22. mai 2009

Texas

Å hoi! Da var eksamen nr. 1 overstått, og HERREGUD, jeg må bare fortelle dere noe. Til eksamensvakt hadde de selvfølgelig hyret inn Moldes VERSTE kolspasient. Jeg irriterer meg jo egentlig ikke over folk som hoster, men når det blir hostet hvert TIende sekund mens man prøver å skrive en superbra novelle i engelsk... Så, jeg brukte altså mesteparten av tiden min til å kikke utrolig stygt på henne hver gang hun hostet. Jeg vurderte å hoste tilbake for hver gang også, men jeg tenkte det kunne bli for meget. Til slutt tror jeg hun var rimelig utpsyket, og jeg var egentlig nokså tilfreds.

Her er jeg for øvrig i dag tidlig. Når dere tenker at dere har en bad hair day, tenk på at jeg har et bad hair year.

Etter eksamen gikk jeg på biblioteket for å studere enda litt mer... Der greide jeg å komme i konflikt ettersom jeg måtte irettesette to eldre mennesker som satt og samtalte inne i lesesalen med en spørrende unge ved siden av seg. Da jeg sa at poenget med en lesesal var at det skulle være stille, og ikke var ment som reservebarnehage - før jeg smelte døra etter meg, gikk de faktisk og SLADRET til bibliotekaren! Tapere!

Etter å ha blitt kastet ut av biblioteket, (ikke fordi jeg var en kverulant altså, men fordi det stengte) hadde jeg faktisk litt energi til vaske hus OG løpe på fjellet. Jeg satt til og med personlig rekord! Jepp, personlig rekord i emo-posering.

Det var til og med noen som hadde funnet ut at de skulle parkere russebilen her oppe! Det kan jo ikke være særlig praktisk, ettersom...

Veien ser slik ut.

Jadda!
En liten spurv hvisket meg i øret at jeg burde spørre om noe for å høste kommentarer. Fordi det ér jo faktisk ikke noe å kommentere på dette. Derfor velger jeg å spørre om det jeg ofte spør om når jeg ikke har noe å snakke om på Bunnpris: Hva er det til middag i dag, da?
Jeg har hatt 2 epler! Jeg er et forbilde!

134 kommentarer:

Synnøve sa...

Jeg krysser fingrene for kinamat. Selv om jeg egentlig ikke er så veldig glad i det.

Føler derimot jeg fortjener noe litt spesielt til middag, for jeg har hatt eksamen i politikk. Gi meg engelsk anyday, og jeg skal med glede skrive i det lange og brede. Men politikk? Oy vey..

Synnøve sa...

Jeg krysser fingrene for kinamat. Selv om jeg egentlig ikke er så veldig glad i det.

Føler derimot jeg fortjener noe litt spesielt til middag, for jeg har hatt eksamen i politikk. Gi meg engelsk anyday, og jeg skal med glede skrive i det lange og brede. Men politikk? Oy vey..

Anonym sa...

Det som står på menyen i dag er rett og slett en cæsar wrap, som virkelig skal nytes..! Mmm... Lovely.. Så sånn er det.. God helg, over og ut ;)

Anonym sa...

Jeg skal ha en feit pizza og to epler til dessert! God helg :)

vidaandrea sa...

Vi hadde fiskegrateng til middag, noe jeg rett og slett ikke kan fordra. Dessuten vil jeg bare informere om at jeg har bad hair LIFE, og ville gjerne hatt håret ditt.

Elise sa...

Her ble det pita pizza til middag. Er så utrolig godt. Og enkelt:)

Maren G sa...

Fesk te middan i dag. Sann fullt fra Findus. Mikrokokte melpoteter og rå gulrot... Student kost.

Maren G sa...

**Fyllt ja...

vic sa...

Jeg spiser kebab oppe på pcen, så jeg er ikke helt sikker på om det er middag eller pc jeg spiser. Håret ditt mindte meg forresten om hvordan håret mitt ser ut nå, jeg liker det.

Christines memory sa...

Jøss, så freshe dere russ ser ut nå om dagen. Jeg var et takras på slutten av russetiden:)

MARTHA I FARTHA sa...

Soddrester, faktisk.

MARTHA I FARTHA sa...

Soddrester, faktisk.

