28. mai 2009

Nå erre innspurt!

For første gang i mitt liv har jeg faktisk spist lunsj på ...restaurant!!! Jeg gjør aldri sånt, ettersom jeg først og fremt mener at lunsj er et tullemåltid - og unødvendig bruk av penger. Men når Per skaffer gratis-kuponger, betaler jeg jo ikke 9 kroner for 2 epler i stedet.
Per hadde forresten sett at de hadde epler på menyen, men så viste det seg å være eplekake.
Jeg skjønner ikke dette - epler: nam. Kake: nam. Eplekake - herregud!


Per har dette med å ikke bli så fin på bilder, stakkar.

Ellers! Har jeg vært på fjellet og biblioteket to dager på rad.
Jeg har egentlig bare to ting å si:
1. Man setter seg ikke i en lesesal når man er forkjølet og må hoste. Max en gang i timen!
2. Ikke still Kong Harald-biografien ved utgangen slik at jeg bare MÅ gå tilbake og låne den.
3. Man parkerer ikke sykkelen RETT utenfor bibliotek-døren slik at jeg må gå omvei.


I det siste har jeg og mamma kranglet en del. Jeg har vært verdens snilleste barn under hele oppveksten, men nå skal hun plutselig begynne å psyke meg ut.
"Skal du spise så mange epler når du flytter til Oslo også?" Enda jeg overser det og virker oppslukt i noe annet, bare fortsetter hun. "Herregud, må du rape sånn?"
Svaret er selvfølgelig ja på begge deler.


En annen dag beskyldte hun meg for å trekke ut støpselet bak sofaen med vilje, BARE for å være onskapsfull og slem mot henne som hadde vondt i armen. Da jeg svarte at det var SELVFØLGELIG derfor jeg gjorde det - ba hun meg flytte.

I morgen...dagen jeg har ventet på: økonomieksamen. Om jeg gleder meg? Det er et omtrent like dumt spørsmål som Siri kom med da hun traff meg utenfor Kiwi med 9 poser stappfulle av tomme flasker i helga.
"Ka skal du med dem?"
Jeg skulle selvfølgelig bare gå tur med dem.

Men jo, dere får ønske meg lykke til IGJEN med min siste skriftlige eksamen. Da alle hjelpemidler unntatt kommunikasjon er tillatt - regner jeg med at hjelpemiddelet våpen også er tillatt. Jeg tror det går bra jeg!

123 kommentarer:

Amalie sa...

Haha, stakkars mora di :p Masse lykke til på eksamen! :)

Anne-Marte sa...

Masse lykke til med eksamen!

Nora sa...

det var TRE ting det :D

Mona sa...

jeg har også økonomieksamen i morgen :S Lykke til

Christine sa...

Jeg liker at du har to ting å si, men sier tre -og lykke til i morgen!

Lisa sa...

Lykke til!
Jeg skal ha mattetentamen i mora, så føler med deg. (Riktignok bare 1T)

marie sa...

lykke til! er glad jeg flytta til sverige og slapp eksamen. her bare feirer vi med hvite luer! men russ kunne jeg godt värt.

Leni sa...

good luck ! you look so beautiful there: http://2.bp.blogspot.com/_aZgjegBnLMY/Sh6cgGBBEdI/AAAAAAAAFSs/Yi7S1vprs5k/s1600-h/IMG_4070.JPG

how tall are you?

Anonym sa...

Tenk at det er eksamen i beste underholdning, you do it easy! Lykke til;)

Siri sa...

Hihihihi. I have a thing for stupid questions.


Du kommer til å få til bra, kjære <3

Sara Elise sa...

Det nederste bilde av deg var fint! :) Hvor har du kjøpt skjørte?

Eirin sa...

Håper du overlever eksamen :)

Kristin Vicious sa...

Lykke til, du tar sikkert balletak på den jævla økonomien.

Anonym sa...

Lykke tiL!

Anonym sa...

lykke til!:-)
d går sekkert kjæmpebra!

tanorexic sa...

Den maten dere spiste så god ut <3
Så fint det bilde med epler i posen var:)
Lykke til imorgen:)

Mari sa...

Dumme spørsmål fortjener dumme svar, true story! Håper økonomieksamen går bra, og uansett, så er det ikke verdens undergang om det ikke gjør det. Du har så mange andre evner som du kommer til å komme langt i livet med, og i tillegg er du verdens (uten å legge på 1 milliondel for mye) tøffeste.

Susanna sa...

Lykke til :-)
Tror moren din viser symptom på presentasjonsangst ;-)

June sa...

Lykke til! (men du var i alle fall smart nok til ikke å velge kjemi...)

Kamilla E sa...

