17. mai 2009

Er det bare jeg som hater 17. mai?

ENDELIG. Nå er det slutt på sosialisering, alkohol og barn som flyver på deg. Nå skal jeg stenge meg inne på biblioteket og kun spise lakerol.

Og herregud, i går kom det til og med nabobarn INN i hagen vår for å spørre alle vennene mine om russekort, men da de kom til meg, bare hoppet de over å spørre. Jeg lurer på hva jeg har gjort dem ettersom alle barna i gata hater meg.


Jaja. Etter å ha fått sjokknyheten om økonomieksamen, la jeg igjen boka på skolen og reiste til Ålesund. Det eneste nevneverdige som hendte der, var at Lise fikk inndratt fløyta si på et utested. Og kanskje da jeg ble stående med bilen på tvers midt på hovedveien mens nabobilene slo seg i panna. Priceless!



Hotellfrokost er noe tull



Så...kommer vi til 17. mai. Klokken 9 i dag tidlig ble jeg nedringt av vennene mine som skulle ha meg med på russefrokost. Klokken 9 på en søndag! Uetisk! Jeg sov selvfølgelig til reven tok meg i stedet.

Selv om ingen skjønte hvorfor jeg gikk toppløs, er det noe av det smarteste jeg har gjort. Det var sikkert 300 grader i Molde i dag, jeg skjønner ikke hvordan folk kan tvinge seg inn i disse stygge bunadhusene sine.





Ca. halve toget hadde blogging som tema, og gjett hvem Isabel parodierer!



For å sette kronen på faenskapen - korpsmusikk. Flott!
Åh, nå skal jeg brenne russebuksa mi. Ha en flott kveld, jeg er ikke så særlig interessert i å snakke mer i dag kjenner jeg. Jeg har forresten ikke spist is i dag! Greit, nå finnes det ikke noe mer å fortelle.

41 kommentarer:

Isabella sa...

Bittert

Cassie Casserole sa...

Inndratt på Millers da eller? De er helt nazi med det med fløyter der, tror de har et lager av inndratte russefløyter liggende i garderoba.

Mor sa...

Hva er så galt med barn?

tinekatrine sa...

det var vist bare i mandal det pøsregnet og blåste. jeg holdt på å dø av kulde da jeg måtte se på barnetoget. to ganger.

Anonym sa...

HAHA, ingen adgang bak og fri entré foran. Nice! noen som ikke er fan av anal, altså

Fanny Elise Bettum Lunde sa...

åå, jeg hadde også tenkt til å gå i bare bh, men feiga ut.

Celine med K sa...

JEG ER SÅ ENIG! 17. mai kan ta seg i ræva!!!

www.cellin.blogg.no

Nøve sa...

fantastisk! jeg er også glad for at russetiden er ferdig, da unger har fulgt etter meg inn på brilleland og diverse for å få kort. og tvunget-17.mai-opplegg er jeg generelt imot.

Marthe Torset sa...

MOR DI E MANN!

Hilde sa...

hah

Kristin Vicious sa...

Dæim, du var nok den heiteste russen av dem alle!

huilei sa...

Jeg tipper nabobarna leser bloggen din og er scared shitless.

Bendik KLøZ sa...

Heyy :D
Du skulle sagt du var i Ålesund litt før da! Men du?
Om du har et russekort til overs, kan du sende et til meg? :)
Jeg har nemlig en vegg fullt av russekort, og har tatt opp æres-plass til de mest kjente russene! Og jeg, jeg syntest du er kjent, ihvertfall for meg!
Så ta kontakt om du er villig til å sende et!

Anonym sa...

hahha, http://www.dikt.no/utskrift.php?TekstID=141934

Mor di e mann (:

TK sa...

Jeg og HATER 17 mai, men den blir alltid gøy på en måte.

men herregud, mennesker, gnagsår, korps, sure gamle kjerringer og grinete unger.... jess, himmelsk!

Hilde sa...

Stas! :D

Thomas sa...

Du er ikke den eneste som misliker 17. mai nei. :)

Anonym sa...

17mai er oppskrytt. men du er herlig as:D

Anonym sa...

