12. mai 2009

Stolthet og fordom! Utrolig dårlig tittel!

Nå som jeg har vært mr. negativ i et par uker, har jeg blitt fortalt at jeg skal prøve å fokusere på det som er POSITIVT. Så nå, jeg har laget en liste. Eller, to lister. Jeg kan jo ikke fokusere på det positive uten å sammenligne det med det negative - det hadde vært uetisk!

Derfor, skal jeg dele noen ting jeg er stolt over først:
1. Jeg har Aldri kjøpt en matvare fra First Price. Hva er det de idiotene tror at de sparer? 2 kroner i året? Griske amatører!
2. Jeg kan gå i spagaten!
3. Jeg er listet på imdb
4. Jeg har aldri stjålet noe annet enn blomster fra fri natur!
En god gjerning ettersom jeg gir dem til mor.

5. Jeg har greid å få mange tusen lesere til å lese (ev. se på bilder) av/om meg hver dag! Dét er jo relativt imponerende, spør du meg.
6. Jeg har ikke drukket brus med sukker på 4 år, bortsett fra den cola-slurken jeg trodde var Pepsi Max på nyttårsaften i fjor. Men jeg spyttet det ut, ingen fare!
7. Jeg har fantastiske venner, selv om jeg oppfører meg latterlig dårlig.
8. Jeg får bedre karakter i nynorsk enn i bokmål! Dét skulle for øvrig ha vært forbudt.
9. Jeg har aldri sett på skammelig dårlige serier som Gossip Girl, OTH og OC.

Så tar vi de tingene jeg ikke er fullt så stolt over.
1. Jeg måtte droppe ut av realfagsmatte fordi jeg ble for provosert av den kjekke lærerens utseende. (Og fordi jeg var utrolig dårlig generelt.)
2. Jeg er utrolig dårlig til å snakke i telefon, og har under hele oppveksten fått Lise til å snakke med kjærestene mine for meg.
3. Jeg kom på aller siste plass i melodi grand prix jr, og det er DERFOR jeg er listet på imdb.
4. Jeg sier aldri hei først, og er generelt dårlig på initiativ.
5. Jeg har tvangstanker om å spise det samme hver dag.
6. Jeg hater fysisk aktivitet, og skulle av og til ønske at jeg var lam i stedet for å ha gym.

Hvilket oppgjør med meg selv!
Hva er dere stolte og ustolte av?

Til sist er jeg veldig stolt av å kunne skrive fine blogg-notater mens jeg jogger.

80 kommentarer:

Anonym sa...

åååååååhhhhhhhh herregud :D hahhahaha, var du med i mgp? jeg sitter og hører på sangen på youtube akkurat nå, synes den var fin jeg :)

Anonym sa...

JEG HUSKER DEN SANGEN! Har cd-en med alle som var med det året! Haha:-D

JULIE sa...

I LOVE YOU

Linnis sa...

Du var jo genial på MGP - så det burde uten tvil kun stå på den positive delen av listen din..

Selvom jeg synes det burde gjøres noe med at du har blitt 40% mer upopulær den siste uken på imdb!

whitechick sa...

Så flink! Du er ett steg nærmere å tenke positivt! Fliink Linnea!

Mart sa...

Kanskje jeg burde skrive lister også? Det tror jeg kan være nyttig i blandt :)

Kan noen gi meg link til mgp jr. innslaget til Linnea? :)

Anonym sa...

Jeg husker den mgp sangen! Jeg kunne den utenatt og alt. Ante ikke at det var deg! :D

Christine sa...

Deler iallefall 6.plassen på negativ-siden med deg! Gym er den værste oppfinnelsen i tidenes historie!

Kristin Vicious sa...

Heh, jeg fikk også bedre karakterer i nynorsk enn i bokmål. Flinke vi er :)

... skulle ønske jeg kunne gå i spagaten. Det har jeg alltid hatt lyst til.

Conni sa...

det va ein skjønn sang ;D

Joakim Radiomann sa...

Dææææven, måtte dra fram cden min fra MGP jr. (slapp av, jeg har bare en og det er tilfeldigvis fra ditt år) og ser man det du. Låta var jo litt artig da ^^

Det var en gang!

Karoline sa...

åh, den sangen husker jeg at jeg ELSKET xD

Anonym sa...

Kan noen linke til sangen? :D

Anonym sa...

når du droppa r, gikk du over til s eller p? :)

Ida Sanden sa...