Haha, biografien av Kong Harald er nok det siste jeg hadde tatt med meg. Bildet i trappen var kjempefint. Hvorfor går ikke du med midtskill oftere?

Hilde sa...

Hvilken idiot fant opp eplekake? Epler er godt, men ikke i noen annen form enn eple.

Lise sa...

Lykke til ;)

Ida B. Støen sa...

Evil Linnèa:):P

Living A Peaceful Life sa...

Haha, for et herlig innlegg! Digger bildene - spesilet at du utnytter eplene så bra. Det gjør jeg også. Man må jo få mest mulig for pengene!

Elsker den ironiske snerten din - jeg blir nesten alltid i godt humør av å lese bloggen din.

Linn sa...

Du er så søt, Linnea :)

ingrid sa...

Eeeey, Egon i Molde, der har jeg vært! Lykke til på eksamen, Linnèa ;D

Jeanette sa...

Veldig bra innlegg!
Det kan jo hende at mamman din er litt kranglete fordi at hun er engstelig for at du skal flytte. Det vel ikke noe koslig at den "lille jenta" hennes har blitt stor og skal klare seg selv:-p

e.m. sa...

Linnéa ser så skikkelig ut på det øverste bildet at det nesten er slik at jeg blir glad i jenta.

Maren sa...

Ler meg nesten i hjæk når jeg leser bloggen din :D
Lykke til på eksamen Linnea! Kick some økonomi-ass. ;)

Emilia sa...

Du äter verkligen upp HELA äpplet :O

ingrid sa...

lykke til :D

Anonym sa...

Elske skjørtet!

Oda sa...

Ha ha ha! Lykke til, Linnéa :)

Anonym sa...

Humør og humor det har du, Linnea!

Mor sa...

Susanna: det heter SEPARASJONSangst. Og det har jeg IKKE.
Gleder meg til å slippe alle epleskrottene, pepsi max-tomflaskene og eple-klistremerkene over alt.




Ps: Linnéa, i ska komme å besøke de i Oslo annakver helg. Altså dem helgan du ikkje e hjemme.

Yeeeeeii!

Anonym sa...

good luck, snart er det over!

Anonym sa...

har du noe på deg under sjorta når du går med den åpen?

Maria sa...

Lykke til i morgen!

Lise-Maria sa...

Lykke til :)

nette sa...

Så fantastisk fin du var på det bildet :)

Tonje J sa...

Etter å ha sett bilde av de der epleskrottene lurer jeg litt på vordan du spiser epler. De så ikke normale ut!

Men lykke til! :D

Danjel sa...

hohohoho. Lykke til!

Carina sa...

Kor er skjørtet fra?:)Håpe du orka å svare;)

Anonym sa...

kult! deg med mat på bordet og en eplepose i hånden. hurra for at du er så nyskapende og poster spennende innlegg. dettte liker vi. fortsett sånn. hva skulle vi gjort uten??????????


arrrrrrrrrrrrgh

Anonym sa...

hahahaha!

Anonym sa...

Lykke til Linnea;)
BTW; Hvor har du kjøpt de
kjempe fine store blomster øredobbene dine?

- Louise

Anonym sa...

lykke til :D

Hanne sa...

Lykke til!!

Anonym sa...

Du e så hot!
Lykke til med eksamen - å finne leilighet og jobb! :D <3

Line sa...

Du er så fin,Linnèa! <3

ida sa...

løkka te!

Nøve sa...

lykke til ^^

Anine sa...

ser jeg noen RØDE epler?!

Anonym sa...

LYKKE TIL! Dett fikser du:)
Du er geniaal

iszting sa...

lykke til horror-eksamen!
og hvor har du kjoept knærne dine?
mora di er morsom, jeg elsker kommentarene hennes!
jeg har faktisk like kommet paa at jeg er 11 aar eldre enn du og 11 aar yngre enn mora di. fantastisk interessant, ikke?

Anonym sa...

Du er faktisk litt lik hun som spiller hovedrollen i bones på tv3!
Btw, lykke til i morra!

Anonym sa...

GOOD LUCK POWERWOMAN!!!! ; )

Emilie Skaarild sa...

du, hvor har du ljøpt det skjørtet som er på bildet over de to eplene? please svar, det var så syykt kult :)

Mari sa...

Lykke til:)

Anonym sa...

Løkke te! Straks langhelg! :-)

henke sa...

hotness med midtskill!

Natalie sa...

Lykke til! :)

Anonym sa...

Har du brunt hår på profilbildet? Ikke kledelig.

Silje/blee sa...

Du er suveren :D
Lykke til på eksamen! : ))

Ina sa...

Herlig å se at noen spiser eplene ren, og LYKKE TIL!

Kari sa...

