29. apr. 2009

Vår





(Beklager, jeg bare måtte.)



Da jeg var liten, var jeg sykelig sjalu på storebroren min som hadde pollenallergi. Jeg ville også gråte uten å egentlig gråte! Jeg ville også falle ned av trærne fordi jeg ikke så en meter foran meg! Så en dag, nok en dag hvor jeg var rammet av sjalusi, ropte jeg rett og slett at "I HAR ÅSSÅ ALLERGI!"
"Jaha? Hvilken da, Linnéa?"
"I e allergisk mot ekorn."

Så, helt til i en alder av 19 år, har jeg vært plaget av ekorn-allergi. Helt til plutselig pollen/gress-allergien faktisk finner sted. Nå føler jeg ikke lenger sjalusi, men et intenst HAT overfor gress, vår, trær og blomster.

Ellers tenkte jeg at dere ville se hvordan det står til med epleklistremerkesamlingen! Det som er så dumt, er at ikke alle epler har klistremerker... Og av og til mister jeg dem til og med! I går fant mamma et på sofaen, og ble naturligvis forbannet fordi jeg "roter så mye." Da jeg strakte fram en hånd og kommanderte: "få klistremerket," bare la hun på sprang mot peisen mens hun ropte "GLEM DET!"

Ødela dagen min...

52 kommentarer:

Jeanette sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Maren G. sa...

Mihihihi... eller Mohahaha!

Nora sa...

Vil bare meddele at jeg har helt lik pc som deg ;)

problematic sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Kari sa...

Pollen kan ta seg i ræva. Jeg håper alle som ikke er allergiske mot pollen blir allergisk mot vann.

Anonym sa...

hvilke butikker selger top's lasagne? Hvor kjøper du den?:)

Ingeborg sa...

Molde ser herlig ut på våren, virkelig idyllisk!

Jeg tror moren din kanskje er litt misunnelig på epleklistermerkesamlingen din, hihi.

Anja sa...

Hahah :D

Synne Marie sa...

Er det seriøst blitt så mye vår nedi der allerede? Her er det nesten ikke antydning til blader på trærne engang, er så vidt hestehoven har turt å vise seg.

Jeg lo godt av den der ekornallergien din, haha!

huilei sa...

Det verste med å få pollenallergi sent, er at det ofte bare blir verre og verre med årene.

Nathalie sa...

Jeg har alltid ønsket meg et ekkorn jeg, er det helt feil?

Talkie Walkie sa...

Å, svarte nå lo jeg høyt. En litt sånn høy, ondskapsfull latter. Haha, dette var herlig.

Chri sa...

Imponert! jeg pleier å feste klistremerket i panna jeg, og glemme at jeg har det der

mongoliten sa...

:-) Nyydelige Molde! Fæle pollen!

Mira sa...

Kanskje jeg skal begynne å samle på Cola Zero-korker, siden det er min svakhet. Men det blir litt vanskelig å feste dem på Mac'en, vil jeg tro.

Tonks sa...

Hahaha! Epleklistremerkesamling. Kreativt, det skal du ha. Kanskje jeg skal starte en pæreklistremerkesamling. Finnes det klistremerker på pærer?

Maja sa...

haha! utrolig bra avslutning
og pollen er lol

pernille sa...

Hahaha. pollenallergi suger

Malin sa...

Jeg fikk gressallergi i fjor. Fant det ut på campen på Raumarock. For en teit ting å få når en er atten år, liten sjanse for å vokse den av seg da...

Ingrid sa...

Hah, careful what you wish for. Jeg har heldigvis ikke noen form for allergi (bank i bordet) og fasan hvor jeg er glad for det. Jeg liker trær.

Martine Marbel sa...

fine vårbilder :)

Karina sa...

Har du kjøpt Twilight i dag?

linda-mari sa...

Du kan få klistremerker av meg, hvis du vil?;)

Clara sa...

great!!

Maria sa...

