eneste bussene russ burde gå ombord på er de som går straka vegen til en gigantisk kvern.

Little Miss Sunshine sa...

Du "anonym" lenger opp her, hvordan kan JEG vite at hun har slitt med anoreksi? hun HAR slitt med det ja, betyr ikke at hun sliter med det fortsatt. Når hun snakker åpenlyst om at hun skal "hjem på diett igjen" så er hun ikke redd for å prate om hva hun spiser i allefall. dessuten spurte jeg ikke deg "anonym"!!

Digger bloggen din Linnea:)!!

Randi sa...

E utrolig rolig russetid for meg. Var i fire påtvungne konfirmasjoner gjennom hele russetiden i tillegg til jobb, men ble med ut enkelte kvelder. Vi hadde russebil, Wanted Pussy's (jaja, skrivefeil, men slik vi ville ha det) og ble sponset så mye at det ble ikke så mye utgifter heller. Buksa mi var full av merker og navnet mitt, og buksa var RØD! Og på kortet mitt stod det Romsdal/Molde-russ fordi jeg ikke likte at vi ble flytta fra Romsdal ned til Molde...

Ela sa...

hadde det kjekt. hadde bra bil og var full i en måned.

Anne sa...

jeg tok det ganske rolig, og jeg gadd heller ikek bruke penger på bokstaver og annet tull på buksa! Jeg gikk jo tegning,form,farge, så jeg fant bare fram skolens akrylmaling og slengte på det jeg selv måtte ønske! xD

Marie sa...

Gleder meg, jeg. :) MÆXXX.

Anonym sa...

Nerd!

Anonym sa...

Til neste år blir det buss!! bruker ca 15 000 på bare utgifter til buss, så skal man ha klær, biletter til treff og diverse tøy..
så, regner med 25 000..
Men!!! dette er ikke penger jeg ville ha spart ellers, for om jeg ikke hadde vært russ så hadde jeg ikke giddet å tjent de, eller brukt de opp på andre meningsløse ting

HEIA BÆRUM!!!

Big sunshine. sa...

Til little miss wannabeskinnny-sunshine.
Selv om ANDRE enn linniiie svarer deg, behøver du ikke være så frekk mot "anonym". Du har virkelig et problem når du spør folk hvor mye eller lite de spiser, som KOMMENTAR på en blogg. Det viser hvor desperat du er, og at du ikke er trygg på egen kropp.
OG: hvis du hadde fulgt med bloggen til linniiie en stund, ville du forstått at hun er såpass ofte ironisk, at hun selvsagt ikke skulle hjem på diett.

La vær å kommentere blogger i fremtiden hvis du er så hårsår.
Håper Lene fra PH kommer og tar deg"

Linnéa sa...

Maddi: Ingen treff på meg. Orker ikke feste med likesinnede :)

Jeg sier østlendinger fordi det er kremen av verstingene. Det var et eksempel.

little miss sunshine: jeg spiser faktisk ikke mat, jeg.

lundstein: tryvann my ass :)

U: ilu.

big sunshine: måkke værra så sur!
likte for øvrig den med paradise-lene...

Anonym sa...

RUSSETID :D Jeg var russ i fhord og det er de mest velbrukte pengene jeg NOEN gang har brukt, selv om jeg brukte kanskje 25 000 kroner til sammen, MINNENE varer for evig.. Trenger ikke være sånn at man stryker på skolen fordi om man fester litt vettu!! HAHA! 13 års skolegang er virkelig verdt å feire, å jeg kommer ALDRI til å angre for at jeg brukte de pengene på det:D Håper dette svaret skuffet deg:P HAH!

Anonym sa...

BIG MISS SUNHINE: jeg var ikke frekk, du som er frekk her. jeg bare blir irritert når jeg spør om noe, også svarer folk med nedlatende kommentarer. Hva om jeg ikke har fulgt bloggen lenge da?! Kan vel spørre om ting fordét. Og ja - jeg har et problem med min egen kropp, og har et dårlig forhold til mat, men det har vel ikke noe med deg å gjøre, så slutt å bry deg!

Unnskyld for dårlig stemning her , Linnéa! :)
Bloggen din er super!

Are sa...

Jeg var på en sånn buss du irriterer deg grønn over at "bruker en milliard" ;)

Jeg var ute hver dag, jeg var på skolen hver eneste time hver eneste dag hele russetiden som begynte 24. April for vår del.

Skjønner at du irriterer deg over sånne som oss dog, like mye som vi irriterer oss over knallharry rånetamper fra bygdenorge som kler innsiden av vanen sin med Zebraplysj og kaller bilen sin for "Tampongen", "Cocktail", "Sally Russebil" eller noe annet tull :)

TØGG PÅ DEN :P

marey sa...

Jeg brukte en milliard på en harry russebuss og skulket 17 dager. Nei, men jeg var på buss som var kanskje litt harry men veldig billig og jeg skulket tre dager. Angrer meg lilla på at jeg ikke gjorde mer ut av det:(

anny sa...

feira den me bronkitt. va lite ute, men fikk opplevd tryvann. benytta anledninga til å kline me mange minors. russetia va ok, men e glad den e over!

Siri sa...

ekke russ før neste år. jeg skal male sykkelen min rød, kjøpe en stygg russebukse og kose meg.

GossiPete sa...

RUSS 20
DREKKA-10