Hehehehe! Våpen er DEFINITIVT tillat! Lykke til! :):)

Linnéa sa...

SKJØRTET er fra HM i Danmark.
Og øredobbene er fra Topshop.

Kamilla: Fordi jeg har større ettervekst der. Men i dag farga jeg det! Håhå

Em: Meg smilende er ikke hverdagskost.

Nei, jeg bruker ikke BH.

Oppgitt anonym: Men det er jo hyggelig at du leser det likevel, da :)

iszting: imponerende at du tenker over slikt, jeg sluttet med tall for flere år siden. Eller, etter matteeksamen i fjor.

Som du kanskje ser, anonym, er ansiktet mitt på headern i sort og hvitt, og håret mitt er hvitt. så svaret er vel nei.

takk for lykke til-kommentarer! nå er jeg godt rustet

Anonym sa...

lykke til:)

TK sa...

Lykke til, du klarer dette lett da !

Anonym sa...

lykke til! og forresten var du helt nydelig i midtskill ;D *misunnelig

kiwi-trond! sa...

ahh. kiwi :))))
lykke til, linnéa!

danielhef sa...

Du er så pen, og du skriver så bra! Full pakke! Shamanamadong! :D

huilei sa...

Lykke, lykke til på eksamen!
(4.50 for ett eple? Holy schmokes)

Leni sa...

I have a picture of you as my wallpaper.... does it freak you out?

Im something between 167 and 168 but i like to say that i am 170! that makes you 168 :)

astrid sa...

LYKKE TIL!

crydla sa...

Lykke lykke til!!
du kledde det bilde med eplene ;) det var så fint, og det var så .. deg :P
Krysser fingrene for deg i dag, og ønsker deg en god helg i samme sleng!

Silje sa...

Du er peeen
good luck på eksamen!!;)

Anonym sa...

Du er så genial Linneà ;D

marit sa...

overgangsalderen?

Anonym sa...

HEY:)

Hvor har du kjøpt det skjørtet?? det svarte du har på det ene bildeT? DRITTKULT:)

Kine sa...

Kjempe kjekk blogg :)
Fast lesar

Lykke til på eksamen

:)

Ingrid sa...

Ha ha XD Det står jo alle hjelpe midler... Lykke til. Det tar ikke lang tid før eksamen er over. Se på det slik.

Anonym sa...

lykke til på eksamen:)
bare lurte på en ting, hvem er det som tar bildene av deg? selvutløser:P?

Anonym sa...

Heihei:) Elsker bloggen din! Har laget en header til deg som er på bloggen min: http://desiign.wordpress.com/2009/05/29/header-til-linniiie-com/ Du må selvfølgelig ikke bruke den, men hadde vært fint om du så på den:) Headeren er ikke i orginal størrelse, men om du ønsker den i orginal str. kan jeg sende den via mail/msn desiign@blogg.no

Linnéa sa...

trond: det var bare fordi bunnpris var stengt, dette vet du.

leni: no problem! i have a poster of you in my room.

Overgangsalderen? Hvem? Mor? Ja.

Hvor skjørtet er fra finner du 3 cm. lenger opp på siden.

Hvem som tar bildene varierer. Men selvutløseren har blitt brukt. Som regel er det hunden som tar bildene.

Eline sa...

Liker øredobbene dine så godt.
Hvor har du kjøpt de?

Anonym sa...

Hva synes du om bussen vår??
http://www.youtube.com/watch?v=ckY9w-Ld6UM&feature=channel

Visste du forresten at det er lurt å vaske alpe golden eplene godt? Fordi det er kalorier og usunne stoffer i det de sprayer dem med? Har jeg begynt med å bli nøyere med i hvertfall <3 Men går jo ikke når man er i farta.

Anonym sa...

heisann! max 100 hårstrå på hodet du liksom, du hadde jo en riktig fyldig manke på bildet med det svarte skjørtet!

Anonym sa...

<33

martine sa...

haha. lykke til!

Anonym sa...

Hvor har du kjøpt øredobbene dine?

Ingrid sa...

Enig at lunsj bare er et tulle måltid. Egentlig kan det bare gå å henge seg...

e.m. sa...

Meg foreslå: vi starte klubb/forening/parti. NEEEEI! Hva er det jeg tenker på ?? Noe religiøst for svingende. Det er der de store penga er å hente.
Hva med "Steinansiktenes Vitner, Steinansikt-vennene" eller noe..?

Du finner sikkert på et bedre navn.

Anonym sa...

håper det gikk bra idag!

Ida Juklis sa...

genialt.

Gjekk det bra? :)

Vilde sa...

Så fin du er! Elsker det skjørtet ditt:)
Haha; "må du rape sånn??"
lo godt der:D
Lykke til på eksamen!

sabina sa...