Camilla Leona sa...

knekkebrød med kremost og agurk :D

Elise Bahía sa...

pizza og oreos.
...Jeg er ikke et forbilde.

emilia sa...

veien er jo så ruglete at man bostavlig talt må hoppe ut av bilen :]

Anonym sa...

Grillmat! :D

karoline br sa...

Calzone er som regel godt!

ingrid sa...

spiste oreokake til middag :) jeg for min del elsker håret ditt!

Ragnhild sa...

Wienerpølse!

Anonym sa...

Jeg spiste reker:)

Anonym sa...

Jeg hadde mikrobølgeovnlasagne, faktisk! Gjett hvem jeg er inspirert av...

Leni sa...

Are you kidding me? I had dinner on Tuesday!

I love your lashes!

Hedda sa...

KYLLING!
Og jeg lover å - prøve - å svare hver gang du kommer med spørsmål, siden du så gjerne vil ha kommentarer :-)

Martet sa...

2 små bakte poteter med kryddersmør.

Oda sa...

Vel... Sidan du spurte, så må eg nesten skryte litt ettersom det faktisk var EG lagde middagen i dag! Steikt kylling med søt paprika, pasta, gulrot, brokkoli, agurk, tomat og isbergsalat. Det var godt. Anbefalast viss du har lyst på kylling til middag :)

Ha ein riktig fin dag. No blei eg veldig inspirert av blogginnlegget ditt og tar meg ein tur på fjellet! Takk, du ER eit forbilde, Linnéa :)

Anonym sa...

Jeg har også dårlig hår-år.. Men det er fordi jeg ikke vil til frisøren, for hun sa at neste gang jeg kom måtte hun ta mye-mye.. Sikkert nok til å donere langt hpr til Tica, og jeg unner ikke Tica ullen min! Og jeg nekter å ha kort hår, for da blir jeg nok sjekket opp av jenter, fordi jeg blir så mandig.. OG jeg liker ikke traktor-lesper!

Marianne sa...

Hahaha..! Vet du, jeg har ikke kommet så langt som til middag ennå og det er like før jeg stager en besvimelse i selvmedlidenhet..men jeg tror ikke kattene hadde brydd seg så dropper den ;) Du burde kanskje vurdere en fremtid som bibliotekar, tror du møter alle kriterier!

Bente sa...

Veggis-pizza. Nommenom! Eplemiddag vurderes i morgen :o)

Eirin sa...

Hei, sveis - haha

Sukkersøtt sa...

Oliven.

huilei sa...

Folk som ikke kan biblioteksetikette, fysj!

Jeg har akkurat spist på Wetherspoon i Holborn med Ben and Jerry's til dessert som en veldig sen lunsj/tidlig middag. I kveld skal jeg drikke med russefull som eksamensavslutning.

Anonym sa...

fleskepannekaker-ohyes.

Isabella sa...

Indisk mat hos meg :)

Anonym sa...

I dag spiste jeg pølser og potetsappe til middag. Gratulerer med rekorden forresten :)

Marte sa...

ha ha ha. morsom du :) du er seriøst genial, ler hver dag av innleggene dine. skjønner deg så godt, men klarer ikke si det selv liskom. ha ha. men; vi hadde pizza. wooho.

Viktoria sa...

DU ER GENIAL! :-D

Lina sa...

Haha, jeg ler hver gang du har ett nytt innlegg. Bloggen din eier.

Anonym sa...

Det ble blomkål og brokkoli grateng gitt. "Forbilde nr. 2"

Siri sa...

3/4 grandiosa. e så sjuk at i ikke kjenne smaken, men i veit at det e supergodt :D

Anonym sa...

Å skjer med edderkoppbein-øyenvipper?

Ingunn sa...

Kyllingwook :D
Og gratulerer med ny rekord;)

Anonym sa...

fra nå av skal jeg begynne å kommentere HVERT innlegg du skriver; fordi du er verdt det! lykke til vedere på eksamenene, L. håper du har noen fine dager frem til du skriver ditt neste innlegg; da snakkes vi igjen.

<3 <3 <3

Anonym sa...

ellers så grilla vi i dag. laks

<3 <3 <3

Anonym sa...

ellers så grilla vi i dag. laks

<3 <3 <3

Anonym sa...