Legg ut bilde av russekortet ditt på bloggen? :D

Christina sa...

hahahaha. fin 17. mai.

Anonym sa...

oioioi, voldsomt.

iszting sa...

greit! fortsett med ikke-spisningen, det er det man kaller et "eksistensiell forsoek" da!

er det deg eller lise som spiser p-piller til frokost? jeg HAAPER du ikke har sex altsaa...!

nei, du er ikke den eneste som hater 17.mai! jeg hater alle nasjonaldager, baade de i mitt eget land og andre sine. i gaar har jeg dessuten sett folk med norske flag, her i andre enden av europa. helt abnorm.

Anonym sa...

Du, jeg tror du fikk med meg på et bilde du tok fra folketoget i går. Jeg hadde håpt bildet skulle bli lagt inn på bloggen din! Jeg tror et bilde av meg vil få opp besøkstallene en god del. Med hilsen broren til Per (og Espen selvfølgelig)

Belinda Jakobsen sa...

haha. du er faen ikke god :)

jeg digger deg, jeg.

LISA sa...

oj, husker jeg møtte deg på Lipp i fylla. du så litt skremt ut ;p

Anna Uthus sa...

Wow, er du alltid så negativ? Eller er bloggen din et sted hvor du kan tømme deg for de bitre, negative følelsene, og egentlig er du verdens solstråle?

Anonym sa...

ENDELIG noen som hater 17 mai!!! Så og si alle mine venner er ivrige 17.mai entusiaster, men jeg derimot hater 17.mai!!! Greit nok, det kan jo være koslig. Men korpsmusikk og stappfulle tog er litt for mye altså. Eneste positive er at man kan pynte seg.

Anonym sa...

Hater små barn, hater bunad, hater korps! Hater 17.mai! ..

Camilla sa...

Pleide å HATE 17.mai selv. Men så ble jeg gammel nok til at jeg slapp å gå i tog, og da innså jeg at det ikke var 17.mai, men den hersens toggåingen jeg ikke taklet.

Anonym sa...

Hei du! Godtar du friend requests på facebook? Og hvro har du kjøpr de røde nicole richie-lignende solbrillene dine? :)

Hallgjerd sa...

Ja, hvis guttene kan gå uten skjorte, så hvorfor skal ikke du kunne gå i bare BH'en!

Susanna sa...

He he, toppløs og toppløs fru Blom :-P Dåke ser jo rimelige våkne ut for å vera russ 17mai då- da må seiast. Sterkare enn hang overen altså!

Linnéa sa...

bendik: hvor vidt du er seriøs vet jeg ikke, men klart det. i need an adress.

flott dikt!

bilde av russekortet ligger lenger bak dersom du blar litt.

iszting: det er LIses! I am saving myself for marriage :)

Pål: Jo, fikk et skikkelig blinkskudd! Men da måtte jeg i såfall ha sladdet Pers ansikt, han er ikke alltid så heldig stakkar.

Anna: Jeg er som regel alltid negativ, ja.

Jeg godtar facebook requests, ja. De rosa er fra hm

SandraJeanette sa...

kjæresten min brant russebuksen sin etter han var russ også. teit >.< Det er jo en suviniiir! Pappa har enda sin til og med.

Anonym sa...

E da ikkje slitsomt å ha eit så ekstremt behov for oppmerksomhet som du har?

Linnéa sa...

nei, det går ganske opp og ned.

Haans sa...

håper du har tatt det någenlunde med ro siste 20 dagene . Husker godt da du satt/lå mot ei flagstang på averøyfest . Spy i håret og blod overalt ellers ;) husker det var som total makeover i motsatt rettning

Linnéa sa...

og ja, savner virkelig den tiden:) aldri mer bøgde-fest.

Anonym sa...

Du kan bare tegne over fjeset til Per med svart farge, eller dit i han. Bare legg ut bilde av meg, det tror jeg blir veldig bra. :)

Mvh Pål

Linn Marit sa...

Må si jeg digger stilen din;) Tenk om vi alle hadde gått slik i 17 mai tog?:D

eerle sa...

Jeg digger denne bloggen. Ler av alle innleggene dine! Det er så rett fra levra.