26. mai 2009

Jeg skal ha ny jobb. Og leilighet.

Kjere mirakels, nå koker det over. Som noen av dere kanskje vet, planlegger jeg (og Lise) å flytte til Oslo i august. I denne anledning har jeg investert 500 kr(!) og lagt ut en annonse på Finn.no.

Da jeg fikk beskjed om å legge til et bilde i annonsen, hadde jeg jo selvfølgelig mest lyst til å legge noe slik som dette:

(Must be favorittbildet of all time.)

Men noe sa meg at jeg burde ta et bilde hvor vi så relativt hyggelige ut i stedet, for å fiske mest mulig respons. Dermed valgte jeg dette, hvor jeg for øvrig ser ut til å ha litt sånn lesbe-kort hår. No offence!


Så... i løpet av den siste uken, har jeg fått flere sms enn jeg har fått til sammen i hele fjor. Og det er IKKE av meglere som vil tilby meg leilighet, men av "folk som har sendt feil, men lurer likevel fortsatt hvordan det går og hvor gammel jeg er." Naive mennesker som tror at jeg ikke greier å finne ut hvem de er selv om de ikke står i telefonkatalogen. Han ene jeg søkte opp hadde lagt ut en annonse på KATTENSVERN.no hvor han etterlyste "den dypt savnede Mons." Klassisk!


Kronidiot nummer 2 fikk jeg denne mailen av: "Hei, har en av dere lyst å flytte inn hos kjekk gutt på 34 år ved frognerparken ,og har en scouter du kan bruke."
Jaja, karer. I helgen er det jo korpsstevne i Molde, så jeg reiser til Oslo for å søke jobb. Problemet er vel bare hvor. Det eneste jeg har tenkt på er egentlig diverse matvarebutikker, og kanskje en restaurant eller to. Så nå tenkte jeg å bruke dere til noe: tips til hvor jeg kan søke!
(Sjefen på Bunnpris sa forresten i går at han gruet seg til å miste "godjenta vår", og jeg ble så rørt at jeg måtte gå på do.)

69 kommentarer:

Kristine sa...

hehe.. du er så herlig! Hva med å legge inn søkndaer på diverse kjøpesenter? Ellers så må jo alle Bunnprisbutikker i Norge være interessert i din reklame:)

Anonym sa...

morsomt skrevet! er inne på bloggen din hver dag for å sjekke om det har kommet noen nye sarkastiske og morsome innlegg!

Hanne sa...

Få sjefen din til å anbefale deg til andre Bunnpris-butikker vel! ;)

Anne Marie sa...

Så koselig sjef du har da :D

Anonym sa...

skulle ikke du og ida wulff flytte sammen i oslo?

Anonym sa...

Enig med Kristine der! Du er veldig morsom, sjekker bloggen din hver dag jeg å! Sjekk ut hybel.no eller lignende.

Emilia sa...

Din blogg är nordens bästa!

Tonje sa...

Hei!

Jeg vil bare si jeg syns du er utrolig tøff og kul. Du har kommet deg gjennom dette, og bidrar nå med å hjelpe andre. Jeg syns det er kjempe bra gjort.

linda-mari sa...

Søke på Radisson i Nydalen da vettu! Får du jobbe sammen med meg ,er du heldig;p

Michelle sa...

Tror nesten du må få deg jobb på en bunnpris butikk i Oslo også!

Anonym sa...

Haha, great! Har desverre ikke noe forslag foruten om at det du har skrevet opp høres passende ut for deg. Lykke til uansett:)

Anonym sa...

Skulle ikke du og ida flytte sammen?

huilei sa...

Det er nok favorittbildet mitt også.

Anonym sa...

hehehheheheheheh. Nå fikk jeg seriøst et latteranfall av det du skrev. Digger deg sykt, Linnea.

tanorexic sa...

Koselig sjef:)
Håper dere finner en fin leilighet:)

Anonym sa...

søk jobb som kongens høyre hånd, han kunne trengt et friskt pust og sarkasmehumor i hverdagen sin. eller hos jensemann på stortinget. Nest best.

Kari sa...

Hehehehe, priceless! Tror egentlig du hadde passet bra til å jobbe i klesbutikk, du kler deg alltid så pent :)

Silje sa...