Eksamen suger, men det er digg når man er ferdig, det går sikkert bra!! Hvis du stryker skal jeg sykle til spania

Anonym sa...

Jeg bare lurer på.. Hvorfor snakker du om at anoreksia åsånn er farlige sykdommer, men du er jo veldig stolt av kroppen din, og at du er slank? Det er jo fint det, men at du har mange bilder av deg i halvnaken er jo kanskje litt domt i forhold til at mange kanskje ser at du har hatt anoreksia, derfor er du så tynn og pen. Det blir liksom litt sånn feil. Åsså det at du ikke drikker brus, og du dør heller enn å spise burger.. virker ikke akkurat som om du vil gi tips da liksom..

Var ikke ment som kritikk, bare et spm.

Anonym sa...

Jeg så deg i Oslo!:D

Linn Merethe sa...

måtte bare bli nummer 100

Christina sa...

KOZ å møte dere idag, selvom jeg er i zombie-modus på jobb. Når du flytter til Oslo krever jeg en bytur med deg. En kveld hvor du ikke er sint, og en kveld hvor jeg ikke er.. lesbisk. Bloggfest for the win!

h sa...

cute outfit

Anonym sa...

Får ikke du ofte vondt i magen når du spiser så mange epler om dagen? :P

- Marianne :)

Anonym sa...

Du ligner på en modell på det nederste bilde der :-)

Ane Kamilla sa...

Hvordan gikk det?

Anonym sa...

Kan ikkje du ta et innlegg der du viser heile kroppen din? tar bilder av alt, fra topp til tå, intimt eller ikkje intimt.. innsiden og utsiden..

Sunniva sa...

Flaks for deg at du dro så langt bort i helga! Hørte korps musikken helt opp til skihytta, og enda lengre opp tilogmed! Det florerer av korps musikk! Blir gærn

marthe sa...

nå er det 3 dager siden forrige innlegg. jeg får anfall

Cecilie sa...

Herlige bilder og flott outfit=)

Anonym sa...

nå må du snart oppdatere:)

Prinsesse Iselin sa...

lykke tiiil, fixer d; leTT! ::))

lundstein sa...

jeg tror morra di er mann

Anonym sa...

For det første burde dere skrive på søknaden at dere ikke er svenske (for det oser svensk av dere lang vei, og det er nok av svensker i Oslo). Og for det andre så kan det være ganske dumt å legge ut bilde av dere på finn, selv om dere ønsker leilighet, så får dere mest sannsynlig henvendelser om noe annet (vil dere bli med meg hjem osv...)

Marte sa...

du e så søt !
like å les det du skriv.
gjør ikke nå at det tar litt tid mellom hvert innlegg. "Den som venter på noe godt, venter ikke forjeves !"

Anonym sa...

Jeg syns du bør være litt forsiktig med du skriver iblandt. Du mener du skal hjelpe andre med spiseforstyrrelser og forebygge de? Men da kan ikke du skrive i bloggen din at lunsj er tullemåltid og at du ikke spiser på søndager. Da kan ikke man si du er forbilde for andre, spesielt heller ikke når det er tusen bilder av deg i bare bh

Mor sa...

Nei, jeg er IKKE mann..

Og: Linnéa spiser på søndager, samt alle andre dager.

rosa panter'n sa...

er ikke alltid like lett å være venn med mora si:P
haha
LYKKE TIL PÅ EKSAMEN!! :D

Anonym sa...

nå er det snart fire dager siden forrige innlegg... og når må u oppdatere :) :) :) avhengi og fast leser!!!!!!

Anonym sa...

kan du være så snill å blogge nå? Når kommer videoblogg og spmrunde og sånn:D? åå det er så morsomt.

Anonym sa...

jeg ville bare si at jeg elsker bloggen din. måten du skriver på, det du skriver om, bildene, alt. at du har blitt frisk av spiseforstyrrelser inspirerer meg også helt urtolig mye! sliter litt med det selv...

keep up the good work! du er best

Linnéa sa...

jeg har aldri sagt at jeg er veldig stolt av kroppen min. av og til virker det som enkelte av dere er rusa. jeg har aldri sagt at jeg ikke spiser på søndager. og nei, jeg kommer ikke til å ta bilde av innsiden av kroppen min.

jeg skal blogge i morgen, jeg er preget av kultursjokk akkurat nå.

nei, ikke videoblogg. det er en grunn til at jeg SKRIVER en blogg, fordi jeg kan hevde meg best skriftlig.

Adelaide|Daae sa...

http://www.youtube.com/watch?v=hkGD_ef29mk

New Moon teaser trailer!

Linn Therese sa...

Lykke til!