Nice håndskrift :)

Anonym sa...

Har du ikke video av da du var med i MGPjr? :p Eller er det en plass på nettet hvor man kan høre den?

Susanna sa...

:-) Du beveger deg jo opp på fjellet i ny og ne da, syns du ska få mange pluss poeng for det! Også er du morsom og snill mot mammaen din! Yey!

Martet sa...

Jeg er imponert, blogg-notater pluss jogging, multitasking på høyt nivå.

Leni sa...

I LOVE GOSSIP GIRL BIATCH!

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=l-VwVBu4Zrw

ingrid sa...

jeg er sykt stolt at jeg presterte å få en 5 på en namiprøve forrige uke! første og siste gangen noe så absurd skjer

Anonym sa...

har du ikke film av opptredenen din? det hadde vært fett å se.. digger deg L! stå på.. ;)

Linnéa sa...

http://www.youtube.com/watch?v=l-VwVBu4Zrw dette er den ENESTE linken som skal brukes.

Heidi sa...

http://www.youtube.com/watch?v=l-VwVBu4Zrw&feature=related

Lytt og vær glad!

Men jeg finner den ikke på video. Noen som lykkes med det? :p

Jeg husker den også. Skikkelig sært.

Emilie Flatner sa...

hi linnea. fake profil av deg: http://www.nettby.no/user/files.php?user_id=1269785

Guro sa...

Gjett hvem som stupte over cd-hylla, reiv opp coveret og fant bilde av Linnéa på innsiden av det lille heftet inni coveret? Noe så søtt har jeg ikke sett ... på lenge.

Heidi sa...

Jeg prøver å gjette på hvem av dem som er deg, Linnea. Tror kanskje det er hu som synger rett før refrenget, med den lyse stemmen? :)

Danjel sa...

Morsom sang må jeg si ;)

Anonym sa...

At du får noe annet enn 6 i bokmål har jeg vanskelig for å skjønne

Forøvrig lo jeg godt av bildet i Malenes første link!

maren malkovich sa...

hahaha, var det DU som hadde den sangen?! haha kan ikke gjøre annet enn å le. (forøvring ikke fordi sangen avr så spesielt mye dårlige enn de andre, men fordi jeg ikke klarer å se for meg deg på mgp)

huilei sa...

Haha, det er så gøy at du er listet på imdb. Synes du skal få igang diskusjonsforumet om deg. Jeg fikk forresten også bedre karakterer i nynorsk enn bokmål. Paradoks, kaller man det.

Jeg er stolt av håndskriften min, og ustolt over at jeg er storfan av MGP-konseptet.

Camilla sa...

http://www.youtube.com/watch?v=l-VwVBu4Zrw !!! :D

Anonym sa...

Linnea er 11 og et halvt og bor i Kleive sammen med storebror Ulrich på 14. Der liker hun å synge, danse, være sammen med venner og å kose med hundene og kattene sine. På skolen liker hun best historie og heimkunnskap, men ikke så godt matte. Framtidsdrømmen er å fortsette å stå på scenen.

Linneas syv favoritter

Favorittartist: Kylie Minogue

Favorittmusikk: Pop og techno

Favorittfilm: Ringenes Herre

Favorittbok: Harry Potter og Sølvpilen

Favoritt program: Hodejegerne

Favorittmat: Spaghetti og chips

Favorittgutten: Vanskelig å si, men han må være snill

Anonym sa...

pop og techno??? HA HA HA
og heller ikke no mattegeni da heller? :P

Anonym sa...

glemte linken: http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix_junior/1586342.html

Umulie sa...

Det er kult at du har vært med på mgp da :)

Prinsesse Anita sa...

8. Jeg får bedre karakter i nynorsk enn i bokmål! Dét skulle for øvrig ha vært forbudt.
Enig! Skulle nesten tro det var en feil i produksjonen. Det er jo ikke slik det skal være (jeg snakker for meg selv også nå xD)!

Anonym sa...

HEY! jeg fant en video !
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/409028

sara sa...

Jeg er stolt over at jeg er ikke er like dum som mange andre.

Anine sa...

http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix_junior/1586342.html

Dette er vel bare heeeerlig vel, Linnèa! <3
Innmari søtt.

elenaslydal sa...

En til ting du burde være stolt av;
MGPjr har gått opp 32% denne uken på imdb, og jeg tipper det er pga linken på bloggen din!

