13. mai 2009

Hektisk hverdag.

Herregud, hvilken idiot er det som har satt på sitt eget språk på biblioteket sin datamaskin? Jeg har ikke noe imot at vi har fått asylmottak i Molde, det er nesten litt positivt! Eller, det eneste som irriterer meg litt er at vi er utsolgt for 1 kilos løkposer på Bunnpris HELE tiden nå, jeg tror faktisk de spiser løk som jeg spiser epler. Men ja, å snikislamisere biblioteket på denne måten,  det vil jeg ha meg frabedt.

Ellers...russ. Jeg har konkludert med at jeg ELSKER å skuffe små barn. Jeg bobler i hjertet når jeg sier at jeg ikke har russekort. Jeg har faktisk bare gitt bort ett, og det var fordi moren til gutten sto og stirret på meg med argus-øyne.

Men, i dag. Jeg hadde litt dødtid etter skolen, og tenkte å GÅ på Ica Maxi fordi de har en god Fun Light-saft der. Og fordi jeg er ikke har rørt på meg siden i fjor, og jeg begynner å anse meg selv som fatso. Anyroad, på vei mot Ica, dukker det opp en...barnehage! "WHAT, når kom den dit?!" hvisker jeg og prøver å gjemme meg.
Men så får et barn øye på meg. I dette tilfellet blir en fjær fort til 40 fjær, og tre millioner barnehagebarn langs gjerdet. Nå skal dere få gjette hva jeg gjorde.

Og ja, det står "fri entré" foran på buksa mi...kjempemorsomt.

Og her har vi en eller annen latterlig russeknute jeg måtte ta. Siden alle de andre tar de dumme knutene hvor man drar rundt og gir russekort til sykehusbarn osv. Jeg tror ikke det ér noen på sykehuset i Molde engang.

I kveld, er det første kvelden jeg drar ut og er russ midt i uken. Gud som jeg gleder meg til denne uken er over.

41 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha <3

Elise Bahía sa...

..leverte ut ETT russekort, så gleden i øynene til dette ene barnet rett før han/hun ble revet i filler av alle de andre? :-)

Anonym sa...

Jeg fant deg på nett-TV Linnéa!

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/409028

Trykk dere frem til 41 minutter, og enjoy! Virkelig en nydelig sang og freshe antrekk!

Caroline;-) sa...

Jeg digger at du er like småirritert som meg!;)

sara sa...

Det jeg gleder meg til med å være russ er å ikke dele ut russekort! mohahah

Anonym sa...

Fant frem et russekort og rev det i tusen biter foran alle barna?

Mia sa...

Hahaha, måtte jo prøve ut linken over her! Så søt du var:) Morsomt å tenke på at jeg har hørt Linnea synge gjennom bardommen min!
:D

Espen sa...

Fantastisk artig. Takk for linken!
Trodde du sa at det ikke fantes noe video av dette jeg Linnea??
Det har du fortalt oss tidligere!

Kristine sa...

Hahahaha :D Det med biblioteket skjedde med meg også her om dagen!

huilei sa...

What, hvis man greier å finne ut hvordan man skifter fra norsk til ...arabisk? på Facebook, burde man da greie å bruke norsk Facebook generelt. Jeg aner ikke hvordan man finner fram til språkfunksjonen.

helene sa...

jeg regner med at du løp som faen!

Anonym sa...

Du la det på andre siden av gjerdet, så barna ikke fikk tak i kortene?

Anonym sa...

"Finn din russiske skönhet idag", russianeuro.com

hahaha klockrent.

Kristin Vicious sa...

Du storgliste og gikk rett forbi.

Malene sa...

Likte den "OBS, man lærer ingenting her inne" på sida di.

Jeg lærer nå å holde latteren gjennom et HELT blogginnlegg.

Susanna sa...

Du synger jo kjempe fint Linnea, veldig imponerende faktisk :-) vedder på du er enda bedre nå!
Eneste russeknuta jeg tok var; "gå inn på en 20års plass med russeklærne på"-knuten, og den visste jeg ikke om en gang før etterpå. Hjemmelagde russeknuter er MYE bedre!!

Anonym sa...

Din mgp-sang er den ENESTE jeg husker fra mgp-junior (oh..proff med forkortninger eller hur?)