Hæ? Hva mener du med "sladret" til bibliotekaren? Hva sa de liksom? "Det sitter en jente på lesesalen og insisterer på at det skal være stille der!"
Du var tøff som sa i fra :)
Jeg skal ha jordbær til middag i dag.

Julie sa...

havregryn!

Nøve sa...

herregud, fikk du skrive novelle på eksamen? urettferdig, jeg skrev stil om hvor vidt stemmesystemet i storbrittannia er demokratisk. føkk samfunnsfaglig engelsk. /emo.

til middag var det makaroni.

Arma sa...

Du er fin, vaskemaskin

Veronica sa...

ikke nok med at jeg har hatt samme eksamen og pcogordboksproblem (orddeling tar tid) som deg, men jeg har faktisk hatt et hostemenneskeproblem i klasserommet, jeg også.
Sikkert derfor eksamen min gikk til %¤@+!&. brukte heller tiden til å skrive et blogginnlegg om eksamen. flott.

Til middag hadde jeg kjøttdeig og spagetti. ikke så ille som pølse.

Thea sa...

Alltid hatet eksamensvakter! Du er kul!

Karrrroline sa...

Det irriterer meg nesten litt at du får meg til å le hver gang jeg er innpå her. Jeg vil også være så morsom som deg. Som du sikkert har hørt 98645356 ganger før, jeg DIGGER DEG!

Anonym sa...

3 stykker pizza på pizzabakern i bergen. forøverig en stor pizza med biff på halve, og andre halvdel med biff og annanas. :)

Kristin Vicious sa...

Taco. Fordi broren din frista meg.

Og du, eksamensvaktene er ALLTID kolspasienter. Hadde en sånn en vi óg.

Maja sa...

idag var det taco på menyen. Taco er seriøst best i verden. Har spist det en gang i uka hele livet, og blir aldri lei.

gratulerer med overstått eksamen:D

Ida sa...

Gratulerer med vel overstått eksamen!

Jeg spiste hamburgere til middag.. Overhodet ikke noe forbilde.. Vurderer nesten epler i morgen, men skal i bursdag så tror jeg dropper det :p

Anette sa...

Ja, man får bare lyst å rope høyt "HOLD KJEFT" til sensoren.

Tiril Springsteen sa...

Indrefilét med fløtegratinerte poteter og brokkoli!
Wohoo!

iszting sa...

jeg spiste -la oss se hva det staar skrevet der- :
brokkolikrémleves
med et lite stykke broed.

men hvorfor perleoeredobber? saa typisk norsk, du skuffer meg, linnéa.

astrid sa...

sjokopålegg og riskaker!

Anonym sa...

haha du er koool :D

Malene sa...

Bad hair year. Uenig.

Anette sa...

Fredrikkes mest obskure vegetarrett. Det eneste som var igjen der fem minutter før stengetid.

Anonym sa...

God bedring blogg.

Kristine sa...

grandis! noe så kjedelig.. jeje

Anonym sa...

iszting:
Kritisere øredobbvalg her??
Hadde DU løpt på fjellet med lange dinglende øredobber?

Kreds til Linnéa for i hele tatt ha på seg ørepynt på fjelltur.

Anonym sa...

idag har jeg spist entrecote med potetbåter, asparges, sopp, løk og bernaise :)

Ela sa...

rammeste russebilen.
fytti.
jeg hadde en enmannskåring av styggeste russebilen her om dagen og da vant den firkanten der.

Ela sa...

jeg spiste forresten luna til middag

Heidi sa...

i dag ble det pizza på vors. alltid like sunt kosthold i helgene!

Anonym sa...

For det første; Etter å ha lest bloggen din med jevne mellomrom så er det først i dag, etter at du ba om kommentarer, at jeg fant ut at det gikk an.

Få opp en STOR overskrift med "Gi kommentarer til dagens blogg".

Så til dagens spørsmål: "Hva er det til middag i dag da?"

I dag har jeg ikke spist middag fordi jeg har speedet. Når du går på speed så slipper du å spise middag. Litt raske karbohydrater er bra inn i mellom. En banan, en is, et gult eple eller hva du måtte ha i hus. Poenget er at på speed så har du ikke lyst på mat, men du spiser litt for fornuftens skyld.