Anonym sa...

eg har hatt den forbanna songen på hjernen i 7 år.

Linnéa sa...

bare se den jævla drittvideoen, have fun.

iwe sa...

aldri kjøpt firstprice,nei.. gled deg til studentlivet, linnea! ;)

Kari sa...

PRICELESS :)

Anonym sa...

Den sangen stemte jeg på :) hahah

karoline sa...

herlige buffalosko, linnea ;)

trine a sa...

Husker sangen deres utrolig godt fra mgp jr. Synes ikke dere var såå ille :-p har du fortsatt kontakt med de to andre du deltok sammen med? benerikte og madeleine, så vidt jeg vet...

sandra sa...

http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix_junior/1586342.html



jeg likte nu den sangen, du syngr (:O!!) jo kjempefint! søt var du og:)

sandra sa...

http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix_junior/1586342.html

den kom ikke med

sandra sa...

http://www.nrk.no/programmer/

tv/melodi_grand_prix_junior/

1586342.html



SETT DE SAMMEN!:p så kommer bildet av dere

sandra sa...

Publisert 06.01.2009 14:25.
Skriv utDel/tipsTips en vennMottakers e-postDin e-postMeldingDel artikkelenFacebook
Nettby
Kudos
Google bookmarks
Permalenkehttp://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix_junior/mgp_jr/1.6398833Mabelin. Bak: Linnea og Madeleine, foran Benedicte De tre jentene kommer fra Elnesvågen og Kleive i Romsdalen. Navnet Mabelin er satt sammen av de første bokstavene i navnet til jentene.

Benedicte
Benedicte er en glad og sprudlende jente på 9 år som elsker å synge og danse. Hun er søster til Madeleine, og har i tillegg en bror. På fritiden liker hun å kjøre snowboard, ri og spille fotball. Og selvfølgelig være sammen med venner. Det hun ikke liker så godt er lekser og å høre på hylende opera!

Benedictes syv favoritter

Favorittartist: Anastacia, Shania Twain, Britney Spears

Favorittmusikk: Anastacia, Shania Twain, Britney

Beste film: Harry Potter og Foreldrefellen

Beste TV-pgr: Livet på Kennedy High

Beste bok: Charlie og Sjokoladefabrikken

Favorittmat: Taco

Drømmegutt: Lyst hår og fin å se på!

Linnea
Linnea er 11 og et halvt og bor i Kleive sammen med storebror Ulrich på 14. Der liker hun å synge, danse, være sammen med venner og å kose med hundene og kattene sine. På skolen liker hun best historie og heimkunnskap, men ikke så godt matte. Framtidsdrømmen er å fortsette å stå på scenen.

Linneas syv favoritter

Favorittartist: Kylie Minogue

Favorittmusikk: Pop og techno

Favorittfilm: Ringenes Herre

Favorittbok: Harry Potter og Sølvpilen

Favoritt program: Hodejegerne

Favorittmat: Spaghetti og chips

Favorittgutten: Vanskelig å si, men han må være snill

sandra sa...

så først NÅ at jeg ikke var den første.. ååeahggg. kan ikke du lage video ? ellrs blr jegg å skriv mye skvfeill:):););););

Kristine sa...

WOW! du er min tvillingsjel.. jesus kristus.. mye likt her ja!

Anonym sa...

Linnea er 11 og et halvt og bor i Kleive sammen med storebror Ulrich på 14. Der liker hun å synge, danse, være sammen med venner og å kose med hundene og kattene sine. På skolen liker hun best historie og heimkunnskap, men ikke så godt matte. Framtidsdrømmen er å fortsette å stå på scenen.

Linneas syv favoritter

Favorittartist: Kylie Minogue

Favorittmusikk: Pop og techno

Favorittfilm: Ringenes Herre

Favorittbok: Harry Potter og Sølvpilen

Favoritt program: Hodejegerne

Favorittmat: Spaghetti og chips

Favorittgutten: Vanskelig å si, men han må være snill

Ela sa...

mye å være stolt av...liker egentlig best at du kan jogge og skrive:)

SandraJeanette sa...

mgpj. HAHA :D

Emma Lovise sa...

Den sangen hukser eg! Eg stemte faktisk på deg fleire ganga :D Haha Visste ikkje at det var deg

Anonym sa...

Jeg må bare si at du virker helt ufattelig morsom. Lest mange blogger, men din blogg er den eneste jeg har ledd HØYT av. Ja. høyt. Du mener det kanskje ikke, å være morsom altså, men det er du.