*krysserfingrenefordeg*

Anonym sa...

jeg foreslår at du søker på video nova! butikker over hele byen.

Jannekake sa...

Hvis jeg skulle fått meg ny jobb hadde jeg prøvd å finne en av disse tre tingene:

- En jobb med god timelønn.
- En jobb med noe jeg liker.
- En jobb som ligner på noe jeg kunne tenke meg å jobbe med når jeg blir eldre. ^^

Ellers vil jeg anbefale å jobbe i platebutikk litt utenfor sentrum, det er max chill. :)

Anonym sa...

Hvor er de øredobbene kjøpt? :) hihi

lina sa...

webansvarlig for kronprinsparet, hadde ikke det vært noe ? ;)

iszting sa...

wtf er en scouter?
og hvor har du kjoept armene dine?

Malene sa...

Jeg tjener faktisk 125 kr timen som vaskedame. Helt utrolig.

"Krydder i hverdagen" er når jeg bytter om rekkefølgen på å vaske doene og gulvet.

Anbefales!

Malene sa...

Jeg tjener faktisk 125 kr timen som vaskedame. Helt utrolig.

"Krydder i hverdagen" er når jeg bytter om rekkefølgen på å vaske doene og gulvet.

Anbefales!

Anonym sa...

hehe...
kanskje tenkt på å bytte til rema1000 :). Jeg vet at de kommmer til å trenge nye folk fra juli/august på rema i furursetsenter ved t-banstasjon furuset. Sjefen (Marius) er allright. Og med din erfaring får du jo hvilken som helst matbutikkjobb. http://www.furusetsenter.no/beliggenhet/
Lykke til med leilighets- og jobbsøk. Anne

Janne Marie sa...

Cubus Oslo City, lover å legge inn godord for deg hvis du søker.

Pernilleee sa...

De trenger folk på lucky duck, Aker brygge! det er en butikk med såper og baderoms ting! kanskje artig butikk, jeg har jobbet der i et år.. Ellerså kan du sende de en mail.. skjekk ut, www.saape.no =) et lite tips..

Anonym sa...

digger deg og din blogg! :d

Maria sa...

Har virkelig sansen for bloggen din, har enda igje nå finne en like ærlig og "fresk" blogg som din. Machas gracias for daglig smilebåndsmosjon, keep on rocking internett:D

Victoria Madeleine sa...

Tror du hadde slått an med det første bildet ;-)

Christian sa...

Bare hyggelig.

Jeanette sa...

Jeg er enig i det som er sagt før - du kan finne deg jobb på en annen bunnpris:) Det er ikke sikkert du får like hyggelig sjef der, menmen:-p

Ida sa...

Har anbefalt deg på bloggen min ;)

Anonym sa...

Jeg synes du skal få sjefen din til å ringe til alle Bunnpris-butikker i Oslo, og promotere deg som "god-jenta med sjarmerende dialekt (alt annet enn "gronnland-og-tojen-dialekt" er koselig i Oslo;) som ikke trenger opplæring".. Tipper mobilen din blir full av litt mer positive SMS da!

Qtie sa...

St. Hanshaugen og Grunerløkka er de koseligste stedene å bo i Oslo :)
Håper du finner en leilighet før alle studentene kommer ;)

Karina sa...

Hvorfor betale 500 kroner på finn når det på hybel.no er det gratis å legge inn anonnse?

Bendik Andreas Støkkan, altså cs.blogg.no sa...

HAHAHAHA, I de siste dagene har jeg bare ledd av din blogg. Alle kommer bare med kjedelige, tørre innlegg. Men DU kommer med så morsomme og sarkastiske kommentarer. HAHAHA. "Lesbe-kort hår." HAHA, give us more!

Sofie sa...

Det finnes jo bunnpris i Oslo. På oslo S for eksempel. Good luck

Ela sa...

hehe:)
jobb på sportsbutikk... du trenger ikke engang være sporty for å jobbe på en sånn plass, men er alltid bra miljø på sånne butikker har jeg erfart:)

Caroline sa...

Det finnes mange Bunnprisbutikker i Oslo! Lykke til, og velkommen til hovedstaden :D

Anonym sa...

Ikke du og Ida Wulff?

Anonym sa...

VAKUUM FINNES IKKE!!!!!

Anonym sa...

Hvilken skostørrelse har du?