Jeg fikk pollenallergi for to år siden. I samme slengen fikk jeg epleallergi. Krysser fingrene for at det ikke skjer med deg!

Anonym sa...

koffir blogg itt du før team-dream lengre?

whitechick sa...

hahahah! fine bilder da!

Malene sa...

Well done jente, de klistremerkene som eier 99,9 % av plassen ER og BLIR de beste eplene!

Vi var tomme for eplene BÅDE på mandag og tirsdag, så da jeg endelig hadde tid og penger i går kveld syklet jeg i all hast for å kjøpe tre fulle poser. Føler meg litt befriet nå.

Christine sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Christine sa...

Haha, jeg hadde like lyst på tannregulering da jeg var yngre. Det slapp jeg heldigvis.

Arma sa...

...fyrer dere i peisen nå?

Fanny Elise Bettum Lunde sa...

har du tjent noe på google-adsa enda? bare lurer på om det er noen vits å ha dem der... hvem trykker på sånt uansett.

Leni sa...

Omg you have to be in love. You seem a bit happy...???

Anders sa...

Du kan være glad for at du ikke er allergisk mot..... tannkrem og gule epler - slik som meg!

Martine Elise sa...

Jeg vil kvele meg selv for at jeg har gressallergi. Har aldri vært sexy å begynne å klø på kroppen når jeg ruller rundt som en stor ku med lopper på grasset.

astrid sa...

i dag kom jeg ut fra kiwi og oppdaget at jeg hadde kjøpt gule epler og pepsi max. og jeg skjønte det ikke engang før jeg var ute av butikken :S

Anette sa...

Jeg forstår meg ikke på gule epler, men har med årene innsett at vi mennesker er forkjellige. Selv sverger jeg til grønne bananer og Pepsi Max. Utsøkt kombi.

Anonym sa...

Nå er du gladlaks, Linnéa...!
Og det der er vel knapt Molde. Ligner mer på Eide. Det første bildet, ja.

ole-wombat sa...

jeg må bare si det igjen; jeg koser meg når jeg leser bloggen din

thetravelbug sa...

Heisann. Har lest bloggen din en liten stund nå etter å lest Thessa sin blogg hvor hun henviste til din. Og hun har rett det er utrolig underholdene å lese ;)

Hvor mange epler spiser du egentlig om dagen? Det var mange klistremerker der :P

Vilde sa...

hahaha, så slemt!

uff, har du seriøst fått pollenalergi? Så kjipt..

ole-wombat sa...

in the flowers elsker jeg jo fra før! men også den derre.... åh ja! peacebone er fin. og fireworks, da!

Elise Bahía sa...

oi! Herr Dell begynner virkelig å ta seg ut...

Silje sa...

Ikke sånn for å skremme deg (jo, litt..hehe..), men pollenallergi fører ofte med seg allergi for steinfrukter (les: gule epler).. ouch!

Karoline sa...

Lord, så fine bilder!

Indianne sa...

Utrolig fint! Men kan ikke du ha en videoblogg snart? :-)

SandraJeanette sa...

fy faen du er så genial!
pollenallergien har jeg heldigvis vokst av meg :)))

Linnéa sa...

topslasagnen kjøper jeg på bunnpris, har ikke sett noen andre som selger det.

karina: ja! Jeg har kjøpt twilight :)

jeg har aldri blogget for teamdream.

arma: klart vi fyrer i peisen! jeg har jo kuldeallergi!

leni: hysj!!

astrid: ååååååååå, så fint å høre :)

anette: det er faktisk ikke så verst det heller. grønn, kald banan og pepsi max!

thetravelbug: 7-9 stk.

silje: du bare lyver!!

Anonym sa...

den skyggen av treet ser ut som deg når du står på henda eller noe. satt å lo litt før jeg fant ut at det var et tre.

Ladybird sa...

Vår er fantastisk!

Lone sa...

Du vet at pollenallergi ofte gir kryssallergi til epler...?

tanorexic sa...

Haha,er mora di sur pga du samler på klistremerker?:P