Våknet klokken åtte i morges og legger meg sikkert ikke før klokken åtte i morgen kveld. Og like frisk dagen derpå.

Noe for deg også? Anbefales!

Christine sa...

haha, du er så herlig. gleder meg til jazzen i sommer!
vi hadde reker til middag, MED pepsi max selvfølgelig.

Lillian sa...

to epler? djises. gi meg to burgere :p

Anonym sa...

Fader - som jeg lo da jeg leste det med korpsspillerene!! :D
Hadde vært kult om du skreiv litt om ditt "tidligere" liv når du hadde anorxia. Ei venninde av meg har det, så hadde vært fint om jeg kunne "skjønne" litt om hva som går gjennom hodet på jenter som får anorexi?
fortsett å blogge :)

Silje sa...

agurk

SiljeMarie sa...

Grillmat, sunn grillmat!

Anonym sa...

Jeg er heldig hvis jeg får middag en gang i uka. Men i dag hadde jeg så utrolig flaks at jeg var hos ei venninne, og da ble det taco til middag! Og jeg som trodde taco bare hørte lørdager til.

SILJEIS sa...

Spiste hamburger, rent kjøtt og grovt brød for the record. Hadde samme eksamen i dag, skrev novelle jeg også. Midtveis kom jeg på hvorfor jeg aldri skriver noveller...

Anonym sa...

spiste faktisk epler til middag jeg også!

Tonje J sa...

To epler? Hørtes mettende ut.

Selv har jeg spist to is og pizza. Er absolutt ikke stolt over dagens kosthold, nei.

Hosting, snufsing, smatting, slafsing og andre irriterende lyder er til å dø av under viktige prøver og... ellers alle situasjoner.

g sa...

pizza :D
og jeg er sikker på at eksamen gikk brabra :D

Anonym sa...

10 kjeks med leverpostei og majones heheheheehheheheheheheh

Anonym sa...

Anonym på speed.
joda, du synes sikkert du er SMART akkurat nå.
Men gled deg til psykosene kommer og du blir gal og tvangsinnlagt.
Det finnes sunnere måter å holde seg slank på, f.eks ved regelmessig trim som faktisk gir deg muskler som øker forbrenningen.
Ha et føkkings bra liv som narkoman. Plata neste stopp.

Anonym sa...

Kalde grillpølser fra Gilde. Rett fra posen, og dekket av rennende pølsevann. Jepp. + lompe og ketchup, seff.

Anonym sa...

Kalde grillpølser fra Gilde. Rett fra posen, og dekket av rennende pølsevann. Jepp. + lompe og ketchup, seff.

Ingrid sa...

Kjenner meg igjen på problemet med folk som hoster ved eksamener/tentamener. Utrolig irriterende.

Ville helst bare spise epler til middag jeg og. Men det fikk jeg ikke lov til.... Men i mitt tilfelle er det grønne Granny Smith epler. Spiser du i det heletatt andre epler? Når jeg spiser guleepler, kjennes det ut som jeg er utro. Utro mot de grønne eplene mine.

Men det ble taco til middag.... Jaja. Boodbye green apples..

Anonym sa...

Fiskegrateng. Var dette gledelig? Jøø jøøøøø, var god hvertfall :)

sandra sa...

varjeg spurven ?:D jeg hadde macaroni med kjøttdeig og dolmio + creme freise (whatever!) faktisk..slå den du.. å pepsimax!

sandra sa...

GRØNNE epler er best! gule er tørre og smuldrer opp! røde er nja.. røde.. GRØNNE er BEST

tinemarie sa...

Du trenger jo ikke spørre spm, det er jo masse å kommentere på! Som folk som sitter og hoster på eksamen, skulle vært forbudt! Og folk som snakker på bibl, skulle vært halshugd!! kjenner din smerte der!

Joachim Høyer sa...

Det er mulig det er Kristoffer Tangen og co sin russebil. Snakka med han i dag, og var visst noen som hadde stjælt den og kjørt den ut av veien.

LISa sa...

Hahaha, nå måtte jeg le. Finfin parkeringsplass liksom ;)

Anonym sa...

emo-posring haha. Gratulerer med overstått eksamen!

Ingrid :) sa...

