8. mai 2009

PåfuglLinnéa

Kjære landsmenn, jeg har gitt bort et russekort. Idet jeg sprader bortover Storgata med 28 tusen småbarn løpende i hælene, ser jeg en stakkarslig liten dame sitte og breie seg utover fortauet med en pappkopp i hånda. Idet jeg passerer henne, hører jeg et ynkelig "pleeease." Jeg stopper og ser litt overraskende på henne, før jeg sier: "GREIT, whatever, ta russekortet!" De andre barna blir selvfølgelig utrolig skuffet, men jeg må jo tenke på dee som trenger det mest.

Ellers kan jeg oppdatere uken. Bilen er endelig i orden! Onsdag natt hadde jeg tydeligvis utrolig nødt på do da jeg skulle parkere I hekken. Ja, og her har dere russebilnavnet vårt. Er det rart jeg er flau?


Her tar Beate russeknuten som JEG har laget, nemlig det å gå med 20 ganger for mye solpudder i en hel skoledag for å hedre Lars Tangen. Det fryder meg at hele skolen går rundt slik på grunn av meg!



I russebilen tvinger jeg Siri til å rope "rusmisbruker" ut av vinduet. Utrolig morsomt...

"Hey, vi har problemer med kjøleveska her, kan noen hjelpe meg?"
Jeg tar på meg 3 setebelter og tviholder i setet. Personlig kommer jeg ikke til å kjøpe meg en bil før det er påbudt og inkludert med en bilmekaniker i baksetet.
Så har vi ukens opptur! Jeg har en leser (ev. stalker) på 39 år, og han ville sende meg bursdagsgave! Ikke for å komme på bloggen, men fordi... jeg var Linnéa.
Først trodde jeg ærlig talt han hadde sendt meg en stol. Som om ikke jeg sitter nok!
Men da jeg åpnet den: Q-tips!! Gule epler, Pepsi Max, "Fotball Radio", Pondus, Sudoku, ballonger, SHOTGLASS, t-lys, BIE-FILMEN(...), snoopy-sokker og...

Microfiber skurehanske! Jeg merker at jeg skal microfibre hele huset nå!
Til sist må jeg bare fortelle dere noe helt utrolig... Her om dagen, satt jeg utrolig nok og leste Illustrert Vitenskap. Ja, tenk, jeg liker det. Uansett, jeg kan bare komme på en ting jeg er redd her i livet, og det er edderkopper. Resten tar jeg på strak arm. Men da jeg så PÅFUGLEDDERKOPPEN!!
Sjekk! Den kan se 360 grader med de fantastiske øynene den har foran der, og her er den avbildet i parringsdansen. Da løfter den to bein! Er ikke det fantastisk? Jeg kjente at jeg faktisk ble litt mindre redd edderkopper etter dette, og det selvfølgelig derfor jeg forteller dere om det også. Sneiks!

78 kommentarer:

whitechick sa...

Så flott! Heldig du! =) Kansje han stalkern din ikke er så ille alikevel? ;) Hihi!

Anonym sa...

Linnea uten é på russebilen? ;)

Sussn sa...

Haha, fysteike for en edderkopp :D:D

anette marlen sa...

så morsomt :D

emilija sa...

jeg ble titusen ganger mer redd for edderkopper etter å ha sett denne, fy faen linnéa!

Anonym sa...

jeg liker navnet på bilen!! OC og princess sparkle er søtt, har du ikke sett oc? :P vet du sikker blir irritert når du leser dette for det blir du alltdi når folk kommenterer om trent:p okei, ikke alltid, men noen ganger. uansett så liker jeg å lese bloggen din for det er morsomt. og ja, det virker som om ud er over gjennomsnittet bitter. sweet

sara sa...

Jeg liker Illustrert Vitenskap og! trodde jeg var den enste.

Conni sa...

haha, eg måtte virkeli le når eg såg den edderkoppen asså x)

Anonym sa...

greit, jeg ser litt dårlig, for meg ser det ut som det står Princess Sprekk på bilen

(som kunne vært fett)

huilei sa...

Det er en LSD-edderkopp. Eller en tribaledderkopp. Eller en rastafarianedderkopp.

Ingrid sa...

Haaaah, Princess Sparkle. Hurra for OC-referanse :D Ikke vær flau, det er jo bare sååååååå kult. Og, øh. passende?
Beundringsverdig god gjerning du fikk gjort da, med mindre de 28 ungene kastet seg over pappkoppdamen da du snudde ryggen til. Jaja, sånn kan det gå.