Leni sa...

in the start you can work at bunnpris just to get some money and then you can try something more posh :)

Leni sa...

Begravelsesbyrå sounds super cool..... since you are emo by heart :)

Anonym sa...

Hvorfor legge ved bilde av dere selv der? er jo garantert å få slike eklinger som kontakter dere da.

emilia sa...

Må være deilig og flytte da :D

Siri sa...

Du kan jobbe på Økonomisko på Gol!!!!!!!!! (beste og eneste skobutikken Gol har, ifølge google.) Herregud, minn meg på hvorfor jeg flytter til Gol?

Susanna sa...

:-) Lykke til med jobbjakt og leilighetsjakt a! :-)
De har sikkert bunnpris i Oslo også, men spørs om de har like koslig sjef ;-)

kristine! sa...

haha!!

Anonym sa...

Anbefaler å legge inn en annonse på hybel.no om du ikke har gjort det allerede :) Er gratis. Og jeg fikk veldig bra respons når jeg la inn ;)

Ida B. Støen sa...

Du er vittig:)...

Inger-Cathrine sa...

Likte måten kronidiot nr.2 skrev scooter på :)

Anonym sa...

PÅ BLÅ!

adventuresfromestonia sa...

Hello. Visit my blog, leave a mark (comment).

Hanne sa...

Hehe, digger det første bildet av deg :)

Leni sa...

BRING IT ON! anyroad I better start to clean!

Anonym sa...

Få sjefen din til å skrive en attest til deg og være referanse for deg når du søker ny jobb. Trenger de folk på en butikk i Oslo så får du den garantert!

Visste du forresten at Linnea (uten tøddel) er det mest populære navnet på nyfødte i fjor i Norge? Les her: http://www.tk.no/nyheter/article4358912.eceKan jeg få bilde av meg selv på bloggen? Jeg lover å ikke mase mer nå. :)

Mvh Pål

Je@n1te sa...

Det er jo bunnpris i Oslo også :D

Mystic Girl sa...

Hehe, sleipe mannfolk :P

Rae Cox sa...

Ikke dårlig, han har jo faktisk en scouter dere kan låne!
:D

Linnéa sa...

jeg vil ikke jobbe i klesbutikk, da må jeg presse klær på kunder - og det er jeg ikke interessert i.

jeg og ida skal ikke flytte sammen, 4 stykker blir for mye :)

takk emilia!

øredobbene er fra topshop, dessverre.

iszting: På "Bohem" i Molde, ganske fin butikk faktisk, you should try it some time.

malene: jeg dør heller enn å vaske. eller altså, jeg jobber heller i POSTEN enn å vaske - det sier litt.

ela: ja, kanskje? det er jo en del kjekkaser innom der! jeg kjøpte en sykkelhjelm en gang fordi det sto en kjekk mann i kassa, har aldri brukt den :)

37/38.

jeg har prøvd hybel.no, men da fikk jeg bare...hybler...

Kjære Pål: Jeg SKAL publisere det bildet, men jeg må bare få det tilbake av Per først! Jeg greide nemlig å slette det fra minnebrikken. Pluss at jeg må finne ut hva jeg skal skrive om deg. FOrslag? :)

Ellers takk for gode forslag!

Anonym sa...

<3

Pernille sa...

Du kunne jo søkt på en klesbutikk, eller hoteller (alle resepsjonister burde se ut som deg)! :D

Diskokule sa...

Dere kan også legge inn annonse på hybel.no (gratis)

Når det gjelder jobb, registrer deg på forskjellige rekrutteringsbyråer, som f.eks. manpower, proffice o.l. Du kan komme til en samtale hos de og fortelle akkurat hva du vil drive med, så kanskje de finner en jobb til deg ;)

Uansett, lykke til!

Blomst sa...

House of Sushi på skøyen (take-away-baren) er en fin plass å jobbe. Jeg jobba der i fjor sommer, lønna er ok, folka er kjempehyggelige og er du glad i sushi, får du gratis sushi til hvilket osm helst måltid du vil ;)

Ida sa...

Hva med Bunnpris i Bygdøy alle på Frogner? Harru sjekka der? :P

Anonym sa...

Neei! Ikke dra fra Molde ! :(
Du er jo sånnt et vakkert syn, gjør meg glad hver gang jeg drar på bunnpris :)