Oda Aslaksby sa...

Jeg var vitne til en lignende hendelse for to dager siden faktisk! Én enslig russ og et helt SFO trinn på togstasjonen. Jeg misunner dere virkelig ikke.. :-P

iszting sa...

skjoenner ikke helt det med buffalo-shoes. jeg hadde den type sko i 1998 -var det faktisk cool i norge i 2002 fremdeles? (jeg er ikke norsk.)
i hvert fall synger du mye bedre enn de andre to.

Sandra sa...

Så søt film! =)

Maja sa...

hvorfor deler du ikke ut russekort? Jeg ELSKER all oppmerksomheten fra snørrete andreklassinger som har badet i gjørme og kommer løpende mot meg for å gi meg en klem. HURRA
eller ikke..

Anonym sa...

du gikk bort til gjerdet, viste grimaser/fingern, etterfulgt av en lang spurt bort fra barnehagen.

Anonym sa...

hehe kjempe moro å se på deg når du synger på mgp...dere var kjempe søte men så ikke ut som dere hadde det så gøy,hehe:)men du har en fin sangstemme.
jeg elsker bloggen din,aldri slutt å blogg!

Katrine sa...

Kan ikke du lese bloggen vår og a??
Vi er nesten like morsomme som deg!

Du kan selvfølgelig få late som at det er Bunnpris:D

iselin tar'a sa...

La ett russekort rett utenfor gjerdet, slik at de akkurat ikke fikk tak i de?

Lillian sa...

regner med du vil være med meg på jobb i barnehagen en dag? hoho

Sofia sa...

LOLocaust! Jeg hatet å være russ.

Anonym sa...

Nå har jeg sett NRK-klippet.. du var søt da, og sang pent.. fortsatt flink å synge eller?
Håper du koser deg med russetingene i dag, det er deilig når det er over, og gøy å ha vært gjennom.. men jeg er glad man ikke er russ ofte da!

Stian sa...

Det er feil bruk av uttrykket "argus-øyne". Bare nevner det..

pernille sa...

Jeg så tilfeldigvis at du kom opp i økonomi.. Ikke heng deg!!

Anonym sa...

http://4.bp.blogspot.com/_aZgjegBnLMY/SeDIguijoiI/AAAAAAAAFBg/4H_4Mr0TXd0/s1600-h/grancanaria+1476.JPG

hvor er dette skjørtet fra? det er sort og du brukte det i grand canaraia.

Lise sa...

se der ja, begynt å få litt på buksa di. den er selvfølgelig kjempefin, siden du har gjort akkurat det samme som meg. glad du ble inspirert.

Linnéa sa...

jeg ga faktisk kidsene russekort.....

ja, takk, jeg har sett den jævla videoen.

iszting: håhå, you're back. det var relativt tøft på den tiden, ja, dessverre.

stian: jeg beklager, dette er et internt uttrykk.

jeg kan ikke synge lenger, bare metallica en sen lørdagsnatt på dansegulvet.

skjørtet er fra HM

Lise, den lille glittergreia di? Hele buksa mi er full av glitter nå, jeg kan ikke ha den på meg inne.

~Kjersti~ sa...

Hva er vitsen med å være russ om du hater det..??

Lise sa...

tro meg, det hadde jeg også, det detter av.
lol.

Frk.Fjeld sa...

Kjente jeg ble litt flau på alles vegne i den videoen..;P
Men dere var jo absolutt ikke de verste, Stiffi tar kaka der!

Anonym sa...

denne bloggen, er det en spøk? har vel sjelden lest noe så kjedelig, bånn i bøtta. er du seriøs?
og du ser faen ikke ut på det bildet på toppe

Linnéa sa...

ja, den er en spøk

Anonym sa...

Du skriver seriøst kjempe vittig! Liker at ikke alle blogger er om skjønnhet! Men ikke missforstå, du er jo drit pen! :)
Oppdager bloggen din først i dag, og jeg føler på meg at jeg må begynne å følge den!

Maria sa...

Snikislamisere biblioteket fordi de skifta om språket på en datamaskin? Islam er ikke noe språk, lille venn! Men er enig i at det var dustete av den personen som gjorde det!

Ini sa...

Hvor er de strømpene kjøpt?