Anonym sa...

kul jakke! hvor har du kjøpt den? fin parkering forresten ;)

Elise Bahía sa...

Haha,love this

Anonym sa...

Kan du ikke ha en konkurranse med russekortet ditt i premie!!:D

Kari sa...

Hehehe, priceless! En dag uten bloggen din er som en dag uten VG!

hallo sa...

du er tvers igjennom fantastisk. Litt sur for at jeg ikke fikk capsen.

Iselin sa...

Så stilig header! Misunner måten du klare å skrive på.

emilia sa...

fet edderkopp :D

Hanne sa...

Du er faktisk fantastisk :D

Anonym sa...

Godt å høre at du tenker på de som trenger det mest! :)))

OG Lars Tangen-russeknuten var meget fin!

Respekt til deg!

Oda Aslaksby sa...

Likte Lars Tangen idéen din! Fenomenalt! Og for å smiske litt til; header'n din var råkul den og :-)

tanorexic sa...

Edderkopper er jo søte <3 :D

Martine Osbakk sa...

fyfan ; jeg kunne ha død av bare å ha sett en sånn edderkopp i virkelighet ; o edderkopper er min største frykt ;s heeerlig russebil da !;)

linda-mari sa...

Veldig kul header!!:)

Marianne sa...

Hehe ja den edderkoppen så superfancy ut. Kunne gått forrerst i sambatoget under karneval i Rio! But is it a fake? Hmm..

Mari sa...

Takk for opplysning om flott edderkopp! Nesten litt søt!

Mystic Girl sa...

Hahaha :D Jeg ler like mye hver gang jeg leser bloggen din :D Du har en helt unik måte og skrive på ;)

Jannekake sa...

Ahahahaha, hvorfor har ikke jeg stalkers? Fantastisk bra gave, av og til lurer jeg litt på hva som foregår i hodene til folk. Ikke at det ikke var hyggelig gjort, men.. Damn, det får da være måte på. :)

Kristine sa...

haha.. "for å hedre Lars Tangen". jeg dauer..

Crydla sa...

Haha :P

BTW har jeg nevnt deg i et innlegg på bloggen min. Hyggelig om du sjekker. http://crydla.wordpress.com/2009/05/08/manedens-fjerde/ :]

Anette sa...

jeg leste også det bladet (jeg vet at mange gjør det), og jeg visste ikke at den edderkoppen fantes før! og vet du hva. den er BITTELITEN. hih=)

Arma sa...

oi, ja, det var ganske flaut navn:))))))))

i s e l i n sa...

Haha, du finner på mye rart altså! Ble desverre ikke spesielt mindre redd for edderkopper, men det var verdt forsøket..

kari sa...

hahaha. sinnsykt bra innlegg:D
jeg er også livredd edderkopper, og den var drit ekkel...

celine sa...

faen så jeg digger deg!

e.m. sa...

Nice new heading. Proff.
Og det hetet HEAD-ING !!!!!
En "header" er en bomsdings som sprer saker og ting som vann, gass, elektrisitet m.m.
Eksempelvis kan man godt kalle et dobbeltstøpsel for en header idet det fordeler strøm fra en kilde og ut til flere.
Feis den inn på sikringstavla deres nå da, unger ?

Forresten, Linnéa, så har jeg vært fenomenalt utro mot deg de siste par ukene, men drit i det.
HeadING, ikke headER. Ok ?

Malene sa...

En sånn naice edderkopp skulle jeg gjerne hatt, for da kunne den konstant stått på skuldera mi, og vi kunne vært bestevenner og den kunne skremt vekk irriterende folk. For lete på eBay...

Ingunn sa...

For en gave! ;p

Anonym sa...

kanskje du kunne lagt igjen en hjelpende kommentar på denne bloggen: http://lulie-sb.blogspot.com/ siden du vet hva hun går igjennom, tenkte jeg...

Leni sa...

That stalker of yours... what a fantasy when it comes to giving gifts!!!

Ella sa...

Syns det er kjempefint at du gir russekort til de trengende!

Anonym sa...

haha, skjonner at du er flauover navnet. hah

effooe sa...

jeg hadde begynt å grine hvis russebilen min het det der. og hvis en sånn edderkopp var i huset mitt. :)

heleneenee sa...

digger headeren din, linnea!