Mamma var nettopp innom å sa at vi skulle ha fylt paprika. Det er utrolig godt! Du huler ut en paprika, fyller den med kjøttdeig og løk og litt ost på toppen, så gratinerer du det i ovnen til paprikaen er mør. Namnam! Men først skal jeg fikse og ordne litt hjemme, så skal jeg på trening. Dansetrening. Forestilling snaart!! Og etter det skal jeg lunsje med en vennine, og ha vennine-kosekveld her hjemme :) gleder meg. Forresten ble det bare spurt om middagen, men jeg sa alt jeg. hehe :) Forresten så burde du ha hostet tilbake til eksamensvakten. Jeg HATER hosting!

JosefK sa...

Jeg forstår veldig godt irritasjonen din over både hostende eksamensvakter og folk i lesesalen. Jeg har selv irettesatt folk på lesesalen,og da var det de som forlot rommet. Egentlig liker jeg ganske godt når folk prater der, for da er det et faktisk regelbrudd som de kan klandres for, i motsetning til f.eks hvis de drar inn snørra si hvert 5. sekund.

Det er ingen regel mot å dra inn snørr høylydt på lesesal (enda).

Når det kommer til hosting ender jeg alltid opp med å kombinere å hoste tilbake og dødsblikk.Selvfølgelig hjelper ikke dette overhode, for det er ganske få som hoster med vilje. Sint blir jeg uansett.

Vi hadde en tentamensvakt i vår som spiste sånne peanøtter som man måtte knekke av skallet på selv. Og i fjor var det ei som strikket.

Går hardt utover karakterene.

karoline br sa...

En ting jeg glemte å skrive i stad; du er verdens morsomste! Jeg tror ikke det er ett inlegg jeg ikke har ledd av. Jeg digger deg, Linnéa!

Anonym sa...

Siterer anonym:
"Fader - som jeg lo da jeg leste det med korpsspillerene!! :D
Hadde vært kult om du skreiv litt om ditt "tidligere" liv når du hadde anorxia. Ei venninde av meg har det, så hadde vært fint om jeg kunne "skjønne" litt om hva som går gjennom hodet på jenter som får anorexi?
fortsett å blogge :)"
Har Linnéa hatt anoreksi?

sofielouise sa...

TACO er fast hver fredag :-P kanskje bare litt lei, men sunt og egentlig litt godt. Den bilen kan ikke blitt plassert i edru tilstand..

Anonym sa...

Du er herlig! :-D

Pølse og pomfri. Herregud så kreativt.

Ella sa...

Jeg skal prøve å ikke spise noe jeg dør av overvekt av til middag.

Anonym sa...

løvbiff og salat :) nam nam nam

Mor sa...

I dag er det taco. Eller tacos som de sier på tv.
Og det er du som skal lage den. Gleder meg!

Sigrid_cjc sa...

Søte smilehull! :D Smilehullene mine er så store at jeg får dobbelkinn av å smile..
Skal til en venninne og spise taco

Marthe sa...

Haha! Jeg for min del ANER ikke hva jeg får til middag, men regner med noe enkelt. Blir bursdagsfeiring med suprise middag :D

crydla sa...

Hah. Fin parkering jah!

Trodde det var kylling siden det lå 5-6 stk nystekte på bordet, men neeeeida! de var vel bare for pynt. vi fikk graut (med stor u)! kokken liker å irritere..

God helg da Linnéa :)

Anonym sa...

PIZAPIZZAPZIIZIOAIOIAOZPIZZA

Anonym sa...

linnèa jeg digger deg og bloggen din , du er eit stort forbilde! :D humoren din treffer meg mitt i hjertet :-)

Martine Elise sa...

Jeg digger deg. men det hørtes klissete ut. Liker ikke epler, og det vil jeg ikke beklage for. Liker derimot kiwi. Skal ha det til middag.

Hanna sa...

<3 your hair

adventuresfromestonia sa...

Hello nice girl. I don't understand very much of what you are writing, but me likes the pictures. You look fun. Please check out my blog, and comment if you have time.

Dysleksikid sa...

jeg ler høyt! du er super morsom!
her ble det middag på burger king!

Anonym sa...

kan ikke du lage videblogg snart?:)

Henriette sa...