Måtte bare si det!
Ha en fin blogg videre.

Jente fra bærum

kinehelene sa...

Haha, jeg har faktisk også bedre karakter i nynorsk enn i bokmål! :p

e.m. sa...

"OBS: Man lærer ingenting her inne".
Herlig !
Det var det visstnok meningen at jeg skulle i grøssende mange helvetesår på skolebenken, men ennå har jeg ikke hatt bruk for EN éneste jæskla ting forutsetningen var at jeg skulle lære der.
100 % sant !!

vilde sa...

WOW! det var en helt ny side av deg jeg aldri har sett foer.
imponerende

marieols sa...

åå, jeg digget den sangen Linnea :-)
awesome!

Anonym sa...

spol frem til 42:00
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/409028

Kristin Vicious sa...

Alvor som folk skulle spamme med videolinker og sånt noe da.

Anonym sa...

"Bloggnotater" haha priceless. Keep up the good work :D

A sa...

jeg får faktisk også bedre karakter i nynorsk enn i bokmål, selvom jeg ikke kan en dritt og bare skriver av ordboken..!

Anonym sa...

Hvis du ALRDI har sett på dårlige serier som Gossip girl, The OC osv, hvordan kan du da vite at de er dårlige? Er det der fordommer kommer inn?

benedikte sa...

1. Jeg er flink til å snakke med mat i munnen. det må jeg jo siden jeg alltid spiser.

2. Jeg har aldri røyket i hele mitt liv.

3. Jeg har spist i senga i hele mitt liv og aldri sølt!

negative:

1. Jeg spiser på noe hele tiden, det vil også si at jeg bruker en del penger på mat.

2. Det er umulig for meg å ha gulvet plettfritt for klær - ikke fordi jeg har så mye men fordi jeg aldri legger ting på plass.

3. Jeg får aldri gjort noe helt ferdig.

Hanne sa...

herregud, jeg husker sangen din! sjekka den linken og din sang, pluss den om hun som hadde feber (jeg flyyyver, svever på en sky, ahaa - eller noe sånt) er de to jeg husker! tror det er den eneste gangen jeg har sett mgp junior, faktisk...

Stine Solberg sa...

Jeg har heller ikke drukket brus (ikke sukkerfri heller) på lenge. Tre år snart :)
Det er jeg ganske stolt av

Anonym sa...

Jeg elsket den sangen !!!

Monika sa...

Er så gøy å skrive lister syntes jeg, haha. Kult at noen andre gjør det innimellom også 8) Men jeg lurer på en ting.. Hvis du aldri har sett på Gossip Girl eller The OC, hvordan kan du vite at det er dårlige serier? x) Jeg er en av dem som elsker Gossip Girl, og alt med det. Vet ikke om det er en bra ting, men jeg koser meg jo i alle fall når jeg ser på det, og det er jo det viktigste! Uansett, fin blogg :) Og morsomt innlegg :D

metallicatrollet sa...

hvorfor i helvete husker jeg den sangen enda, så godt at da jeg leste tittelen begynte den å avspilles i hodet mitt? hjælp.

Crydla sa...

Gjett om jeg skal sjekke youtube! :D

1. jeg har aldri snust!
2. jeg kan omgås med folk i alle humør.
3. sosial.
4. er en røver på finne-ut-av-privatlivet-til-visse-folk-uten-at-de-vet-det. høhø
5. klarer å glede meg lenge til noe (?)

ustolt:
1. lever i et bombandert horehus bestandig.
2. bare drar kortet
3. hvor ble kondisen av?
4. ja-menneske litt for ofte i blant.
5. ble plutselig (ufirvillig!!) støttekontakt for en venn -___-

Anonym sa...

JEG ELSKET DEN SANGEN !

Anonym sa...

ååh du som sang sammen med Benedicte Lobos og madeleie Lobos! ::))

Anonym sa...

du har mange skrivefeil, og er en fordømrade fjortis!

omagaad!

hcaracola sa...

likte veldig godt bloggen din :D
*følge*

ajs sa...

hahahahaah den sangen likte jeg faktisk!! Husker jeg kjøpte den på loppemarked for mange år siden når jeg var åtte år ellernoe. Negativt: det var noen som ikke ville ha den siden den var på loppemarked Positivt: jeg kjøpte den
negativt: den kostet fem eller ti kroner..


Liker bloggen din Linnea!!