Silje sa...

haha, æææ for en edderkopp

Marte sa...

Æsj, for en edderkopp. Ble enda reddere jeg nå, ser jo ut som den fly og greier!

Camilla sa...

Pussig, men en edderkopp med farger skremmer meg enda mer..

Anonym sa...

Flyvende edderkopper.. jeg gjemmer meg

Anonym sa...

vorfår princess sparkle??

Jojoo sa...

Leste i avisen i dag at det var noen som hadde funnet en tarantell innimellom bananene. Den så IKKE sånn ut hvertfall! Den tarantellen der var jo festlig.

Julie sa...

Jeg tror faktisk jeg ble MER redd edderkopper nå...

Princess Sparkle sa...

Uææ, for en edderkopp! Fy søren.
Hadde ikke vist om jeg skulle ledd eller grått om jeg hadde sett en slik en:)

Hanne sa...

Søte surefjeset daaaahh!! :)

princess sa...

FY FAEN FOR ET BUSSNAVN!

en eller annen snur seg i grava.

MiaLAMPE sa...

den var... grusom!

vicen sa...

du er i "10 SE" du vil bruke det, og sa jeg.
Husk at du kan søke om endring av utseende, og med sende et bilde
med utseende som du tror er bedre, men sikrer at bildet er
en akseptabel løsning.
Og tar prisen beviser at din deltakelse i "Se 1O.
Du er her: http://look10.blogspot.com/2009/05/alt-du-vet-er-feil.html
Og hvis du vil legge inn en kommentar i innlegget: http://look10.blogspot.com/2009/05/alt-du-vet-er-feil.html

noe kommentere utseendet representert.

Du kan også søke om lav SE 10

Vicen hilsener.

Anonym sa...

Vicen: Hva i himmelens navn er det du babler om?

Tatt deg en feil pille i dag eller?

Prinsesse Iselin sa...

freak<3

magnill sa...

Hahaha!

Anne Marie sa...

Kjempe fin header og edderkopp :D

Anonym sa...

latterlig dårlig navn. høres ut som fisefine jenta som ikke tørr en dritt.

voopsi sa...

Alltid vært redd edderkopper, synes de er så ekle.. men den var faktiskt ganske kul:D

Anonym sa...

Haha, tror Fisnesmannen må ta seg en tur og sleike vekk panneluggen din, linnéa..!

Christina sa...

hahahahaha. uansett om jeg fikk et labert inntrykk i forhold til forventningene på bloggfesten, så er du ett stykk genialt kvinnemenneske. det skarru ha.

kine sa...

utrolig kul header!

Efraimsdatter sa...

hæ, går parringsdansen ut på at den skrever med bena for at den er wide open akk som en hore??

zathx sa...

Den her er kulere:
http://www.craphound.com/images/w1kspidersquirrel.jpg
Haha

Maria sa...

Hahaa herregud. Princess Sparkle :)

Anonym sa...

Mulig nattevakten skal ha sin del av skylden men du er jo kliss lik lillesøstra til gollum på det header-bildet!?? er du lillesøstra til gollum?dersom ikke hvem er i såfall den freaken som lener seg opptil len ?

huilei sa...

e.m.: Jeg håper for all del at du tuller.

Karina sa...

Det er den kvalmeste edderkoppen jeg har sett!!

Vilde sa...

Ooi, den var jo pen!

e.m. sa...

Huilei: Awfully sorry, men nei, beklageligvis tuller jeg ikke.
Tror du meg ikke så spør noen du evt kjenner som jobber i et forlag eller en avis.

Linnéa sa...

em: det er greit, dette med utroskapen.

men, dette med header/ing. hva med norske ordet for overskrift? ikke at jeg vet det altså, men du vet.

Anonym sa...

Haha, værste russebilnavne æ har hørt værtfall :-p Skjønne du skjæmmes...!! ÆÆSJ

e.m. sa...

Screw the whole thing og la oss her og nå vedta at det skal hete 'header' på "bloggspråket".
Dette er jo ikke akkurat noen verdenshistorisk begivenhet heller da.

Jenny sa...

Jeg tror ikke jeg kan bli kvitt skrekken for edderkopper når til og med påfugledderkoppen ser ut som en morder i mine øyne. Jeg er så GLAD jeg ikke bor i en jungel.

Frøya sa...

Selebukse ("snekker-russebukse") er kleeeeeint