Hos meg ble det laks og pasta med pesto, nam nam. Elsker bloggen!

Anonym sa...

pølsegryte.. nam....

Marte sa...

Så lenge det ikke er en tradisjonell portugisisk rett som f.eks RIS KOKT I BLOD så er det det samme for meg. Er liksom ikke så fryktelig kresen som jeg brukte å være før jeg flyttet hit..

Anonym sa...

Hvorfor er du så ofte på biblioteket? Hvorfor ikke bare sitte hjemme og slippe alle folk som irriterer på lesesalen?

Wine-fueled narcissism sa...

Kylling med brokkoli. Det var alt jeg gadd. Forresten, kols er ingenting sammenlignet med den gamle dama jeg hadde som vakt for noen år siden som spiste OSTEPOP! Eksamensvakta altså...!! Helt sinnsykt.

LineL sa...

Nettopp spist en feit hjemmelagd pizza med smågodt til dessert. Her er det lørdagskos for alle penga.

Maja sa...

grilla mais og øl! HURRA

Silje sa...

Grilling <3

..som du hater..

Anonym sa...

peppes

Anonym sa...

er du og lise tvillinger?

JosefK sa...

Det er jo irriterende folk hjemme også, ikke bare på lesesal.

Anonym sa...

åååh! det er en ren fryd å komme inn hit uten å bli blendet av reklame fra l'oreal og brun og blid.

Linnéa sa...

Er det FEIL å ha edderkopp-øyenvipper også nå?

Anonym; jeg vet ikke hva de sa ettersom jeg gikk og satt meg på et annet rom, men de var svært opprørte. deretter gikk de inn igjen i lesesalen, snakket litt med den andre studenten som satt der og benket seg ned igjen.

takk karrrrroline!

iszting: jeg har tidligere (er egentlig fortsatt,) vært perleøredobbmotstander, men så er det sånn at jeg enten går i gigantiske øredobber eller ingenting. her om dagen skulle jeg på jobb, og var litt tidlig ute - og da måtte jeg selvfølgelig kaste bort litt penger. derfor kjøpte jeg en mellomting mellom alt for store øredobber og ingenting.

speeder: jeg skal innrømme at jeg lo av deg, men jeg kommer nok aldri til å prøve narkotiske stoffer med mindre jeg blir kjendis..

silje: hahahaha, så enig. håper inderlig ikke sensoren har lest twilight.

nam, kald grillpølse MED vann! du er vel ikke tilfeldigvis pappa?

jeg er bare inngiftet i familien til lise, så vi er teoretisk sett ikke i slekt engang.

jeg er på biblioteket fordi det ikke går an å lese hjemme. det er alt for mange ting som distraherer meg.

sigrid: da jeg var liten fortalte de voksne at de skulle sy igjen smilehullene mine. derfor smiler jeg ikke så ofte.

takk for kommentarer kjære lesere

Lene sa...

Hvordan i alle dager har de fått den russebilen opp dit? Hm... Jaja! ;)

I dag har jeg hatt taco til middag. Me like! :)

Cathrine sa...

Nei toast er tingen :)

Anonym sa...

Russebilen ble da stjålet og dumpet så var vel ingenting med å være edru eller ikke edru

Tone Eline sa...

kantinemat på skole... blærk..

Charlotte sa...

To epler var vel en fattig middag? :(

Anonym sa...

æsj du var tynn ass ;o stygt

kine sa...

hahah, du er så morsom!
Jeg vet ikke om du mener å være det, men jeg ler av nesten, ja omtrendt av alt du skriver!
Jeg tror kanskje jeg elsker deg!

Christanse sa...

Oisann, over 100 kommentarer på et spørsmål om middag!

tanorexic sa...

Du herr(eller fru?)speeder:
Skal du liksom friste Linnea til å prøve makka fordi man da går fort ned i vekt og ikke kjenner sultfølelse? Skam deg for å skrive sånne kommentarer! Greit,du kan TENKE det, men å faktisk gå så langt som å skrive det er noe helt annet!
Og det at man ikke kjenner mye til sult når man tar makka vet jo de fleste, verken om man har prøvd det eller ei!

Siri sa...

Til middag i dag var det grilling =). Håper eksamen gikk bra for deg da.